.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lut.2025 10:33:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 25.sty.2014 20:02:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
Witam
Jestem zdecydowany na zakup A3 8p Sportback, będzie to moje pierwsze auto, naczytałem sie sporo z czym mogę się liczyć przy zakupie tego modelu, ale to i tak nie rozwiało moich wszystkich pytań, pytania ponumeruje i dotyczą one różnych kwestii jesli ktoś wie coś na temat danego pytania prosiłbym pisać numerki w odpowiedziach tak aby sie nie pogubić. Dziękuje:)

Zacznijmy że chciałbym kupić A3 8p SportBack 5d dysponował będe kwotą 6400-8000€:

1. Rocznik chciałbym aby to był nowy model 2009 i na to mogłbym przeznaczyć te ok.8000€ jesli przed liftem to powiedzmy że do 7300€ - wywnioskowałem te ceny po allegro i 2009 zaczynają sie od ok.37tys.zł(w to wliczny jest zarobek sprzedającego wiec ile takie kosztuje naprawde?)
Może ktoś jest obeznany w cenach jakie panują w tamtejszych komisach? co i za ile można tam kupić?

2. Silnik tu nie mam określonego
a) Jeśli benzyna to raczej tylko 1.6(102km) bo z tego co sie doczytałem to jest to "zwykły" silnik i da sie założyć LPG
1.8T(160km) to juz FSI - odpada? to juz tylko na benzynie - ile on pali przy normalnej jeździe?

b) Diesle też mogą być 1.9/2.0TDI wolałbym jak już to 2.0(140km), ale podobno problemy są z DPF dopalanie/zapychanie co 100km? Wiem ze maja mieć oznaczenie BMM lub zaczynające sie na "C" wtedy to jest CommonRail, spalanie takiego 2.0 hmm jedni piszą ze ok.6L drudzy że nawet 8L - to ile realnie?

3. Planuje odrazu jeszcze przed kupnem auta kupić interface do diagnostyki, polecany jest interfejs firmy e-service i współpracują one z autami po 2005r, chodzi mi o to że podobno można sprawdzić tym stan napełnienia popiołem(czyli zużycia, bo tego nie da sie usunąć) tego całego DPF a nawet turbospreżarke - nigdy nie miałem styczności z takim czymś ale sprzęt będe miał i jako laik czy dałbym rade sprawdzić na miejscu stan tych elementów i ewentualnych błędów? chodzi czy to nie jest jakieś zbytnio skomplikowane i czym dam rade na szybko to sprawdzić i w miare okreslić stan?

4. Ile mniej-wiecej kosztuje ubezpieczenie od kradziezy takiego auta, powiedzmy rocznika 2006/7 i 2009 - 500/1000/2000zł ?

Jak na razie to tyle z pytań, z góry dziekuje za odpowiedzi i przeczytanie postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 25.sty.2014 20:25:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 15:30:16
Posty: 129
Skoro podajesz cenę w euro, to szukaj odniesienia na niemieckich stronach, nie na allegro. Podpowiem Ci, ceny ZACZYNAJĄ się dopiero od +8000 euro i w tej cenie nie ma wielkiego wyboru. W skrócie, za mały budżet na takie auto, chyba, że jesteś gotowy na kompromisy, na przykład SPORY przebieg albo "golasa". Jeśli patrzysz na auta, która są najtańsze (a na to wygląda), to się możesz niemile zdziwić.

http://www.a3-club.net/forum/forumdispl ... 282003-%29 - dowiesz się wszystkiego o 8P.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 25.sty.2014 20:31:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
ok ok. tez tak myslałem ze moze być cięzko z 2009 za 8k, dlatego też ostatnimi czasy jak tak spoglądam zjechałem z rocznika na 2006/7 będzie taniej i chyba lepiej? także powiedzmy do tych 7500 za rocznik 2007 chyba da rade sensownie coś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 25.sty.2014 20:54:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 15:30:16
Posty: 129
Słuchaj, najłatwiej jest zrobić tak: wejdź sobie na niemiecką stronę (autoscout24.de , mobile.de czy jakakolwiek inna), wbij model i rocznik, a wtedy sprawdź po ile stoją w Niemczech. Później zrób to samo, z tym, że na allegro. Wyciągnij wnioski :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 25.sty.2014 20:56:58 
randy-rockstiff napisał(a):
Słuchaj, najłatwiej jest zrobić tak: wejdź sobie na niemiecką stronę (autoscout24.de , mobile.de czy jakakolwiek inna), wbij model i rocznik, a wtedy sprawdź po ile stoją w Niemczech. Później zrób to samo, z tym, że na allegro. Wyciągnij wnioski :).



no właśnie...
tylko kurcze ludziom te wnioski jakoś są nie wygodne bo po co u Niemca przepłacać??


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 25.sty.2014 20:58:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Najpierw podam Ci ceny za jakie warto kupić A3 8p żeby się nie rozczarować. Oczywiście przy zakupie w PL nie licz na bezwypadkowość.
2004/5 - 25-27k , 2006-7 - 30-35k , 2009 około 40k i bez wypasu. Za 8k euro możesz w PL szukać dobrego 2005 a nie 6/7.
W Niemczech dobrze wyposażone 2005 to koszt od około 8k. Mówimy tu autach a nie składakach z 2 lub 3 .
Ubezpieczenie od kradzieży miniAC to koszt około 100pln za 3,5k wartości. Za wóz warty 24k zapłacisz około 650pln bez udziału własnego.
Co do interfejsu to najlepiej kupić klona Wcds-a koszt około 150pln.
Dobra rada nie szukaj najtaniej bo w ciągu roku bez problemów utopisz 6k aby doprowadzić auto do normalnego stanu ... o ile będzie to możliwe .
Niestety A3 jest drogie przy zakupie i w tej cenie kupisz inne auta o wiele młodsze.
Jak rok temu szukałem dla siebie 8P w Niemczech za 2004 rok w normalnym komisie a nie u turka trzeba było posmarować 8k euro.
A o polifcie 2009 zapomnij o 8k :) chyba że trafisz po flotowego trupa z przebiegiem ponad 500k , ale takie idą do PL i mają 120k .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 26.sty.2014 16:12:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
No nie pocieszyliscie mnie, patrząc na ceny A3 na mobile.de to tam ceny sa chore, conajmniej 3tys wyższe niż na allegro to ja dziekuje.

Miałem zamysł na 2009 ale to widze kompletnie pomysł nie wypał, także będzie 2005/6/7 ale patrząc po mobile.de to nawet te 7500E to cieńko, ale i tak juz zszedłem na ziemię z wymaganiami:)

A widziałem np model 2007 z maską z 2009 troche nie pasowała pod zderzak, ale z tego wymika ze zmienić można maske, zderzak i lift gotowy? ale chyba swiatła jeszcze sa inne?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 26.sty.2014 17:24:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Nie do końca o ile zmiana z 2004 na 2005-2008 to maska + zderzak . Ale 2005-2009 dochodzą lampy , wzmocnienie czołowe itd. koszt około 6k pln. :).
Z 2004 na duży grill to koszt około 2k pln , maska , zderzak grill + malowanie. I gwarantuję Ci że żaden handlarz tego tak sobie nie robi , chyba że auto ma dzwona ... a co dopiero na 2009.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 26.sty.2014 20:11:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.mar.2009 15:30:16
Posty: 129
Igorch napisał(a):
A widziałem np model 2007 z maską z 2009 troche nie pasowała pod zderzak, ale z tego wymika ze zmienić można maske, zderzak i lift gotowy? ale chyba swiatła jeszcze sa inne?


http://www.a3-club.net/forum/showthread ... ost1167211


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 06.lut.2014 12:20:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
A to jeszcze chciałbym zapytac o skrzynie

Ogólnie to jestem za manualnem ale.. wiadomo jakby trafił sie ciekawy egzemplarz z automatem to czy warto? jak spisuje sie automat w takich A3? jest bezawaryjny czy raczej trapią go jakieś dolegliwości?

Wiadomo ze skrzynia taka ma swój przebieg(z 200k) czy to jest juz zużyta czy wytrzyma jeszcze raz tyle?
Czy moze lepiej omijać automaty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 06.lut.2014 19:03:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Jak nie trafisz z kolosalnym przebiegiem albo zarżniętego to warto. Ja mam z pancernym Tiptronikiem i jestem bardzo zadowolony. Oczywiście jak padnie to koszt w zależności od usterki od 1500-6k nawet. No ale ile średnio kosztuje sprzęgło , dwumasa czy naprawa standardowej ... różnicy dużej nie ma . Ale wiec że aku zawsze musi być ok bo laweta :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 07.lut.2014 12:24:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
Kolosalny przebieg tzn ile to jest dla takiej skrzyni 200-300k? przy jakim przebiegu nalezałoby sie już o nią niepokoić?

W a3 8p jest jeden typ skrzyni czy mogą być rózne? jaki to jest typ i czym one sie róznią?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 07.lut.2014 18:50:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Zależy od rocznika. Z tego co wiem do 2007 były montowane Tiptroniki . Potem DSG dwusprzęgłowe. Ale też występowały CVT Multitronik . Multi w Audi to porażka awaryjności. Jak kupisz ON mogą być problemy bo przebiegi 7-9 letnich aut potrafią być około 400k . Skrzynie bardzo łatwo sprawdzić w warsztacie , który zajmuje się skrzyniami automatycznymi . Ja mam Tiptronika 6 biegowego. Auto ma 155kkm a skrzynia chodzi perfekcyjnie. Tak na szybko skrzynie możesz ocenić w następujący sposób : Podczas rozpędzania naciskając równomiernie gaz tak 1/3 wciśnięcia . Biegi zmieniają się płynnie bez szarpania , praktycznie powinieneś tylko zauważyć jak obrotomierz zmienia pozycję. nie może szarpać podczas przełączania ani stukać. Podczas hamowania do zera nie powinno być podczas zatrzymania odczuwalnego stuknięcia. Jak puścisz hamulec na R lub D nie może być stuknięcia ... opóźnienie skrzyni około 1s. Podczas jazdy przy wciśnięciu gazu do deski , musi nastąpić redukcja biegu a obroty lecieć do około 6k zanim przełoży na wyższy. W trybie S auto powinno podczas jazdy trzymać obroty na poziomie około 2k i więcej i dynamiczniej reagować na dodanie gazu. A teraz najważniejsze te skrzynie mają funkcję dostosowywania przełożeń do preferencji jazdy . Czyli jak jedziesz powoli i delikatnie operujesz gazem zmiany następują przy około 2k obrotów aż skrzynia osiągnie max bieg ... można tak sobie jechać około 70km/h a obroty są około 1300prm. Ale jak lecisz dynamiczniej auto utrzymuje obroty na około 2-2,5k i zmienia wyżej przełożenia. Następnie ustawiasz D i puszczasz hamulec auto bez szarpań powinno powoli ruszyć , pod górkę też. Na dużym wzniesieniu nie może się cofać jakie by nie było skrzynia musi utrzymać auto w miejscu. To tak na szybko . Myślę że do 200kkm można spokojnie Tiptronika kupować bo to pancerny tradycyjny automat . Starego DSG nie polecam ze względu na duże koszty naprawy oraz dużo mniejszą żywotność skrzyni. Audi montowało do A3 i chyba do A4 nie wiem jak do A6 skrzynie 09G i są to jedne z lepszych konstrukcji. Oczywiście jak to bywa z mechaniką wszystko zależy jak były użytkowane . Jak się pilnuje poziomu oleju nie powinno być z nią żadnych kłopotów. I nie ma reguły może się posypać przy przebiegu 150kkm jak i może wytrzymać 500kkm bez problemu. Podstawa to się nie bać automatu i nie myśleć o kosztach naprawy :). Oczywiście nie kupisz w razie padnięcia drugiej w dobrej kondycji i trzeba remont robić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 09.lut.2014 13:47:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
dziekuje za wyczerpującą wypowiedź:) bo dobrze opisane jak sprawdzić, tyle ze ja chyba raczej bede kupował w DE to niewiem czy bede miał okazje przetestowac jak jeżdzi przed zakupem wiadomo jak to z tymi komisami nie zawsze jest chyba taka mozliwość.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 09.lut.2014 14:07:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Igorch napisał(a):
dziekuje za wyczerpującą wypowiedź:) bo dobrze opisane jak sprawdzić, tyle ze ja chyba raczej bede kupował w DE to niewiem czy bede miał okazje przetestowac jak jeżdzi przed zakupem wiadomo jak to z tymi komisami nie zawsze jest chyba taka mozliwość.

Zawsze jest taka możliwość.
To znaczy nie robią z tym żadnych problemów.
Niektóre dają kluczyki i auto i możesz sprawdzać ile chcesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 15.mar.2014 14:22:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
rafala6 napisał(a):
Niektóre dają kluczyki i auto i możesz sprawdzać ile chcesz.


bez tablic?, chyba po placu przejechać sie 5metrów o ile będzie miejsce, będe brał w berlinie z komisu, ale nie o tym teraz, bo mam inne pytanie.

Ogarnąłem temat i wiem że moge liczyc na 2006-07 a 09 to tylko szczescie/okazja

Większośc to 2.0 lub 1.9 diesel jako że chciałbym dobrze trafić zakupiłem już co potrzeba do diagnostyki (VCDS z eservice), zainstalowałem i działa, kwestia tego ze nigdy sie czymś takim nie "bawiłem" -jak tym sie posłużyć?

Chodzi mi o to ze jak będe kupował auto to na miejscu chciałbym sobie sprawdzić w aucie: wtryski i turbo - bo chyba tylko tyle można zrobić na szybko? ewentualnie stan licznika ten prawdziwy o ile vcds moze go odczytać z ecu?

Jest ktoś w stanie opisać jak to zrobić na programie VCDS? lub ewentualnie jakis link z instruktażem jak to sie wykonuje?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 15.mar.2014 19:59:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5215
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Handlarze mają czerwone tablice - mogą je założyć do dowolnego auta i wykonać jazdę próbną.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 15.mar.2014 23:21:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2014 10:12:56
Posty: 250
Auto: A3 2.0FSI
Dokładnie ... czerwone tablice i do boju ... przecież nie kupujesz kota w worku .
Co do Vcdsa jak nigdy nie bawiłeś się w sprawdzanie logów to tak na szybko nikt Ci nie wytłumaczy . Ale możesz chociaż błędy odczytać jak takowe będą.
Sprawdzasz jednym kliknięciem wszystkie systemy i tyle jak będą byki to Ci je wywali. co do przebiegu realnego nie odczytasz chyba w tych rocznikach z kompa .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup A3 i pytania różne
PostNapisane: 16.mar.2014 10:09:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.sie.2013 17:52:59
Posty: 139
@Konio - a ty masz moze vcds?

widziałem ze sa tematy o wtryskach, ale sa tam setki stron wiec nie bardzo wiem jak to ogarnać, a podejrzewam ze nie jest to aż tak mega trudne, kwestia tego w co wejść i co wpisać zeby wyswietliło sie to o co nam chodzi

Z tego co zrozumiałem to sa tam jakieś 4 okienka w których pokazują sie wartości wtrysku na biegu jałowym i powinny zawierać sie w -2,8 do 2,8m/g, to taka teoria którą wyczytałem, ale jak tam trafić?

Turbine niby tez da rade, ale tego nie wyczytałem - pewnie coś na zasadzie mierzenia sprężania?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: