.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=127659
Strona 1 z 1

Autor:  YaNkEs_69 [ 28.lut.2014 12:00:03 ]
Tytuł:  Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe

Z racji powiększającej się rodziny przyszedł czas na zakup drugiego auta.
Jestem na 90% zdecydowany na A6 Kombi, manual, silnik 2,4, roczniki po lifcie 2002-2003, budżet 15-17kzł.
Obecnie razem z małżonką kręcimy ok 30-35 kkm rocznie, dodając drugie auto przebiegi przypadające na jedno wyniosą zapewne ok 20kkm rocznie dlatego aby zbytnio nie odchudzać swojego portfela i nie zasilać podatkami portfela tuska i jego kompanów to będę chciał założyć instalację gazową. Wcześniej w kilku autach miałem lpg, w tym w A4 B5 1,8 i byłem bardzo zadowolony.

Dylematy silnikowe:
- wybierając silnik 2,4 mocno zawęziłem sobie ilość ofert sprzedaży. Jest sporo ogłoszeń z silnikami 2.0 i 2.8, jak wygląda sytuacja ze spalaniem, awaryjnością i ewentualnymi problemami z lpg w tych silnikach (co do 2,8 to jest sporo informacji ale o 2.0 nie znalazłem konkretnych)? 2.4 mnie bardzo kusi bo miałem styczność z A6 z tym silnikiem, miała zrobione prawie 300kkm i przy silniku pomijając tematów eksploatacyjnych nie było nic robione. Spalanie również jest na poziomie akceptowalnym.
- diesel - 1,9 słaby a 2,5 ma bardzo kiepskie opinie, dodając do tego że nie będzie eksploatowany na dłuższych trasach tylko głównie w cyklu mieszanym, odcinki ok 7 km to i na spalaniu specjalnie nie zaoszczędzę. Dodając do tego koszty napraw turbiny, wtrysków itp to chyba jednak sobie odpuszczę

Dylematy napędowe - czyli czy Quattro?
Quattro to na pewno świetna sprawa ale czy warto dodawać te kilka tysięcy dla napędu który wykorzystamy przez jakiś mały procent czasu użytkowania auta? Wiem, sam powinienem sobie na to odpowiedzieć bo sam najlepiej wiem gdzie i po czym jeżdżę ale zawsze to przyjemniej gdy ktoś utwierdzi lub wyprowadzi z błędu w którym się tkwi.

Autor:  gitmar [ 28.lut.2014 12:09:07 ]
Tytuł:  Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe

2.4 po lifcie to dobry wybór. Jeśli nie zależy Ci na roczniku i wyglądzie to wziąłbym jeszcze pod uwagę 2.8 ACK/ALG/APR/AQD/AMX. Koszty eksploatacji te same, silniki niemal bliźniacze, spalanie na zbliżonym poziomie. 2.0 ALT raczej bym sobie darował. Nie dość że za mały do takiej ciężkiej lochy, to jeszcze nie ma zbyt dobrych opinii. Pewnie też wiele mniej nie spali od V-ki...
Bądź przygotowany na wycieki z V6-tki i konsumpcję oleju. Poza tym, lejesz olej, paliwo i jeździsz. quattro.... jakoś ciężko mi się byłoby bez obejść. Niektórzy twierdzą że to przereklamowany napęd i rzadko kiedy się przydaje, ale nie mają racji ;) Frajda zimą większa, bezpieczeństwo przy deszczowej pogodzie, w ciasnych łukach drogi, trakcja na każde zawołanie...

Autor:  lucas3512 [ 28.lut.2014 22:20:28 ]
Tytuł:  Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe

gitmar napisał(a):
Bądź przygotowany na wycieki z V6-tki.


Po wymianie uszczelek i przy sprawnym ezektorze, zapominasz o wyciekach, silnik jak z fabryki :):

Autor:  gitmar [ 28.lut.2014 22:26:28 ]
Tytuł:  Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe

Ja w B5 jeszcze nic nie ruszałem, ale w dawnym A6 C4 ACK była walka. Jak nie jednej dziury, to z innej :D

Autor:  stawsz [ 28.lut.2014 23:46:43 ]
Tytuł:  Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe

Moje v8 w s6 c4 nie pilo oleju :) wiec nie wiem o czym Mariusz piszesz bo spalanie 1L na 15000 nie jest żadną wartością - wiec jak widać zależy od egzemplarza
Kolejny użytkownik eSki również mi to potwierdził .

Autor:  gitmar [ 01.mar.2014 00:34:33 ]
Tytuł:  Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe

O mojej eSce też mogę powiedzieć, że nie bierze (podobne poziomy zużycia do podanych przez Ciebie). Ale z 10-ciu benzynowych V6-tek Audi (AAH,ABC,ACK,AMX), które miałem/mam to jedna (B4 AAH q) pobierała 0.5l/10 kkm, jedna 1l/10kkm a wszystkie pozostałe tylko więcej. Uważam więc że kupując V6 ze znaczkiem Audi trzeba nastawić się na konsumpcję oleum - cudów nie ma ! Ja osobiście tragedii w tym nie widzę, po prostu trzeba o tym pamiętać i częściej zaglądać pod maskę :)

Autor:  stawsz [ 01.mar.2014 08:26:33 ]
Tytuł:  Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe

Do Autora wątku jeśli nastawienie się na 2.4 to takiego szukaj - fajny motor , jeśli chodzi o spalanie to jak napisali przedmówcy podobne do 2.8 ack , 2.0 odpuść bo ani nie jedzie ani nie pali mało a jeszcze nie brzmi ot zwykły nudnawy silnik

Mariusz jak pojezdze dłużej swoim nowym/starym 2.8 aah/afc to napisze jak wygląda w ni m sytuacja jeśli chodzi o oleum jest szczelny jak termos , na razie, wiec sam jestem ciekaw czy i tym razem dobrze trafiłem ;)

Autor:  YaNkEs_69 [ 02.mar.2014 17:21:15 ]
Tytuł:  Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe

A jak wypada silnik V6 3.0 w porównaniu do wcześniej przeze mnie wymienionych bo widzę, że w po liftowych C5 jest spotykany i mam takie ogłoszenie na oku już z instalacją gazową.

Autor:  majkel1615 [ 02.mar.2014 17:27:15 ]
Tytuł:  Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe

Ja bym się nie pchał w 3.0, dużo bardziej awaryjny aniżeli 2.4/2.8.

Czytania na temat tego silnika masz sporo: search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=asn&fid%5B%5D=27

Autor:  gibon_81 [ 02.mar.2014 19:18:06 ]
Tytuł:  Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe

Jak kupisz zdrowe 3.0 to też nie będzie krzywdy choć jest dużo bardziej awaryjny niż 2.4 czy 1.9.

Autor:  majkel1615 [ 02.mar.2014 19:31:51 ]
Tytuł:  Re: Zakup A6 C5 - dylematy silnikowo napędowe

Ale weź i kup zdrowe 3.0...Szybciej trafić można zdrowe 2.4/2.8...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/