.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=134120
Strona 1 z 3

Autor:  AUDIA6C5 [ 09.cze.2015 18:39:17 ]
Tytuł:  AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

Witam

Niedlugo chcialbym zmienic auto i zdecydowalem sie na audi a6 c5 i teraz jest problem bo juz nie wiem ktory silnik lepszy chodzi mi o to ze ja wybralem 4.2 silnik twardy itp 2.7 biturbo znalezc dobra jest raczej ciezko a 3.0 ma spadek koni itp nie wiem tam dokladnie co sie dzieje fajnie by bylo jak by ktos doradzil dobra furke jestem tutaj nowy wiec jakby ktos mogl podpowiedziec ktore autko ja jestem za 4,2 z lpg z trip tez nie za bardzo wiem czy czesci i rozrzad itp jest drogi :) :peace: :peace: :d :D


Dziekuje bardzo i Pozdrawiam :030: :030:

Autor:  Biedron [ 09.cze.2015 18:44:57 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

Z tym silnikami to jak z nalewkami: "One wszystkie są dobre..."

2.7T wymaga dobrego przetrzepania przy zakupie ze szczególną kontrolą kondycji turbin (mocny w serii i spory potencjał do grzebania)
3.0 podobno zdarzają się przegrzania i uszkodzenia głowic, ale jest też kilku użytkowników którzy mają i chwalą
4.2 jedyny słuszny, prosty i odporny

W związku z powyższym brać należy co się trafi przyzwoitego, no chyba że są plany na dłubanie to tylko 2.7T.

Autor:  AUDIA6C5 [ 09.cze.2015 18:48:08 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

a jezeli chodzi o czesci i rozrzad do 2.7 a do 4.2??? wiesz mniejwiecej?? bo wlasnie chodzi czy 2.7 czy 4.2 wiadomo ogolnie jestem przekonany do 4.2 :]]]

Autor:  Dymian [ 09.cze.2015 18:57:16 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

Zadzwoń do swojego hurtownika i się dowiesz. Ktoś Ci poda "swoje" ceny i wtedy się zdziwisz.

Akurat jak Ci wyjdzie 200zł różnicy np. na korzyść 2,7 a potem przyjdzie Ci wymienić/zregenerować 2x turbiny to pal licho tą oszczędność.

Autor:  AUDIA6C5 [ 09.cze.2015 19:16:24 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

ja doskonale wiem ile kosztuje wymiana/reg x2 turb czyli 2.7 no 4,2 yes :D fajnie by bylo jak ktos by sie wypowiedzial co ma 2.7 i 4,2 :DD

Autor:  Biedron [ 09.cze.2015 19:25:08 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

Rozrząd w 4.2 to około 1500,- PLN z robotą mechanika. W V6 rozrząd powinien zamknąć się w 1000,- PLN. Więc różnica nie jest wielka. Dodatkowo trzeba wspomnieć, że wszystkie V8 lubią wypić trochę dobrej oliwy.

Autor:  AUDIA6C5 [ 09.cze.2015 19:29:48 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

hmm rozumiem wiadomo v8 wypije benzyny jak i olej :))

czekam jak ktos sie wypowie kto najlepiej mial/ma :) 4,2 :]]] i by mi wszyszstko powiedzial ;- )

Autor:  Zagor [ 09.cze.2015 19:40:13 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

4.2 nie pije oliwy !!!! to plotka :)
Rozrząd teraz robiłem - 1500 komplet Conti z WP, do tego robota 1000 (ale u mnie jeszcze w to weszło - demontaż wałków, wymiana ślizgów i łańcuchów), uszczelnienia - wymiana wszystkich uszczelek w głowicach (simeringi wałków, uszczelki nastawników, uszczelki pokryw), do tego serwisuję się nie w najtańszym miejscu - ale wartym swojej ceny :)
W obecnym stanie przepisów - 4.2 to trochę przerost formy ale.... zrobiłem tyle w aucie, że go nie sprzedam chyba nigdy ;), i naprawdę super czy to w mieście, czy trasie jak V8'ka się kręci 1,5-2k rpm - cisza w środku jak makiem zasiał :)

Autor:  AUDIA6C5 [ 09.cze.2015 19:42:58 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

takie pytanko masz zagazowana czy sama benzyna?? jak z gazem to daje rade???

Autor:  bloku [ 09.cze.2015 19:57:37 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

Ja się wypowiem w temacie 3,0 i 4,2. Pierwszy z nich w przypadku rozrządu może się skończyć kwotą nawet 3k - jak się posypią uszczelniacze, cewki i doliczy się koszt blokad - nie każdy warsztat je posiada. Sam silnik ma swoje bolączki - cewki i 4 fazatory. Piec nie może być przemęczony bo wtedy będą problemy - właśnie wtedy powstają mity o tym, jak to podnosi czapki, wywala korby czy obkręca panewy. Jak się znajdzie w przyzwoitym stanie to pojeździ. Lubi dobrej klasy olej - 5W50 to takie minimum według mnie. Też oczywiście nie omieszka spożyć go podczas dynamicznej jazdy.

4,2 (w moim przypadku z S6) poza rozrządem sprzęt bezobsługowy. Rozrząd jak ktoś wyżej wspomniał ok 1,5k. Musi być też dobrze ustawiony. Jest czuły na wszelie niedokładności w ustawieniu. Plus taki, że wiele parametrów można monitorować (podobnie jak w ASNie). Silnik lepiej znosi LPG niz 3,0 ale też musi być z wyższej półki. Osobiście sporo się nawalczyłem aby u siebie dojść do ładu z LPG.

Jeśli planujesz tuning silnika to 2,7. W 3,0 czy 4,2 wiele nie zwalczysz - szybciej przywrócisz seryjną moc.

Autor:  Inter32 [ 09.cze.2015 19:59:44 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

gaz daje radę w 4.2, zrobiłem tym silnikiem 102 tyś km w tym 100 tyś na gazie, jedyna awaria to termostat który trzeba zrobić przy rozrządzie, zapominałem o nim i po paru miesiącach się odezwał,wycieki oleju były to boli te silniki podejrzewam że przez ciepło które wydzielają i przez to oringi puszczają są to tak zwane piece, oczywiście instalacja LPG musi być wysokiej próby

Autor:  AUDIA6C5 [ 09.cze.2015 20:03:50 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

Inter32 napisał(a):
gaz daje radę w 4.2, zrobiłem tym silnikiem 102 tyś km w tym 100 tyś na gazie, jedyna awaria to termostat który trzeba zrobić przy rozrządzie, zapominałem o nim i po paru miesiącach się odezwał,wycieki oleju były to boli te silniki podejrzewam że przez ciepło które wydzielają i przez to oringi puszczają są to tak zwane piece, oczywiście instalacja LPG musi być wysokiej próby
rozumiem dzieki :)

bloku napisał(a):
Ja się wypowiem w temacie 3,0 i 4,2. Pierwszy z nich w przypadku rozrządu może się skończyć kwotą nawet 3k - jak się posypią uszczelniacze, cewki i doliczy się koszt blokad - nie każdy warsztat je posiada. Sam silnik ma swoje bolączki - cewki i 4 fazatory. Piec nie może być przemęczony bo wtedy będą problemy - właśnie wtedy powstają mity o tym, jak to podnosi czapki, wywala korby czy obkręca panewy. Jak się znajdzie w przyzwoitym stanie to pojeździ. Lubi dobrej klasy olej - 5W50 to takie minimum według mnie. Też oczywiście nie omieszka spożyć go podczas dynamicznej jazdy.

4,2 (w moim przypadku z S6) poza rozrządem sprzęt bezobsługowy. Rozrząd jak ktoś wyżej wspomniał ok 1,5k. Musi być też dobrze ustawiony. Jest czuły na wszelie niedokładności w ustawieniu. Plus taki, że wiele parametrów można monitorować (podobnie jak w ASNie). Silnik lepiej znosi LPG niz 3,0 ale też musi być z wyższej półki. Osobiście sporo się nawalczyłem aby u siebie dojść do ładu z LPG.

Jeśli planujesz tuning silnika to 2,7. W 3,0 czy 4,2 wiele nie zwalczysz - szybciej przywrócisz seryjną moc.


powiem ci ze raczej mnie interesuja 2 silniki 2.7 i 4.2 juz sam nie wiem w 2.7 cena turbin wiadomo przeraza a 4.2 jakas to mnie bardziej przekonuje ale myslisz ze ciezko jest znalezc dobra c5 4.2 z lpg ktora ma te 300 koni :)

Autor:  bloku [ 09.cze.2015 20:06:44 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

Trudny temat aby takową znaleźć. A jeśli już będzie to licz się z tym, że cena będzie ponadrynkowa. Podobnie jest z S6 C5.

Autor:  AUDIA6C5 [ 09.cze.2015 20:08:44 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

no dobra rozumiem wiec zdecydowanie 4.2 nie 2.7 tak ??? bloku ? :]

Autor:  Zagor [ 09.cze.2015 20:11:18 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

Z gazem, Stag300 + Hanki 2100 Blue i 2x ACR01 - nigdy nic, instalacja pod maską ok 100k km, przez ten czas filterki i tyle :), montaż w Mławie u Jarka Nowotczyńskiego.
Pali w mieście teraz 20-21, w trasie zrobiłem ostatnio na 55ltr 380km - więc spoko :) 400km za 110 zyla :)

Autor:  AUDIA6C5 [ 09.cze.2015 20:14:04 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

zagor a skrzynia trip?? co powiecie mi o skrzyni( cena remontu itp , oleje ) ?? wiem ze multitronic w audi odpada badziew :)

Autor:  bloku [ 09.cze.2015 20:16:39 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

Multi nie było w quattrówkach. Skrzynia jest dość odporna na ostre traktowanie ale jak się nie pilnuje zmian oleju potrafi szybko paść. Ja miałem taką sytuację - brak wymian i przy 175kkm wywaliło prawdopodobnie pompę ciśnienia. Obecnie mam używkę i lata aż miło. Pełny remoncik skrzyni myślę, że w 5-6k w zupełności się zamknie.

Manual był bodajże tylko w S6 (i tylko przedlift). W A6 4,2 się nie spotkałem.

Autor:  AUDIA6C5 [ 09.cze.2015 20:19:45 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

ufff to i tak duzo :D czyli trzeba pilnowac zmiane oleju i bd git bo skrzynia daje rade;] nie fajnie by bylo jakby padla :D :D

Autor:  Biedron [ 09.cze.2015 20:24:45 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

Przed liftem można też upolować 2.7T w manualu... Po lifcie już chyba nie było.

Autor:  gitmar [ 09.cze.2015 23:31:04 ]
Tytuł:  Re: AUDI A6 C5 - 2.7 , 3.0 czy 4.2

Biedron napisał(a):
Przed liftem można też upolować 2.7T w manualu... Po lifcie już chyba nie było.

No jak nie było jak było ;) nawet Metyoo takową posiada...

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/