.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lut.2025 10:46:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 09.sty.2014 00:06:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2014 23:36:41
Posty: 19
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna/Warszawa
Auto: brak
Witam, z racji tego że w kwietniu planuję zakupić jakieś autko to już teraz się rozglądam za samochodami i w oko mi wpadło audi A4 B5.
Do dyspozycji mam 14tys. Jeśli chodzi o silnik to sam nie wiem, bardziej chyba nastawiam się na 1.9TDi AFN bo zależy mi na małym spalaniu gdyż nie pracuje bo się uczę. Nie wiem jak jest z benzyną (i tutaj pewnie mi odpowiecie), ale wiem że te diseleki 1.9 są raczej dobrymi silnikami.
1.Jak jest z tym zawieszeniem przednim? Na jednej stronie czytam że bardzo słabe, na innych że na wahaczach lepszych Firm 100tys km da się zrobić. W tą drugą wersję bardziej wierzę.
2.Jak wygląda ogólna awaryjność tych aut?
3. Silnik j.w. co byście bardziej mogli polecić benzynka czy diesel? (praca klekota mi nie przeszkadza)
4. Czy w tym budżecie będe w stanie znaleźć jakiś fajny i zadbany egzemplarz licząc w nim ew. wymianę rozrządu bądź innych części? Szukam na otomoto aukcji z książką serwisową i bezwypadkowych. Tylko nie wiem czy jest sens szukać z tą książką (dla przebiegu), którą można sfałszować.
W razie pytań zawsze odpowiem ;)
Jeśli jakieś pytanie mi przyjdzie do głowy to zedytuję lub dopiszę dopiszę w postach pod wami.
Pozdrawiam
Kuba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 09.sty.2014 00:25:09 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Kubo, 1.9 AFN to jeden z najlepszych diesli jakie CCCO zrobiło. Silnik pancerny i idiotoodporny. Problematyczna może jedynie być turbina Garret ze zmienna geometrią, gdyż potrafią się zapiekać w niej kierownice spalin, ale to nie jest aż takie straszne (w wersji pesymistycznej raz do roku czyszczenie turbo i po sprawie).
Zawiecha:
Jak wstawisz głano (MS SPORT, czy inne chinskie wynalazki) to pojeździsz 10 tyś i zmiana, jak wsadzisz konkret (LEMFORDER, TRW) to pojeździsz nawet te 100 tyś. Ja obecnie jezdze na LEMACH i przejechałem juz okolo 30 tyś i spokój.
Awaryjność:
Jak wspomniałem problematyczna moze byc turbina. Reszta pancerna.
Benzin czy diesel:
Jak będziesz robił tylko krótkie dystanse to szukaj benzin 1.8 T (150 koni), jak dłuższe 1,9 tdi AFN
Do 14 tys znajdziesz na pewno cos fajnego, tylko miej na uwadze ze te auta mogą juz miec po 500 tyś przebiegu (realnego)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 09.sty.2014 00:28:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2014 23:36:41
Posty: 19
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna/Warszawa
Auto: brak
Zarathustra napisał(a):
Do 14 tys znajdziesz na pewno cos fajnego, tylko miej na uwadze ze te auta mogą juz miec po 500 tyś przebiegu (realnego)


Jestem tego w płeni świadomy, ale temu 1.9 AFN i tak chyba to bardzo nie będzie pzreszkadzało?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 09.sty.2014 00:37:02 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Jak ktoś dbał to nie.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 09.sty.2014 18:28:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2014 23:36:41
Posty: 19
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna/Warszawa
Auto: brak
Mam jeszcze jedno pytanko. Czy w takim razie szukać ogłoszeń z książką serwisową, czy sobie ją odpuścić i znaleźć jakiś zadbany egzemplarz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 09.sty.2014 19:23:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Szukaj zadbanego, nie patrz za mocno na przebieg :).

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 09.sty.2014 19:33:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
1. Zawieszenia są dobre, ale na naszych drogach padają szybciej niż u wroga, a kupić auto za np 10koła a dać na zawias 1500 plus robota to trochę boli
2. Jeśli kupisz z AFN-em w miarę zadbane to te auta są bezawaryjne, mówię serio, biorąc pod uwagę nowsze audi to ten jest bezawaryjny
3. Bierz grzechotnika z 1.9TDi
4. Za 14koła kupisz i to bardzo zadbane i z ostatnich lat b5 fl

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 09.sty.2014 21:24:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
solaris napisał(a):
4. Za 14koła kupisz i to bardzo zadbane i z ostatnich lat b5 fl

Z tym zadbanym to bym tak nie szalał, mając 14 koła też trzeba szukać, szukać, szukać.....

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 09.sty.2014 21:50:19 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Trzeba wziąśc pod uwagę jeszcze pakiet startowy :)
Kolego jak cos znajdziesz wklej tu link to powróżymy z fusów czy warto jechać i oglądać. :)

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 09.sty.2014 23:10:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2014 23:36:41
Posty: 19
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna/Warszawa
Auto: brak
Myślę żeby patrzeć roczniki od 1999-2001.
Jak już nadejdzie moment bliski kupna to wtedy do wytrwałego szukania się węzmę, na tą chwilę myślę że nie ma co podsyłać linków gdyż za te 2 miesiące juz może być sprzedany. W marcu podczas szukania odkopię temat i na pewno wstawię moje znaleziska w celu "wróżenia z fusów".
Bardzo wam dziękuję za obecną pomoc w postaci udzielonych odpowiedzi :)
Pozdrawiam
Kuba ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 23.sty.2014 18:16:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2014 23:36:41
Posty: 19
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna/Warszawa
Auto: brak
Witam Ponownie, odświęże temat trochę wcześniej niż planowałem ale z innego powodu.
Ostatnio dość intensywnie myślałem nad tym ile ja rocznie bym przejechał itd.
Wyszło mi że rocznie będę może robił max 11tys KM. Jazda po Konstancinie oraz Warszawie, Piasecznie i okolicach wygląda raczej jak po mieście a nie w trasie. Jedyna "trasa" to około 8Km pomiedzy Warszawą a Konstancinem.
Dlatego zacząłem myśleć na silnikiem 1.8T 150KM. Patrzyłem trochę na temat silnika to w sumie z tego co wywnioskowałem to wychodzi na to że silniki dobre, tylko olej trzeba sprawdzać bo trochę oleju ponoć lubi. Widziałem też opinnie typu że ten silnik jest w stanie wytrzymać tyle co AFN.
Ze względów ekenomicznych dla mnie LPG byłby podstawą. Jak ten silnik działa z gazem, problemów większych nie ma?
Czy znalazłbym ezgemplarz do 12000zł w dobrym stanie z ew. do 800zł pakietu startowego? Żebym miał jeszcze te około 2500 (nie wiem ile kosztuje) na instalację gazową? Bo kupowanie już zagazowanego chyba nie ma sensu.
Może inaczej... Powyżej jakiej sumy pieniężnej w ogóle zacząc szukanie z silnikiem 1.8T żeby wraka nie kupić?
Z góry dziękuję za odpowiedzi ;)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 23.sty.2014 18:23:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.kwi.2009 19:53:18
Posty: 2579
Lokalizacja: Limanowa/NS
Na krótkie odcinki LPG też nie przyniesie większej oszczędności, pamiętaj na początku jedzie na benzynie

Jeśli Ci w ogóle nie zależy na osiągach to szukaj 1.9SDi

_________________
A4 B6 1.9tdI
S85D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 23.sty.2014 18:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2014 23:36:41
Posty: 19
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna/Warszawa
Auto: brak
Hmm... Wiem doskonale że silnik musi złapać temperature żeby przełączyć na LPG o ile się nie mylę.
Na prędkości max. może mi nie zależy, ale na dynamice przy wyprzedzaniu to już na pewno.
Krótkie dystanse w moim przypadku to by średnio oscylowały 10-15Km, a myśle że po około 2km by już na LPG przełączyło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 23.sty.2014 18:36:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
solaris napisał(a):
Jeśli Ci w ogóle nie zależy na osiągach to szukaj 1.9SDi

W A4? :mikolaj:

1.8 20V też da radę, 1.8T bardziej rozwojowy i dynamiczny ale ze względu na turbinę trzeba dokładniej zbadać przed zakupem ale zdecydowanie nie należy go bać. A obydwa bez zająknienia przyjmują LPG (oczywiście odpowiednie i porządnie założone)

LPG załączy Ci się po osiągnięciu ustalonej temperatury- spokojnie wystarczą okolice 25'C płyny chłodzącego, co oznacza od kilkuset metrów w ciepłe dni do 1-2 km w chłody

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 23.sty.2014 18:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2014 23:36:41
Posty: 19
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna/Warszawa
Auto: brak
Ale przebiegu tak jak w przypadku AFN'a się nie obawiać?
Cytuj:
...ale ze względu na turbinę trzeba dokładniej zbadać przed zakupem...

Jak bym pojechał na stację diagnostyczna przed zakupem to mi od ręki by sprawdzili turbinę i silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 23.sty.2014 18:50:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Na stacji nie bardzo.
Można oczywiście fizycznie sprawdzić stan turbo przez sprawdzenie luzów, ilość oleju w rurach IC itd ale zostaje jeszcze trochę elektroniki którą warto ogarnąć. IMO czy to do TDI czy to do 1.8T koniecznie trzeba kogoś kto zdiagnozuje co i jak VAGiem i do tego będzie potrafił zinterpretować wyniki badania. Komputer pokaże CI całą mase danych na podstawie których będziesz mógł z dużym prawdopodobieństwem określić stan silnika jak i najbliższe potencjalne wydatki ;)
Myślę w w Wawie spokojnie znajdziesz kogoś takiego, nawet na tym Forum :)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 23.sty.2014 19:03:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2006 18:00:11
Posty: 2734
Lokalizacja: Kr
Miałem AFN w B5 (średnie spalanie około 6-6,5l), zmieniłem na 2.8 v6. Przy obecnej cenie ON mocno się zastanów czy się opłaca. Zwłaszcza w zimie, gdzie te konstrukcje grzeją się kilka dobrych kilometrów w przeciwieństwie do benzyny. Jak ma być b. oszczędnie to wolnossące 1.6 lub 1.8 z LPG. Ja na wahaczach za 550zł komplet (firma ew. na PW) zrobiłem 60k km przy zawieszeniu -40 i 17kach, więc przebiegi na droższych oczywiście do zrobienia, wszystko zależy od stylu jazdy i jakości dróg.

_________________
Na stanie:
B3Q US/B3Q/B4Q/C5Q
/986/A4 B5Q FL avant/T25 Tojka/A4 B5/A6 C5 Q/Patat B5FL
R5/R5efi/1.8T/V8 manual/2.7 H6/PB V6 manual/1.8PB/1.8T AWT/2.7BiT/AWX

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 23.sty.2014 19:06:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2014 23:36:41
Posty: 19
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna/Warszawa
Auto: brak
Czyli przed zakupem pojechac z kimś kto ma VAG'a i będzie mógł sprawdzić i odczytać?
Jeśli tak, to może z kimś z forum by się udało jakoś dogadać jak nadejdzie dzień zakupu ;)
Wracając do tego o co pytałem wyżej, to od jakiej kwoty dopiero patrzeć na modele z tym silnikiem (1.8T) aby nie kupić wraka?

Zgredek jak bym szukał "bardzo oszczędnie" to bym czegoś z silnikiem 1.0 szukał ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 23.sty.2014 19:09:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
hantom napisał(a):
Wracając do tego o co pytałem wyżej, to od jakiej kwoty dopiero patrzeć na modele z tym silnikiem (1.8T) aby nie kupić wraka?

A tu recepty nie ma :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.
PostNapisane: 23.sty.2014 19:20:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2014 23:36:41
Posty: 19
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna/Warszawa
Auto: brak
emge napisał(a):
hantom napisał(a):
Wracając do tego o co pytałem wyżej, to od jakiej kwoty dopiero patrzeć na modele z tym silnikiem (1.8T) aby nie kupić wraka?

A tu recepty nie ma :)

Czyli pewnie w jednym przypadku za 10,5k będzie można kupić w lepszym stanie niż za 12k.
Wnioskuję także żeby patrzeć na wszystko powyżej 10500zł i podsyłać tutaj linki do wstępnej analizy przez was ;)
A jak coś ciekawego się znajdzie to jechać z kimś kto ma VAG'a (albo jechać do kogoś z VAGiem tym samochodem)
Na przebieg w takim razie też patrzył zbytnio nie będę (bo i tak kręcone), zwłaszcza że silnik ponoć tak wytrzymały na duże ilości km.
Po raz kolejny Dzięki za wasze odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: