.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 05:06:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 Allroad] 2.7BiT(noLPG) czy 2.5TDI TIP
PostNapisane: 24.kwi.2014 21:35:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Witam. Jestem tu starym userem na tym forum , ale podpytam w tym dziale, bo zastanawiam się nad zakupem Allroada A6 C5 (potrzebuję czasami wyższe auto).
Nie zamierzam używać instalacji LPG.
Czy bardziej polecacie zakup 2.7BiT czy 2.5TDIV6 (pomijamy spalanie paliwa).
Czytałem że 2.7BiT spalają olej, jakie to mogą być ilości w sprawnym silniku i ile wytrzymują turbiny i same silniki bez LPG, bo ponoć jest problem z wyjęciem turbin z auta.
Czy auta z różnymi silnikami różnią się innymi wadami przyległymi do zastosowanego silnika (czytałem np. o jakimś problemie z konwerterem w tipie w allroadzie).
Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu Allroada, co vagować na szybko , jakie grupy itd.?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 Allroad] 2.7BiT(noLPG) czy 2.5TDI TIP
PostNapisane: 25.kwi.2014 00:54:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
grisha napisał(a):
Nie zamierzam używać instalacji LPG.

To odejmuje sporo punktów 2.7BiT z zakresie kosztów eksploatacji, chyba że koszty paliwa nie mają dla Ciebie znaczenia :)

grisha napisał(a):
Czy bardziej polecacie zakup 2.7BiT czy 2.5TDIV6 (pomijamy spalanie paliwa).

2.7BiT mam już w drugim aucie i mogę go z czystym sumieniem polecić. Widzę, że obecnie użytkujesz 2.5TDI i przypuszczam, że jesteś zadowolony, więc jedyne co mogę napisać to tyle, że obydwa silniki wymagają utrzymywania całego osprzętu w stanie pełnej sprawności, w przeciwnym przypadku destrukcja postępuje szybko :D . Na plus 2.7BiT - nie posiada on tzw. "wad wrodzonych" wymagających szczególnej troski :diabel: (może oprócz napinaczy łańcuchów rozrządu występujących we wszystkich benzynowych V'kach z tamtego okresu).

grisha napisał(a):
Czytałem że 2.7BiT spalają olej, jakie to mogą być ilości w sprawnym silniku i ile wytrzymują turbiny i same silniki bez LPG, bo ponoć jest problem z wyjęciem turbin z auta.

Konsumpcja oleju w obydwu 2.7BiT była (jest) na poziomie dwóch litrowych dolewek od wymiany do wymiany (obydwa z LPG). Poprawnie dobrany, zamontowany i zestrojony LPG nie ma wpływu na trwałość silnika i turbin. Przebiegi rzędu 300k są powszechne i silnik nadal pozostaje w bardzo dobrym stanie.
Do wymiany turbin najprościej jest faktycznie wyciągnąć silnik, chociaż bez wyciągania też się da.

grisha napisał(a):
Czy auta z różnymi silnikami różnią się innymi wadami przyległymi do zastosowanego silnika (czytałem np. o jakimś problemie z konwerterem w tipie w allroadzie).
Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu Allroada, co vagować na szybko , jakie grupy itd.?


Na tipie się nie znam.
Co do vaginowania, to:
- zawieszenie viewtopic.php?f=28&t=75011
- silnik - 2.5 pewnie wiesz jak diagnozować, 2.7 - pojeździć 10min z pełnym wykorzystaniem potencjału silnika :diabel: , nie wyłączać silnika, podpiąć vag'a i sprawdzić: błędy (ale nie kasować), misfire'y (gr. 14 i dalej), korekty (gr.32), readiness code (nie pamiętam grupy). Podczas samej jazdy można obserwować gr. 115 - najlepiej na wykresie.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 Allroad] 2.7BiT(noLPG) czy 2.5TDI TIP
PostNapisane: 25.kwi.2014 05:47:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
zbig_wwl napisał(a):
(może oprócz napinaczy łańcuchów rozrządu występujących we wszystkich benzynowych V'kach z tamtego okresu).
Czy to ten sam problem co w 3.0TDI z początku produkcji ? Po której stronie jest rozrząd (od zderzaka czy od przegrody) i po jakim czasie i co wymaga wymiany ?

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 Allroad] 2.7BiT(noLPG) czy 2.5TDI TIP
PostNapisane: 25.kwi.2014 06:40:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Rozrząd jest od strony zderzaka i jest na pasku. Teoretycznie wymiana co 120k.
Chodzi o napinacz łańcucha pomiędzy wałkami rozrządu - coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=q-5DLEVBgdk - filmik znaleziony na szybko i dotyczy 1.8T, ale w V'ce jest to samo, tyle że x2.

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: enduroboy i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: