.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=137228
Strona 1 z 1

Autor:  cole3 [ 06.mar.2016 17:08:27 ]
Tytuł:  Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8

Witam serdecznie. Na początek chciałbym się przywitać z racji, że jestem nowym forumowiczem. Przyszedł czas na przesiadkę z VB i jeden z wyborów to A6 C5 2.8. Dowiadywałem się trochę o silniku i słyszałem zazwyczaj same pozytywy. Ponoć silnik pancerny i w połączeniu z manualem nie do zdarcia i dobrze znosi lpg. I tu moje pytania: czy jest osoba na forum, która specjalizuje się w sprowadzaniu tychże samochód? Przy budżecie ok 20tys zł jest szansa na zakup zadbanego egzemplarza czy dać sobie spokój i dozbierać?

Pozdrawiam serdecznie i dzięki z góry za wszystkie opinie, porady :) Radek

Autor:  krisker [ 06.mar.2016 17:19:22 ]
Tytuł:  Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8

Z takim budżetem raczej nie będzie problemu, ale dostępność niezajeżdżonych egzemplarzy będzie mała. Do tego będą to wersje przedliftowe. Trzeba nieco baczniej zwracać uwagę na rudą...

Autor:  cole3 [ 06.mar.2016 17:35:09 ]
Tytuł:  Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8

Co do rdzy, nadwozie nie było całe ocynkowane? Słyszałem (nie wiem czy prawda czy herezja), że fabrycznie jest wada i na dachu wychodzi rdza?

Dzięki za opinie

Autor:  krisker [ 06.mar.2016 18:31:42 ]
Tytuł:  Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8

W A6 C5 rdzewiały (nawet niebite):
- błotniki przednie
- rynienka w avantach nad tylnymi drzwiami
- klapa
- drzwi w okolicach dolnych listew

Ocynk oczywiście był, ale dużo gorszy niż w C4. Dodam, że występowanie rudej w C5 to loteria. W danym roczniku jeden egz. może mieć rdzę w każdym z ww. miejsc, a inny wcale.

Autor:  lucas3512 [ 06.mar.2016 20:25:58 ]
Tytuł:  Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8

Potwierdzam niezawodność i trwałość tego silnika. Najlepiej szukać z Quattro na pokładzie. Ja mam Avanta i rzeczywiście w rynienkach są zalążki rudej, ale jest ok, bo to minimalne ogniska, ten typ tak ma... Reszta jak na razie bez zarzutów... Z gazem również nie ma żadnych problemów, pod warunkiem, że montuje i stroi ogarnięty "gaziarz" oraz tankuje się na sprawdzonych stacjach (ja np. only ORLEN). Moje spala od 12 do 15L/100km średnio...
Co do budżetu, to powiem tak: ja szukałem swojego ponad pół roku, jak w końcu kupiłem, to zakup+opłaty+pakiet startowy (filtry, oleje, rozrząd, uszczelnienie głowic itp.)+LPG wyniosło to mnie około 23tysi...
Dodam też, że auto nie było tanie w zakupie, ale wyszło tyle, gdyż lubię mieć zrobione wszystko na tip top...

W poszukiwaniach trzeba uzbroić się w cierpliwość i nie wolno kupować emocjami, to zły doradca. Lepiej poczekać trochę dłużej i zapłacić więcej niż później żałować, choć drogie auto też nie musi być bezawaryjne :)

Autor:  Energy [ 06.mar.2016 20:41:01 ]
Tytuł:  Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8

Rdzewieje bardziej od C4, to fakt. Zawieszenie droższe i delikatniejsze od tego w C4. ACK też potrafi się psuć, a manualna skrzynia nie gwarantuje bezawaryjności i dobrego stanu silnika. Szczególnie jak jakiś rzeźnik strzelał ze sprzęgła.

Autor:  cole3 [ 06.mar.2016 21:09:01 ]
Tytuł:  Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8

Wielkie dzięki Panowie za opinie. Problem w tym, że muszę się w miarę sprężać bo moja vb powolutku się kończy (poszły sobie podłużnice i nie zapowiada się aby wróciły :) ). Co prawda mogę kupić Signum'a 2.0T lecz chyba przyszedł czas na przesiadkę do innej marki, stąd wybór A6. Jeśli ktoś ma namiary na sprawdzony egzemplarz to będę zobowiązany za info :)

Pozdrawiam Radek

Autor:  krisker [ 06.mar.2016 21:19:20 ]
Tytuł:  Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8

Energy napisał(a):
Zawieszenie droższe i delikatniejsze od tego w C4.


Od kupna przez 120 tys. km wymieniłem jednego całego banana, dwa razy tuleje w bananach oraz słynne zapiekające się śruby górnych wahaczy. Reszta ma więc teraz ok. 190000km (wierząc historii serwisowej; nie uwzględniając historii minimum 120000km, bo tyle na nich sam zrobiłem). Częściej wymieniałem końcówki i drążki kierownicze, ale to akurat jest takie samo w C4. Tak więc z tym wielowahaczem w C5 nie jest tak źle. Tył (quattro) z kolei wysypał się w okolicach 250000km - tutaj do wymiany była większość tulei i wyszło drożej niż przód. IMO całkiem nieźle.

Autor:  obserwattor.9 [ 06.mar.2016 21:39:06 ]
Tytuł:  Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8

krisker napisał(a):
Energy napisał(a):
Zawieszenie droższe i delikatniejsze od tego w C4.


Od kupna przez 120 tys. km wymieniłem jednego całego banana, dwa razy tuleje w bananach oraz słynne zapiekające się śruby górnych wahaczy. Reszta ma więc teraz ok. 190000km (wierząc historii serwisowej; nie uwzględniając historii minimum 120000km, bo tyle na nich sam zrobiłem). Częściej wymieniałem końcówki i drążki kierownicze, ale to akurat jest takie samo w C4. Tak więc z tym wielowahaczem w C5 nie jest tak źle. Tył (quattro) z kolei wysypał się w okolicach 250000km - tutaj do wymiany była większość tulei i wyszło drożej niż przód. IMO całkiem nieźle.

Oh Energy dlaczego siejesz mity?
Zawieszenie w B6 i C5 jest już dużo mocniejsze niż to miało miejsce w B5, nie ma się go już co obawiać.

Autor:  ArtHurO [ 07.mar.2016 11:28:42 ]
Tytuł:  Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8

krisker napisał(a):
Energy napisał(a):
Zawieszenie droższe i delikatniejsze od tego w C4.


Od kupna przez 120 tys. km wymieniłem jednego całego banana, dwa razy tuleje w bananach oraz słynne zapiekające się śruby górnych wahaczy. Reszta ma więc teraz ok. 190000km (wierząc historii serwisowej; nie uwzględniając historii minimum 120000km, bo tyle na nich sam zrobiłem). Częściej wymieniałem końcówki i drążki kierownicze, ale to akurat jest takie samo w C4. Tak więc z tym wielowahaczem w C5 nie jest tak źle. Tył (quattro) z kolei wysypał się w okolicach 250000km - tutaj do wymiany była większość tulei i wyszło drożej niż przód. IMO całkiem nieźle.


Fakt, tył w QUATTRO kosztuje, ale frajda z jazdy i przewidywalność zachowania auta to rekompensuje w 100%

Autor:  cole3 [ 07.mar.2016 16:04:26 ]
Tytuł:  Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8

Panowie chyba będzie ciężko z A6 C5 z silnikiem 2.4 lub 2.8. Dzwoniłem dzisiaj do dwóch osób, które zajmują się sprowadzaniem na zamówienie i żaden nie chciał się podjąć tematu. Jeden chcę mieć dalej b.dobrą reputację (i nie chce aby mu zarzucono, że sprowadził skarbonkę), a drugi potrzebowałby sporo czasu (z doświadczenia ok 3-4 miesięcy) i niestety prawdopodobnie dużo przewyższyłoby mój budżet. Także piękny samochód, ciężki do kupna :)

Dzięki za wszystkie info i porady :) Pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/