.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=135699
Strona 1 z 1

Autor:  kamyq13 [ 05.lis.2015 11:52:44 ]
Tytuł:  jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

Witam, zamierzam jutro jechać po C5 2.7 bt po wstępnej diagnozie stwierdzono uszkodzone turbiny (bo nie ładują, może akurat się uda że coś innego jest winowajcą), pęknięty kolektor wydechowy (po wstępnych ustaleniach sprzedający powiedział, że kolektor drży, ciężko mi to sobie wyobrazić ale ok), i jest wyciek płynu chłodniczego z tej magistrali między rzędami cylindrów. Nie mam doświadczenia z 2.7 bt, będzie to mój pierwszy więc chcę abyście się ze mną podzielili doświadczeniem (może te wszystkie objawy składają się na jakąś jedną typową usterkę), bo dziwne aby padły dwie turbiny na raz, w bardziej popularnych silnikach stawiałbym na pompę oleju, ale może tutaj pompa jest dobra tylko trzeba czyścić układ olejowy (np jest tak w 1.6 HDI, wymiana turbiny wiąże się z demontażem miski, wymianami rurek i śrub zasilających) dlatego chciałbym się naradzić, żeby nie popełnić jakiegoś typowego błędu.

Pozdrawiam

Autor:  ArtHurO [ 05.lis.2015 12:01:16 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

Jak nie masz worka pieniędzy na start to odpuść. Za dużo niewiadomych, a te silniki nie sa tanie w naprawie. Do wymiany suszarek wyjmujesz silnik


Poczytaj tu temat kolegi Speca viewtopic.php?f=33&t=134462&hilit=skarbonka

P.S. Auto chyba do sprzedaży

Autor:  ernieball [ 05.lis.2015 12:48:07 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

Silnika nie trzeba wyciągać, wystarczy poluzować na poduszkach i lekko podlewarować.
Faktem jest, że auto drogie w utrzymaniu.

Autor:  solaris [ 05.lis.2015 16:42:56 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

ale spokojnie może parę złotych płaci...

Autor:  kamyq13 [ 05.lis.2015 17:56:09 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

płace 8800, przeleciałem ten temat który wysyłaliście, kolega z tego co widziałem posadził automata, zmieniał instalacje gazową i zmieniał silnik bo nie miał ciśnienia. Po co zmieniać gaz jeśli pracuje poprawnie, kwestia automatu u mnie odchodzi bo jest manual, jedyne co może się powtórzyć to silnik, ale jestem przygotowany, pojadę z testerem głowic (CO2 detektor, komputerem oraz manometrem do sprawdzenia kompresji) jeśli te kwestie wypadną poprawnie zostaje mi zmartwienie dlaczego padły dwie turbiny na raz i tu nasuwa się pytanie, czy pompy oleju w tych silnikach padały albo zapychały się np smogi ? Liczyłem koszty naprawy tak: turbiny używki mam do kupienia za 900zł (2 sztuki), kolektor wydechowy sobie pospawam a wyciek spod chłodniczki oleju wiąże się jedynie z podniesieniem kolektora ssącego, więc nie przesadzajmy, że za dużo rzeczy na start, po tyle co samochodów jeździłem ludzie ukrywali 3 razy tyle usterek przez telefon. Biorąc pod uwagę fakt, że gościu mnie nie ściemnia.

Autor:  kamyq13 [ 05.lis.2015 18:16:32 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

A wgłębiłem się w uszkodzenie silnika, to uszkodzenie też było spowodowane nieumiejętną naprawą, która polegała na złej świecy zapłonowej, gość miał moim zdaniem poprostu pecha, pojadę jutro posprawdzam sobie wszystko, jak będzie pasowało to po kupnie i wymianie turbin zrzuce miske olejową, wyczyszcze cały układ olejowy, wymienię olej z filtrem, wszystko pouszczelniam i musi chodzić, toż to wydaje się zwykłą uturbioną V-ką :D nie może być aż tak źle, to nie 2.5 TDI :DD

Autor:  Energy [ 05.lis.2015 20:02:52 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

Żebyś się nie udławił tą okazją. Myślisz że tylko inni mają pecha a Ty Jesteś "w czepku urodzony". Fajnie. Powodzenia!

Autor:  kamyq13 [ 05.lis.2015 20:23:32 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

po co te złośliwości, akurat tyle razy się naciąłem, że jestem ostrożny dlatego pisze do was o porady techniczne, bo będąc na forum jesteście napewno w tym silniku bardziej oblatani niż ja (nawet go nie mając), a Wy z góry zakładacie że mina. Może i mina, ale nie pojade to się nie przekonam.

Autor:  metyoo [ 05.lis.2015 20:29:26 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

Jechać i oglądać. Gdzie ta fura stoi?
Żeby nie było tak kolorowo-zrzucenie miski to nie takie hop-siup, tak samo wymiana turbin. Jeśli już się zdecydujesz to lepiej wstawić nowe rdzenie i mieć pewność, niż montować niewiadomego pochodzenia i stanu turbiny. 2 rdzenie kupisz za 1600PLN - angielskie, nie chińskie ;)
Zanim jednak zdecydujesz się na wymianę sprawdź podciśnienia i działanie N75.
Najlepiej zrobić dynamiczne logi 118 grupy.
Słupki są bardzo mocne, a jeśli komuś zmieliło tłoki/cylindry/panewki to zwykle przez zaniedbania i niedopatrzenia, a nie z powodu wag fabrycznych.

Autor:  kamyq13 [ 05.lis.2015 20:47:47 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

o taką odpowiedź mi chodziło, dzięki za info, podasz mi jakieś parametry jakie powinny być a jakie nie powinny być ? ciśnienie doładowania z tego co kojarze jest w 115 grupie, a 118 to co ? Ew. jakich błedów odczytanych przez komputer sie wystrzegać

oto ten samochód: olx.pl/oferta/a6-c5-2-7t-CID5-IDcuBxB.html#f802b98822

Autor:  kamyq13 [ 06.lis.2015 07:12:46 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

rozmawiałem dzisiaj z gościem, naprawdę mega uczciwy człowiek wydaje się, dzisiaj przypomniało mu się, że elektryk zdiagnozował wypadanie zapłonów na 4-tym cylindrze, sprzedający mówi, że to jest spowodowane tym, że instalacja LPG jest podpięta do 4tej cewki (chodzi o sczytywanie obrotów) i wg niego coś tam nie łączy i trzeba poprawić luty, co wydaje mi się kompletną bzdurą, dlatego chyba daję sobie spokój. Amen

Autor:  Energy [ 06.lis.2015 07:26:19 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

Sterownik Lpg z powodzeniem czyta obroty z wtryskiwaczy, nie potrzeba mu żadnych dodatkowych podłączeń.

Autor:  ArtHurO [ 06.lis.2015 10:20:22 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

Energy napisał(a):
Sterownik Lpg z powodzeniem czyta obroty z wtryskiwaczy, nie potrzeba mu żadnych dodatkowych podłączeń.



Albo z Halla :D

Autor:  metyoo [ 06.lis.2015 14:53:22 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

kamyq13 napisał(a):
o taką odpowiedź mi chodziło, dzięki za info, podasz mi jakieś parametry jakie powinny być a jakie nie powinny być ? ciśnienie doładowania z tego co kojarze jest w 115 grupie, a 118 to co ? Ew. jakich błedów odczytanych przez komputer sie wystrzegać

oto ten samochód: olx.pl/oferta/a6-c5-2-7t-CID5-IDcuBxB.html#f802b98822


W 118 jest podgląd na pracę turbin (odpracowane ciśnienie) i N75, w 115 masz podgląd pracy turbin pod kątem zadanego i odpracowanego ciśnienia.

Autor:  speco [ 07.lis.2015 11:27:44 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

Ciekaw jetem jaki będzie wynik oględzin auta :)

Autor:  ArtHurO [ 07.lis.2015 11:49:33 ]
Tytuł:  Re: jutro wycieczka po C5 2.7 BiTurbo

speco napisał(a):
Ciekaw jetem jaki będzie wynik oględzin auta :)



"Igiełka" z małym wkładem...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/