.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Zakup S8 D2 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=132638 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | gary2000 [ 15.lut.2015 00:22:09 ] |
Tytuł: | Zakup S8 D2 |
Witam, Planuję zakup S8 D2 z 1998 r silnik AHC i trochę jest mało informacji o konkretnie tym silniku i tym modelu przed liftem. Stąd moje pytanie czy jest czego się bać w tej wersji do tej pory miałem styczność z inną marką a Audi mnie miło zaskoczyło i chętnie z nią pozostanę Nie chodzi mi o spalanie bardzie koszty zawieszenia rozrządu etc. Co w tych modelach jest najdroższe? Wole się szybciej przygotować do zakupu i od razu zwracać uwagę co już zrobione a co przede mną. Zaprzyjaźniony mechanik doradza mi zakup A8 4,2 lub 3,7 bo są tańsze w naprawach i dostępność częściłatwa ale nie ukrywam że S8 ma to coś w sobie i dlatego chciałbym wiedzieć o ile jest drożej i czy warto przepłać Wklejam link do wlepy http://zapodaj.net/d4cb3ebcc0b26.jpg.html Za wszystkie uwagi i porady z góry dziękuję. Pozdrawiam Łukasz |
Autor: | Pawel27 [ 15.lut.2015 09:10:42 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
porada nr 1: szukaj na forum porada numer 2: a8 team |
Autor: | gary2000 [ 15.lut.2015 11:18:17 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
Gdyby odpowiedzi na moje pytanie były w sieci to bym nie szukał informacji na forum. Już się zarejestrowałem na A8 Team. |
Autor: | Morgi [ 16.lut.2015 18:16:46 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
Silnik jest po prostu OK - stąd mało informacji. |
Autor: | Esperak [ 22.lut.2015 22:22:15 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
W tym modelu A8 4,2 i S8 4,2 to jedno i to samo auto. S8 były w manualu A8 tylko tip. Rożnica 40KM nieodczuwalna na drodze. Nie przyspiesza szybciej niż A8 jedynie obrotomierz kreci do 7000 a nie 6200 i stąd ta równica do 100km/h bo A8 musi jeszcze zmienić bieg, a S8 dociąga na 1 do 100. Zawias podobny do A6, A4 różni się chyba jednym górnym wahaczem. Największy kłopot tego modelu to hamulce w wersji przed liftem ciężko ogarnąć sensownie przód żeby nie biło. No i niestety szukasz 17 letniego Auta wiec znalezienie egzemplarza nie zakatowanego będzie naprawdę ciężkie. 3.7 osobiście odradzam konstrukcja identyczna jak 4,2 a zdecydowanie słabsze 230KM vs 299KM, po prostu nie opłaca się kupować 3,7. |
Autor: | Morgi [ 23.lut.2015 10:49:33 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
A8 Tiptronic 4 biegowy: 1 do 80 2 do 130 3 do 200 4 do 265 Kręci faktycznie do około 6200. |
Autor: | 123mielony [ 23.lut.2015 11:39:18 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
[quote="Esperak"]W tym modelu A8 4,2 i S8 4,2 to jedno i to samo auto. Z tego co piszesz wychodzi na to że wszyscy ci co zakupili S8 to debile bo po prostu przepłacili za znaczek To są zupełnie inne auta inna charakterystyka silnika ,skrzyni i zupełnie inne zawieszenie,to tak na szybko. Jedyne podobieństwo tych motorów to pojemność silnika Katalogowa S8 ma 5,5s do setki a A8 7,3s do setki i to jest to samo? |
Autor: | Simpson [ 23.lut.2015 11:56:46 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
123mielony napisał(a): Katalogowa S8 ma 5,5s do setki a A8 7,3s do setki i to jest to samo? Nie porównuj manuala z automatem. S8 D2 Pre-FL ma 6.8 do 100, a A8 4.2 Pre-FL ma 7.3 Róznica już nie jest tak odczuwalna |
Autor: | emcior [ 23.lut.2015 14:00:30 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
nie tak do końca to samo, chociażby przepływomierz dedykowany jest tylko do S8, co ciekawe dzisiaj można go kupic tylko w aso, świece zapłonowe rownież dedykowane do modelu, jakby tak pokopać to tych różnic się pewnie jeszcze trochę znajdzie |
Autor: | SJake [ 23.lut.2015 15:32:16 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
Warto dodać, że części do S8 są droższe o kilkanaście do kiluset procent - chociażby wspominany LMM w ASO był swojego czasu dwa razy droższy niż do A8 AQF (310KM), hamulce itp. Na plus S8 przemawia, że ma lepsze seryjne heble, szybciej lata w zakresie 120-200 i istnieje możliwość zakupu auta z manualna skrzynią biegów. |
Autor: | gary2000 [ 24.lut.2015 10:22:33 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
Witam, no to faktycznie może lepiej poszukać A8 z 4,2 litrowym motorem z mniejsze pieniądze niż S8 a i mechanik nie zrujnuje mnie finansowo a radość z jazdy będzie taka sama. |
Autor: | Inter32 [ 25.lut.2015 21:54:07 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
ta sprawia dobre wrażenie tylko cena podejrzanie niska http://www.mobile.de/pl/marka/audi/mode ... 58898.html |
Autor: | 123mielony [ 25.lut.2015 21:56:14 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
Plewson napisał(a): Witam, jestem świeży na forum i żeby nie mącić z nowymi tematami może podepnę się pod ten i pomogę założycielowi uzyskać więcej istotnych informacji. A więc jak kolega gary, planuję zakup S8. Szukam już od kilku miesięcy, wymagania to model poliftowy, rok 2000 w górę (ale jak się trafi zadbane 99 to też biorę pod uwagę), grzane siedzenia tył, NAVI, skrzynia z trybem S. Ogólnie to nie byłem jeszcze oglądać żadnego auta do potencjalnego kupna ponieważ na polskim rynku w tym momencie są ładne modele ale mają sporo sprzeczności, np. niektóre droższe sztuki są słabiej wyposażone niż tańsze lub odwrotnie co wprawia w dylemat czy to okazja czy może ma jakieś ukryte wady które wyjdą po kupnie i zrobią z mojej wymarzonej S8 wielką skarbonkę. Sensowne są również poszukiwania za granicą lecz tamte modele nie posiadają instalacji LPG którą preferuję do tego auta. Żeby nie owijać więcej w bawełnę i nie mieszać może po prostu zadam kilka pytać i ktoś znajdzie się aby pomóc: 1: Ile kosztuje założenie instalację LPG która obrobi 360KM lub więcej (planuje chip) 2: Czy w ogóle warto myśleć nad podnoszeniem mocy w tym modelu 3: Który model silnika jest lepszy (o ile jest więcej niż jeden i chodzi czy te 4.2 wyszły w kilku oznaczeniach) 4: Czy jest możliwe śr. spalanie gazu na trasie w granicach 15l? 5: Jakie są ceny głównych podzespołów z wyższej półki cenowej (nie biorąc pod uwagę wymian) 6: Ile może kosztować dołożenie Webasta 7: Czy ktoś z was posiada model 4.2 i mógłby się wypowiedzieć ile płaci za ubepieczenie? Czy można się zmieścić w 1000zł na rok? 8: Sportowy wydech. U mnie po mieście lata zwykłe 4.2 przed liiftem, a na necie widziałem kilka przeróbek. Co o tym sądzicie? Oczywiście chodzi o uzyskanie ładniejszego dźwięku z tego V8. 9. Czy znacie jakieś ciekawostki na temat tego modelu, jakieś dodatkowe wyposażenie, rodzaje przednich reflektorów itp. 10: Czy są modele z podgrzewaną przednią szybą? Zaloguj się na A8team.pl i czytaj,na wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź. |
Autor: | gitmar [ 25.lut.2015 22:04:09 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
Plewson napisał(a): Witam, jestem świeży na forum i żeby nie mącić z nowymi tematami może podepnę się pod ten i pomogę założycielowi uzyskać więcej istotnych informacji. A więc jak kolega gary, planuję zakup S8. Szukam już od kilku miesięcy, wymagania to model poliftowy, rok 2000 w górę (ale jak się trafi zadbane 99 to też biorę pod uwagę), grzane siedzenia tył, NAVI, skrzynia z trybem S. Ogólnie to nie byłem jeszcze oglądać żadnego auta do potencjalnego kupna ponieważ na polskim rynku w tym momencie są ładne modele ale mają sporo sprzeczności, np. niektóre droższe sztuki są słabiej wyposażone niż tańsze lub odwrotnie co wprawia w dylemat czy to okazja czy może ma jakieś ukryte wady które wyjdą po kupnie i zrobią z mojej wymarzonej S8 wielką skarbonkę. Sensowne są również poszukiwania za granicą lecz tamte modele nie posiadają instalacji LPG którą preferuję do tego auta. Żeby nie owijać więcej w bawełnę i nie mieszać może po prostu zadam kilka pytać i ktoś znajdzie się aby pomóc: 1: Ile kosztuje założenie instalację LPG która obrobi 360KM lub więcej (planuje chip) 2: Czy w ogóle warto myśleć nad podnoszeniem mocy w tym modelu 3: Który model silnika jest lepszy (o ile jest więcej niż jeden i chodzi czy te 4.2 wyszły w kilku oznaczeniach) 4: Czy jest możliwe śr. spalanie gazu na trasie w granicach 15l? 5: Jakie są ceny głównych podzespołów z wyższej półki cenowej (nie biorąc pod uwagę wymian) 6: Ile może kosztować dołożenie Webasta 7: Czy ktoś z was posiada model 4.2 i mógłby się wypowiedzieć ile płaci za ubepieczenie? Czy można się zmieścić w 1000zł na rok? 8: Sportowy wydech. U mnie po mieście lata zwykłe 4.2 przed liiftem, a na necie widziałem kilka przeróbek. Co o tym sądzicie? Oczywiście chodzi o uzyskanie ładniejszego dźwięku z tego V8. 9. Czy znacie jakieś ciekawostki na temat tego modelu, jakieś dodatkowe wyposażenie, rodzaje przednich reflektorów itp. 10: Czy są modele z podgrzewaną przednią szybą? 1.Za ok.4000-4500zł powinno udać się coś sensownego założyć. Podzespoły to raz, nie mniej ważne są kompetencje montującego gazownika. 2.Chip Niby jak do wolnossącego silnika 3.Wszystkie 4.2 z tych lat są dobre 4.Możliwe, wiele zależy od nogi kierowcy 5. 6. 7.Można, nawet w 550zł przy pełnych zniżkach 8.A po co to Najlepszy tuning w S8 to jego brak IMO. Seria jest cicha i przyjemna dla ucha. Lepiej słuchać silnika niż ryczącego wydechu jak w Calibrze (o ile jeszcze ktoś coś takiego pamięta - jak ja dawno takiego stwora nie widziałem ) 9. 10.Tak |
Autor: | mariuszzgodka [ 26.lut.2015 10:32:29 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
Plewson - A8 i S8 wyglądają identycznie ale są to dwa samochody o innym charakterze. Miałem 3 lat temu A8 4.2 299KM z 94r. obecnie mam S8 4.2 360KM z 2002r. W S8 masz już fabrycznie sportowy wydech podkreślający charakter samochodu ale nie jest on uciążliwy dla osób podróżujących, obniżone zawieszenie,wyposażenie praktycznie wszystko co było montowane w tamtych latach i oczywiście silnik 360KM w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów która po przełączeniu na S dają sporo frajdy z jazdy.Ścigałem się z kolegą która ma A8 299KM z 1998r- jego autko od samego startu zostawało z tyłu. Co do części, jeżeli będzie ciebie stać na nowe to kupisz w ASO lub w sklepach dostępność jest duża a jeżeli nie, poszukasz używanych w internecie. |
Autor: | jakub33 [ 27.lut.2015 18:31:41 ] |
Tytuł: | Re: Zakup S8 D2 |
Cytuj: niektóre droższe sztuki są słabiej wyposażone niż tańsze lub odwrotnie co wprawia w dylemat czy to okazja czy może ma jakieś ukryte wady które wyjdą po kupnie i zrobią z mojej wymarzonej S8 wielką skarbonkę W tym samochodzie wyposażenie wcale nie ma takiego wpływu na cenę,patrz na stan techniczny kolego,to że będzie ci brakować grzanego tyłu,ktorego praktycznie nie będziesz używał,nie może mieć wpływu na odrzucenie takiego auta przed kupnem. Szukaj auta w dobrym stanie,bo jak trafisz kupę,ale z dobrym wypasem,to może cie zrujnować. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |