.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A4 B5 2.8 Quattro
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=127015
Strona 1 z 3

Autor:  Scooterek [ 23.sty.2014 13:33:45 ]
Tytuł:  A4 B5 2.8 Quattro

Witam serdecznie wszystkich forumowiczow :)

Zalogowalem sie na forum poniewaz prawdopodobnie niedlugo rozpoczne przygode z Audi i chcialbym abyscie albo mnie od tego pomyslu odciagneli, albo popchali dalej :)

Szukam sobie auta ktore bede uzytkowal jako drugie a moze nawet i trzecie w moim garazu. Jezdzilem dluzszy okres czasu Lagunka I ph2 3.0V6 194KM i uwielbialem to auto ze wzgledu na dzwiek i sprawnosc na drodze. Dlatego tez moj wstepny wybor padl na A4 2.8 ale koniecznie z Quattro no i w zwiazku z tym mam kilka pytan. Oczywiscie zanim napisalem ten watek poczytalem inne tematy, uzylem szukajki i wiem wiecej niz godzine temu ;)

Niemniej jednak prosze o kilka konkretnych informacji:
- czy nalezy sie bac 2.8 z manualem w quattro i z przebiegiem 220kkm ? (rocznik 1998)
- na co szczegolnie zwrocic uwage ogladajac takie auto ? czy sa jakies typowe usterki w tym modelu ?
- jak ten silnik wspolpracuje z LPG ? auto ktore mam na oku ma zalozona instalacje Prinsa. Bylo to zrobione przy przebiegu ok 165kkm.
- w jaki sposob moge sprawdzic sprawnosc napedu ? czy mozna np w czasie jazdy probnej wyczuc jakies konkretne usterki/objawy zuzycia ?
mieszkam i pracuje w DE wiec szukam auta zarejestrowanego tutaj, wierze ze dzieki temu auto bedzie w lepszym stanie niz te z alledrogo ;) za wszelkie odpowiedzi, podpowiedzi, informacje z gory dziekuje !

Pozdrawiam
Scooterek

Autor:  Yasiek [ 23.sty.2014 14:16:45 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

Scooterek napisał(a):
Niemniej jednak prosze o kilka konkretnych informacji:
- czy nalezy sie bac 2.8 z manualem w quattro i z przebiegiem 220kkm ? (rocznik 1998)
- na co szczegolnie zwrocic uwage ogladajac takie auto ? czy sa jakies typowe usterki w tym modelu ?
- jak ten silnik wspolpracuje z LPG ? auto ktore mam na oku ma zalozona instalacje Prinsa. Bylo to zrobione przy przebiegu ok 165kkm.
- w jaki sposob moge sprawdzic sprawnosc napedu ? czy mozna np w czasie jazdy probnej wyczuc jakies konkretne usterki/objawy zuzycia ?
mieszkam i pracuje w DE wiec szukam auta zarejestrowanego tutaj, wierze ze dzieki temu auto bedzie w lepszym stanie niz te z alledrogo ;) za wszelkie odpowiedzi, podpowiedzi, informacje z gory dziekuje !

Pozdrawiam
Scooterek

1. nie
2. V6 lubi gubić i jeść olej, co jakiś czas słychać o problemach z cewką, która tania nie jest
3. b. dobrze
4. stuki przy zmianie biegów mogą sugerować wymianę elementów gumowych mocowania zawieszenia, poza tym pancerna konstrukcja.

Autor:  Scooterek [ 23.sty.2014 14:39:58 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

Yasiek napisał(a):
Scooterek napisał(a):
Niemniej jednak prosze o kilka konkretnych informacji:
- czy nalezy sie bac 2.8 z manualem w quattro i z przebiegiem 220kkm ? (rocznik 1998)
- na co szczegolnie zwrocic uwage ogladajac takie auto ? czy sa jakies typowe usterki w tym modelu ?
- jak ten silnik wspolpracuje z LPG ? auto ktore mam na oku ma zalozona instalacje Prinsa. Bylo to zrobione przy przebiegu ok 165kkm.
- w jaki sposob moge sprawdzic sprawnosc napedu ? czy mozna np w czasie jazdy probnej wyczuc jakies konkretne usterki/objawy zuzycia ?
mieszkam i pracuje w DE wiec szukam auta zarejestrowanego tutaj, wierze ze dzieki temu auto bedzie w lepszym stanie niz te z alledrogo ;) za wszelkie odpowiedzi, podpowiedzi, informacje z gory dziekuje !

Pozdrawiam
Scooterek

1. nie
2. V6 lubi gubić i jeść olej, co jakiś czas słychać o problemach z cewką, która tania nie jest
3. b. dobrze
4. stuki przy zmianie biegów mogą sugerować wymianę elementów gumowych mocowania zawieszenia, poza tym pancerna konstrukcja.


o tym oleju znalazlem przed chwila w kilku innych miejscach, ale to dla mnie nie problem co jakis czas zrobic dolewke. W takim przypadku mam dodatkowe pytanie - z B5 nigdy stycznosci nie mialem i nie wiem jak wyglada moment uruchamiania samochodu - czy po przekreceniu kluczyka na tablicy rozdzielczej pojawia sie choc na chwile poziom oleju ? Mam to w mojej obecnym aucie i jest to bardzo przydatna funkcja

Autor:  gitmar [ 23.sty.2014 15:01:39 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

W Renault tak jest... W Audi (a przynajmniej B5) niestety nie :(

Autor:  Scooterek [ 23.sty.2014 16:16:26 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

no właśnie z Renault ten patent znam dlatego pytałem, ale to oczywiście drobiazg :)

Autor:  emge [ 23.sty.2014 17:41:45 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

Cała reszta na plus dla Audi :D
Jeśli będziesz użytkował auto w DE to nawet przedni zawias nie będzie Cię interesował.
Generalnie bdb model. Mi brakuje właśnie tego dźwięku V6.

Autor:  zgredek27 [ 23.sty.2014 18:57:47 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

Zmieniłem po ponad 4 latach B5 1,9 TDi FL ośka na B5 2.8 30v quattro FL a to o czymś świadczy ;)

Buda wdzięczna, troche mało miejsca z tyłu, ale to kwestia wzrostu i ilości wożonych osób. Zdecydowanie przebiegu się nie bój, o ile to faktyczny (w co wątpie jeśli nie masz dobrze udokumentowanego) - ale z większymi przebiegami też nie ma problemu. Vki lubią gaz, dobrze założony nie sprawi problemu. Moja w Krakowie pali około 13l/100km LPG. Quattro, jeśli sprawne nie poczujesz i usłyszysz podczas jazdy, a docenisz od razu na mokrym i śliskim. Co i jak sprawdzić, poszukaj w szukajce, pełno tego.


Ps. poszedłbym o rok 99 (modelowe 2000) dalej i szukał Fl (polifta).

Autor:  pablito8212 [ 23.sty.2014 19:12:18 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 Pytania przed zakupem.

Witam
Proszę o poradę odnośnie zakupu A4 B5 2.8 193km quattro z roczna instalacja gazową rocznik 1996, jak się mają koszty utrzymania zawiecha, czy silnik dobry do gazu? Są opinie podzielone podobno tylko większy koszt tylniego zawieszenia i amorów ze względu na quattro.

Autor:  hubos21 [ 23.sty.2014 19:39:14 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

szwagier tłucze 4 rok takie ale z ASB, oprócz rozrządu, świec i oleju jest bezobsługowa, z awarii to tylna półośka, wymienił jeszcze tuleje tylnego wahacza górnego ale dostępne były tylko oryginały, z przodu jeździ na mastersportach, na razie wytrzymują, trochę słabe hamulce jak masz cienkie serwo i mniejszą pompę

Autor:  zgredek27 [ 23.sty.2014 19:40:37 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

Tył droższy ale coś za coś, ośka zupełnie inaczej się prowadzi przez zwykłą belkę.

Autor:  Scooterek [ 23.sty.2014 21:15:24 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

chyba ktos mi zwinął auto z przed nosa, albo ogłoszenie się skończyło... ale to nic bo oczywiscie nie jedno mam na oku. Zapytam wiec o skrzynie automatyczną - jak one się spisują ? wiem ze pogarsza osiągi ale o ile?

Autor:  zgredek27 [ 24.sty.2014 09:38:03 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

http://www.audiklub.org/dane/a4/b5.html

http://www.audiklub.org/dane/a4/b5/a4_a ... attro.html


przy 30v jesteś 2 sek w plecy z automatem ;)

Autor:  kuba2955 [ 24.sty.2014 09:51:22 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

bierz manual. naprawdę potrafi zaskoczyć wiele aut na drodze :) moje auto z 2.8 30v w manualu przy dobrym starcie pokazywało na g-techu 6.9 s 0-60mph. to jest naprawdę dobry wynik jak na takie auta. Automat będzie palił więcej i będzie wolniejszy- więc po co? ;)

Autor:  ManiekManiak [ 24.sty.2014 09:57:06 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

kuba2955 napisał(a):
Automat będzie palił więcej i będzie wolniejszy- więc po co? ;)
Dla wygody, z czystego lenistwa:)

Autor:  j@cek [ 24.sty.2014 10:43:18 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

Od wielozaworowego ACK wolałbym 1.8 T quattro

Autor:  speco [ 24.sty.2014 13:26:09 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

j@cek napisał(a):
Od wielozaworowego ACK wolałbym 1.8 T quattro

Na lotnisku zimą zrobiliśmy z Siwym mały test - moje A6 C4 2.8 manual quattro i jego A4 B5 1.8T manual ośka. 1.8T było już chyba po programie.

Po stracie 1.8T poszedł jak burza, zostałem w tyle. Później go dogoniłem. Mniej więcej do 120-150 km/h jechaliśmy razem. Później 2.8 zaczęło wyprzedzać 1.8T.

Siwy, popraw jeśli coś pomieszałem.

Autor:  Frolik [ 24.sty.2014 13:31:35 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

Takie rozkminki czy 1.8T czy 2.8 nie mają duzego sensu.... oba silniki godne polecenia. Ja bym brał te, które bedzie w najlepszym stanie. Oczywiscie manual + quattro obowiazkowo.

Autor:  j@cek [ 24.sty.2014 13:56:23 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

speco napisał(a):
j@cek napisał(a):
Od wielozaworowego ACK wolałbym 1.8 T quattro

Na lotnisku zimą zrobiliśmy z Siwym mały test - moje A6 C4 2.8 manual quattro i jego A4 B5 1.8T manual ośka. 1.8T było już chyba po programie.

Po stracie 1.8T poszedł jak burza, zostałem w tyle. Później go dogoniłem. Mniej więcej do 120-150 km/h jechaliśmy razem. Później 2.8 zaczęło wyprzedzać 1.8T.

Siwy, popraw jeśli coś pomieszałem.

Pewnie tak, sokoro ja skilowałem do 140 km/h C4 ACK q - skoksowanym C4 AEL q

Autor:  Scooterek [ 24.sty.2014 13:56:59 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

ten automat to chyba z ery kamienia łupanego skoro muli auto o prawie 30%...

a 1.8t nie wchodzi w gre bo brakuje mu dwóch cylindrów ;)

Dziekujac za wszystkie Wasze wypowiedzi ukierunkowany jestem na 2.8 w Quattro i z manualem, od dzisiaj zaczynam konkretne poszukiwania :) Moge wrzucac tutaj jakies linki z prosba o rzucenie okiem ? wiadoma sprawa, ze osoba ktora na codzien jezdzi Audi szybciej dostrzeze jakies wady/niezgodnosci niz laik jak ja ;)

nie pisz posta pod postem- scaliłem- emge

Autor:  speco [ 24.sty.2014 15:13:20 ]
Tytuł:  Re: A4 B5 2.8 Quattro

W pierwszym poście pisałeś, że dłuższy czas jeździłeś Laguną. Kiedyś miałem z nią do czynienia. Nie wiem czy w A4 nie będzie Ci ciasno, może to tylko moje odczucia. Przejedź się A6 C4 lub C5.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/