.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi 80 2.3 , 2.6
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=127669
Strona 1 z 2

Autor:  Bartek2516 [ 01.mar.2014 12:57:33 ]
Tytuł:  Audi 80 2.3 , 2.6

Witam. Jestem nowy na forum, na imię mi Bartek i za nie całe 2mies ukończę 18 lat. I mam do Was takie pytanie , chodzi mi o doradzenie i podpowiedz co do kupna Audi.

A dokładniej chodzi mi o Audi 80 b4.

I teraz tak , który silnik byście polecili 2.3 czy też może 2.6 , który z nich jest lepszy , wytrzymalszy.

Czytałem troszke na ten temat w internecie , ale prosiłbym Was o wypowiedzenie się na temat obu silników.

Co do ekspoatacji ich , utrzymania jakie to koszty itp.

Z Góry Dziękuje i Pozdrawiam :).

Autor:  Morgi [ 01.mar.2014 12:59:03 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

2.6- bo to już nie mechaniczny wtrysk, łatwo zagazować, dobrze się zbiera i V.
To tylko moja opinia, ale brałbym V6 - jak chcesz to to się gazuje bardzo łatwo (2.3 też się gazuje ale powiedzmy średnio-łatwo vs bardzo łatwo w 2.6)

Autor:  stawsz [ 01.mar.2014 14:04:03 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

2.6 ABC (poprawił moderator) lub 2.8 aah podobne konstrukcje spalają podobnie - 2.3 fajnie brzmi ale ja wtrysku mechanicznego nie polecam

Autor:  Bartek2516 [ 01.mar.2014 14:06:50 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Dzięki , Dzięki :) Oczekuje na dalsze wasze wypowiedzi , i jak by ktoś mógł napisać jak to jest z dostępnościa/ceną części :)

Autor:  emge [ 01.mar.2014 14:16:08 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Jak do każdej 80-tki.

Autor:  Bartek2516 [ 01.mar.2014 14:34:01 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

A jak w Tym 2.6 ze spalaniem , raczej chodzi mi o GAZ. Miasto , trasa - chodzi mi o spokojna jazde , mimo to , że jestem młody nie jestem fanatykiem szybkiej jazdy. Więc pewnie zadacie sobie pytanie " po cholere Ci 150km " A po to , że wrazie na światłach trzeba " szybciej " ruszyc , aby zdąrzyć się wcisnąć czy cos to bym miał pewne , że zdąże. :)

Autor:  emge [ 01.mar.2014 14:42:53 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Jak wszystko dobrze wyregulowane (sekwencja) to ze 12-13 lpg miasto, na trasie oczywiście mniej.

Autor:  gitmar [ 01.mar.2014 15:25:19 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Z tym 12-13 na mieście to nie byłbym taki optymistyczny :) Prędzej 15-16... Za to na trasie da się zejść do 10-11... 2.3 fajne, sam miałem 2 sztuki z silnikiem NG, ale teraz jeśli już to tylko na Pb. Chociaż ja w nich problemów z gazem nie miałem.

Autor:  emge [ 01.mar.2014 15:27:03 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Czy ja wiem. Miałem ABC w gazie i nie przypominam sobie takiego spalania :D

Autor:  gitmar [ 01.mar.2014 16:24:45 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Ty miałeś ośkę (ja miałem B4 AAH q sedan - średnio mi paliła ok.13) i miasto, po którym się sprawniej jeździ niż np.po Wawie. Byłem kilkakrotnie w 3mieście i zawsze chwaliłem sobie poruszanie się po nim :) a małe miasto ( w jakim mieszkam obecnie) i krótkie odcinki to już w ogóle masakra jeśli chodzi o spalanie....

Autor:  emge [ 01.mar.2014 16:50:58 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Co do miasta to prawda. A co do quattro to nie wydaje mi się by chodziło o ten napęd w temacie.

Autor:  Bartek2516 [ 01.mar.2014 21:28:04 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Niee , dobrze że wymieniacie różne typy napędów , oraz wspominacie o tym 2.8. Bo również to rozważałem.

A jak się to quattro sprawuje :) ? Warto zakupic ? Czy może się często psuje ? Z tego co mi wiadomo to podobno zawieszenie jest nieśmiertelne.

Jak to mój Tata mówi , żebym nie pchał się w jakieś ople , bmki itp... Bo blacha to porażka , nie ma to jak ocynk w Audi ;)

Autor:  Igorch [ 02.mar.2014 09:50:33 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Bartek2516 napisał(a):
nie ma to jak ocynk w Audi ;)


jak blacha nie była naruszona to nie ma chyba szans na rdze, moj tato ma 80 B3 i na drzwiach miał szpachel który odpadł i została goła blacha(koło o średnicy ok.20cm) jezdzi już tak trzeci rok z ta gołą blachą i nic, nie zmieniła nawet koloru na rudy.

Autor:  Bartek2516 [ 02.mar.2014 10:33:39 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Myślę , że dowiedziałem się tego co chciałem. Więc zdecydowanie 2.6 lub 2.8 , 2.3 lepiej sobie odpuścić ? :)

Autor:  gitmar [ 02.mar.2014 10:39:06 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Raczej tak... Znaleźć teraz zdrowe 2.3 jest dużo trudniej niż V6. Spalanie w obu bardzo podobne. Dostępność części do V6 również lepsza niż do 2.3 R5. Większość egzemplarzy jest po wystrzałach gazu itp. Ponieważ jest tam mechaniczny wtrysk (a niewielu mechaników jest w stanie go okiełznać i zrobić to prawidłowo) to z LPG są problemy.... Szukaj V6. 2.6 czy 2.8 - co się trafi w lepszym stanie.

Autor:  mały v8 [ 02.mar.2014 13:26:38 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

2,6 robi się za 70 złotych 200km :D

Autor:  Bartek2516 [ 02.mar.2014 14:49:14 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Dobra dziękuje wszystkim za wypowiedzi :) Ta wiedza mi się napewno przyda , i teraz chociaż będę pewny w swych czynach co do zakupu tego autka :D

Autor:  enduroboy [ 03.mar.2014 19:28:26 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Bartek2516 napisał(a):
Witam. Jestem nowy na forum, na imię mi Bartek i za nie całe 2mies ukończe 18lat



chcesz dobrej rady prosze- kup sobie 80'tke 1.8 albo z gazem -tanie odporne na brak wiedzy i nie szkoda jak zawadzisz

pojeździj ze 2 lata i kup sobie coś mocniejszego

Autor:  Igorch [ 03.mar.2014 21:06:20 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

enduroboy napisał(a):
Bartek2516 napisał(a):
Witam. Jestem nowy na forum, na imię mi Bartek i za nie całe 2mies ukończe 18lat


chcesz dobrej rady prosze- kup sobie 80'tke 1.8 albo z gazem -tanie odporne na brak wiedzy i nie szkoda jak zawadzisz

pojeździj ze 2 lata i kup sobie coś mocniejszego


Popieram 80 B3 z silnikiem 1.8S(90KM) jak dobrze zaoperujesz gazem to spali 7.5L - znajdź u jakiegoś dziadka w stodole to jak kupisz sobie zapach to będzie swięto ze coś dołożyłeś do tego auta - heh taka prawda

Co prawda na swiatłach nie będziesz pierwszy, ale też i tragedii nie ma że wbijasz 5 i auto zwalnia - hehe

Autor:  bloku [ 04.mar.2014 09:08:51 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 2.3 , 2.6

Pytanie jeszcze czego kolega oczekuje od auta? Jeśli ma mieć wystarczająco moc na wyprzedzanie to owszem tylko 2,8. Jeśli ma to być pierwsze auto do "wdrożenia" się w prowadzenie auta polecałbym coś w kierunku ABK (2,0 115KM) albo ADA (1,6 100KM). Oba silniki mogą mieć sekwencje, są w miarę dynamiczne a i spalanie nie zabija portfela.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/