.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.lis.2024 11:16:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a4 b6]2.5 tdi
PostNapisane: 20.cze.2011 20:59:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
witam. szwagier napalił się na b6. z kasą średnio, ale coś tam ma ;)
ogromna oferta samochodów to 2.5 tdi i tutaj moje pytanie:
jak to z nimi jest , bo słyszałem różne opinie na ich temat...
- 150ps to totalna porażka
- 163ps poprawione kanały olejowe i wałki już się tak nie wycierają
- 180ps nie mam żadnych informacji
jak to w końcu jest z tymi dizlami?
używałem szukajki i nic satysfakcjonującego nie znalazłem.
można brać któregoś 2.5tdi, czy lepiej się w to nie pchać i lepiej kupić 1.9tdi. domyślam się,że ta druga opcja jest bezpieczniejsza, chciałbym jednak dowiedzieć się jak to z nimi jest...
aha. jeszcze jak ze spalaniem wygląda ten silnik? jest większy węc musi więcej wypić, ale ile?
z góry dzięki za opinie!

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 21:10:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
wałki zrobisz teraz "za grosze" więc za 1.9 nieprzemawia nic.
2.5 180 koni w quattro i manualu w B6 avant spala 10,2 w mieście w lecie i 11 w zimie - jazda mocno dynamiczna. W trasie od 6.5-12 - zależy kto i gdzie jedzie (6.5 to przy przepisowo-emeryckiej jeździe w trasie
12 przy 200-220 autobahnem z częstymi dohamowywaniami)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 21:21:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
widzę, że miałeś takie toczydełko w swojej stajni. jak się sprawowało? nadaje się na samochód rodzinny?

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 21:31:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
W dwójke z żoną się mieściliśmy.
Jak przy masie 100 kg+ nie narzekałem.
Podejrzewam, że do avanta wózek też by się zmiescił, jak ktoś się rozmnoży :).
kupiłem ze stanem około 120 na blacie sprzedałem przy około 260
Przez 3 lata wymieniłem łożysko koła tylnego lewego, dwa żarniki lamp, zalany karcherem przy myciu silnika czujnik temperatury no i filtry, oleje, rozrząd.
Zapomniałbym tylko o cholernej misce aluminiowej - w sline 3 razy ją wymieniałem (zawadzałem o krawężniki, studzienki, etc.)
Jak dla mnie auto całkowicie bezawaryjne, dające radość z jazdy na krętych drogach i długich prostych.
Mój osobisty osobisty odbiór kłóci się z tym co o tym aucie/silniku piszą na forum i w necie, ale zaznaczam, że auto kupowałem 3 letnie, ze 100% prawdziwym przebiegiem.

Apropos rozrządu to załapałem się na wiosenną promocję w ASO i na moich gratach wymienili mi rozrząd za 500 zł (graty niewliczone w cene).
Teraz z tego co wiem, już takich promocji nie robią.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 09:23:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Ja mam 2,5tdi 180km Q w sedanie, nie narzekam, fakt przesiadlem sie do S6 ale tylko dlatego ze chcialem wiecej wszytskiego - miejsca, pojemnosci, mocy (efekt uboczny spalanie :D). W 4 w silniku wymienilalem tylko pokrywe zaworow bo gdzies tam puszczala. I tyle - regularna wymiana oleju i przez 50tys km nic wiecej nie trzeba bylo robic. Auto bardzo przyjemne, szczegolnie quattro. W podrozy manual + 180km daje wiele frajdy i badz co badz poczucie bezpieczenstwa, zima szczegolnie.
Nie sugeruj sie za bardzo opiniami, kazde auo to indywidualny przypadek. Widzisz mi sie trafilo dobrze, ale nie ukrywam ze 2,5tdi pozniej ciezko sprzedac wlasnie ze wzgledu na te ploty ktore kraza po necie.
A spalanie zalezy od jazdy, ale w reichu jak go gonilem do 230 to spalanie bylo 17,3. Spokojna ale dynamiczna jazda na standardowych kolach, mozna bez problemu zejsc ponizej 8. Spalanie w Quattro jest bardzo wrazliwe na zmianie wielkosci kol i cisnienie w oponach.

Generalnie z czystym sercem moge polecic 2,5TDI.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 11:39:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2008 18:46:44
Posty: 326
Lokalizacja: Szczepki
zioolko napisał(a):
wałki zrobisz teraz "za grosze" więc za 1.9 nieprzemawia nic.
i)


Grosze czyli ile?

_________________
BYŁO
AUDI b2 1.6d
Renault Safrane I 2.2
VW golf 3 1.9 TDI (złom)
Opel kadett 1.4 LPG
Ford scorpio 2.0
Passat b4 1.9TDI
JEST
VW Passat b3 1.9D
VW Passat b3 1.9TD
VW Passat b4 1.8 LPG


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 11:43:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
rok temu to było coś około 5 tysięcy jak pamiętam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 12:50:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
to ladne grosze. 1/5 wartosci samochodu. Silnik za tyle sie kupi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 12:54:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
smola2 napisał(a):
to ladne grosze. 1/5 wartosci samochodu. Silnik za tyle sie kupi.

Ale o ile pamiętam w tej cenie jest odrazu robienie rozrządu. Może teraz jest taniej, nie wnikałem. Wiem że dźwigienki i wałki jak sprawdzałem dla kolegi rok temu kosztowały coś między 2 a 3 tysiące + robota.

W starym V8 gruntowne naprawy czegokolwiek to 1/2 wartości samochodu, albo i lepiej :) tak więc przelicznik 1/5 nie jest taki zły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 08:02:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
zioolko napisał(a):
Mój osobisty osobisty odbiór kłóci się z tym co o tym aucie/silniku piszą na forum i w necie, ale zaznaczam, że auto kupowałem 3 letnie, ze 100% prawdziwym przebiegiem.



No wlasnie, kupic dzis b6 2.5 Tdi ze 120 tys km, tak jak Ty miałes to chyba nie mozliwe już zupelnie.... nowe swieze niezjezdone auto to i dobrze sie sprawowało....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 08:04:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
zioolko napisał(a):
wałki zrobisz teraz "za grosze" więc za 1.9 nieprzemawia nic.


Spalanie na pewno przemawia za 1.9 Tdi. I koszty ewentualnych napraw też.

Poza tym w budzie b6 1.9 Tdi też mozesz miec z quattro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2011 10:11:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
Pytanie do czego auto ma byc. Jak duzo podrozujesz to bezwzglednie 2.5.
1,9 ma fajny dol ale elatycznosci mu brakuje, tym bardziej w Quattro. Takie ja mam odczucia jak jezdzilem tym i tym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2011 12:36:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2010 10:23:33
Posty: 29
Lokalizacja: Olsztyn
zioolko napisał(a):
rok temu to było coś około 5 tysięcy jak pamiętam.


a gdzie dokładnie taka cena?
i to razem z robocizną czy tylko części?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2011 14:28:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
albatros napisał(a):
zioolko napisał(a):
rok temu to było coś około 5 tysięcy jak pamiętam.


a gdzie dokładnie taka cena?
i to razem z robocizną czy tylko części?


teraz to walki ruville +24dziwgnie, 24 popychacze 2 240,00 zł za komplet
a i nie mysl, ze w ASO Ci wloza inne producent nie produkuje ich na sklady VAG'u.
Warto kupic, jesli takie 2,5 jest doglebnie zbadane po diagnostyce silnika blokow mierzonych BS, statycznych i dynamicznych i sprawdzeniu.
Bez tego nie kupuj bo moze bolec potem.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2011 22:44:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2010 10:23:33
Posty: 29
Lokalizacja: Olsztyn
A co ile trzeba wymieniać te wałki? I czy trzeba wyjmować silniki?
Bo ja myślę tak że jak ma się coś zepsuć to i 1,9 tdi padnie.
A z resztą tyle tych 1,9 tdi na ulicach że już są pewnie styrane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 16:48:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
nie ma czegos takiego ze walki co iles sie wymienia. O V6 TDi mowi sie po prostu ze najwieksza bolaczka tego motoru sa wycierajace sie walki. Nie jest powiedziane ze w danym egzemplarzu wogole bedziesz musial je wymieniac. Ja u siebie zadnych problemow z sinikiem nie mialem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b6]2.5 tdi
PostNapisane: 19.sty.2016 12:41:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
http://a6forum.pl/nie-wiesz-jaki-silnik ... -t162.html

180KM ake są dwie generacje, pierwsza kiblowata

niech szwagier szuka auta z udokumentowaną wymianą wałków

zakładam oczywiste, nie znajdzie się auta z przebiegiem w rejonach 200 tys km
niech znajdzie z udokumentowanymi 350tys km :D

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b6]2.5 tdi
PostNapisane: 19.sty.2016 16:45:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Temat sprzed 4 lat? Juz pewnie kilka razy zdązyli kupic/ sprzedac rózne auta, a o b6 dawno zapomnieli ze taki model istnieje....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [a4 b6]2.5 tdi
PostNapisane: 20.sty.2016 08:03:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
sorki, nie wiem jak tu trafiłem, rzeczywiści kotlet 4,5 letni

chyba był odnośnik na stronie głównej akp :):

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: