.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=129002 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Adramelek [ 20.maja.2014 19:44:07 ] |
Tytuł: | Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach? |
Witam Przymierzam się do zakupu Audi A5 4 letniego z przebiegiem nie większym jak 90tyś. z silnikiem 3.0TDI Pytanie brzmi czy oby nie będę miał problemów z Filtrem cząstek stałych ponieważ do pracy w jedną stronę mam 9km przy czym 5,5km będę pokonywał autostradą, oraz raz na tydzień jechał do sklepów itp. drogami podmiejskimi więc się nie rozbujam na nich, więc te marne 5,5km autostradą nie wiem czy da rade wypalić filtr, czy nie będzie się z czasem zapychał. Dlaczego diesel? bo lubię ten dźwięk silnika, czy jak będę miał problemy to zrezygnuję i zakupię benzynę? tak i w tym wypadku będzie to 2.0TFSI 211 KM Proszę was o opinię czy jest sens takiego zakupu? |
Autor: | Megster [ 20.maja.2014 21:35:18 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
Witaj. Przy takiej eksploatacji odpuść sobie 3.0 tdi. Jedna sprawa, to że filtr będzie się non stopa zapychał, a druga, że ciągle będziesz jeździł na niedogrzanym silniku. Miałem co prawda A4 b7 z 3.0 tdi i powiem Ci szerze, że długo się nagrzewał (a trzeba sobie zdać sprawę, że temperatura cieczy chłodzącej to jedno, a temperatura oleju to drugie i uwierz mi, olej w tym motorze leniwo się grzeje). Lepiej skieruj się na benzynę, bo takie użytkowanie jest dla niej mniej bolesne. Pzdr |
Autor: | Adramelek [ 20.maja.2014 22:08:46 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
Też tak właśnie sądzę, ale chciałem znać opinie innych, szkoda mi ale trzeba myśleć logicznie. Mam jeszcze pytanie o skrzynię biegów, chodzi o nagrzanie oleju, czytałem że automat źle pracuje jeśli olej w skrzyni nie osiągnie odpowiedniej temperatury, czy to prawda? Nie wiem czy pchać się w automat, czy lepiej manual, jeśli wybrał bym automat to i tak mam opcję przełączania manualnie i nie było by problemu z tym olejem i pracą skrzyni? Nigdy nie jeździłem na automacie i nie wiem za dużo na ten temat więc proszę o wskazówki. |
Autor: | Megster [ 20.maja.2014 22:36:38 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
W A5 jest na pewno nowszy automat niż był u mnie, więc nie wiem jak zachowuje się na niedogrzanym oleju. Fakt, że u mnie przy bardzo niskich temperaturach faktycznie chwilę czuć było, ze tego nie lubi (np. przy stałym położeniu pedału gazu obroty silnika potrafiły nieznacznie wzrosnąć i potem spaść, czyli tak jak by skrzynia nie do końca wiedziała o co mi chodzi), ale to trwało naprawdę bardzo krótko (mniej niż kilometr). Z własnego doświadczenia wiem, że bardzo rzadko korzysta się z trybu manualnego. W trybie "S" skrzynia naprawdę wie o co chodzi, więc częściej się z niego korzysta. Co do sensu posiadania takiej skrzyni powiem tak - jej zalety wychodzą głównie w mieście, no i może podczas wyprzedzania gdy nie musisz odrywać ręki od kierownicy aby zmienić bieg Ja po przesiadce na automat nie zostałem "automatowym ortodoskem" wyznającym zasadę, że następne auto tylko za automatem, ale powiem Ci szczerze, że polubiłem tą skrzynię. Jest naprawdę wygodna i daje jeden bonus - wie najlepiej kiedy zmieniać biegi, co z kolei ma wpływ na żywotność silnika. Jeśli osobiście miałbym wybierać w tej samej cenie automat i manual, to bez wahania wziąłbym automat. Reasumując moje "wypociny" - nie bój się automatu, no chyba że to multitronik w autach z napędem FWD. Tiptroniki za to są naprawdę dobrymi skrzyniami. |
Autor: | Adramelek [ 20.maja.2014 23:02:55 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
Dzięki wielkie za pomoc Jeśli ktoś jeszcze chciał by coś dodać to jak najbardziej było by wskazane |
Autor: | Pablo200 [ 20.maja.2014 23:11:35 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
Tylko benzyna zapomnij o tdi |
Autor: | jedrekx [ 22.maja.2014 07:46:31 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
Megster napisał(a): W A5 jest na pewno nowszy automat niż był u mnie, więc nie wiem jak zachowuje się na niedogrzanym oleju. Fakt, że u mnie przy bardzo niskich temperaturach faktycznie chwilę czuć było, ze tego nie lubi (np. przy stałym położeniu pedału gazu obroty silnika potrafiły nieznacznie wzrosnąć i potem spaść, czyli tak jak by skrzynia nie do końca wiedziała o co mi chodzi), ale to trwało naprawdę bardzo krótko (mniej niż kilometr). Z własnego doświadczenia wiem, że bardzo rzadko korzysta się z trybu manualnego. W trybie "S" skrzynia naprawdę wie o co chodzi, więc częściej się z niego korzysta. Co do sensu posiadania takiej skrzyni powiem tak - jej zalety wychodzą głównie w mieście, no i może podczas wyprzedzania gdy nie musisz odrywać ręki od kierownicy aby zmienić bieg Ja po przesiadce na automat nie zostałem "automatowym ortodoskem" wyznającym zasadę, że następne auto tylko za automatem, ale powiem Ci szczerze, że polubiłem tą skrzynię. Jest naprawdę wygodna i daje jeden bonus - wie najlepiej kiedy zmieniać biegi, co z kolei ma wpływ na żywotność silnika. Jeśli osobiście miałbym wybierać w tej samej cenie automat i manual, to bez wahania wziąłbym automat. Reasumując moje "wypociny" - nie bój się automatu, no chyba że to multitronik w autach z napędem FWD. Tiptroniki za to są naprawdę dobrymi skrzyniami. w A5, z rocznika który chce kolega, już jest S-tronic oczywiście przy Quattro. ja tylko dodam od siebie, że od 3 lat jeżdżę A5 (co prawda 2.0TDI po programie) i dla mnie auto jest świetne. pierwsze auto, które po roku mi się nie znudziło.. wygodne, ładne, dobrze się prowadzi. koniecznie weź auto ze sportowymi fotelami - dużo wygodniejsze, od zwykłych "naleśników". bardzo dobrą sprawą jest też servotronic. |
Autor: | Igorch [ 22.maja.2014 20:55:27 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
S-Tronic to to samo co DSG? tak mi sie kojarzy i te skrzynie maja normalnie 6biegów bo jest to podobno takjaby zwykła skrzynia tyle że jest dwu sprzęgłowa i ma układ który samoczynnie zmienia biegi, ma bardzo szybki czas reakcji zmiany biegu z tego co czytałem to 0,02sek ogolnie bardzo zachwalana i zywotna A multitronic'a nie polecają, też mozna zmieniać biegi recznie, ale czytałem ze sa one symulowane i jest ich 7/8 |
Autor: | jedrekx [ 23.maja.2014 14:00:37 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
S-tronic to praktycznie DSG. Multitronic jest skrzynią bezstopniową. |
Autor: | Igorch [ 23.maja.2014 15:02:31 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
zn to w Audi nazywa sie własnie Stronic, a w VW DSG, ale zawsze piszą DSG bo to to samo a tu gość mowi i pokazuje jak działa multitronic: https://www.youtube.com/watch?v=M1aKGEpTjH0 |
Autor: | Adramelek [ 24.maja.2014 13:27:18 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
Na 100% wybieram 2.0TFSI 211 KM Odnośnie skrzyni biegów troszkę mam zamotane w głowie, a ponieważ nie jestem znawcą tego tematu to mam problem. Według tego co czytałem Multitronic jest gorszą skrzynią i lepszą jest S-Tronic, z drugiej strony Multitronic świetnie się spisuje w mocniejszych silnikach więc już sam nie wiem. Samochód który chcę nabyć będzie z rocznika 2008-2010 w zależności od ceny, wyposażenia, przebiegu i z moich informacji wynika że i tak wszystkie roczniki mają Multitronic. Na filmie powyżej skrzynia w trybie Sport pracuje chyba dobrze? ale na D już mi się nie podoba, czy tak samo jest w A5? |
Autor: | majkel1615 [ 24.maja.2014 15:21:10 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
Adramelek napisał(a): z drugiej strony Multitronic świetnie się spisuje w mocniejszych silnikach więc już sam nie wiem. Kto Ci takich bzdur naopowiadał |
Autor: | Adramelek [ 24.maja.2014 18:37:32 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
Wujek google Źle to napisałem, chodzi o to że Multitronic dobrze współpracuje z silnikami mocniejszymi, czyli tymi do powiedzmy 200KM i momentem obrotowym w granicach 300 a powyżej jest już wymagany S-Tronic z uwagi na niedostateczną wytrzymałość też że skrzyni. Czytałem dzisiaj trochę na ten temat (znawcą żadnym nie jestem) ale uważam że jak zakupię z Multitronikiem to skrzynia mi się posypie, mój styl jazdy jest agresywny, lubię mocno przyspieszać a to z kolei skróci bardzo szybko jej żywot. Do tego dochodzi to że samochód będzie miał już przejechane w granicach 90tyś km i nie będę w stanie stwierdzić jak poprzedni właściciel o nią dbał. Jestem w kropce bo chciał bym automat, ale jak ma to być worek bez dna to się na to nie zdecyduję. |
Autor: | majkel1615 [ 24.maja.2014 19:13:52 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
Nie bierz multi i tyle. |
Autor: | Igorch [ 25.maja.2014 09:10:42 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
Adramelek napisał(a): Na filmie powyżej skrzynia w trybie Sport pracuje chyba dobrze? ale na D już mi się nie podoba, czy tak samo jest w A5? Jesli bedziesz miał multi to tak samo, tryb sport pracuje tak jak stronic, ale to nie jest normalny tryb pracy dla tej skrzyni i jakbyś chciał uzywać go na okrągło to pewnie też sie skraca jej żywot, tak pomyslałem ze ogolnie ludzie mogą cały czas uzywać sport, bo to pracuje jakoś fajniej i moze dlatego tyle problemów z ta skrzynią? jak jedzie na normal to tam te koła sie własnym pedem zmniejszaja/zwiekszają a jak dasz sport to coś wymusza na nich gwałtownie zmiane średnicy zn.pracuje agresywnie i moze z tad te problemy? a teraz to i ja bynajmniej już wiem jak rozpoznać multi od stronic/dsg |
Autor: | jedrekx [ 25.maja.2014 11:58:21 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
szukaj po prostu Quattro - wtedy nie trafisz na multi. |
Autor: | Adramelek [ 25.maja.2014 18:54:09 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
Decyzja taka że Multitronika nie kupię ze względu na koszta ewentualnej naprawy, co do Quattro to było by OK ale niestety ceny są zbyt wysokie na dzień dzisiejszy i nie dam tyle za samochów, więc jeśli nie znajdę odpwiedniaj okazji to zdecyduję się na Manula, lub zastanowię się nad Audi TT z takim samym silnikiem który już ma S-Tronic. |
Autor: | jedrekx [ 25.maja.2014 22:43:23 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
A5 jest autem drogim w zakupie.. nie wiem jakim budżetem dysponujesz, ale nie licz, że znajdziesz dobry egzemplarz za +/- 60 tys bo ludzie niestety zaczynają za taką kwotę szukać.. nie wierzą, że w tym budżecie to padliny, po oględzinach przyznają rację |
Autor: | Adramelek [ 28.maja.2014 20:20:54 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
Mieszkam w Anglii więc będzie to Anglik, co do kwoty to do 15tyś funtów czyli około 75tyś zł przy czym samochody tu sa tańsze. Powiedzmy że musiał bym naprawić skrznię, jakie to są koszta mniej więcej przy najgorszej wersji usterki jaka może mnie spotkać? |
Autor: | Konio [ 28.maja.2014 21:40:15 ] |
Tytuł: | Re: Audi A5 3.0 TDI Czy jest sens zakupu przy małych trasach |
Co do automatów to od najbardziej awaryjnego : multi , DSG , S-tronik ( to nowsza generacja DSG no ale marketing robi swoje i trzeba było hasło reklamowe zrobić wiec dano ładną nazwę S-tronic ) no i na szczycie masz Tiptronika. Ten ostatni jest pancerny. Jazda na S w każdej skrzyni skraca żywot skrzyni jak i silnika. Dlatego bez sensem jest jazda na S ciągle. Jedynie Tiptronik to taki "prawdziwy automat" .Multi bezstopniowe jest takie nijakie. DSG jest bardzo szybka , no ale to dwusprzęgłowa skrzynia , w której jedno ze sprzęgieł jest załączobe a drugie czeka w gotowości . Tryb ręcznego przełączania to tylko bajer dodany do każdej z nich gdzie masz wpływ na to kiedy wsadzić bieg. Ale i tak kiedy przeholujesz czyli za wysoko pociągniesz lub zwolnisz aż do zatrzymania skrzynia za ciebie i tak bieg zżuci na niższy a w przypadku zatrzymania na najniższy . Multi jak to multi najprostrza konstrukcja ( najtańszy koszt produkcji - nie mylić z naprawą ) No ale to skrzynia bezstopniowa i biegi są czysto wirtualne . Osobiście najlepiej mi się podoba DSG czy marketingowy S-tronic do ostrej jazdy .Do jazdy miejskiej i spokojnej lepiej jednak Tipa bo odpadają koszyy dwumasy czy sprzęgieł . A przekaźnik momentu jest dużo bardziej wytrzymały . Ale w tym przypadku mamy tą 1 sekundową zwłokę na reakcję i trzeba brać poprawkę przy wyprzedzaniu . DSG pod tym względem jest rewelacyjna. Podsumowanie - jak możesz - unikaj multi , nie dość że awaryjna to bezpłciowa skrzynia , która zużywa się dużo szybciej niż te 2 pozostałe. Nie ma czegoś takiego jak najprostrze usterki . Jako cenę wyjściową polic cenę wymiany oleju podczas naprawy koszt w zależności od skrzyni to 400-1000pln. Jak padnie mechatronika w DSG to 1000 euro około + robocizna + olej . Jak padnie sterownik elektronivzny w Tipie to koszt około 500-600 euro - 10 minut roboty . Jak padnie hydraulika w Tipie można kupić regenerowaną - koszt w PL około 1200 pln . Pomijam tutaj usterki czysto mechaniczne całej reszty ale średnio w PL trzeba mieć 4k jak się skrzynia posypie. Koszty mogą być od 1500 do 6-7000 pln w zależności co padnie i jaki warsztat robi oraz ile nas naciągnie. Ja mam jedną zasadę jeżdżę tipem mam 5k na ewentualne naprawy skrzyni . Podane ceny są dla warsztatów i nowych części a nie pana Kazia i pseudo regeneracji z alledrogo. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |