.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi A3 8P 3.2
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=135121
Strona 1 z 1

Autor:  Lokross [ 12.wrz.2015 21:20:03 ]
Tytuł:  Audi A3 8P 3.2

Witam serdecznie, zabieram się za kupno Audi A3 3.2 i narazie wiszą tylko dwa interesujące mnie ogłoszenia.
Czy ktoś miał styczność z jednym z nich i wie coś więcej niż jest w ogłoszeniu może ?
Nie chcę jechać kilkaset kilometrów jeśli mogę dowiedzieć się tutaj ciekawych rzeczy o tych 2 autach.

Pozdrawiam


Linki :
http://otomoto.pl/oferta/audi-a3-3-2-v6 ... 34760c7c0c

http://otomoto.pl/oferta/audi-a3-3-2qua ... 34760c7c0c

Autor:  adiaudi [ 13.wrz.2015 05:47:46 ]
Tytuł:  Re: Audi A3 8P 3.2

Pierwszy bym brał pod uwagę ze względu na pełną historię - jeśli to prawda oczywiście. Drogi w Łodzi fatalne, więc zawias do dobrego rentgena.
Drugi w zasadzie bez opisu, po za warunkami komisu/handlarza. Nie wiem jakie są Twoje oczekiwania, ale manualem z tym silnikiem się 'zamachasz', DSG to odpowiednia skrzynia do tego silnika, po za tym szybsza, niż rączka.

Autor:  hubi_pl [ 13.wrz.2015 08:12:14 ]
Tytuł:  Re: Audi A3 8P 3.2

Namachasz sie w manualu?!? Mam tt mk2 3,2 w manualu, masz taka moc od dolu ze nie musisz dotykac skrzyni tak czesto jak to bylo w 1.8t, a na trasie to prawie nie dotykam dzieki temu ze jest mega elastyczny...

Autor:  gitmar [ 13.wrz.2015 09:05:25 ]
Tytuł:  Re: Audi A3 8P 3.2

Mimo to również uważam, że DSG będzie szybsze od ręki :)

Autor:  rafala6 [ 13.wrz.2015 09:29:54 ]
Tytuł:  Re: Audi A3 8P 3.2

gitmar napisał(a):
Mimo to również uważam, że DSG będzie szybsze od ręki :)

Kupno auta z DSG z tych lat to proszenie się o kłopoty.
Manual jest bezpieczniejszym finansowo wyborem.
Żeby nie było lubię automaty :peace:

Autor:  Lokross [ 13.wrz.2015 15:21:03 ]
Tytuł:  Re: Audi A3 8P 3.2

Czyli jak ? DSG z wiekiem jest bardziej zawodne ? Słyszałem że jak się dba to dość mocna skrzynia.

Autor:  rafala6 [ 13.wrz.2015 16:17:09 ]
Tytuł:  Re: Audi A3 8P 3.2

Lokross napisał(a):
Czyli jak ? DSG z wiekiem jest bardziej zawodne ? Słyszałem że jak się dba to dość mocna skrzynia.

A skąd wiesz jak ktoś dbał. To jest już stare auto i jest duże prawdopodobieństwo wystąpienia usterki.

Autor:  gitmar [ 13.wrz.2015 17:35:44 ]
Tytuł:  Re: Audi A3 8P 3.2

Nie demonizujmy. Każde używane auto, nawet 2-3 letnie może okazać się wtopą. Jakby tak wszystkiego się bać, to najlepiej nie kupować auta wcale i jeździć rowerem albo taksą :):

Autor:  Lokross [ 13.wrz.2015 17:58:06 ]
Tytuł:  Re: Audi A3 8P 3.2

U mnie to jest tak :P na oględziny auta zabieram kolegę magika od tych silników.
Rozbiera, składa, naprawia, przerabia itp.
Zna się na nich jak zapewne nikt. Chodzi mi teraz już tylko bardziej o skrzynię.
Czy idzie dostać dobre DSG?

Autor:  bov [ 13.wrz.2015 20:04:16 ]
Tytuł:  Re: Audi A3 8P 3.2

DSG to tak naprawdę skrzynia manualna ze sterowaniem elektrohydraulicznym (mechatronika) w której praktycznie nie ma się co psuć - brak konwertera etc....poza mechatroniką której naprawa to koszt ok. 1kzl- bez wyjmowania skrzyni tylko mechatronike sie wyjmuje przykręconą z boku skrzyni.
Mam takie auto i po rozmowie z tunerami doradzili wlasnie DSG a nie manuala...pozniej program do skrzyni i jest git :)

Autor:  Lokross [ 13.wrz.2015 20:28:43 ]
Tytuł:  Re: Audi A3 8P 3.2

bov napisał(a):
DSG to tak naprawdę skrzynia manualna ze sterowaniem elektrohydraulicznym (mechatronika) w której praktycznie nie ma się co psuć - brak konwertera etc....poza mechatroniką której naprawa to koszt ok. 1kzl- bez wyjmowania skrzyni tylko mechatronike sie wyjmuje przykręconą z boku skrzyni.
Mam takie auto i po rozmowie z tunerami doradzili wlasnie DSG a nie manuala...pozniej program do skrzyni i jest git :)



No właśnie mi też wszyscy doradzają DSG. Wszystkie auta, które miałem miałem w manualu i nie wiem jak to będzie :P

Autor:  adiaudi [ 14.wrz.2015 08:18:47 ]
Tytuł:  Re: Audi A3 8P 3.2

Koledzy.
DSG z tamtych lat nie musi być awaryjne. Na pewno jest trwalsze, niż młodsze 7 biegowe, na suchych sprzęgłach. Owszem trzeba mieć pecha aby walnęło łożysko kulkowe. Mi się niestety przytrafiło - wyciąganie skrzyni, rozbiórka, przy okazji jej oględziny i wymiana oleju z filtrami. Mechatronika w moim aucie była wymieniana na akcji serwisowej i obecnie ma trochę ponad 80 tkm. Jeśli zaczyna szwankować zmiana biegów, to najczęśceij oznacza do wymiany jakiś elektrozawór w mechatronice. Koszty nie są powalające. Auto firmowe żonki ma nalatane ponad 210tkm i nic się nigdy nie działo. DSG to nie jakiś demoniczny wytwór, którego należy się bać. Owszem, manual zapewni spokojniejszą głowę, ale jazda z DGS zaczyna mi się podobać :peace:
P.S. Moje pierwsze skojarzenie przy rozpędzaniu auta z DSG było takie, że rozpędzam elektrowóz - zajefajnie płynnie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/