.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[A6 C5 Allroad] 2.7BiT(noLPG) czy 2.5TDI TIP
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=128636
Strona 1 z 1

Autor:  grisha [ 24.kwi.2014 21:35:07 ]
Tytuł:  [A6 C5 Allroad] 2.7BiT(noLPG) czy 2.5TDI TIP

Witam. Jestem tu starym userem na tym forum , ale podpytam w tym dziale, bo zastanawiam się nad zakupem Allroada A6 C5 (potrzebuję czasami wyższe auto).
Nie zamierzam używać instalacji LPG.
Czy bardziej polecacie zakup 2.7BiT czy 2.5TDIV6 (pomijamy spalanie paliwa).
Czytałem że 2.7BiT spalają olej, jakie to mogą być ilości w sprawnym silniku i ile wytrzymują turbiny i same silniki bez LPG, bo ponoć jest problem z wyjęciem turbin z auta.
Czy auta z różnymi silnikami różnią się innymi wadami przyległymi do zastosowanego silnika (czytałem np. o jakimś problemie z konwerterem w tipie w allroadzie).
Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu Allroada, co vagować na szybko , jakie grupy itd.?

Autor:  zbig_wwl [ 25.kwi.2014 00:54:34 ]
Tytuł:  Re: [A6 C5 Allroad] 2.7BiT(noLPG) czy 2.5TDI TIP

grisha napisał(a):
Nie zamierzam używać instalacji LPG.

To odejmuje sporo punktów 2.7BiT z zakresie kosztów eksploatacji, chyba że koszty paliwa nie mają dla Ciebie znaczenia :)

grisha napisał(a):
Czy bardziej polecacie zakup 2.7BiT czy 2.5TDIV6 (pomijamy spalanie paliwa).

2.7BiT mam już w drugim aucie i mogę go z czystym sumieniem polecić. Widzę, że obecnie użytkujesz 2.5TDI i przypuszczam, że jesteś zadowolony, więc jedyne co mogę napisać to tyle, że obydwa silniki wymagają utrzymywania całego osprzętu w stanie pełnej sprawności, w przeciwnym przypadku destrukcja postępuje szybko :D . Na plus 2.7BiT - nie posiada on tzw. "wad wrodzonych" wymagających szczególnej troski :diabel: (może oprócz napinaczy łańcuchów rozrządu występujących we wszystkich benzynowych V'kach z tamtego okresu).

grisha napisał(a):
Czytałem że 2.7BiT spalają olej, jakie to mogą być ilości w sprawnym silniku i ile wytrzymują turbiny i same silniki bez LPG, bo ponoć jest problem z wyjęciem turbin z auta.

Konsumpcja oleju w obydwu 2.7BiT była (jest) na poziomie dwóch litrowych dolewek od wymiany do wymiany (obydwa z LPG). Poprawnie dobrany, zamontowany i zestrojony LPG nie ma wpływu na trwałość silnika i turbin. Przebiegi rzędu 300k są powszechne i silnik nadal pozostaje w bardzo dobrym stanie.
Do wymiany turbin najprościej jest faktycznie wyciągnąć silnik, chociaż bez wyciągania też się da.

grisha napisał(a):
Czy auta z różnymi silnikami różnią się innymi wadami przyległymi do zastosowanego silnika (czytałem np. o jakimś problemie z konwerterem w tipie w allroadzie).
Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu Allroada, co vagować na szybko , jakie grupy itd.?


Na tipie się nie znam.
Co do vaginowania, to:
- zawieszenie viewtopic.php?f=28&t=75011
- silnik - 2.5 pewnie wiesz jak diagnozować, 2.7 - pojeździć 10min z pełnym wykorzystaniem potencjału silnika :diabel: , nie wyłączać silnika, podpiąć vag'a i sprawdzić: błędy (ale nie kasować), misfire'y (gr. 14 i dalej), korekty (gr.32), readiness code (nie pamiętam grupy). Podczas samej jazdy można obserwować gr. 115 - najlepiej na wykresie.

Autor:  grisha [ 25.kwi.2014 05:47:46 ]
Tytuł:  Re: [A6 C5 Allroad] 2.7BiT(noLPG) czy 2.5TDI TIP

zbig_wwl napisał(a):
(może oprócz napinaczy łańcuchów rozrządu występujących we wszystkich benzynowych V'kach z tamtego okresu).
Czy to ten sam problem co w 3.0TDI z początku produkcji ? Po której stronie jest rozrząd (od zderzaka czy od przegrody) i po jakim czasie i co wymaga wymiany ?

Autor:  zbig_wwl [ 25.kwi.2014 06:40:15 ]
Tytuł:  Re: [A6 C5 Allroad] 2.7BiT(noLPG) czy 2.5TDI TIP

Rozrząd jest od strony zderzaka i jest na pasku. Teoretycznie wymiana co 120k.
Chodzi o napinacz łańcucha pomiędzy wałkami rozrządu - coś takiego http://www.youtube.com/watch?v=q-5DLEVBgdk - filmik znaleziony na szybko i dotyczy 1.8T, ale w V'ce jest to samo, tyle że x2.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/