.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6C5 / A4B6 - jaki silnik? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=136542 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Riazek [ 15.sty.2016 00:56:44 ] |
Tytuł: | A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Witam serdecznie! Powoli zbliża się czas pożegnania z moim galantem i mam zamiar przesiąść się na A6C5, lub A4B6. Potrzebuję pomocy przy doborze silnika. Zacznę od tego, że diesle odpadają na starcie. Robię spore przebiegi w ciągu roku, ale bardzo często jeżdżę dużo na odcinkach 15-20km, gdzie diesel ledwo by się rozgrzał. Silnik ledwo by ostygł i znowu się grzał, więc diesel szybciutko dostałby po dupie. Interesują mnie tylko dość mocne silniki benzynowe. (1.8t odpada) Mam zamiar celować w 2.4, 2.7, 2.8, 3.0. Po pierwsze interesuje mnie awaryjność tych jednostek, a po drugie współpraca z LPG. Opinie, że na gazie to się gotuje proszę zostawić dla siebie - ja na tym zaoszczędziłem w ciągu ostatnich 4 mc-y ponad 4 tyś. Najbardziej interesują mnie silniki 2.4 i 3.0. (w turbo średnio chcę się pchać, a o 2.8 bardzo niewiele słyszałem) Ostatnie pytanie - czy do tych silników istnieje instalacja LPG z wtryskiem bezpośrednim? Wiem, że taka instalacja szarpnie po kieszeni, ale przynajmniej byłaby najlepsza dla silnika. |
Autor: | gitmar [ 15.sty.2016 03:09:23 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Riazek napisał(a): Najbardziej interesują mnie silniki 2.4 i 3.0. (w turbo średnio chcę się pchać, a o 2.8 bardzo niewiele słyszałem) Miałem każdy z tych silników, obecnie mam 3.0 ASN, kolejny już. Ma opinię kapryśnego,pełno na necie złych opinii ale w moim zdaniem usterki biorą się z niewłaściwego serwisu lub zaniedbań użytkownika. Dbać o olej i płyn chłodniczy, koniecznie robić rozrząd u kogoś z odpowiednią wiedzą i narzędziami (blokady wałków). Reszty nie brać do głowy i nastawić się pozytywnie Jak z każdym autem - może trafić się Skarbonka lub takie gdzie będzie tylko eksploatacja. Silnik jedzie przyjemnie, petardą nie jest (jak każdy w tej budzie), ale spokojnie wystarcza. Średnie spalanie LPG ok.13/100km. W mniejszym stopniu trapią go wycieki i pobieranie oleju jak w starszych 2.4/2.8. Jak trafisz zdrową sztukę to będziesz zadowolony. Polecam w zestawieniu z Tipem i quattro. 2.4 też daje radę (ja miałem z manualem i quattro) ale czuć niedosyt mocy. Jak się bujnie to od 80-100km/h jakoś już jedzie, do 100km/h szału nie robi. Spala ciut mniej od 3.0, chociaż z Tipem pewnie by wyszedł 1:1. Masa, gabaryty mu nie pomagają w rozpędzaniu. Ten silnik częściej trapią wycieki, pobieranie oleju i awarie fazatorów. Ja trafiłem egzemplarz po wymianie fazatorów i kompletnym uszczelnieniu silnika. 2.8 ma opinię pancernego ale nie dającego się uszczelnić. Jak zrobisz jedno miejsce, poleci z innego. Jak nie spod dekli, to poleci z simeringów, jak nie stamtąd to spod broków...i tak w kółko. Nie spotkałem też 2.8 30V, które by nie brało w ogóle oleju. Często normą jest 0.5l/1000km. Poza tym dobry motor. W C5 występował tylko przed liftem 2001. W jakim budżecie szukasz auta |
Autor: | Zarathustra [ 15.sty.2016 16:00:35 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Gitmar dobrze prawi, dodam tylko że bym celował w C5, większe, cichsze, bardziej komfortowe. |
Autor: | Riazek [ 15.sty.2016 18:32:22 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Jeśli chodzi o budżet, to ok mam zamiar zamknąć się w 25 tyś z pakietem startowym. LPG może troszeczkę poczekać, jeśli znajdę fajny egzemplarz. |
Autor: | gitmar [ 15.sty.2016 19:03:09 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Spokojnie znajdziesz C5 w tym budżecie z końca produkcji 2004. Powinno starczyć nawet na LPG. |
Autor: | nomad88 [ 24.sty.2016 11:20:08 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Podłączę się bo tez się przymierzam do zakupu B6, mam już dość swojego diesla pewnej marki choć to 2009r i chce zmienić na B6 w kombi ewentualnie C5 ale tylko w benzynie ponieważ już nie robię przebiegów po trasach głownie kręcę się po mieście, mam dylemat bo ostrzyłem zęby na 3.0 ale po przeczytaniu paru tematów trochę mina mi opadła, kiedyś zawsze myślałem ze to niezawodnie nie do zdarcia jednostki napędowe, powiedzcie jakie silniki najlepsze (najmniej awaryjne) myślałem również o allroad C5 ale koszty eksploatacji mnie przerażają. |
Autor: | gitmar [ 24.sty.2016 11:35:46 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Jak nie zależy Ci na quattro, to bierz 2.4 V6 BDV (był tylko w ośce). Jak nie zależy Ci na Vce, to bierz 1.8T, może być ośka, quattro, manual, tiptronic, multi, do wyboru do koloru. Jak głównie miasto to tylko 1.8T. Jak chcesz mieć ładny dźwięk silnika, jako takie osiągi, quattro, tiptronic i nie boisz się ewentualnych napraw to bierz 3.0 ASN wszystko zależy na jaki egzemplarz trafisz, możesz wtopić, równie dobrze możesz kupić, jeździć 5 lat i tylko wymieniać olej takich egzemplarzy też nie brakuje. |
Autor: | nomad88 [ 24.sty.2016 12:00:37 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
myśle o 1.8T koniecznie w quattro, od początku jeżdżę manuałami ale w pracy teraz ganiam automatem, i jest bajka, także tiptronik mile widziany, powiedz jak jest z kosztem eksploatacji skrzyni tip z jakimi kosztami ewentualnie trzeba się liczyć, bo tak naprawdę to przeżyje manualną bez problemu jeśli mam uniknąć kosmicznych kosztów związanych z użytkowaniem automatu. |
Autor: | gitmar [ 24.sty.2016 12:25:53 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Nie wiem jakie koszta. Mam trzeci automat w Audi (drugi tiptronic) i w żadnym nic nie musiałem robić (poza wymianą oleju + filtra + zdjęcie miski). |
Autor: | nomad88 [ 24.sty.2016 12:37:34 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
dzięki rozumiem czyli z tipem tak jak z quattro jeśli chodzi o awaryjność ? |
Autor: | Dymian [ 24.sty.2016 13:05:39 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Wytrzymałość tipa oscyluje ~300k km. Oczywiście poprzedni właściciele interwał wymiany elementów ciernych etc., mogli skrócić do mniejszych wartości- do jakich, tego nikt nie wie. Zaś quattro same w sobie jest nieśmiertelne, ale donuty i inne wariacje na asfalcie mogą go ubić. |
Autor: | kepa416 [ 07.lut.2016 12:46:21 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
A jak wychodzi porównanie w utrzymaniu między 3.0 A4 i A6? Są jakieś zasadnicze różnice w kosztach? Ogólnie szukam auta tak czy siak do jeżdżenia w 2/3 osoby, ale w automacie i z silnikiem który ma więcej niż 4 cylindry. Spalanie mnie nie interesuje bo przebiegi mam w okolicy 8-10 kkm rocznie więc nawet gaz nie wchodzi w grę. Chcę czystej przyjemności z jazdy i doznań dźwiękowych. Osiągi również byle by dawało się normalnie wyprzedzać, race car to nie będzie |
Autor: | Dymian [ 07.lut.2016 13:03:17 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Skąd parcie na ASN? Koszta części zamiennych są zbliżone- kwestia kupna zdrowszego egzemplarza. |
Autor: | gitmar [ 07.lut.2016 13:03:40 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Utrzymanie C5 i B6 IMO będzie na podobnym poziomie. |
Autor: | kepa416 [ 07.lut.2016 13:13:45 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Dymian napisał(a): Skąd parcie na ASN? Koszta części zamiennych są zbliżone- kwestia kupna zdrowszego egzemplarza. Bo ładnie brzmi a 4.2 to już chyba zbyt wiele jak dla mnie. |
Autor: | gitmar [ 07.lut.2016 13:20:18 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Ogólnie w C5 po lifcie trudno wybrać. Albo święty spokój ale i mizerne osiągi (1.8T, 2.4). Albo więcej mocy, ale i ewentualne wydatki większe (2.7T, 3.0, 4.2). |
Autor: | lucas3512 [ 10.lut.2016 00:53:49 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
gitmar napisał(a): 2.8 ma opinię pancernego ale nie dającego się uszczelnić. Jak zrobisz jedno miejsce, poleci z innego. Jak nie spod dekli, to poleci z simeringów, jak nie stamtąd to spod broków...i tak w kółko. Nie spotkałem też 2.8 30V, które by nie brało w ogóle oleju. Często normą jest 0.5l/1000km. Poza tym dobry motor. W C5 występował tylko przed liftem 2001. Tu się nie zgodzę niestety. Mam już swoje 2.8 od 4 lat i od uszczelnienia zaraz po kupnie do tej pory spokój, wystarczy zrobić kompleksowo przy zmianie rozrządu i nie są to wcale duże koszty a spokój na parę lat... Podstawą jest sprawna odma i ezektor. W innym przypadku zbiera się ciśnienie i gdzieś zawsze puści. Co do brania oleju, to normą jest u mnie te 0,5L ale na 2-3tyś. km. Olej 5W40, zmieniany co 12tysi i przed każdą wymianą robiona płukanka |
Autor: | kreciuu [ 11.lut.2016 08:26:59 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Witam. Sorry ze przeszkodze.. zamierzam również kupić audi c5 . Z tego co czytałem to każdy polecał silnik 1.8t. Widzę że niektórzy mają wiedzę na temat silników dlatego chciał bym się doradzić który silnik by btl najlepszy? . Na auto mam do wydania tak 15 tys. Oczywiście benzynka . Czy pozostać na 1.8t czy polecacie inny silnik ? Ogólnie często jeżdżę w trasy nawet po 600 km robię. Jeżdżę tylko z dziewczyną i dzieckiem czyli 3 osoby. Czy takie 1 8t da radę? . Brat miał seata Leona 1.8t 180km seryjnie i napęd na 4 i zbiera to się ładnie. |
Autor: | jmm [ 11.lut.2016 08:43:39 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
Miałem 1.8t w a6. Motor nie pasuje do charakteru tego auta. Według mnie się męczył. Miałeś wrażenie jazdy oplem a nie audi . Paliło to w Avance quattro 9-11 litrów |
Autor: | rafala6 [ 11.lut.2016 08:45:29 ] |
Tytuł: | Re: A6C5 / A4B6 - jaki silnik? |
kreciuu napisał(a): Witam. Sorry ze przeszkodze.. zamierzam również kupić audi c5 . Z tego co czytałem to każdy polecał silnik 1.8t. Widzę że niektórzy mają wiedzę na temat silników dlatego chciał bym się doradzić który silnik by btl najlepszy? . Na auto mam do wydania tak 15 tys. Oczywiście benzynka . Czy pozostać na 1.8t czy polecacie inny silnik ? Ogólnie często jeżdżę w trasy nawet po 600 km robię. Jeżdżę tylko z dziewczyną i dzieckiem czyli 3 osoby. Czy takie 1 8t da radę? . Brat miał seata Leona 1.8t 180km seryjnie i napęd na 4 i zbiera to się ładnie. Moim zdaniem 1.8T 150KM do C5 jest za słaby .Będzie niedosyt. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |