.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=137228 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | cole3 [ 06.mar.2016 17:08:27 ] |
Tytuł: | Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8 |
Witam serdecznie. Na początek chciałbym się przywitać z racji, że jestem nowym forumowiczem. Przyszedł czas na przesiadkę z VB i jeden z wyborów to A6 C5 2.8. Dowiadywałem się trochę o silniku i słyszałem zazwyczaj same pozytywy. Ponoć silnik pancerny i w połączeniu z manualem nie do zdarcia i dobrze znosi lpg. I tu moje pytania: czy jest osoba na forum, która specjalizuje się w sprowadzaniu tychże samochód? Przy budżecie ok 20tys zł jest szansa na zakup zadbanego egzemplarza czy dać sobie spokój i dozbierać? Pozdrawiam serdecznie i dzięki z góry za wszystkie opinie, porady Radek |
Autor: | krisker [ 06.mar.2016 17:19:22 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8 |
Z takim budżetem raczej nie będzie problemu, ale dostępność niezajeżdżonych egzemplarzy będzie mała. Do tego będą to wersje przedliftowe. Trzeba nieco baczniej zwracać uwagę na rudą... |
Autor: | cole3 [ 06.mar.2016 17:35:09 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8 |
Co do rdzy, nadwozie nie było całe ocynkowane? Słyszałem (nie wiem czy prawda czy herezja), że fabrycznie jest wada i na dachu wychodzi rdza? Dzięki za opinie |
Autor: | krisker [ 06.mar.2016 18:31:42 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8 |
W A6 C5 rdzewiały (nawet niebite): - błotniki przednie - rynienka w avantach nad tylnymi drzwiami - klapa - drzwi w okolicach dolnych listew Ocynk oczywiście był, ale dużo gorszy niż w C4. Dodam, że występowanie rudej w C5 to loteria. W danym roczniku jeden egz. może mieć rdzę w każdym z ww. miejsc, a inny wcale. |
Autor: | lucas3512 [ 06.mar.2016 20:25:58 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8 |
Potwierdzam niezawodność i trwałość tego silnika. Najlepiej szukać z Quattro na pokładzie. Ja mam Avanta i rzeczywiście w rynienkach są zalążki rudej, ale jest ok, bo to minimalne ogniska, ten typ tak ma... Reszta jak na razie bez zarzutów... Z gazem również nie ma żadnych problemów, pod warunkiem, że montuje i stroi ogarnięty "gaziarz" oraz tankuje się na sprawdzonych stacjach (ja np. only ORLEN). Moje spala od 12 do 15L/100km średnio... Co do budżetu, to powiem tak: ja szukałem swojego ponad pół roku, jak w końcu kupiłem, to zakup+opłaty+pakiet startowy (filtry, oleje, rozrząd, uszczelnienie głowic itp.)+LPG wyniosło to mnie około 23tysi... Dodam też, że auto nie było tanie w zakupie, ale wyszło tyle, gdyż lubię mieć zrobione wszystko na tip top... W poszukiwaniach trzeba uzbroić się w cierpliwość i nie wolno kupować emocjami, to zły doradca. Lepiej poczekać trochę dłużej i zapłacić więcej niż później żałować, choć drogie auto też nie musi być bezawaryjne |
Autor: | Energy [ 06.mar.2016 20:41:01 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8 |
Rdzewieje bardziej od C4, to fakt. Zawieszenie droższe i delikatniejsze od tego w C4. ACK też potrafi się psuć, a manualna skrzynia nie gwarantuje bezawaryjności i dobrego stanu silnika. Szczególnie jak jakiś rzeźnik strzelał ze sprzęgła. |
Autor: | cole3 [ 06.mar.2016 21:09:01 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8 |
Wielkie dzięki Panowie za opinie. Problem w tym, że muszę się w miarę sprężać bo moja vb powolutku się kończy (poszły sobie podłużnice i nie zapowiada się aby wróciły ). Co prawda mogę kupić Signum'a 2.0T lecz chyba przyszedł czas na przesiadkę do innej marki, stąd wybór A6. Jeśli ktoś ma namiary na sprawdzony egzemplarz to będę zobowiązany za info Pozdrawiam Radek |
Autor: | krisker [ 06.mar.2016 21:19:20 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8 |
Energy napisał(a): Zawieszenie droższe i delikatniejsze od tego w C4. Od kupna przez 120 tys. km wymieniłem jednego całego banana, dwa razy tuleje w bananach oraz słynne zapiekające się śruby górnych wahaczy. Reszta ma więc teraz ok. 190000km (wierząc historii serwisowej; nie uwzględniając historii minimum 120000km, bo tyle na nich sam zrobiłem). Częściej wymieniałem końcówki i drążki kierownicze, ale to akurat jest takie samo w C4. Tak więc z tym wielowahaczem w C5 nie jest tak źle. Tył (quattro) z kolei wysypał się w okolicach 250000km - tutaj do wymiany była większość tulei i wyszło drożej niż przód. IMO całkiem nieźle. |
Autor: | obserwattor.9 [ 06.mar.2016 21:39:06 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8 |
krisker napisał(a): Energy napisał(a): Zawieszenie droższe i delikatniejsze od tego w C4. Od kupna przez 120 tys. km wymieniłem jednego całego banana, dwa razy tuleje w bananach oraz słynne zapiekające się śruby górnych wahaczy. Reszta ma więc teraz ok. 190000km (wierząc historii serwisowej; nie uwzględniając historii minimum 120000km, bo tyle na nich sam zrobiłem). Częściej wymieniałem końcówki i drążki kierownicze, ale to akurat jest takie samo w C4. Tak więc z tym wielowahaczem w C5 nie jest tak źle. Tył (quattro) z kolei wysypał się w okolicach 250000km - tutaj do wymiany była większość tulei i wyszło drożej niż przód. IMO całkiem nieźle. Oh Energy dlaczego siejesz mity? Zawieszenie w B6 i C5 jest już dużo mocniejsze niż to miało miejsce w B5, nie ma się go już co obawiać. |
Autor: | ArtHurO [ 07.mar.2016 11:28:42 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8 |
krisker napisał(a): Energy napisał(a): Zawieszenie droższe i delikatniejsze od tego w C4. Od kupna przez 120 tys. km wymieniłem jednego całego banana, dwa razy tuleje w bananach oraz słynne zapiekające się śruby górnych wahaczy. Reszta ma więc teraz ok. 190000km (wierząc historii serwisowej; nie uwzględniając historii minimum 120000km, bo tyle na nich sam zrobiłem). Częściej wymieniałem końcówki i drążki kierownicze, ale to akurat jest takie samo w C4. Tak więc z tym wielowahaczem w C5 nie jest tak źle. Tył (quattro) z kolei wysypał się w okolicach 250000km - tutaj do wymiany była większość tulei i wyszło drożej niż przód. IMO całkiem nieźle. Fakt, tył w QUATTRO kosztuje, ale frajda z jazdy i przewidywalność zachowania auta to rekompensuje w 100% |
Autor: | cole3 [ 07.mar.2016 16:04:26 ] |
Tytuł: | Re: Sprowadzenie/kupno A6 c5 2.8 |
Panowie chyba będzie ciężko z A6 C5 z silnikiem 2.4 lub 2.8. Dzwoniłem dzisiaj do dwóch osób, które zajmują się sprowadzaniem na zamówienie i żaden nie chciał się podjąć tematu. Jeden chcę mieć dalej b.dobrą reputację (i nie chce aby mu zarzucono, że sprowadził skarbonkę), a drugi potrzebowałby sporo czasu (z doświadczenia ok 3-4 miesięcy) i niestety prawdopodobnie dużo przewyższyłoby mój budżet. Także piękny samochód, ciężki do kupna Dzięki za wszystkie info i porady Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |