.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=135928 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Uprzejmygosc [ 24.lis.2015 17:00:18 ] |
Tytuł: | Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
Hello! Jak w opisie napisałem, myśle o kupnie A4 B8 2.0TDI 120km. Chciałbym Was wszystkich uprzejmie poprosić o porady, informacje i o podzielenie sie doświadczeniem. Sprawa jest pilna bo jutro mój kumpel jedzie do Niemiec i mógłbym sie zabrać i kupić taka Audi A4. Przebieg 130 tysięcy. Nieuderzona. Tylko nie wiem co z tym silnikiem, czy nie za mało koni , kiedy wymienia sie rozrząd, dwumase i czy jest tam common rail. Uprzejmie proszę o szybkie komentarze. Bardzo proszę i pozdrawiam. |
Autor: | Uprzejmygosc [ 24.lis.2015 17:38:51 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
Jeszcze raz proszę o jakikolwiek komentarz na temat takiego auta i silnika |
Autor: | lukasz51237 [ 24.lis.2015 17:44:11 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
Nie pisz posta pod postem, zaczekaj. W B8 siedzi tylko CR tam nie ma PD. Co do rozrządu to są różne interwały zależne od konkretnego silnika. Myślę, że w tym silniku raz na 90kkm wystarczy. A uważać trzeba na pompę oleju tzw imbus się wyrabia, ale zostało to poprawione jednak nie wiem w którym roku. |
Autor: | emge [ 24.lis.2015 17:45:42 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
CR są już bez tego ustrojstwa. |
Autor: | Uprzejmygosc [ 24.lis.2015 17:47:11 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
Dziękuje uprzejmie. Chciałbym rownież zapytać o ilośc koni. Czy 120 km to nie za mało na takie auto? Jeśli tak to czy warto chipowac silnik? I jeśli chipowac to jakiego kosztu należy sie spodziewać. Przepraszam, może pytam o podstawy ale sie nie znam a muszę podjąć decyzje |
Autor: | lukasz51237 [ 24.lis.2015 17:48:17 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
emge napisał(a): CR są już bez tego ustrojstwa. Z początku produkcji chyba jednak jeszcze to jest. |
Autor: | Uprzejmygosc [ 24.lis.2015 17:54:06 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
Czyli? To jest common rail czy nie? Jak to sprawdzić? |
Autor: | rafala6 [ 24.lis.2015 17:55:43 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
Uprzejmygosc napisał(a): Czyli? To jest common rail czy nie? Jak to sprawdzić? Wszystkie b8 to CR. |
Autor: | lukasz51237 [ 24.lis.2015 17:57:56 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
Jeśli tj B8 to na pewno common rail. Jednak silniki 2.0 tdi mają wadliwy napęd pompy oleju, lecz zostało to poprawione jednak nie jestem pewny w którym roku (chyba 2009), a pierwsze B8 są chyba od 2007. Niech się wypowiedzą lepsi co i jak. |
Autor: | Zarathustra [ 24.lis.2015 19:08:36 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
z tego co wiem w połowie 2009 zostało to zupełnie wyeleminowane. |
Autor: | solaris [ 24.lis.2015 20:24:32 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
przy rozrządzie wymiana imbusika i nie myśleć o tym B8 w CR to inna liga, byle kupić zadbaną |
Autor: | jedrekx [ 24.lis.2015 20:49:05 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
jak już wspomniano - każde B8 to silnik CR. co do rozrządu - są dwa interwały. auta do 2009 roku włącznie miały zalecaną wymianę rozrządu co 180 tys km auta od 2010 roku miały zalecaną wymianę rozrządu po 210 tys km. co do imbusika - od września 2009 roku jest wprowadzony dłuższy imbus 100mm, wcześniej był ten tzw. krótki - 77mm. dla świętego spokoju, jeżeli auto ma krótszy imbus można go wymienić. kosztuje on w ASO dokładnie 23zł. spotkałem się jedynie z dwoma przypadkami takiej awarii w B8. moje auto (z maja 2009 roku) miało krótki imbus i sprzedając je miesiąc temu (miało przejechane 191 tys km) był ciągle fabryczny imbusik, który chciałem wymienić podczas wymiany oleju - ale nie zdążyłem. co do dwumasu - wszystko zależy od tego jak jeździł poprzedni właściciel i jak Ty będziesz jeździł. znam przypadki, że dwumas w B8 padał po 100 tys, mój brat miał wymieniany przy 150 tys, a w moim był również fabryczny (auto miałem z silnikiem CAHA 170PS z podniesioną mocą do 210 PS i 430 niutonów). co do mocy silnika - będzie to muł, nie ma się co oszukiwać. ale nie ma się co martwić, zawsze można wymienić turbo na to od CAHA i zrobić program i pojawią się okolice 200 koni - bezpiecznie dla tego silnika. koszt samego programu to ok 1500zł - ja tyle płaciłem. reasumując - B8 to fajne auto, mój brat jeździ i jest zadowolony - ja miałem B8 w nieco innym wydaniu A5, jeździłem 4 lata i byłem mega zadowolony. |
Autor: | trisq [ 25.lis.2015 11:32:04 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
Witam,u mnie podobnie w rodzinie były -- dwie b8 2009/08 rok jedna to TFSI 160PS TRAGEDIA SILNIK!! zresztą w innym wątku o tym pisałem a drugie to 2.0tdi 143 PS było zakupione od dilera przy 20 tys jako demo i teraz tak,120 konnej opcji bym unikał bo w sumie jaki sens jego zakupu kiedy i tak szukasz używanych więc cenowo słabsza wersja nie jest 10 tys tańsza od mocniejszej ktoś napisze chip i pasi..lepiej szukać mocniejszej wersji,a po drugie pisałeś że liczysz na DE ale i tam te słabe wersje często miały wypas cienki od gołej kierownicy po naleśnikowe fotele itd a z rączką na sercu jeśli myślisz o A4 zwłaszcza B8 i posiadać te auto bez xenona to dla mnie głupota...zalety takiego oświetlenia są oczywiste + dużo ładniejszy wygląd no i w zestawie masz diody do jazdy dziennej.klekot 143 konny u mnie nawalił 240 tys i z silnikiem nie było problemów nawet nie ruszony ale z elektryką cuda się działy,kilkakrotnie laweta i te sprawy.Te auto jeśli wyrwiesz od kogoś kogo było stać na utrzymanie to będziesz się cieszył długo w a4 potężnym plusem jest blacha i zawieszenie nawet na naszych drogach jest wytrzymałe i często konkurencja może pomarzyć o przebiegu 200 tys i zawiecha nie uszkodzona.Klekoty CR są przyjemne i nawet na mrozie odpalenie nie narazi cię na przyciągnięcie wzroku na parkingu czego nie można powiedzieć np o pasku B6 1.9TDi 105 (pd) mojego sąsiada kiedy on zapali trzask silnika jest powalający (wiem złośliwy jestem - inna technologia) |
Autor: | kod [ 25.lis.2015 12:14:51 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba |
Może luźno związane z tematem ale jeżdżę od 3 dni passatem kombi b8, nówka sztuka (20 tys. przebiegu), 110 KW, auto zastępcze w ramach OC sprawcy. Pierwsze wrażenie ogólne nie najlepsze. Silnik na postoju niesłyszalny i bez jakichkolwiek drgań. Przy ostrzejszym przyspieszaniu dziwny huk, dość głośny, a nawet b. głośny, między innymi dlatego dyskwalifikowałem wcześniej 3 bmw 530 myśląc, że są popsute. Stary ael dobrze ustawiony jest bardziej cichy (wcale nie żart). Przy obecnych warunkach drogowych (mokro i na granicy zamarzania) zrywa bez problemu trakcję na dobrych oponach zimowych od ok. 2 tys. Przy moim pociskaniu ael'em przednie opony nie wytrzymałyby do wiosny. W trasie przyjemnie ale jest odczucie, że brakuje mu trochę Nm. Wiec 120 KM w a4 pewnie będzie podobnie. Spalanie zbliżone do ael'a. Jeżdżę takie same, krótkie trasy, czyli niedogrzany ok. 12 l/100, dłuższa jazda w mieście - trudno zejść poniżej 10. Najlepsze w tym samochodzie jest oświetlenie, po prostu niesamowite i jakieś tam śmieszne bajery typu rozpoznawanie znaków. Poza tym nie dałbym co najmniej 120 tys. za taki samochód. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |