.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[A6 C6 TDI] Informacje przed zakupem https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=131211 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | swierku [ 31.paź.2014 14:02:50 ] |
Tytuł: | [A6 C6 TDI] Informacje przed zakupem |
Witam wszystkich. Temat był poruszany wielokrotnie, ale chciałbym jeszcze raz w jednym miejscu podsumować i zebrać informacje na temat silników TDI w C6. Sam przymierzam się do zmiany mojego wysłużonego AEL'a na coś młodszego i mam też trochę pytań i wątpliwości. Interesuje mnie tylko diesel i A6 w nadwoziu C6. Do wyboru mam 3 wersje 2,0 2,7 i 3,0. Skłaniam się do tej ostatniej opcji, rocznikowo celuję w 2007-2008 może 2009. Przebieg chciałbym trafić w okolicach 200kkm (o ile to w miarę realne) 1. Silniki 3,0 i 2,7 miały problem z napinaczami rozrządu i klapami w kolektorze. a. Czy wersje 233KM (od 2007r wzwyż) mają już poprawione te wady czy może powinienem szukać młodszych a może wersja 240KM jest tą po zmianach? b. Rozrząd można zrobić, jaki jest orientacyjny koszt i na jaki przebieg bedę miał spokój? c. Co z klapami - jest na to jakieś sensowne rozwiązanie bez wchodzeni w mega koszty? d. Czy ktoś może dokładnie podać które wersje 3,0 od którego momentu, jaka moc, może kody silnika można kupować? e. Jakich jeszcze problemów z 3,0 powinienem się spodziewać? f. Czy wspomniane usterki (rozrząd/klapy) da się jakoś sprawdzić przed zakupem? g. Czy wszystkie 3,0 mają Quattro? 2. Silnik 2,0 z tego co wiem to tylko CR 170KM. a. Od którego roku można takiego kupić? b. Kody silników może ktoś jest w stanie podać? 3. Skrzynia. Skreśliłem na stracie Multitronic. a. Czy w 3,0 są Multitronic czy tylko manual/Tip? b. Jak z wytrzymałością sprzęgła/dwumasy przy manualu? c. Czy przy przebiegu 200kkm powinenem bać się Tiptronic’a? 4. Jak przy jeździe – 30% teren zabudowany/ 70% trasa ~140km/h kształtuje się średnie spalanie dla poszczególnych silników. Tylko nie wskazania komputera, ale rzeczywiste wyniki. Dla manuala/Tiptronica z Quattro i bez? Bardzo proszę o wszelkie uwagi, wskazówki i odpowiedź na moje pytania przez osoby obeznane w temacie. Nie chcę odpowiedzi w stylu „kolega kolegi...” Myślę że autka są naprawdę fajne i temat może przydać się niejednej zainteresowanej osobie. Proszę o konkrety. Pozdrawiam. |
Autor: | A4_Dominik_WAW [ 31.paź.2014 14:08:11 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C6 TDI] Informacje przed zakupem |
Ad.2 a. CR był w poliftach czyli od 2009 roku b. silnik jak w B8 czyli CAHA 170koni, były też jeszcze 136 jakieś ,,blue,, jedyny problem to zabierak - wymiana na dłuższy imbus |
Autor: | adisiwy [ 04.lis.2014 23:14:43 ] |
Tytuł: | Re: [A6 C6 TDI] Informacje przed zakupem |
a. wersje 233KM silnik ASB jest trochę lepszy, jednak rozrząd jest również wadliwy... ale lepszy niż w BMK. ten 240 km jest już podobno OK b. \koszt w granicach 6-7 tys PLN. Jak robić to całość - poczytaj na forum A6. spokój - podobno już do końca życia silnika c. w tych 233 ASB jest to już podobno poprawione. d. ASB ma 233 km i z tego co pamiętam to 450 Nm. e. Jakich jeszcze problemów z 3,0 powinienem się spodziewać? pomijając to co wymieniłeś powyżej to takich jak w każdym dieslu f. Rozrząd ciężko... jak autko ma około 70 stopni i postało kilka godzin to po zapaleniu przez około 1-2 sekundy (a jak dłużej to jeszcze gorzej) słychać tarcie łańcucha o obudowę. Podobno jest mało prawdopodobne że przeskoczy - ale zdarza się, problem to również opiłki, które dostają się do silnika. klapy - nie wiem g. z tego co wiem to nie ps. w zeszłym miesiącu kupiłem 3,0 ASB 2007 rok, Quattro, tip ze 195 tys przebiegu (raczej pewnego) więc trochę temat zgłębiony |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |