.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A4 B5 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=137120 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | look1990 [ 25.lut.2016 17:30:18 ] |
Tytuł: | Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A4 B5 |
Czy jest duża różnica w komforcie jazdy pomiędzy A4 B5 a B6 i A6 C5? Czy warto zmieniać A4 B5 na B6 lub A6 C5? Dodam że aktualnie |
Autor: | gitmar [ 25.lut.2016 17:38:54 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
A4 B5 na A6 C5 warto. Na A4 B6 nie warto. |
Autor: | look1990 [ 25.lut.2016 18:23:15 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
A jak duża różnica jest w jeździe pomiędzy quattro a ośką? Chcę kupić 2.5 tdi z możliwie najbogatszej opcji z założeniem przekładki na 1.9tdi AFN/AVG, gdyż mam możliwość zrobienia tego za 3tys zł razem z robocizną, przy czym będzie to zrobione fachowo, bez druciarstwa, tj by ten silnik tam był od zawsze. Wiem, że po 2001(lift) roku są małe problemy z pogodzeniem niektórych el wyposażenia, gdyż jest CAN, ale to nie problem. I pytanie takie, czy tiptronic z 2.5 tdi podejdzie do 1.9 tdi AFN/AVG? |
Autor: | Baskecior [ 25.lut.2016 22:48:32 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
Nie kupuj 2,5 TDI V6. Tak - jazda bez quattro nie daje frajdy - tutaj nie ma wyboru - tylko q! A4 B6 jest jeszcze bardziej ciasne od A4 B5 - technologicznie nowocześniejszy z mocniejszym motorem. Niemniej AFN/AVG to pancerny motor. Trudny wybór ... A6 C5 - najlepszy wybór budy, ale tutaj albo AFN/AVG ośka albo nic z diesli ... |
Autor: | hubos21 [ 25.lut.2016 23:50:21 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
nie było mnie tu na tym forum długi czas i widzę, że dalej jak farmazony ludzie pisali tak dalej piszą |
Autor: | metyoo [ 26.lut.2016 00:59:33 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
A moja ślubna twierdzi, że A6 C5 jeździ się jak taczką. Tak to jest jak przejedzie się z tatusiem 80km/h renatką, która wygina się na łukach i wpada w fotele, a później przesiada na kubły, sztywne zawieszenie i jeździ 120-180km/h Nie wiem jak w B5, ale C5 jest zayebiście wygodnym samochodem.... |
Autor: | look1990 [ 26.lut.2016 08:38:19 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
Baskecior napisał(a): Nie kupuj 2,5 TDI V6. Tak - jazda bez quattro nie daje frajdy - tutaj nie ma wyboru - tylko q! A4 B6 jest jeszcze bardziej ciasne od A4 B5 - technologicznie nowocześniejszy z mocniejszym motorem. Niemniej AFN/AVG to pancerny motor. Trudny wybór ... A6 C5 - najlepszy wybór budy, ale tutaj albo AFN/AVG ośka albo nic z diesli ... Dlaczego twierdzisz, że AFN/AVG tylko w ośce? Nie zamierzam go zostawiać w serii, tylko podnieść moc do ok 190km, poprzez m.in turbo GTB2260VKLR i odpowiednie wystrojenie. Chyba, że by nie podołał w takiej konfiguracji wówczas dół od n AWX-a i a góra od AFN/AVG. |
Autor: | metyoo [ 26.lut.2016 13:36:16 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
look1990 napisał(a): Baskecior napisał(a): Nie kupuj 2,5 TDI V6. Tak - jazda bez quattro nie daje frajdy - tutaj nie ma wyboru - tylko q! A4 B6 jest jeszcze bardziej ciasne od A4 B5 - technologicznie nowocześniejszy z mocniejszym motorem. Niemniej AFN/AVG to pancerny motor. Trudny wybór ... A6 C5 - najlepszy wybór budy, ale tutaj albo AFN/AVG ośka albo nic z diesli ... Dlaczego twierdzisz, że AFN/AVG tylko w ośce? Nie zamierzam go zostawiać w serii, tylko podnieść moc do ok 190km, poprzez m.in turbo GTB2260VKLR i odpowiednie wystrojenie. Chyba, że by nie podołał w takiej konfiguracji wówczas dół od n AWX-a i a góra od AFN/AVG. Dlatego, że w A6 C5 1.9TDI seryjnie wychodziły tylko w ośce. |
Autor: | look1990 [ 26.lut.2016 17:37:41 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
Z tego też powodu nie kupuję 1.9 tdi w oryginale, bo po 1 zazwyczaj słabsze wyposażenie, po 2 gorzej wyprofilowane fotele, po 3 zwykle bardziej zmęczone na zewnątrz i w środku zazwyczaj. Poza tym 2.5 widuje w większej ilości kolorów dzięki czemu mam szansę mieć audi w innym kolorze niż ok ponad 1000 innych użytkowników z mych okolic (głownie granatowe, czarne, srebrne, majonezowe i szare). Bardzo często też w egzemplarzach z silnikami powyżej 2.0 pojemności są montowane fotele recaro i jasna tapicerka która mi się podoba. Czy C5 allroad jest dużo wygodniejsze od normalnej A6 quattro(pomińmy koszty napraw, one z głównej mierze zależą od stanu danego egzemplarza)? |
Autor: | speco [ 26.lut.2016 23:14:54 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
look1990 napisał(a): Czy C5 allroad jest dużo wygodniejsze od normalnej A6 quattro(pomińmy koszty napraw, one z głównej mierze zależą od stanu danego egzemplarza)? Zawieszenie pneumatyczne daje mega komfort jazdy. Kombinujesz jak koń pod górę... lepsze wyposażenie, kupię diesla i podniosę moc. Kup A6 z 2.7BT, do tego LPG i będziesz miał i moc pod nogą, i bogatsze wyposażenie. Koszt przejazdu 100km będzie podobny. |
Autor: | look1990 [ 27.lut.2016 10:50:24 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
speco napisał(a): look1990 napisał(a): Czy C5 allroad jest dużo wygodniejsze od normalnej A6 quattro(pomińmy koszty napraw, one z głównej mierze zależą od stanu danego egzemplarza)? Zawieszenie pneumatyczne daje mega komfort jazdy. Kombinujesz jak koń pod górę... lepsze wyposażenie, kupię diesla i podniosę moc. Kup A6 z 2.7BT, do tego LPG i będziesz miał i moc pod nogą, i bogatsze wyposażenie. Koszt przejazdu 100km będzie podobny. Koszt przejazdu może tak, ale różnica w cenie zakupu ok 10tys zł i koszty napraw dużo wieksze, przegląd droższy, filtry do gazu, regulacja gazu co ok 15tys km pewnie(nie znam się na tym). Ponadto zanim 2.7 się zimą zagrzeje przy -15 C to też spali sporo benzyny. Kolejna rzecz to fakt zagracenia bagażnika butlą, a butla 60l w miejsce koła do mnie nie przemawia. Poza tym w 2.7T są 2 turbiny które jak padną to koszt ich regeneracji pochłonie co najmniej ze 3tys zł i na koniec ostatni rzecz- od 7lat jeżdżę dieslem i jak na razie nie mam zamiaru zmieniać przyzwyczajeń. Miałem juz samochód w benzynie 1.4 12V, w 15st mrozie potrafił spalić 14l benzyny, aż boję się pomyśleć ile może wypić 2.7, ponadto tym opłaty są wyższe, a rozrząd kosztuje 2x tyle, nie mówiąc juz o większej ilości oleju która tam wchodzi i droższych filtrach do tego silnika oraz ograniczona ilość mechaników, która zna ten silnik. Mówiąc krótko - chcę mieć mniejszy i mniej palący silnik oraz dłuższy zasięg na 1 tankowaniu. |
Autor: | MAXA8 [ 27.lut.2016 12:28:45 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
No tak,nie znasz się-LPG się zakłada i co 15tys wymienia filtry to wszystko. Jesli musisz serwisowac to masz druta. Kupując 2.5 tdi musisz się liczyc z tym że beda mogły sie pojawic problemy typowe dla tego silnika jednak po zrobieniu ich smigasz dalej dłuuuugo-i to samo tyczy się 2.7 ktore tez kupione od osiedlowego 22letniego pasjonata bedzie skarbonką. A jak CI padnie 2.5 tdi to zawsze se możesz tam wrzucić 1.9 dłubnięte i smigasz dalej. Opcji jest sporo ale nie dla kogos kto nie ma krzty wiedzy ani zaufanych speców pod reka oraz troszke zaplecza finansowego. |
Autor: | look1990 [ 27.lut.2016 15:32:26 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
MAXA8 napisał(a): No tak,nie znasz się-LPG się zakłada i co 15tys wymienia filtry to wszystko. Jesli musisz serwisowac to masz druta. Kupując 2.5 tdi musisz się liczyc z tym że beda mogły sie pojawic problemy typowe dla tego silnika jednak po zrobieniu ich smigasz dalej dłuuuugo-i to samo tyczy się 2.7 ktore tez kupione od osiedlowego 22letniego pasjonata bedzie skarbonką. A jak CI padnie 2.5 tdi to zawsze se możesz tam wrzucić 1.9 dłubnięte i smigasz dalej. Opcji jest sporo ale nie dla kogos kto nie ma krzty wiedzy ani zaufanych speców pod reka oraz troszke zaplecza finansowego. Przecież mówię, że chcę tam wrzucić 1.9 tdi. W 2.5 ori bym się nie pchał, zbyt duże koszty wałków, pompy wtryskowej i turbiny, znacznie większe niż w 1.9tdi, zaś z 2.7T nie miałem do czynienia, poza tym 2.7T są znacznie droższe w zakupie, a ja nie jestem pasjonatem, nie zdarza mi się raczej jechać szybciej niż 120 -140km/h, wiec po co? Ja chcę się w miarę wygodnie toczyć aby ta jazda była w miarę przyjemna (zakładam że w A6 jest nieco ciszej niż w A4). Silniki 1.9tdi sprawne już od 1,5k chodzą, nawet Pd-ki. Kiedyś czytałem o skodzie fabii 1.9 101km, która od 2000 do 2014 roku przejechała 1mln km i silnik to wytrzymał także o przebieg się nie martwię, z resztą jest gwarancja rozruchowa, miałem już 1 taki silnik ze szrotu w poprzednim aucie (mechanik źle złożył rozrząd i tłok uderzył w zawór...) i śmigał bardzo dobrze, miał mieć 180tys km przejechane (nie ważne ile, ale każdym razie żwawo reagował na gaz żwawiej niż poprzedni silnik, który w nim był, bo m.in turbina miała taki luz że już się nie nadawała do regeneracji, ale to było bardzo dawno temu). Także silnika ze szrotu się nie boję, skrzyni również. Dla jasności: nie kupuję krajowych drutów, tylko sprowadzone i oryginalne, nie grzebane, po żadnych wieś tuningach i tym podobnych sprawach. Niech ma nawet więcej nalotu i to widać, bo jest tańszy, ma czasem bardziej płaskie fotele, niekiedy porwany mieszek zmian biegów, ale nie jest grzebany, bo z grzebanym to nigdy nie wiadomo jak to będzie chodzić. Moja aktualna A4 b5 ma ok 420 tys km(cofnięta, stąd pisze ok.). |
Autor: | Qaroll [ 01.mar.2016 10:53:53 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
Nie mam porównania do B6, ale C5 bije B5 komfortem na głowę. Nie żeby A4 było niewygodne, po prostu A6 płynie po drodze jak statek. Postawiłbym je oczko wyżej niż 7er E38. Nie wiem na ile to sprawka pneumatyki z tyłu, której z motorem 1.9 TDI raczej nie uświadczysz. |
Autor: | look1990 [ 01.mar.2016 12:11:50 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
Qaroll napisał(a): Nie mam porównania do B6, ale C5 bije B5 komfortem na głowę. Nie żeby A4 było niewygodne, po prostu A6 płynie po drodze jak statek. Postawiłbym je oczko wyżej niż 7er E38. Nie wiem na ile to sprawka pneumatyki z tyłu, której z motorem 1.9 TDI raczej nie uświadczysz. Przecież piszę, że kupię 2.5 tdi i przełożę, a wszystkie allroady miały pneumatykę. Teraz to już nawet zestawy naprawcze do amorów są, także koszty utrzymania niewiele większe niż bez pneumatyki, a w kompresorze najczęściej wycierają się łopatki tekstolitowe. NA forum mercedesa ktoś w temacie dotyczącym s-klasy w220 napisał że zamówił odpowiedni materiał, dociął (czy zlecił docięcie) łopatek na wymiar, zamontował i śmigało, koszt nie przekroczył 200zł, bo bardzo często elektrycznie są one sprawne, tylko ciśnienia nie dają takiego jak powinny (mowa o kompresorach zawieszenia). A dlaczego diesel? Tańszy w zakupie, to przede wszystkim, a na eksploatację samej benzyny mnie nie stać ,gaz w 2.7T to też pewnie ok 4tys by kosztował a do jazdy 15tys km rocznie ma (nigdy więcej nie zrobiłem) nie potrzebny mi mocniejszy silnik ,tym bardziej że nie robię dłuższych przejazdów niż 100km w 1 stronę. |
Autor: | rafala6 [ 01.mar.2016 15:40:52 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
Qaroll napisał(a): Nie mam porównania do B6, ale C5 bije B5 komfortem na głowę. Nie żeby A4 było niewygodne, po prostu A6 płynie po drodze jak statek. Postawiłbym je oczko wyżej niż 7er E38. Nie wiem na ile to sprawka pneumatyki z tyłu, której z motorem 1.9 TDI raczej nie uświadczysz. C5 to taczka w porównaniu do e38. Poniosło cię z tym porównaniem. |
Autor: | Qaroll [ 01.mar.2016 15:58:59 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
A gdzie napisałeś, że chcesz kupić allroada? Ja pisałem o C5 z pneumatyką z tylu, ale zwykłym a nie allroad. Diesel tańszy w zakupie od benzyniaka? Nie wiem jak inne marki, ale w przypadku VAG jest zazwyczaj na odwrót. |
Autor: | Qaroll [ 01.mar.2016 16:02:38 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
rafala6 napisał(a): Qaroll napisał(a): Nie mam porównania do B6, ale C5 bije B5 komfortem na głowę. Nie żeby A4 było niewygodne, po prostu A6 płynie po drodze jak statek. Postawiłbym je oczko wyżej niż 7er E38. Nie wiem na ile to sprawka pneumatyki z tyłu, której z motorem 1.9 TDI raczej nie uświadczysz. C5 to taczka w porównaniu do e38. Poniosło cię z tym porównaniem. To opinia moja i właściciela E38. A6 na 16", siódemka na 17". No ale co dupa to opinia |
Autor: | look1990 [ 01.mar.2016 16:36:03 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
Qaroll napisał(a): A gdzie napisałeś, że chcesz kupić allroada? Ja pisałem o C5 z pneumatyką z tylu, ale zwykłym a nie allroad. Diesel tańszy w zakupie od benzyniaka? Nie wiem jak inne marki, ale w przypadku VAG jest zazwyczaj na odwrót. Rozważam allroada ze względu na zamieszkanie na wsi i fakt kamieni na drodze i innych dziadostw, które przyczyniają się do zniszczenia osłony silnika, a także śnieg, przez który nie mogę się przedrzeć aktualnie posiadanym A4 B5, które, chociaż wyższe niż standardowe (takie już kupiłem, podejrzewam, że tym w komisie zostały amory czy sprężyny od A6 albo skądś je dostali za free i tu założyli, a oryginalne był już wylatane, te co mam są SRL czyli shit, przez nie auto się tak dobrze nie prowadzi jak powinno, a wiem to bo prowadziłem 2 inne A4 i one się lepiej prowadziły, poza tym czuć było że są mniej wysłużone i pewniej się prowadzą). A co do zwykłego A6 z pneumatyką to nawet nie wiedziałem że takowe istnieją. Jeśli będę kupował, na pewno będę szukał z webasto, bo A6 to duże auto i zanim ie nagrzeje od nawiewu to też trochę zbawi. |
Autor: | Baskecior [ 01.mar.2016 20:20:42 ] |
Tytuł: | Re: Komfort jazdy w A4 B6, A6 C5 czy duża róznica względem A |
Reasumując: kupuj A6 C5 q i swapuj na 1,9. Jedno ale ... Nawet zdrowy AFN q w B5 nie jedzie , dlatego zaraz po doprowadzeniu motoru do serii szykuj się na podniesienie mocy. A6 jest cięższe i trzeba to czymś pogonić. Chyba że jesteś masochistą Oczywiście nie było 1,9 TDI z quattro w C5 w serii ... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |