.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=134582 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Matifcb [ 21.lip.2015 22:55:01 ] |
Tytuł: | koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
od jakiegoś czasu zastanawiam się nad Audi A4 B6. Do auta chce założyć LPG wiec wyczytałem ze do a4 najlepiej 1.8T silnik. Jednak ostatnio pomyślałem ze może byc A6 C6 kupić w których silnik 2.4 tez sie dobrze gazuje. Nie chciałbym kupować auta z którym będę miał później problem w utrzymaniu eksploatacji i codziennym użytkowaniu - stad moje pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników o różnice w wysokości kosztów eksploatacji i awaryjności obu modeli. Jaka jest różnica w przykładowych częściach w A6 np klocki, olej, przykładowo rozrząd, jakieś pierdoły typu rozwali się czy to rozrusznik czy alternator czy jakaś elektronika. Oczywiście koszty instalacji ( i tutaj nie chce oszczędzać tylko kupić naprawdę dobra instalacje) i różnice w spalaniu miedzy tymi silnikami. Nie chce kupować auta dla szpanu czy takiego który później będzie stać bo mnie na nie nie stac a niestety w internecie nie znalazłem informacji o różnicy i wysokości kosztów utrzymania obu aut. ostatnio rowniez zauwazylem model A6 C5 nie mam pojecia jaka jest roznica miedzy a4 b6 ?? wygladaja bardzo podobnie roczniki i sielniki tez takie same sa jaka jest roznica i na jakim lepiej sie skupic miedzy tymi modelami ? dziękuje za informacje ! |
Autor: | jmm [ 22.lip.2015 07:02:35 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
A6 c5 to większe auto od A4 B6 i starsze konstrukcyjnie. Poza tym lepiej wykonane, wyposażony i bardziej komfortowe. Inna klasa. Najlepiej celuj w A4 b6 1.8t. Ewentualnie a6 c5 1.8t albo 2.4 |
Autor: | Matifcb [ 22.lip.2015 07:33:42 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
dokladnie tak myslalem jak ty mowisz. Widzialem wymiary ze a6 c5 jest wieksze. Rocznik mozna tez podobny znalezc jak a4 b6 i silnik tez jest 1.8t no i jest opcja z 2,4 choc nie wiem czy to nie za duzy jak wiekszosc po miescie jezdze. A jak wyglada z kosztami utrzymania to sa te same czesci w obu modelach ? skoro a6 jest lepiej wykonana i wyposazona czemu celowac w a4 ? |
Autor: | Frolik [ 22.lip.2015 12:13:43 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
A6c6 kosztowo wyjdzie Cie wielokrotnie drozej niz A6c5 czy A4b6. 2.4 w c6 rzeczywiscie dobrze sie gazuje. I co z tego? Skoro rozrzad oparty jest o awaryjny lancuch i napinacze... ktorego to wymiana kosztuje 5-6 krotnie drozej niz pasków w b6 czy c5. Zawieszenie w c6 tez jest duzo delikatniejsze, i drozsze w wymianie niz w tamtych. Bardzo dobrym wyborem jest silnik 1.8T. Trwaly, mocny, bezawaryjny, oszczędny. Świetny wybór. |
Autor: | hubos21 [ 22.lip.2015 15:37:51 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
B6 ma z tyłu niezależne zawieszenie, ma lepsze hamulce niż C5, wnętrze wyciera się tak samo jak w C5 po lifcie, bierz C5 albo B6 z 2.4 będziesz miał spokój, 1.8T ma tą samą wadę co silnik 2.0 ALT, nagminnie ostatnio ścinają się kliny na kole wałka rozrządu a nie trzeba dodawać co za tym idzie, 2.4 ma klasyczny zapłon na przewodach nie trzeba się pitolić z cewkami, które też padają, poza tym auta podobne w utrzymaniu, siadają pompy ABSu, czujniki ABSu, maglownice, serwa w B6 gniją często przednie błotniki na rancie i przy listwie na dole Frolik napisał(a): A6c6 kosztowo wyjdzie Cie wielokrotnie drozej niz A6c5 czy A4b6. 2.4 w c6 rzeczywiscie dobrze sie gazuje. I co z tego? Skoro rozrzad oparty jest o awaryjny lancuch i napinacze... ktorego to wymiana kosztuje 5-6 krotnie drozej niz pasków w b6 czy c5. Zawieszenie w c6 tez jest duzo delikatniejsze, i drozsze w wymianie niz w tamtych. Bardzo dobrym wyborem jest silnik 1.8T. Trwaly, mocny, bezawaryjny, oszczędny. Świetny wybór. C6 ma zawieszenie oparte na tych samych wahaczach co D3 i Phaeton i na pewno nie jest delikatniejsze to, że droższe zgoda |
Autor: | Matifcb [ 22.lip.2015 16:41:26 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
dziekuje, widze ze kolega z Mogilna nawet jest no to juz o c6 mi wybiliscie z glowy konkretnymi i rzeczowymi argumentami. Skupie sie na A4 b6 albo A6 b5 no i z silnikiem mam tez dylemat ciagle. Jeden kolega mowi ze 1.8T super opcja i tez to czytalem ( choc niepokoi mnie komentarz o tej wadzie bo nigdzie tego nie wyczytalem ) inny zchwala 2.4 ( tutaj narazie nie wyczytalem o jakis konkretnych wadach tego silnika) . Ja napewno beda gazowac i bede wiekszosc jezdzil po miescie. Troche boje sie tego ze taki 2,4 bede duzo palic jak na jazde po miescie i tylko weekendowe wyjazdy. Jesli mam zalac z 2,5 L wiecej przy wymianie to mnie to tam nie boli raz na rok wymienic olej. Tylko tankowanie. Reasumujac wydaje mi sie a6b5 lepszym wyborem skoro jest wygodniejsze wieksze i "o klase lepsze" niz A4b6.. mam nadzieje ze zniesiecie moje glupie pytania i pomozecie mi w zdecydowaniu sie na konkretny model. Jestem taki ze najpierw wszystko przekalkuluje popytam dowiem sie pozniej sie skupie na konkretnym modelu i bede miesiacami szukac dobrego egzemplarza. Tylko najpierw model i silnik musze ustalic oczywiscie dzieki wam rowniez pozdrawiam z Bydgoszczy |
Autor: | hubos21 [ 22.lip.2015 17:16:54 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
V6 to V6 kultura pracy nieporównywalna, 2.4 ogólnie nie ma wad, jedyny taki minus to 4 sondy lambda, które pociągną w razie czego i rozrząd droższy z 400zł, z rzeczy, które mogą się zepsuć cewka zapłonowa, która w V6 lubi kaprysić kup B6tke będziesz miał blisko po części B6 w koło komina, po zadupiu naszym według komputera 13,5L, na osiemnastkach z 6 biegowym manualem bo warto taką brać |
Autor: | Matifcb [ 22.lip.2015 19:38:18 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
nie wiem dlaczego ale jakos tak bardziej przemawia za mna ta turbina w 1.8T, niby kolejna rzecz ktora moze sie zepsuc ale 2,4 wyudaje mi sie dosc potezny duzy no i koszta z tym zwiazane sa chyba nieco wieksze. Wyczytalem ze 6 biegowa manualna skrzynia jest spoko bo zawsze mozna ta 6 wrzucic ale jezdzac po miescie trzeba duzo machac i zmieniac ciagle biegi no i 6 rzadziej sie uzyje. |
Autor: | Yasiek [ 22.lip.2015 20:29:42 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
hubos napisał(a): 1.8T ma tą samą wadę co silnik 2.0 ALT, nagminnie ostatnio ścinają się kliny na kole wałka rozrządu a nie trzeba dodawać co za tym idzie Szczerze mówiąc - pierwsze słyszę - ktoś potwierdzi te informację? |
Autor: | hubos21 [ 22.lip.2015 20:38:09 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
zobacz ile masz ogłoszeń aut z zablokowanym silnikiem, wystaw na allegro wałek rozrządu z kołem na zdjęciu to o koło każdy będzie dzwonił, nie mowie ze każdy klin zaraz pójdzie, możne jest tego przyczyna ale nawet topran robi zamienniki tych kol z tym, że problem występuje gównie chyba w tych nowszych 1.8T, które tak jak ALT mają fazatory, najwięcej przypadków jest właśnie w B6 i Passatach FL |
Autor: | Matifcb [ 22.lip.2015 22:44:50 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
nowsze 1,8T chodzi poprostu o nowsze roczniki b6stki tak ? |
Autor: | speco [ 22.lip.2015 23:31:42 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
Tu masz koszty A6 C5, pomiń peneumatykę i wymany oleju - w 2.7 idzie więcej oleju. Reszta może być podobna. http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=134462 |
Autor: | Matifcb [ 23.lip.2015 00:10:04 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
o kurcze troche banku musiales obrabowac :o ciekawy jestem dlaczego np a6c5 jest o wiele tansza w ogloszeniach niz a4b6? patrze te same roczniki powyzej 2002 do 2004 i a4b6 choc jest podobno mniej konfortowe, gorzej wuposazone , mniejsze i klase nizsze kosztuje wiecej, zastanawiam sie dlaczego ? |
Autor: | hubos21 [ 23.lip.2015 08:58:07 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
speco napisał(a): Tu masz koszty A6 C5, pomiń peneumatykę i wymany oleju - w 2.7 idzie więcej oleju. Reszta może być podobna. http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=33&t=134462 teraz to kolegę wystraszyłeś ale u Ciebie silnik, skrzynia, zawieszenie a nawet mocniejsze hamulce sprawiają, że z 1.8T ciężko to zestawić a ceny rzeczy eksploatacyjnych można sobie sprawdzić samemu |
Autor: | Matifcb [ 23.lip.2015 16:55:57 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
czy odpowiecie mi na ciagle nurtujace mnie pytanie : Matifcb napisał(a): dlaczego np a6c5 jest o wiele tansza w ogloszeniach niz a4b6? patrze te same roczniki powyzej 2002 do 2004 i a4b6 choc jest podobno mniej konfortowe, gorzej wuposazone , mniejsze i klase nizsze kosztuje wiecej, zastanawiam sie dlaczego ?
|
Autor: | bloku [ 23.lip.2015 17:11:12 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
Konstrukcyjnie C5 jest starszym modelem. W B6 są już nowsze jednostki. Część się powtarza ale jest sporo zmian konkstrukcyjnych. Dwa, że Małysz nie miał C5 |
Autor: | emge [ 23.lip.2015 18:12:27 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
Małysz do dostał i zaraz sprzedał Tak jak piszesz bloku raz, że nowsze konstrukcyjnie i "wizerunkowo" dwa ludzie słyszą, że trzeba majątek w c5 na zawiasik przeznaczyć i się lękają |
Autor: | Matifcb [ 23.lip.2015 20:11:46 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
ja tam w wygladzie nie widze roznicy miedzy tymi autami prawie identyczne sa wizualnie, nie wiem skad ta wizerunkowa korzysc na rzecz b6 hmm skoro c5 jest tansze o pare tysiecy nawet to moze dobrze jest kupic dla wyposazenia i wielkosci a roznica jest akurat na turbine i zawieszenie np |
Autor: | Zarathustra [ 23.lip.2015 20:19:06 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
bierz C5 2.4 i bedziesz zadowolony |
Autor: | emge [ 23.lip.2015 20:25:39 ] |
Tytuł: | Re: koszty akspoatacji A6 C6, A6 C5 i A4 B6 |
Matifcb napisał(a): hmm skoro c5 jest tansze o pare tysiecy nawet to moze dobrze jest kupic dla wyposazenia i wielkosci a roznica jest akurat na turbine i zawieszenie np Pewnie że dobrze, jest do tego baaardzo pakowny no i można złapać fajny wypasik. |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |