.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Zakup Audi A4 B8 w benzynie
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=132632
Strona 1 z 2

Autor:  czester80jg [ 14.lut.2015 16:35:21 ]
Tytuł:  Zakup Audi A4 B8 w benzynie

Witam.
Planuje zakup Audi A4 B8 (kombi) po 2009r w benzynie i mam pytanie jaki silnik będzie najlepszy, chodzi głównie o jak najmniejsze koszty utrzymania i awaryjność. Decyzja padła na benzynę bo robię ok. 15000km rocznie a słyszałem że przy takim rocznym przebiegu jak mój to diesel się nie kalkuluje tym bardziej ze mieszkam w Niemczech a podatek tutaj nie jest w paliwie i różnica kosztów miedzy dieslem a benzynom już na dzień dobry jest ok 130eur. rocznie a przy tym słyszałem że diesle co do bezawaryjności nie mają dobrych opinii. Zastanawiam się miedzy 1,8 TFSI (120 czy 160ps) A 2,0 TFSI (180 czy 211ps)
Pozdrawiam.

Autor:  giganteusz_997 [ 14.lut.2015 18:46:10 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

http://www.spalacz.pl/olej-i-jego-spala ... di-20-tfsi

dużo treści jest w komentarzach

Autor:  rafala6 [ 14.lut.2015 20:03:13 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

O dziwo najmniej problemowe w b8 są teraz diesle.

Autor:  j@cek [ 14.lut.2015 20:10:24 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

2.0 TDI CR 140 i 170 KM - do 250-300 tyś przelatują bez większych problemów...tak samo w VW/Skoda :!:

Autor:  andrzejA8 [ 15.lut.2015 04:10:04 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

Dam ci przykład starej astry h z np.2004roku z silnikiem niewyżyłowanym 1.6 105ps,po 100000km pęka kolektor wydechowy nowy ponad 4 koła zintegrowany z katem,używka 400-700zł,podczas spawania lubi sie wykrzywiać,dekiel zaworowy zintegrowany z odmą używka 500-600zł,w kolektorze ssącym klapki ,które sie urywają i wpadają do silnika,często silniki te po przekroczeniu 150000km lubią brać duże ilości oleju,handluje częściami i bardzo często o to ludzie dzwonią,a to zwykły nie uturbiony silnik.

Autor:  A4_Dominik_WAW [ 15.lut.2015 08:32:29 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

Poszukaj czegos innego niz tfsi jezeli ma byc benzyna.

Autor:  czester80jg [ 16.lut.2015 18:07:45 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

A co byście polecali jak nie tfsi. Co do diesla naprawdę mam obawy, wcześniej myślałem tylko o dieslu 2,0 TDI ale kilku znajomych mi mocno odradzało ten motor. A po którym roku te 2,0 TDI poprawili i nie są już tak awaryjne, bo 2,0 TDI CR nie znalazłem tylko DPF. A czy w tych TFSI to jedyny problem to branie oleju? Bo czytałem ten artykuł o spalaniu oleju i faktycznie chwalą ten silnik 2,0 TFSI ale olej bierze nawet 0,7l na 1000km ale piszą znowu że ten 1,8 TFSI nie ma problemu z olejem. Szkoda tylko że tam piszą o 2,0 w automacie bo ja wolę w manualu bo te automaty też nie mają za dobrej opini.

Autor:  A4_Dominik_WAW [ 16.lut.2015 19:14:44 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

Diesel Common Rail był np. w A4 B8 i A6 C6 lift, DPF to normalna sprawa i nie ma się czego bać trzeba sprawdzać czujnik G450 i można śmiało jeździć. TFSI ogólnie nie zbierają dobrych opinii, moim zdaniem ostatni dobry benzynowy silnik VAG miał 1.8T.

Autor:  czester80jg [ 18.lut.2015 17:08:12 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

A co to jest ten czujnik od czego on jest. Wiec mowisz ze te diesle 2.0 tdi juz nie sa awaryjne z 2009 i mlodsze.

Autor:  Zarathustra [ 18.lut.2015 17:12:03 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

2.0 tdi CR po 2009 są już ok.

Autor:  solaris [ 18.lut.2015 18:00:19 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

Zarathustra napisał(a):
2.0 tdi CR po 2009 są już ok.



no no 2009 ;)

miałem B8 z 2008 roku z lutego z przebiegiem ori 192k km i silnik był żyleta

Fajnie się tym jeździ, nie słyszysz, że dieslem jeździsz, moc piękna a ja miałem 143KM

polecam,

Autor:  Zarathustra [ 18.lut.2015 18:17:06 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

Michał, Twoja była wyjątkowa :)

Autor:  solaris [ 18.lut.2015 18:29:57 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

nie była wyjątkowa Damian tylko za normalne pieniądze od wroga z 1 ręki i z przebiegiem prawie 200k km

P.S chodziło mi o to, że 2008r już miał CR-a

Autor:  j@cek [ 18.lut.2015 18:33:20 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

Znajomy kupil 2.0 TFSi, na lancuchu...chwali sobie

Autor:  Zarathustra [ 18.lut.2015 18:42:59 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

Z tego co wiem to pierwsze CR nie miały jeszcze poprawionego napedu pompy, dopiero po 2009 roku poprawili, ale mogę sie mylić.

Autor:  A4_Dominik_WAW [ 18.lut.2015 20:00:28 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

Mialy krótki imbus później montowali 100mm ale mozna to zawsze zmienić.

Autor:  KamilDG [ 18.lut.2015 22:03:08 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

Ja kupiłem audi a4 b8 2009 rok 2.0 TDI CR. Jeżdżę nią już tydzień (zobacz sobie poprzednie posty, fotki też dodałem) i strasznie mi się podoba, fajnie ciągnie, super komfort jazdy i cichutka praca silnika, tyle że jeszcze nie do końca ją rozpracowałem :D. Brat ma paska 2.0 tdi starszy model silnika (pasek z 2008 roku) leje i jeżdzi a przejechane ma nim 220tyś km. Mój póki co ma 181tyś. CR'ki to młode silniki i jeszcze nie wiadomo jak spisują się na dłuższą mete :D pojeździmy, zobaczymy :) te 2litrowe diesle CR mają 120, 143 i 170konne wersje a to powinno wystarczyć na sprawne poruszanie się po naszych drogach.


Szkoda, że wiele osób posługuje się opinia starych TDI na tych nowych. Najlepiej poczytaj różnice tych modeli bo ludzie często to mylą i wrzucaja do jednego wora :D

Autor:  A4_Dominik_WAW [ 18.lut.2015 23:50:00 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

Kamil dokładnie jak piszesz - mało kto odróżnia PD od CR i to jest ból VAG- mogli to jakoś inaczej nazwać. 2.0C :D
CR są już dobrze wypróbowane, niektóre A4 B8 mają już po 450 tys. a są takie co i więcej i nie są to odosobnione przypadki.
Sprawdź sobie jaki masz imbus- zadzwoń do serwisu i zapytaj krótki czy długi.

Autor:  solaris [ 19.lut.2015 19:10:06 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

każdy już nawet u mnie baba z warzywniaka odróżnia CR od padak 2.0PD

Autor:  czester80jg [ 19.lut.2015 19:27:25 ]
Tytuł:  Re: Zakup Audi A4 B8 w benzynie

Więc rozwiane moje obawy co do diesla, oczywiście CR. A czy pomiędzy mocą jest jakaś różnica w budowie silnika i z jaką mocą byście polecali?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/