.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=129144 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kaczak [ 29.maja.2014 21:28:00 ] |
Tytuł: | Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
witam na wstępie chciałem się przywitać, gdyz jestem nowym uzytkownikiem forum i przymierzam sie do kupna pierwszej swojej audicy, wybór padł na model A6 C4 z motorem 2,8 wersja quattro poniewaz autko ma słuzyc mi przez jakis czas postanowiłem poszukac samochodu za granica i kupic od prywatnego włascicela a nie od Hassana z placu pod Berlinem ( gdyz wiekszosc ogladanych przeze mnie autek w Polsce takowe własnie ma pochodzenie ) teraz do rzeczy 1 jak sprawuja sie te silniki na LPG 2 jaka maja regulacje luzu zaworowego 3 na co zwrocic uwage odnosnie napedu quattro 4 czy ogniska korozji zawsze swiadcza o wypadkowej przeszłosci ( ocynk) 5 czy skrzynie automatyczne to w miare trwała konstrukcja , czy ewentualne naprawy nie przejrocza wartosci autka pozdr |
Autor: | Zarathustra [ 29.maja.2014 21:30:28 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
Odpowiem po czesci 4. C4 lubią gnic na przednich blotnikach (wada konstrukcyjna) 5. Tiptronic i stare automaty to pancerne skrzynie |
Autor: | mroova81 [ 29.maja.2014 22:52:45 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
2,8 12V (174KM), czy 30V (193KM)? Ten pierwszy miałem w A4 i tyłka nie urywał. Spalanie przeciętne, jak na niespełna 3L, a osiągi jak większość podstawowych dzisiejszych dizelków. 0-100 na poziomie 10sek. 120km/h to okolo 9,5L, 160km/h - 11L, więcej, spalanie rosło lawinowo. Dynamika powyżej 150 mizerna. Plusem jest bezawaryjność, dobra współpraca z LPG (choć ja nie miałem), prostota konstrukcji. ad2) nie ma regulacji luzu, samo się reguluje. ad3) ma działać i to cicho. |
Autor: | gitmar [ 29.maja.2014 22:55:01 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
W Niemcowni zbyt dużego wyboru też już nie ma.... Te które są w ogłoszeniach niby od właścicieli też wyglądają na trupy (nawet te 2000 euro +). 1. 2.8 AAH 174KM bardzo lubi się z gazem i jest dla niego tolerancyjny, 2.8 ACK 193KM potrafi być bardziej wymagający i trzeba do niego bardziej kumatego i rozgarniętego gazownika. Jakbym trafił zdrowe AAH w ładnej budzie to bym nie pogardził. Dynamika przy sprawnym motorze IMO przyzwoita. 0-100 można zrobić poniżej 9s. 2. ??? 3. Na nic szczególnego. Ma być cisza od strony napędu i mają nie dobiegać żadne niepokojące odgłosy, drgania, wibracje itp. To pancerny układ nie sprawiający problemów. Weź poprawkę, że to 20-letnie auta i potrafi się już odezwać np.podpora wału czy luzy cyfra (głuchy stuk podczas zmiany biegu zwłaszcza przy manualnej skrzyni biegów). 4. Newralgiczne miejsca w C4 to ranty boczne maski, dół przedniego błotnika między listwami i środek przedniego błotnika - to ostatnie jest winą gąbki która siedzi między błotnikiem a nadkolem, chłonie wodę a z czasem wyskakuje purchel lub dziursko. Rada - usunąć te gąbki jak najszybciej póki błotnik cały 5. W C4 nie było Tipa tylko zwykły stary 4-biegowy automat który znosi wiele. Jak ktoś dbał, zmieniał olej i odpowiednio użytkował to przejeździ niejednego manuala czy silnik |
Autor: | mroova81 [ 29.maja.2014 23:35:03 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
No i w C4 obok 4,2, to 2,8 są jednak najlepsze, no bo co niby innego? |
Autor: | emge [ 30.maja.2014 09:40:18 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
a po nich 2.6 |
Autor: | kaczak [ 30.maja.2014 14:19:16 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
ok dziekuje za info jakby ktos chciał to podaje linka do samochodu który upatrzyłem w niemcach http://suchen.mobile.de/auto-inserat/au ... acity=3000 moze ktos bedzie miał jakies uwagi chociaz fotek jest bardzo mało |
Autor: | Monster [ 30.maja.2014 15:33:01 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
Zwykły golasek, ale 2.8 q. Nie ma co mówić, z akcyzą i rejestracją wyjdzie 10k plus ubezpieczenie. Cena jak cena, ważne żeby był dobry stan i można się decydować. |
Autor: | gitmar [ 30.maja.2014 18:04:56 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
kaczak uzupełnij profil Ten egzemplarz jakiś czas stoi już w ogłoszeniach, co nie musi o niczym świadczyć. Tak jak Monster prawi, taki tam golasek.... Jak dobrze podliczysz (zakup, tablice zjazdowe, paliwo na wyjazd i powrót, opłaty, rejestracja, ubezpieczenie, przegląd + ewentualnie dobra instalka LPG) to wyjdzie Cię ten zakup +/- 15kzł. Sam sobie odpowiedz czy to dużo czy mało.... Ja za tyle sprzedałem swoje A6 C4 Avant 2.8 ACK quattro manual z 1997 roku....ale 3.5 roku temu |
Autor: | kaczak [ 30.maja.2014 21:20:56 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
witam, no wałasnie koszt całkowity nie bedzie mały, Helmut nie jest skory do obniżki ceny, zdjecia nie sa najlepszej jakosci i nie jest ich zbyt dużo przez co ciężko oszacowac stan samochodu, zaczynam sie zastanawiac nad sensem zakupu tym bardziej że zaprzyjazniony gazownik powiedział że instalka na której bezproblemowo bede mógł smigac to koszt 3000-3500 PLN, pozdr |
Autor: | Inter32 [ 30.maja.2014 21:32:45 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
ten model Audi jest warty wydania tyle na instalacje LPG |
Autor: | Monster [ 30.maja.2014 21:41:26 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
Tak, chociaż niekoniecznie za takie pieniądze łącznie... Patrząc z budżetem 10-15k na pewno kupisz coś zagazowanego w PL. |
Autor: | TymoOon [ 31.maja.2014 10:40:25 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
mroova81 napisał(a): 2,8 12V (174KM), czy 30V (193KM)? Ten pierwszy miałem w A4 i tyłka nie urywał. Spalanie przeciętne, jak na niespełna 3L, a osiągi jak większość podstawowych dzisiejszych dizelków. 0-100 na poziomie 10sek. 120km/h to okolo 9,5L, 160km/h - 11L, więcej, spalanie rosło lawinowo. Dynamika powyżej 150 mizerna. Plusem jest bezawaryjność, dobra współpraca z LPG (choć ja nie miałem), prostota konstrukcji. ad2) nie ma regulacji luzu, samo się reguluje. ad3) ma działać i to cicho. Ja też się nie zgodzę. Miałem A6 C4 94r z 2.8quattro AAH sama benzyna silnik zalany VR1 valvoline 5W50 (od wymiany do wymiany 0.5L) vmax 245km/h setke robiła w 8 sec. AKC w A6 C5 nie odchodziła :] |
Autor: | metyoo [ 31.maja.2014 17:39:06 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
ABC w mojej secie także nie piła oleju, no może poza awarią uszczelniaczy, wtedy pił 1:1 z benzyną 0-100km/h na poziomie 9 sekund 230 Vmax, AAH odjeżdżała i to znacząco |
Autor: | mroova81 [ 31.maja.2014 22:30:07 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
setka w aah w 8 i abc w 9sekund. Hahaha 245km/h.... hahahahaha Panowie, litości. http://www.zeperfs.com/en/duel50-5118.htm (mam nadzieje, że wiecie na jakiej zasadzie działa ta strona?) |
Autor: | gitmar [ 31.maja.2014 22:49:53 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
Nie śmiej się.... Moje byłe A6 C4 sedan AAH quattro w manualu jechało 240 km/h licznikowe i nie był to max. 100-tkę dało się zrobić poniżej 9s. To, że Twoje byłe AAH nie jechało, nie znaczy że każde AAH jest kulawe. |
Autor: | metyoo [ 31.maja.2014 23:03:22 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
mroova, mnie nie interesują strony, wiem co miałem i czym jeździłem. Do dzisiaj samochód jeździ całkiem przyzwoicie i wiem, że znajomy, który kupił ode mnie moją setę jest bardzo z niego zadowolony. Na drodze S8 niejednokrotnie jechałem nią licznikowe 230km/h, a, że ty w to nie wierzysz to twoje prawo, a mnie to średnio interesuje |
Autor: | mroova81 [ 31.maja.2014 23:07:51 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
Moje jechało nieco gorzej niż powinno. Widocznie Twoje było sporo szybsze niż seria. Jednak w takich rozmowach jak ktoś szuka dla siebie, trzeba opierać się na tym co podaje producent http://www.audiklub.org/dane/a6/c4/a6_2.8_quattro.html lub niezależne pomiary. (zeperfs) Chyba, że ktoś ma owe C4 i race logic, lub G-tech... metyoo: oczywiście, 230 licznikowe da się tym AAH pruć. Nawet na GPS pewnie do tylu dojdzie. Chodziło mi bardziej o te 8 i 9sek dla AAH/ABC. |
Autor: | TymoOon [ 01.cze.2014 09:53:39 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 silnik 2,8 quattro |
mroova81 napisał(a): setka w aah w 8 i abc w 9sekund. Hahaha 245km/h.... hahahahaha Panowie, litości. http://www.zeperfs.com/en/duel50-5118.htm (mam nadzieje, że wiecie na jakiej zasadzie działa ta strona?) Ja tego nie napisałem żeby Tobie zaimponować, albo komukolwiek z forum. Napisałem jak było, i nie widziałem tak żwawej i zdrowej sztuki jak moja była. Auto zresztą jeździ do tej pory w Białej Podlaskiej i ma się świetnie. Został tylko założony gaz. Nie wiem co jest takiego dziwnego żeby osiągnąć tym autem granice 8 sec? dajesz przy starcie 4-5 tyś odpowiednio wyczute auto i dobry strzał z jedynki (nie mam tu ma myśli żadnego szarpania, czy innych rzeczy) wyczuta zmiana na 2 bieg i jest 8 sec... https://www.youtube.com/watch?v=qmg0GAVPf-w przykładowy filmik kolegi z C4 forum. 9.2s przy złym starcie (auto się przydławiło delikatnie! Widać jak oborty idą na pierwszym biegu na 4 tyś a potem spadają na prawie 3) no i jedynka nie do końca pociągnięta. Nie wiem jakie miałeś AAH... "trzeba się opierać na tym co podaje producent" http://www.audiklub.org/dane/s6/c4/s6_avant_4.2.html Czyli eSki 4.2 mają vmax 247 ? Z tego co wiem to zdrowe prawie szafę zamykają (albo i zamykają) No ale co ja wiem |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |