.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Kupno A6 C5 TDI BAU/BDH Quattro - czy warto?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=133711
Strona 1 z 1

Autor:  void [ 10.maja.2015 08:05:26 ]
Tytuł:  Kupno A6 C5 TDI BAU/BDH Quattro - czy warto?

Zastanawiam się nad C5 TDI w manualu, czy w tym silniku wyeliminowano wady znane z wcześniejszych TDI? Czy AKE był montowany w latach 2003-2004? Z jaką kwotą należy liczyć się za zadbany egzemplarz? Jakie są słabe i mocne punkty tego modelu? C5 nie miałem wcześniej styczności?

Autor:  giganteusz_997 [ 10.maja.2015 09:26:23 ]
Tytuł:  Re: Kupno A6 C5 TDI BAU/BDH Quattro - czy warto?

Z 2.5 v6TDI Najlepsze jest BAU z koca produkcji tylko z automatem wychodziło. AKE to 180km? wszystkie silniki kod na A mają te same wady. Potem weszły na B i zakończyło się nie na BAU. Opinie o silniku robią dobrą cenę
Wie ktoś ile teraz kosztuje hydraulika zaworowa co tam trzeba i zrobienie pompy wtryskowej coś potaniało? Przy kosztach 3.0TDI chyba już tragedii nie ma.
Kiedyś poszła fama że silnik kupa ale potem lepszych nie wymyślili każdy wady ma.

Autor:  void [ 10.maja.2015 10:16:00 ]
Tytuł:  Re: Kupno A6 C5 TDI BAU/BDH Quattro - czy warto?

Spojrzałem tutaj http://www.audiklub.org/dane/a6/c5/a6_a ... attro.html i dlatego napisałem AKE, ale widzę, BDH był z manualem, BAU z tipem.

Autor:  Averoes [ 10.maja.2015 11:29:34 ]
Tytuł:  Re: Kupno A6 C5 TDI BAU/BDH Quattro - czy warto?

miałem c5 w afb przez 6 lat i teraz od 2 lat mam BAU w tipie i quattro Z afb nie miałem większych problemow a Bau to już całkiem inna bajka przez dwa lata absolutnie nie dotknelem do silnika oprócz oleju i filtrów bardzo dobra dynamika ale niestety troche pali w mieście 11l a w trasie przy przelocie około 120-130 to zejdzie poniżej 7l

Autor:  void [ 10.maja.2015 13:29:46 ]
Tytuł:  Re: Kupno A6 C5 TDI BAU/BDH Quattro - czy warto?

giganteusz_997 napisał(a):
Z 2.5 v6TDI Najlepsze jest BAU z koca produkcji tylko z automatem wychodziło. AKE to 180km? wszystkie silniki kod na A mają te same wady. Potem weszły na B i zakończyło się nie na BAU. Opinie o silniku robią dobrą cenę
Wie ktoś ile teraz kosztuje hydraulika zaworowa co tam trzeba i zrobienie pompy wtryskowej coś potaniało? Przy kosztach 3.0TDI chyba już tragedii nie ma.
Kiedyś poszła fama że silnik kupa ale potem lepszych nie wymyślili każdy wady ma.

To już jest jakiś trop. Czy różnica między BAU a BDH jedynie polega na tym, że BAU zestawiano z automatem, a BDH z manulem czy są jeszcze jakieś różnice?

Autor:  giganteusz_997 [ 10.maja.2015 16:16:12 ]
Tytuł:  Re: Kupno A6 C5 TDI BAU/BDH Quattro - czy warto?

na forum a6 było wszystko rozpisane o tych 2.5TDi ale zaginęło coś tam

http://a6c5-poradnik-v6-tdi.webs.com/ się znalazło co nieco

Autor:  tomeksopot [ 15.maja.2015 11:55:48 ]
Tytuł:  Re: Kupno A6 C5 TDI BAU/BDH Quattro - czy warto?

miałem też między innymi BDH i to w automacie,nie wiem dlaczego twierdzicie,że bdh tylko z manualem?? w każdym razie róznic konstrukcyjnych pomiędzy bau i bdh brak... bdh-euro4 bau-euro3. coś tam w związku z tymi normami inaczej jest układ zasilania skonstruowany.

Autor:  drookash [ 15.maja.2015 12:12:33 ]
Tytuł:  Re: Kupno A6 C5 TDI BAU/BDH Quattro - czy warto?

void napisał(a):
giganteusz_997 napisał(a):
Z 2.5 v6TDI Najlepsze jest BAU z koca produkcji tylko z automatem wychodziło. AKE to 180km? wszystkie silniki kod na A mają te same wady. Potem weszły na B i zakończyło się nie na BAU. Opinie o silniku robią dobrą cenę
Wie ktoś ile teraz kosztuje hydraulika zaworowa co tam trzeba i zrobienie pompy wtryskowej coś potaniało? Przy kosztach 3.0TDI chyba już tragedii nie ma.
Kiedyś poszła fama że silnik kupa ale potem lepszych nie wymyślili każdy wady ma.

To już jest jakiś trop. Czy różnica między BAU a BDH jedynie polega na tym, że BAU zestawiano z automatem, a BDH z manulem czy są jeszcze jakieś różnice?


Audi często robiło takie myki z silnikami - inny przykład AWX i AVF. Pierwszy z 5 biegiem manual, drugi 6 bieg manual. Minimalnie inny program pod słabszą skrzynię 5bieg ograniczający moment na dole, ale mechanicznie to to samo co do śrubki.
Kupując V6 z tipem idzie się po wąskiej górskiej ścieżce... ale jak ktoś jest alpinistą to nie ma problemu ;)

Autor:  Roger_35 [ 15.maja.2015 13:42:24 ]
Tytuł:  Re: Kupno A6 C5 TDI BAU/BDH Quattro - czy warto?

drookash napisał(a):
void napisał(a):
giganteusz_997 napisał(a):
Z 2.5 v6TDI Najlepsze jest BAU z koca produkcji tylko z automatem wychodziło. AKE to 180km? wszystkie silniki kod na A mają te same wady. Potem weszły na B i zakończyło się nie na BAU. Opinie o silniku robią dobrą cenę
Wie ktoś ile teraz kosztuje hydraulika zaworowa co tam trzeba i zrobienie pompy wtryskowej coś potaniało? Przy kosztach 3.0TDI chyba już tragedii nie ma.
Kiedyś poszła fama że silnik kupa ale potem lepszych nie wymyślili każdy wady ma.

To już jest jakiś trop. Czy różnica między BAU a BDH jedynie polega na tym, że BAU zestawiano z automatem, a BDH z manulem czy są jeszcze jakieś różnice?


Audi często robiło takie myki z silnikami - inny przykład AWX i AVF. Pierwszy z 5 biegiem manual, drugi 6 bieg manual. Minimalnie inny program pod słabszą skrzynię 5bieg ograniczający moment na dole, ale mechanicznie to to samo co do śrubki.
Kupując V6 z tipem idzie się po wąskiej górskiej ścieżce... ale jak ktoś jest alpinistą to nie ma problemu ;)


Po czym wnosisz? Własne doświadczenia czy się naczytałeś? Ja ujeżdżam już drugie BAU i jakoś nie narzekam...No, ale to zawsze może być przypadek.

Powtórzę po raz kolejny, największym problemem tych silników jest ich poprzedni właściciel.

Autor:  drookash [ 16.maja.2015 01:18:58 ]
Tytuł:  Re: Kupno A6 C5 TDI BAU/BDH Quattro - czy warto?

Ja rowniez jestem zdania ze najgorszy dla silnika jest jego poprzedni uzyszkodnik.
Napisalem o 2.5tdi, nie koniecznie o bdh czy bau. Dwoje znajomych mialo 2.5 i kazdemu cos tam drogiego sie sypalo.
Wowczas jeszcze nie wiedzialem nic o tych silnikach...

Autor:  Sprinter [ 16.maja.2015 09:19:08 ]
Tytuł:  Re: Kupno A6 C5 TDI BAU/BDH Quattro - czy warto?

drookash napisał(a):
Minimalnie inny program pod słabszą skrzynię 5bieg ograniczający moment na dole, ale mechanicznie to to samo co do śrubki.


Skrzynia nie jest słabsza, różnica jest tylko 12mm w średnicy sprzęgła.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/