.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=135612
Strona 1 z 1

Autor:  cygaro-avant [ 28.paź.2015 11:06:27 ]
Tytuł:  [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6

Pochwalony!
Jako, że rozpoznaję nowy teren, mam kilka pytań z dziedziny napędu:
- czy 2,8 12V był osiągalny z manualnem 6biegowym? Jesli tak, w jakich latach?
- czy 2,8 12V miał dumasowe czy zwykłe koło zamachowe?
- jakie są różnice między wersjami silników 2,8 30V? Czy była wersja 24 V?
- czy 2,4 30V był juz osiągalny w C4?

Jakie są najmocniejsze i najsłabsze strony silników 2,8 12V, 2,4 30V i 2,8 30V

Autor:  gitmar [ 28.paź.2015 11:15:28 ]
Tytuł:  Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6

- Nie było 2.8 12V ani 30V ze skrzynią 6-gang
- było zarówno koło zamachowe jak i dwumas, A6 C4 to właściwie zawsze dwumas, w pierwszych 100 C4 2.8q było koło zamachowe
- nie było 2.8 24V, 30V różnią się osprzętem (np.przepustnica na linkę w starszych ACK, ALG, elektroniczna w AMX, APR) , odpowietrzeniem skrzyni korbowej, ale też stopniem sprężania.
-nie było 2.4 30V V6 w C4, dopiero B5, C5

Bolączki to głównie wycieki i nieszczelności, "pobieranie"oleju, w 30V po większym przebiegu mogą dać o sobie znać fazatory - nastawnika wałków rozrządu.

Autor:  Leo [ 28.paź.2015 12:00:03 ]
Tytuł:  Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6

najsłabszą rzeczą w starych 2.8 12v to smarowanie oleju, sławetne zaworki przycinające się przez stosowanie olejów 10 i 15w40 , ich zużycie silników i przebieg.

Autor:  KORU [ 28.paź.2015 12:55:47 ]
Tytuł:  Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6

Leo napisał(a):
... sławetne zaworki przycinające się przez stosowanie olejów 10 i 15w40 ...

Stosuje LIQUI MOLY olej 10W40 półsyntetyk. Jaki będzie odpowiedni żeby nie zabić silnika ? Na stronie producenta oleju podają jeszcze 5W40.

Autor:  cygaro-avant [ 28.paź.2015 13:41:39 ]
Tytuł:  Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6

W temacie modelu - rozważam tylko A6, C4 lub C5

Czy 2,4 i 2,8 różnią sie tylko pojemnością?
Jak rozwiązany jest napęd wałków w silnikach 30V - między wałkiem ssącym i wydechowym jest łańcuch czy każdy wałek ma swoje koło paska rozrządu?
Najważniejsze pytanie - czy pod maskę C5 wejdą silniki R5? :)

Autor:  Leo [ 28.paź.2015 13:50:38 ]
Tytuł:  Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6

Wejdą bez problemu ":)

Autor:  cygaro-avant [ 28.paź.2015 13:52:46 ]
Tytuł:  Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6

Hm...bo zaglądałem do jedego C5 z 2,4 i było tam baaaardzo krótko - ściana grodziowa jakby mocno przesunięta do przodu; stąd niepewność
O, i jeszcze takie pytanie - czy tylny defer ze szperą od 100 C4 da się bezboleśnie przełożyć do A6 C4? Z 90tki mam jeszcze przełącznik "DIFF LOCK"....

Autor:  Sprinter [ 28.paź.2015 15:54:51 ]
Tytuł:  Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6

Marcin, takie kombinacje, to tylko jak chcesz zrobić ogólną rzeźbę... Te auta mają EDS, więc taki dyfer byłby w ori rozwiązaniu nie do przyjęcia.

Autor:  cygaro-avant [ 28.paź.2015 20:31:57 ]
Tytuł:  Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6

Ja wiem, że jest EDS - mam to przecież w AEL quattro, Ale w głębokim śniegu i do bocurów "a'la" Wyrazów szperka jednak lepsza. Nie jest problem tak to porezać, by wcięnięcie włącznika "DIFF LOCK" (np poprzez przekaźnik) odłączało ABS, a więc i EDS....
Ta tylko kombinuję i snuję marzenia....

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/