.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Kupujemy a3 (8P) 1,9TDI vs 2,0TDI https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=133484 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | trecer [ 19.kwi.2015 12:55:10 ] |
Tytuł: | Kupujemy a3 (8P) 1,9TDI vs 2,0TDI |
Witam, jak w temacie poszukuję już kilka miesięcy audi a3, silnik koniecznie diesel a roczniki wchodzące w grę to 2009 - 2010 Od samego początku poszukiwałem a3 z motorem 1,9 TDI - dlaczego? Wszechobecna opinia na temat silnika jest taka, że jest to motor perełka. Sam zawsze jeździłem autem z takim silnikiem. Najpierw golf3, potem leon... i nigdy nie miałem żadnych problemów. Na chwilę obecną jestem o obejrzeniu już pięciu a3 z takim silnikiem, niestety wszystkie były w opłakanym stanie... od wypadkowych po strasznie zaniedbane pod względem technicznym. Teraz zastanawiam się, czy nie lepiej kupić auto z silnikiem 2,0 TDI (140KM). Na aukcjach jest ich dużo więcej... lepiej wyposażone i zapewne łatwiej będzie znaleźć coś godnego uwagi rozglądając się zarówno za 1,9 jak i 2,0 tylko... no właśnie, praktycznie każdy z kim rozmawiam robi duże oczy i mówi, że silnik 2,0 w grupie vag to największy szit jaki można wybrać. Zacząłem grzebać w goglach, forach i kompletnie zgłupiałem. Z tego co wyczytałem 2,0 faktycznie zdarzały się awaryjne, jednak w roku 2008 zostały zmodyfikowane. Inni piszą że upgrade z roku 2008 nie rozwiązał podstawowych problemów z tym silnikiem. Liczę na pomoc - sugestie, nie chcę wdepnąć w jakieś gó**o... a kompletnie zgłupiałem. Czy usterki te faktycznie dotyczyły wcześniejszych modeli? Usterki o jakich się naczytałem: - problemy z napędem pompy oleju, - pękaniem lub „obsiadaniem” głowicy, - przedwczesnym wycieraniem się wałków, - usterek zaworów recyrkulacji spalin oraz odpowiadających za wyłączanie silnika, - kłopoty z impulsatorem odpowiadającym za położenie wałka rozrządu jeszcze coś zapewne by się znalazło ale już nie pamiętam... wiem, że każde auto i każdy silnik może się zepsuć jednak chciałbym ograniczyć skoro można możliwości pojawienia się usterek do minimum ponieważ robię rocznie bardzo dużo km. Lepiej będzie szukać perełki z 1,9 czy poszerzyć zakres poszukiwań do 2,0 bo problemy wyżej nie dotyczą już w tak dużym stopniu tego silnika? |
Autor: | Zarathustra [ 19.kwi.2015 13:44:07 ] |
Tytuł: | Re: Kupujemy a3 (8P) 1,9TDI vs 2,0TDI |
Z tego co wiem, to w A3 silniki 2.0 TDI nie miały problemów z napędem pompy oleju. Co do reszty lepiej będzie jak się wypowie Przemik, on taką furę użytkuje/użytkował |
Autor: | trecer [ 19.kwi.2015 15:29:22 ] |
Tytuł: | Re: Kupujemy a3 (8P) 1,9TDI vs 2,0TDI |
Mówisz o tym silniku przed jego unowocześnieniem? Czy tym już montowanym w a3 po 2008 roku? |
Autor: | Zarathustra [ 19.kwi.2015 18:15:21 ] |
Tytuł: | Re: Kupujemy a3 (8P) 1,9TDI vs 2,0TDI |
przed |
Autor: | przemik [ 20.kwi.2015 10:46:25 ] |
Tytuł: | Re: Kupujemy a3 (8P) 1,9TDI vs 2,0TDI |
Szukaj 2.0 TDi z pewnym przebiegiem. Kupujesz auto z lat ktore mialy juz "poprawione" silniki zarówno PD jak i CR. Sprawdz dobrze auto na etapie zakupowym i bedziesz zadowolony. Ten motor w tej budzie powoduje, ze to auto lata nad ziemią. Aha i jeszcze jedno... nie ma w tych latach silnika "perelki" 1.9 TDi |
Autor: | trecer [ 20.kwi.2015 19:14:45 ] |
Tytuł: | Re: Kupujemy a3 (8P) 1,9TDI vs 2,0TDI |
Dzisiaj byłem u zaznajomego mechanika, powiedział dokładnie to samo Lepsze 2,0 z pewnym przebiegiem niż kręcone lub tłuczone 1,9 Teraz pytanie do kolegów jaki przebieg najlepiej znaleźć... wiadomo, że najlepszy oryginalny i jak najniższy. Znalazłem takie oto auto, blisko mnie więc mogę go dobrze sprawdzić http://allegro.pl/piekne-audi-a3-2-0-diesel-2010-rok-faktura-vat-i5248809807.html przebieg 180 jest ok? Czy lepiej szukać czegoś z niższym, widzę przeglądając ogłoszenia że wahają się miedzy 130 a 190 przy takich rocznikach.... może ktoś gdzieś widział / słyszał o jakimś godnym polecania aucie? Jeszcze pytanie, jaka cena jest optymalna dla takiego auta według Was? Mam na myśli zadbany egzemplarz z roku 09 - 10 |
Autor: | przemik [ 21.kwi.2015 22:07:48 ] |
Tytuł: | Re: Kupujemy a3 (8P) 1,9TDI vs 2,0TDI |
Kieruj się raczej stanem auta, jego bezwypadkową i znaną przeszłością. Co Ci po tym ze fura będzie miała 130 tys przebiegu i skrzywiony dach. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |