Opinie użytkowników ALT:
"Też posiadam a4 z silnikiem 2.0 ALT, w avancie. Powiem tak, silnik do łatwych nie należy. Jak poszperasz w internecie to znajdziesz bardzo dużo opinii na temat tego silnika. Co do faktu brania oleju to jest prawda. Przed wymianą pierścieni i innych jakiś pierdół, silnik żłopał 1L oleju na 1000km. Teraz na 10 tys. dolałem 0,2 L co jest bardzo dobrym wynikiem i praktycznie w każdym aucie od czasu do czasu trzeba coś dolać. Kolejną bolączką tego silnika jest psujący się regulator zmiennych faz rozrządu, tzw. wariator. Spada wtedy moc, zwiększa się spalanie i klekocze na zimnym. Sam wariator jak i regeneracja jest bardzo droga, ale zrobić trzeba jak się zepsuje. A i jeszcze w tym silniku jest jedna rzecz, która lubi się często popsuć, mianowicie cewka zapłonowa. Fakt, faktem nie jest akurat droga, ale potrafi to uprzykrzyć życie, gdy po kolei cztery cewki szlag trafi. Powiem tak, miałem sprzedać swoje autko, już było wystawione, dzwonili i przyjeżdzali, ale z jakiegoś sentymentu stwierdziłem, że usunę wszelkie bolączki i sobie go zatrzymam. Bardzo dobrze mi się jeździ, fajny komfort. Zwłaszcza jak jest skóra. Przyspiesza ładnie. Nigdy nie miałem problemu żeby kilka TIRów pod rząd wyminąć. Co do gazu to się nie wypowiadam, bo jeżdze na benzynie. W trasie raz miałem spalanie około 5,5 L, chociaż nie wiem jak to zrobiłem, ale standard w trasie to od 6 - 6,5 L, w mieście trochę więcej, bo około 8,5 L, co i tak jest znośne, a tak jak ja jeżdżę w cyklu mieszanym to wychodzi mi około 7 L. Więc jakiejś tam tragedii nie ma. Weź też pod uwagę cenę części do Audi, które potrafią czasami cholernie zaskoczyć swoją wysokością. Ale tak to jest zajebiste auto i moje następne to też będzie na pewno AUDI
"
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2286 ... b6-20-alt/Tu u nas o ALT
viewtopic.php?f=27&t=123192Z osobistych doświadczeń:
Kumpel miał C5 z tym silnikiem i przy ORI przebiegu 250 tys robił kapitalke silnika (choć jeździł na gazie przez jakies 100 tys i to może przez gaz, nie wiem).