.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=135928
Strona 1 z 1

Autor:  Uprzejmygosc [ 24.lis.2015 17:00:18 ]
Tytuł:  Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

Hello!

Jak w opisie napisałem, myśle o kupnie A4 B8 2.0TDI 120km. Chciałbym Was wszystkich uprzejmie poprosić o porady, informacje i o podzielenie sie doświadczeniem. Sprawa jest pilna bo jutro mój kumpel jedzie do Niemiec i mógłbym sie zabrać i kupić taka Audi A4. Przebieg 130 tysięcy. Nieuderzona. Tylko nie wiem co z tym silnikiem, czy nie za mało koni , kiedy wymienia sie rozrząd, dwumase i czy jest tam common rail. Uprzejmie proszę o szybkie komentarze. Bardzo proszę i pozdrawiam.

Autor:  Uprzejmygosc [ 24.lis.2015 17:38:51 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

Jeszcze raz proszę o jakikolwiek komentarz na temat takiego auta i silnika

Autor:  lukasz51237 [ 24.lis.2015 17:44:11 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

Nie pisz posta pod postem, zaczekaj.

W B8 siedzi tylko CR tam nie ma PD. Co do rozrządu to są różne interwały zależne od konkretnego silnika. Myślę, że w tym silniku raz na 90kkm wystarczy. A uważać trzeba na pompę oleju tzw imbus się wyrabia, ale zostało to poprawione jednak nie wiem w którym roku.

Autor:  emge [ 24.lis.2015 17:45:42 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

CR są już bez tego ustrojstwa.

Autor:  Uprzejmygosc [ 24.lis.2015 17:47:11 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

Dziękuje uprzejmie. Chciałbym rownież zapytać o ilośc koni. Czy 120 km to nie za mało na takie auto? Jeśli tak to czy warto chipowac silnik? I jeśli chipowac to jakiego kosztu należy sie spodziewać. Przepraszam, może pytam o podstawy ale sie nie znam a muszę podjąć decyzje

Autor:  lukasz51237 [ 24.lis.2015 17:48:17 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

emge napisał(a):
CR są już bez tego ustrojstwa.

Z początku produkcji chyba jednak jeszcze to jest.

Autor:  Uprzejmygosc [ 24.lis.2015 17:54:06 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

Czyli? To jest common rail czy nie? Jak to sprawdzić?

Autor:  rafala6 [ 24.lis.2015 17:55:43 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

Uprzejmygosc napisał(a):
Czyli? To jest common rail czy nie? Jak to sprawdzić?

Wszystkie b8 to CR.

Autor:  lukasz51237 [ 24.lis.2015 17:57:56 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

Jeśli tj B8 to na pewno common rail. Jednak silniki 2.0 tdi mają wadliwy napęd pompy oleju, lecz zostało to poprawione jednak nie jestem pewny w którym roku (chyba 2009), a pierwsze B8 są chyba od 2007. Niech się wypowiedzą lepsi co i jak.

Autor:  Zarathustra [ 24.lis.2015 19:08:36 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

z tego co wiem w połowie 2009 zostało to zupełnie wyeleminowane.

Autor:  solaris [ 24.lis.2015 20:24:32 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

przy rozrządzie wymiana imbusika i nie myśleć o tym

B8 w CR to inna liga, byle kupić zadbaną

Autor:  jedrekx [ 24.lis.2015 20:49:05 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

jak już wspomniano - każde B8 to silnik CR.

co do rozrządu - są dwa interwały. auta do 2009 roku włącznie miały zalecaną wymianę rozrządu co 180 tys km
auta od 2010 roku miały zalecaną wymianę rozrządu po 210 tys km.

co do imbusika - od września 2009 roku jest wprowadzony dłuższy imbus 100mm, wcześniej był ten tzw. krótki - 77mm. dla świętego spokoju, jeżeli auto ma krótszy imbus można go wymienić. kosztuje on w ASO dokładnie 23zł. spotkałem się jedynie z dwoma przypadkami takiej awarii w B8. moje auto (z maja 2009 roku) miało krótki imbus i sprzedając je miesiąc temu (miało przejechane 191 tys km) był ciągle fabryczny imbusik, który chciałem wymienić podczas wymiany oleju - ale nie zdążyłem.

co do dwumasu - wszystko zależy od tego jak jeździł poprzedni właściciel i jak Ty będziesz jeździł. znam przypadki, że dwumas w B8 padał po 100 tys, mój brat miał wymieniany przy 150 tys, a w moim był również fabryczny (auto miałem z silnikiem CAHA 170PS z podniesioną mocą do 210 PS i 430 niutonów).

co do mocy silnika - będzie to muł, nie ma się co oszukiwać. ale nie ma się co martwić, zawsze można wymienić turbo na to od CAHA i zrobić program i pojawią się okolice 200 koni - bezpiecznie dla tego silnika. koszt samego programu to ok 1500zł - ja tyle płaciłem.

reasumując - B8 to fajne auto, mój brat jeździ i jest zadowolony - ja miałem B8 w nieco innym wydaniu -> A5, jeździłem 4 lata i byłem mega zadowolony.

Autor:  trisq [ 25.lis.2015 11:32:04 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

Witam,u mnie podobnie w rodzinie były <--- dwie b8 2009/08 rok jedna to TFSI 160PS TRAGEDIA SILNIK!! zresztą w innym wątku o tym pisałem a drugie to 2.0tdi 143 PS było zakupione od dilera przy 20 tys jako demo i teraz tak,120 konnej opcji bym unikał bo w sumie jaki sens jego zakupu kiedy i tak szukasz używanych więc cenowo słabsza wersja nie jest 10 tys tańsza od mocniejszej ktoś napisze chip i pasi..lepiej szukać mocniejszej wersji,a po drugie pisałeś że liczysz na DE ale i tam te słabe wersje często miały wypas cienki od gołej kierownicy po naleśnikowe fotele itd a z rączką na sercu jeśli myślisz o A4 zwłaszcza B8 i posiadać te auto bez xenona to dla mnie głupota...zalety takiego oświetlenia są oczywiste + dużo ładniejszy wygląd no i w zestawie masz diody do jazdy dziennej.klekot 143 konny u mnie nawalił 240 tys i z silnikiem nie było problemów nawet nie ruszony ale z elektryką cuda się działy,kilkakrotnie laweta i te sprawy.Te auto jeśli wyrwiesz od kogoś kogo było stać na utrzymanie to będziesz się cieszył długo w a4 potężnym plusem jest blacha i zawieszenie nawet na naszych drogach jest wytrzymałe i często konkurencja może pomarzyć o przebiegu 200 tys i zawiecha nie uszkodzona.Klekoty CR są przyjemne i nawet na mrozie odpalenie nie narazi cię na przyciągnięcie wzroku na parkingu czego nie można powiedzieć np o pasku B6 1.9TDi 105 (pd) mojego sąsiada kiedy on zapali trzask silnika jest powalający (wiem złośliwy jestem - inna technologia)

Autor:  kod [ 25.lis.2015 12:14:51 ]
Tytuł:  Re: Audi A4 B8 2.0 TDI 120km - prośba

Może luźno związane z tematem ale jeżdżę od 3 dni passatem kombi b8, nówka sztuka (20 tys. przebiegu), 110 KW, auto zastępcze w ramach OC sprawcy. Pierwsze wrażenie ogólne nie najlepsze. Silnik na postoju niesłyszalny i bez jakichkolwiek drgań. Przy ostrzejszym przyspieszaniu dziwny huk, dość głośny, a nawet b. głośny, między innymi dlatego dyskwalifikowałem wcześniej 3 bmw 530 myśląc, że są popsute. Stary ael dobrze ustawiony jest bardziej cichy (wcale nie żart). Przy obecnych warunkach drogowych (mokro i na granicy zamarzania) zrywa bez problemu trakcję na dobrych oponach zimowych od ok. 2 tys. Przy moim pociskaniu ael'em przednie opony nie wytrzymałyby do wiosny. W trasie przyjemnie ale jest odczucie, że brakuje mu trochę Nm. Wiec 120 KM w a4 pewnie będzie podobnie. Spalanie zbliżone do ael'a. Jeżdżę takie same, krótkie trasy, czyli niedogrzany ok. 12 l/100, dłuższa jazda w mieście - trudno zejść poniżej 10. Najlepsze w tym samochodzie jest oświetlenie, po prostu niesamowite i jakieś tam śmieszne bajery typu rozpoznawanie znaków. Poza tym nie dałbym co najmniej 120 tys. za taki samochód.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/