.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=135612 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | cygaro-avant [ 28.paź.2015 11:06:27 ] |
Tytuł: | [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6 |
Pochwalony! Jako, że rozpoznaję nowy teren, mam kilka pytań z dziedziny napędu: - czy 2,8 12V był osiągalny z manualnem 6biegowym? Jesli tak, w jakich latach? - czy 2,8 12V miał dumasowe czy zwykłe koło zamachowe? - jakie są różnice między wersjami silników 2,8 30V? Czy była wersja 24 V? - czy 2,4 30V był juz osiągalny w C4? Jakie są najmocniejsze i najsłabsze strony silników 2,8 12V, 2,4 30V i 2,8 30V |
Autor: | gitmar [ 28.paź.2015 11:15:28 ] |
Tytuł: | Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6 |
- Nie było 2.8 12V ani 30V ze skrzynią 6-gang - było zarówno koło zamachowe jak i dwumas, A6 C4 to właściwie zawsze dwumas, w pierwszych 100 C4 2.8q było koło zamachowe - nie było 2.8 24V, 30V różnią się osprzętem (np.przepustnica na linkę w starszych ACK, ALG, elektroniczna w AMX, APR) , odpowietrzeniem skrzyni korbowej, ale też stopniem sprężania. -nie było 2.4 30V V6 w C4, dopiero B5, C5 Bolączki to głównie wycieki i nieszczelności, "pobieranie"oleju, w 30V po większym przebiegu mogą dać o sobie znać fazatory - nastawnika wałków rozrządu. |
Autor: | Leo [ 28.paź.2015 12:00:03 ] |
Tytuł: | Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6 |
najsłabszą rzeczą w starych 2.8 12v to smarowanie oleju, sławetne zaworki przycinające się przez stosowanie olejów 10 i 15w40 , ich zużycie silników i przebieg. |
Autor: | KORU [ 28.paź.2015 12:55:47 ] |
Tytuł: | Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6 |
Leo napisał(a): ... sławetne zaworki przycinające się przez stosowanie olejów 10 i 15w40 ... Stosuje LIQUI MOLY olej 10W40 półsyntetyk. Jaki będzie odpowiedni żeby nie zabić silnika ? Na stronie producenta oleju podają jeszcze 5W40. |
Autor: | cygaro-avant [ 28.paź.2015 13:41:39 ] |
Tytuł: | Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6 |
W temacie modelu - rozważam tylko A6, C4 lub C5 Czy 2,4 i 2,8 różnią sie tylko pojemnością? Jak rozwiązany jest napęd wałków w silnikach 30V - między wałkiem ssącym i wydechowym jest łańcuch czy każdy wałek ma swoje koło paska rozrządu? Najważniejsze pytanie - czy pod maskę C5 wejdą silniki R5? |
Autor: | Leo [ 28.paź.2015 13:50:38 ] |
Tytuł: | Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6 |
Wejdą bez problemu ":) |
Autor: | cygaro-avant [ 28.paź.2015 13:52:46 ] |
Tytuł: | Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6 |
Hm...bo zaglądałem do jedego C5 z 2,4 i było tam baaaardzo krótko - ściana grodziowa jakby mocno przesunięta do przodu; stąd niepewność O, i jeszcze takie pytanie - czy tylny defer ze szperą od 100 C4 da się bezboleśnie przełożyć do A6 C4? Z 90tki mam jeszcze przełącznik "DIFF LOCK".... |
Autor: | Sprinter [ 28.paź.2015 15:54:51 ] |
Tytuł: | Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6 |
Marcin, takie kombinacje, to tylko jak chcesz zrobić ogólną rzeźbę... Te auta mają EDS, więc taki dyfer byłby w ori rozwiązaniu nie do przyjęcia. |
Autor: | cygaro-avant [ 28.paź.2015 20:31:57 ] |
Tytuł: | Re: [C4+C5] kilka pytań o: quattro + V6 |
Ja wiem, że jest EDS - mam to przecież w AEL quattro, Ale w głębokim śniegu i do bocurów "a'la" Wyrazów szperka jednak lepsza. Nie jest problem tak to porezać, by wcięnięcie włącznika "DIFF LOCK" (np poprzez przekaźnik) odłączało ABS, a więc i EDS.... Ta tylko kombinuję i snuję marzenia.... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |