.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A6 C5 3.0 V6 z Radomia
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=133283
Strona 1 z 1

Autor:  pecet [ 02.kwi.2015 21:03:48 ]
Tytuł:  A6 C5 3.0 V6 z Radomia

Witam,
Po kilku latach od sprzedania 80 B4 chciałbym powrócić do audi, wpadła mi w oko taka sztuka http://otomoto.pl/audi-a6-3-0b-gaz-4x4- ... 48552.html wiadomo Radom nie ma zbyt dobrej opinii, ale zaryzykuje te 200km ;)
Zna ktoś jakiś dobry serwis w okolicy, który rzetelnie sprawdzi mi auto pod względem mechanicznym i blacharskim? Widzę że ASO VW jest blisko, ale pewnie trzeba się umówić 1-2 dni wcześniej...

Czy tam jest na pewno tiptronic? Widać coś niepokojącego na zdjęciach?

Obrazek

Autor:  bloku [ 02.kwi.2015 21:27:20 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia

Audi z napędem Quattro występuje tylko z tiptroniciem. Skrzynia 5HP19.

Ze zdjęć jedyna niepokojąca mnie rzecz to przó, który źle jest poskłądany - możliwe, że przy wymianie rozrządu. Trzeba ją dobrze sprawdzić bo wygląda wręcz za dobrze - jakiś retusz zdjęć lub przepiękna polerka :D Cena typowo komisowa jak za ten rocznik. Jedź i koniecznie sprawdź pod vagiem ustawienie rozrządu, synchronizację fazatorów. Silnik sam w sobie dynamiczny jak na 220KM więc powinieneś czuć, że nagle mu się fazy załączą.

Autor:  drookash [ 02.kwi.2015 21:37:54 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia

Dobry ruch :) Ja również z B4 wsiadłem do A6 i doznałem szoku.
Ten przód nie taki tragiczny - lampy lekko podreguulować i będzie OK. Bokami z błotnikami schodzi się w miarę.
Jak napisał bloku - jak sam nie wiesz jak to weź kolegę z VAGiem i przeleć auto profilaktycznie.
Ładny egzemplarz i dobre wyposażenie, aczkolwiek cena o 2-3 tyś za duża.
Dowiedz się jaki gaz i popytaj dobrego gazownika.

Autor:  gitmar [ 02.kwi.2015 21:47:56 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia

Jak 2-3k zł cena za duża to jedź po coś do DE albo CH i sobie zobacz ile tam kosztuje dobre auto. Do tego opłaty, podróż, gaz i cena będzie 2-3k wyższa od tej z ogłoszenia :D. W przypadku zakupu 3.0 stan silnika i skrzyni nie może wzbudzać jakichkolwiek wątpliwości przy zakupie by mieć spokojny sen. Polak kupuje tanio od handlarza, później płacze że silnik syf albo auto jakieś takie psujące się :):
Kupując takie coś dla siebie warto czasami przepłacić te 2-3k za pewne auto by później nie było lamentu...

Autor:  pecet [ 02.kwi.2015 22:23:22 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia

Dzięki za odpowiedzi.
Problem w tym że nie znam nikogo obeznanego z dignostyką VAG-a, raczej zdaję się na serwis Bosha, który znalazłem w Radomiu i w którym nie trzeba czekać kilku dni, ewentualnie na ASO VW jak będą mieli wolny termin tego samego dnia.

drookash - ja się będę przesiadał z nowszego auta (mondeo '05 tdci), B4 sprzedane kilka lat temu. Jednak liczę że po przesiadce z forda na audi odczuję że jestem w lepszym aucie, zwłaszcza że klekoczącego diesla zastąpi V6 ;)

Autor:  bloku [ 02.kwi.2015 22:29:15 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia

ASNy mają specyficzny pomruk. Całkiem inny niż 2,4 czy 2,8. Jeśli znajdziesz zdrowy okaz to będziesz mega zadowolony.

Autor:  pecet [ 03.kwi.2015 17:42:08 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia

Pojechałem, obejrzałem, nie kupiłem.
Dla zainteresowanych:
+ w Polsce od 3 lat, gaz na początku założony
+ bardzo ładny z zewnątrz i w środku, nie zużyty
- jedynie co zauważyłem to częściowo popsuty wyświetlacz między zegarami i purchelki na krawędzi dachu
- czar pryska po odpaleniu - silnik na początku chodzi jak diesel, wibracje czuć na desce rozdzielczej, silnik trochę głośny, po rozgrzaniu trochę się poprawia
- na jeździe próbnej raz zgasł - podobno podczas przełączania z benzyny na gaz
- świeci się check engine
- drzwi od pasażera z przodu nie chcą się zamknąć, trzeba naprawdę mocno trzasnąć
- przy kick-down przerzucił z gazu na benzyne
+ nie słyszałem żadnych stuków, jedynie coś huczało przy hamowaniu, skrzynia wydawała mi się ok
Nie sprawdzałem miernikiem, po jeździe próbnej odechciało mi się tego samochodu, w zasadzie to już po odpaleniu się zniechęciłem.

Po tym aucie wybrałem się obejrzeć drugie 3.0 V6 + tiptronic + quattro ale tym razem w A4 i mam pytanie...czy te silniki mają taką słabą kulturę pracy? czy z tymi egzemplarzami było coś nie tak? Chodzi mi głównie o wibracje na biegu jałowym, w A6 były głównie odczuwalne na kierownicy, bo siedzenia były dosyć miekkie, ale w a4 z twardymi fotelami czułem cały czas masaż na plecach i pod tyłkiem na biegu jałowym. Wcześniej testowałem e38 728i i tam silnik chodził o wiele ładniej, cicho i nie wytwarzał wibracji.

Autor:  bloku [ 03.kwi.2015 17:46:06 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia

Wibracje na jałowym są często spowodowane przez:
- źle ustawiony rozrząd lub jego zużycie
- uszkodzone fazatory i nie mają synchronizacji - zwłąszcza, że wszystkie 4 są na jednym pasku

Jeśli wszystko jest ok z silnikiem to nawet nei odczuwasz, że go masz pod maską - akustyka dopiero pojawia się pow 5500obr. Pracuje bardzo poprawnie a i dynamika jest odczuwalna jak się fazy przełączą.

Autor:  pecet [ 03.kwi.2015 18:20:21 ]
Tytuł:  Re: A6 C5 3.0 V6 z Radomia

Właśnie też mi się wydawało, że takie coś nie powinno występować w aucie tej klasy zwłaszcza z benzynowym silnikiem.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/