.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=132995 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | DEWO [ 11.mar.2015 16:04:21 ] |
Tytuł: | Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
Witam. Jako że szukam właśnie nowego środka lokomocji zwracam się do was z pytaniem o opinie dot. silników benzynowych w Audi A6 C5. W gre wchodzą chyba w moim przypadku 2 opcje 1.8T lub 2.4 V6 (takze w quattro) Ja swój kupuje w kombi i moim założeniem jest posiadanie nadmiaru mocy w trasie z zaladunkiem dla rodzinki 2+1. Nie jestem piratem ale cenie sobie nadmiar mocy gdy przychodzi mi wyprzedzic coś dluzszego na trasie z samochodem zaladowanym na wakacje. Samochodzik bedzie samochodem "dojazdowym" a nie jezdzacym na muss codziennie do pracy itd. Wiec traktuje je jako srodek lokomocji od czasu do czasu + wypad na wakacje/na swieta. Duzo km to on nie bedzie klepał rocznie (oceniam na jakies max 10,000 rocznie max) Pytanie do was. Który z silników byście wybrali i dlaczego? lub Jak byście porównani obie te jednoski? Jakie sa ich zalety i wady. Ze swojej strony wiem że co mechanik/osoba to opinia. Mi polecają 1.8T ze wzgledu na to iż jest to prostszy silnik w obsłudze mechanicznej, oszczędniejszy a i moc spoko. Mankament - turbo ktore podobno mozna zregenerowac za ok 400zl. Niestety takowych audiczek mało u nas wiec biore tez pod uwage V6 w 2.4, ale tutaj podnobno zaczya się zgrzytanie zebami mechanikow bo problematyczny silnik w jego obsludze mechanicznej. Moc spoko, bez wodotryskow no i spalanie wyzsze. Proszę o jakąkolwiek pomoc bo sam mechanicznie jestem laikiem a zawsze przezawsze chcialem miec A6 wlasnie w C5 teraz mnie stać i musze coś nowozalozonej rodzince zapewnic. ******************************* Moją uwage zwrócił ten model: http://otomoto.pl/audi-a6-2-4-v6-po-lif ... 46928.html Co zwróciło moją uwage: Dobry już zamontowany gaz Dobra opcja wyposażenia Xenony (ktore jak dla mnie to muss do wymiany jezeli by nie miał) To co sie dowiedzialem od właściciela: VIN: WAUZZZ4B02N038795 Rozrząd robiony przy ok 200,000 w 2013r. Opony zimowe (wg. wlasciciela na 2-3 sezony jeszcze starcza) Butla gazu w kole 60L Klima sprawdzona i nabita teraz przed sezonem wiosennym Auto w ciagłej eksploatacji Bede wdzieczny za wszelkie opinie i podpowiedzi. Serdecznie pozdrawiam DEWO |
Autor: | emge [ 11.mar.2015 17:42:46 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
DEWO napisał(a): Ze swojej strony wiem że co mechanik/osoba to opinia. Mi polecają 1.8T ze wzgledu na to iż jest to prostszy silnik w obsłudze mechanicznej, oszczędniejszy a i moc spoko. Mankament - turbo ktore podobno mozna zregenerowac za ok 400zl. Niestety takowych audiczek mało u nas wiec biore tez pod uwage V6 w 2.4, ale tutaj podnobno zaczya się zgrzytanie zebami mechanikow bo problematyczny silnik w jego obsludze mechanicznej. Moc spoko, bez wodotryskow no i spalanie wyzsze. DEWO Może i 1.8 prostszy, ale osprzętu więcej więc awaryjność potencjalnie wyższa. Nie wiem gdzie za 400 zregenerujesz (raczej chyba połowa potrzebnej kwoty) do tego trzeba to jeszcze wyciągnąć i włożyć. Generalnie oczywiście to dobry silnik. Nie wiem kto zgrzyta zębami na 2.4 bo raczej mechanicy ich nie widują w serwisie. Na plus dźwięk silnika i właśnie bezobsługowość. Szukaj auta w lepszym stanie. |
Autor: | DEWO [ 11.mar.2015 19:12:52 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
emge napisał(a): Szukaj auta w lepszym stanie. A jestes w stanie powiedziec co z tym modelem jest nie tak? Na co zwrocic tutaj uwage. |
Autor: | emge [ 11.mar.2015 19:25:09 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
Chodzi o ten egzemplarz tak? Cóż niewiele widać jeśli chodzi o nadwozie. Nie widzę informacji o bezwypadkowości co nie jest dyskwalifikacją, a być może niewielką wskazówką. Jeśli coś tam było malowane to nie powód do paniki. Generalnie wygląda ok. |
Autor: | DEWO [ 11.mar.2015 19:37:57 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
czujnik lakieru bede posiadał podczas sprawdzania. Zobaczymy, moze nawet mykiem uda sie jakos cenie niezle ściąć Ogarniam tez kwestie jakiegos sprawdzenia u mechaniora na kanale czy cuś w okolicach. |
Autor: | Esperak [ 12.mar.2015 08:19:26 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
A czy zastanawiałeś się nad większymi jednostkami.????? Jak piszesz auto nie będzie przeznaczone do codzienne eksplatacji a bardziej do przyjemnych wycieczek ja bym rozważył mocniejsze jednostki silnikowe. A6 C5 to jest już jednak kawal auta silnik 1,8T i 2,4 w tej budzie szału już nie robią szczególnie w kwestii nadmiaru mocy i wyprzedzania jak załadujesz C5 to z tymi silnikami będziesz się mógł co najwyżej toczyć zgodnie z ruchem na drodze na bardziej porywcze manewry raczej mocy już mieć nie będziesz miał. Druga sprawa to spalanie przy takiej eksploatacji te silniki zbytnią ekonomią się raczej nie wykażą z uwagi na masę jaka mają ciągnąć c5 wazy 1,5 tony + 3 osoby + bagaże robi ci sie prawie 2 tony moim skromnym zdaniem to celujesz w zbyt słabe jednostki jeśli oczywiście mówimy o A6 C5 a nie A4. Rozważ raczej 3.0 lub 4,2 I żeby cię troszkę uspokoić odnośnie spalania na trasie z rodziną 1,8T spali co 9-10L a 4,2 spali ci 10-11L 4,2 spokojnie użytkowane nie zabije cie spalaniem a masz zawsze moc do wyprzedzenia tu raczej dyskusji niema, no ten ciągły banan na facjacie jak się wciśnie gaz po prostu bezcenne. Moja propozycja będziesz jeździć oglądać i testować potencjalne kandydatki weź przejedz się też jakimś 4,2 tak dla porównania myślę że potwierdzisz moją opinie po jazdach testowych. 4,2 to nie silnik dla wyścigowców choć zwykłego zjadacza chleba sama pojemność powala, to nie należy sie tych silników obawiać bardzo niezawodne konstrukcje i wcale nie zabijają spalaniem. Co do Pacjenta którego podałeś to: A6 C5 w "oscie" nie jest raczej dobrym wyborem przy tej masie występują już spore problemy z trakcja przy ruszaniu znam problem z autopsji jakiś czas użytkowałem A6 C6 2,0TFSI w osce potrafi niestety zaskoczyć brakiem przyczepności przy ruszaniu szczególnie na mokrym. W autach które ważą około 1 tony problem nie jest znaczący i jeżdżą normalnie natomiast przy pojazdach powyżej 1,5 tony już jest to mocno odczuwalne. Oczywiście da się tym jeździć ale wyjeżdżając z podporządkowanej po deszczu trzeba o tym mocno pamiętać ogólnie ze zdjęcia nie widać jakiś bubli ale należny zachować ostrożność. |
Autor: | DEWO [ 12.mar.2015 08:36:16 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
@Esperak Bardzo dziekuje za wpis! Tak zastanawialem sie nad mocniejszymi jednostkami (ale raczej do 3.0). Kwestia taka że w wiekszosci auto bedzie użytkowane w mieście (i to w Warszawie...) wtedy juz takie silniki troche w tych naszych korkach sobie spalą... Jak pisałem tak będzie, głownie jest to auto które ma być. Jak jest potrzebne wsiadam i jade, sklep, lekarz, transport, i co jakis czas trasa (co jakis czas do Zamościa skąd jest moja dziewczyna, jak i jakis urlop czy wypad za miasto). Nie szukam też samochodu ktory mialby sie poruszać baaaardzo ponad dozwolone predkosci. Jezeli załadowany samochodzik na taki wypad za miasto jest w stanie ze 100-120 (taka o moja standardowa predkosc przelotowa) przyspieszyc i w miare sprawnie wyprzedzic coś dłuższego na trasie... to jest to dla mnie wystarczające. Nie chce wracać do tych czasów gdy mialem Skode Favorit 1.3 w gaźniku, gdzie przy predkosci przelotowej 90-100 na wyprzedzenie tira czy czegos takiego potrzebowalem 5km wolnego pasa i żelaznych nerwów. Z tego co moj laicki umysł wyłapał, różnice w spalaniu tych V6 nie sa takie duze (w tych jednostkach 2.4, 2.8, 3.0), na V8 bym się nie rzucał |
Autor: | Zagor [ 12.mar.2015 08:59:12 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
Tu masz czasy przyspieszenia od 0 do .... A6 Avant 1.8Tq z MT, A6 Avant 3.0 Tiptronic, A6 Avant 4.2 V8 Tiptronic 0-100 km/h (s): 10.8 8.4 6.9 0-110 km/h (s) 12.7 9.8 7.9 0-120 km/h (s): 14.9 11.4 9.1 0-130 km/h (s): 17.7 13.6 10.4 0-140 km/h (s): 21.3 15.8 12.5 0-150 km/h (s): 25.1 18.3 14.4 0-160 km/h (s): 29.9 21.1 16.4 0-170 km/h (s): 36.1 24.4 18.7 0-180 km/h (s): 46.4 29 21.3 I taka jeszcze klasyfikacja Overtaking factors with gear reduction or kick-down: 60-100 km/h (s): 6 4.9 3.7 80-120 km/h (s): 7.9 5.4 4.6 100-180 km/h (s): 35.7 20.6 14.4 O ile jazda trasami S* może być równie komfortowa przy prędkościach rzędu 120-130 (jeśli chodzi o dynamikę), to poruszanie się jednojezdniowymi (a takie masz z W-wy na LBN/Zamość) w przypadku V8 dynamika 100+ jest nie do przebicia przez inne rozpatrywane przez ciebie jednostki, do porównania wybrałem |
Autor: | DEWO [ 12.mar.2015 12:12:33 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
Bardzo ciekawe zestawienie, szczegolnie to dotyczące overtakingu! Boje sie takich silnikow jak V8 ze wzgledu na koszt ew. napraw jak i ceny OC (przez przerwe w kupowaniu OC mam znowu 0% bez zwyżki) Inna kwestia ze tych autek z v8 jest na prawde niewiele albo wrecz nie ma nic. Pozostaje tez kwestia spalania takiego potwora jeszcze w quattro... Taki 4.2 w mieście też swoje wyssie. Przynajmniej tak logicznie by wychodziło |
Autor: | Zagor [ 12.mar.2015 12:32:20 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
W W-wie wysysa średnio 22ltr lpg, w trasie jak pisał wyżej Esperak - nie jest problemem spalanie w okolicach 11 ltr, przy LPG 14 to minimum, ale to i tak wychodzi 7 ltr konwencjonalnego paliwka |
Autor: | ManiekManiak [ 12.mar.2015 12:40:30 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
Po Wawie średnie spalanie 21 LPG wiec nie jest dramatycznie. W trasie bez szaleństw 16-17 litrów, na tempomacie przy 130 jeszcze trochę mniej. Mój egzemplarz niestety jak się okazało był dużo bardziej zaniedbany niż udało się to ustalić na oględzinach przed zakupem więc pakiet startowy miałem obszerny, koszty na poziomie adekwatnym do klasy auta, to nie jest jednak golf czy astra. Kup to, co znajdziesz w lepszym stanie, nie skreślaj 4.2 bo motor dobry a jazda bardzo przyjemna. Mam porównanie z 3.0q w tiptronie i 2.4 ośka manual. W sumie to porównania nie ma, 3.0 kulawe nie jest, 2.4 po prostu wozi 4 litery. Spalanie LPG w 3.0 to 12-15 litrów, 2.4 wciągnie 10-13. |
Autor: | DEWO [ 12.mar.2015 12:47:50 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
21-22 w miescie to dosyc znaczaca roznica w porownaniu do 10-15 dla V6'tek. Inna kwestia ze tych audic z 4.2 nie ma (przynajmniej manuali) Nie zamykam się na silniki 2.4 - 3.0, patrze co jest. Roznica 10-13 a 12-15 to marginalna roznica. A tak pomijamy kwestie tez tego danego modelu ktory podesłałem. Wy macie wprawne oko i pare sztuk za sobą, jakies obiekcje lub zachwyty? |
Autor: | Zagor [ 12.mar.2015 14:11:34 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
10-15 to może spalić 1.8T a nie V6, i zresztą tyle mi paliło 1.8Tq MT w A4 B5 - 11 to było minimum i jazda na dziada, 13-14 to norma była - mówimy oczywiście o Pb, bo gazu w A4 nie miałem. Więc teraz jeżdżę taniej niż A4 na Pb |
Autor: | emge [ 12.mar.2015 15:32:57 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
Dramatyzujesz ze spalaniem. A4 1.8Tq manual paliło mi średnio 11,5 lpg, a obecne C4 V6 ośka automat widać w podpisie. tap |
Autor: | Zagor [ 12.mar.2015 17:07:28 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
Emge - są miejsca gdzie ludziom V8 pali 17-18ltr - bo miasto składa się z sześciu przecznic i jednych świateł Ja podaję realne spalanie w trybie jazdy miejskiej po W-wie ( a kupujący również ma się po stolicy poruszać). |
Autor: | ernieball [ 12.mar.2015 18:41:54 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
Moja S pali w cyklu mieszanym 17-19LPG, trasa 16,5L LPG przy 120km/h Ale są i tacy na forum którym A8 V8 pali w cyklu mieszanym 13LPG bo mają dobrą instalkę i dobrego gazownika:) Można? A no można tylko jak długo? |
Autor: | DEWO [ 13.mar.2015 08:45:36 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
OK Ok, juz nie kłóćmy się ile komu spala V8 bo ja pozostane przy V6 Przynajmniej na razie chciałbym za to żebyście rzucili okiem na zlinkowaną propozycje która bede jakos jechał ogladac na poczatku tygodnia.. |
Autor: | ManiekManiak [ 13.mar.2015 10:23:15 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
Z ogłoszenia to ja widzę tylko tyle, że nie można jej od razu zdyskwalifikować. Nie napisane że bezwypadkowa więc musisz ustalić jak duże przygody miała. Zapnij kompa, pooglądaj motor czy się za bardzo nie poci. Przed wycieczką sprawdziłbym jak długa jest historia serwisowa po VINie. Genaralnie auto wygląda sympatycznie, tylko felga paskudna, ale to akurat nie jest problem. |
Autor: | Zagor [ 13.mar.2015 13:34:29 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
DEWO napisał(a): OK Ok, juz nie kłóćmy się ile komu spala V8 bo ja pozostane przy V6 Będziesz przeklinał ten dzień Samo auto wygląda niczego sobie, ale to jest inwalida |
Autor: | Esperak [ 14.mar.2015 08:39:35 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 (1.8T / 2.4 V6) |
Przemyśl sprawę 2,4 to zbyt słaba jednostka. szukaj 2,8 lub 3,0 jeśli V6 |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |