.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=137763 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | MAXA8 [ 19.kwi.2016 16:59:34 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
oba sa ok tylko osiagi inne |
Autor: | 123mielony [ 19.kwi.2016 20:51:20 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
Do A8 D4 to tylko 4.2 TDI bo benzyny to wszystkie FSI a to jest słabe rozwiązanie. |
Autor: | jedrekx [ 20.kwi.2016 07:16:55 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
w D4 silniki masz poprawione i żaden nie powinien mieć problemów. |
Autor: | MAXA8 [ 20.kwi.2016 08:23:06 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
W D4 w istocie sa lepsze silniki sa młodsze i niestety w ASO źle serwisowane. Znam 2 D4 tdi jednak 3.0 druga 4,2 co mają serwisy LL jak ASO kaze i juz przy ponad 250tys km te silniki rzepolic zaczynają. Ale znam tez sztuke która własciciel serwisuje sam co 15tyś km i mu hasa pieknie pomimo prawie 300tys na szafie. Dlatego trza szukac egzemplarza w miare nie zajechanego to bedzie jakoś żył. |
Autor: | crazylynx [ 23.kwi.2016 21:12:10 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
123mielony napisał(a): Do A8 D4 to tylko 4.2 TDI bo benzyny to wszystkie FSI a to jest słabe rozwiązanie. Kurde nie bardzo rozumiem z tą legendą o FSi? może mi ktoś to wytłumaczyć FSI,TFSi TSi przecież tych silników jeździ od groma i się nie psują jakoś wybitnie |
Autor: | 123mielony [ 23.kwi.2016 21:30:07 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
crazylynx napisał(a): 123mielony napisał(a): Do A8 D4 to tylko 4.2 TDI bo benzyny to wszystkie FSI a to jest słabe rozwiązanie. Kurde nie bardzo rozumiem z tą legendą o FSi? może mi ktoś to wytłumaczyć FSI,TFSi TSi przecież tych silników jeździ od groma i się nie psują jakoś wybitnie Co tu dużo mówić. https://www.google.pl/search?q=nagar+w+ ... 54&bih=479 |
Autor: | crazylynx [ 24.kwi.2016 10:01:54 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
Jakbym chciał pooglądać nagar w Google to bym sobie znalazł pytam czy ktoś miał z tym problemy. Bo legend wokół silników juz trochę jest zazwyczaj wynika to z błędów użytkownika a nie wad konstrukcyjnych. Zastanawia mnie jaki wpływ na pojawienie się nagaru ma jakość paliwa i jakość oleju stosowanego w tych silnikach. Bo wiem że wiele osób leje 95 zamiast np 98 i jeżdzi na jakimś shit oleju. Poza tym przeczyszczenie silnika z nagaru przy benzynowym silniku co 100k i tak będzie tańsze niż serwisowanie diesla |
Autor: | 2rafal7 [ 24.kwi.2016 11:06:22 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
Każdy ma inne podejście, ale dla mnie rozbieranie motoru co 100tkm i czyszczenie go z syfu to porażka, a jeśli ktoś to traktuje jako normalną czynność eksploatacyjną no to cóż...zostawię to bez komentarza. Te silniki to według mnie - powtarzam według mnie, porażka, szmelcwagen z pełną świadomością wpuścił taki szit na rynek, nie martwiąc się to, że klient potem zostanie z problemem. Moja b. dobra znajoma pracuje w ASO Audi w dziale serwisowym, i jak mi mówi co sie dzieje z tymi nowymi Audi itp to mnie dreszcze przechodzą... Wracając do tematu, szukaj 4.2tdi, według mnie i nie tylko to najlepszy diesel na świecie |
Autor: | MAXA8 [ 24.kwi.2016 19:05:27 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
Nagar w FSI się zbiera z powodu wadliwych odm,wadliwie skonstruowanego układu EGR to wszystko wali w dolot,do tego mamy jakies goowniane serwisy castrollo long lajf i na koniec mamy smar w dolocie bo nie ma juz co go zmywac jak wtrysk paliwa idzie bezpośrednio. TFSI nie maja takiego problemu a to dzieki doładowaniu które zmienia nieco charakterystyke dolotu jak pewnie wiecie Jeszcze wada FSI sa oszczedni niemcy co leja E10,E5 czytaj syf zamiast czystej super PB. To sie odbija na układzie wtryskowym |
Autor: | adiaudi [ 25.kwi.2016 03:00:22 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
To może ja coś dołożę. W domu 2x FSI. 233tkm, oraz 143tkm. Bez nagaru - sprawdzane. Do czyszczenia nie rozbiera się całego silnika, jak wyżej kolega napisał... Czynność nie jest skomplikowana. Nie wiem dlaczego powtarzają ciemne mity o FSI ludzie, którzy wiedzę mają głównie googlową? To jest po prostu bezpośredni wtrysk do cylindra i tyle. Dlaczego nie boicie się TDI? Przecież to też bezpośrednio do do cylindra... |
Autor: | crazylynx [ 25.kwi.2016 12:06:57 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
Dlatego pytam o legendę FSI bo mam 244k i syf jest ale niewielki nie zapieczony żużel jak w google. Bardziej bym się bał takiego 4.2 tdi gdzie np żeby wymienić sonde lambdy trzeba wydzierać silnik co jest dla mnie większym nieporozmieniem niż ewentualne czyszczenie z nagaru. TDI chętnie bym nabył ale nowe na okres 5 lat aby ktoś się później tym martwił. Używaną to się kupuje benzynę mniejsze naloty i tańsze naprawy/serwis |
Autor: | MAXA8 [ 25.kwi.2016 12:10:11 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
Od czegoś to jednak zależy. Kumplowi w astrze rocznik 2012 przebieg niecałe 100tys to ten nagar i smar juz wycieka dosłownie. to dieselek i serwisowany jak trzeba. |
Autor: | adiaudi [ 25.kwi.2016 13:29:42 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
Jeszcze 7 lat temu można było kupić używanego kilkuletniego diesla z mniejszym strachem.Teraz robi się loteria wszystkim nam znana. Jestem za benzyniakiem - mniejsze ryzyko. Nagar się trafia,ale nie od razu, nie w każdym motorze i nie majątek ani nie makabra to wyczyścić. Przypomnijcie sobie ile to czasami w dieslu może wynieść pakiecie startowy.... A kolejny argument, to spalanie.FSI nie chlaja juz tak jak poprzednia generacja,a w dieslu bywa różnie zwłaszcza w mieście. |
Autor: | 123mielony [ 25.kwi.2016 18:14:49 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
[b]Nie wiem dlaczego powtarzają ciemne mity o FSI ludzie, którzy wiedzę mają głównie googlową? [[/quote] To rozumiem że ci wszyscy ludzie którzy czyścili całe doloty na pokrewnych forach, wszystko sobie wymyślili a zdjęcia spreparowali. |
Autor: | crazylynx [ 25.kwi.2016 18:21:54 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
123mielony nikt nie kwestionuje istnienia tego problemu. Ale jeśli problemem silnika jest zasyfianie to pikuś przy rozrządach 3.0 tdi, pompach 2.0 tdi i pies wie jeszcze czym. Patrząc na awaryjnośc silników produkowanych po 2000 roku to FSI jest zajefajne. Druga sprawa nie dotyka to wszystkich silników podejrzewam że jakośc tankowanego paliwa i sposób serwisu ma swoje do pwoiedzenie jeśli ktoś wali castrola long life co 30k no to sory. Ja wiem że producent zaleca ale ten sam producent twierdzi że oleju w autamatach się nie wymienia i rozrza w tfsi jest bezobsługowy a potrafi strzelić przed 100tkm. Także nie demonizował bym technologii FSI |
Autor: | 123mielony [ 25.kwi.2016 18:25:34 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
Jeśli do tematu podchodzimy w ten sposób to faktycznie FSI będzie tańsze w utrzymaniu |
Autor: | 2rafal7 [ 25.kwi.2016 21:08:43 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
Zrozumiał bym sens kupowania FSI w przypadku zakupu nowego auta - wtedy sam sobie decydujesz jak i kiedy serwisujesz, wtedy może jest szansa, że to trochę pojeździ. Natomiast paro letnie wozy z DE (z PL salonów również) są serwisowane w 99.9% zgodnie z zaleceniami producenta, czyli w trybie LL i znalezienie takiego co jest serwisowany z głową czyli oliwa co max 15tkm graniczy z cudem - kończy się leasing to poproszę następny. Różnica jest tylko taka, że już w latach 90tych był LL, jakoś wtedy silniki pokonywały setki tysięcy kilometrów i nic im się nie działo (np benzynowe motory bmw m52), a teraz te magiczne tfsi lub inne badziewia z BMW ledwo dobijają do 100tkm. Mój znajomek też rok temu zakupił sobie golfa 7 1.4tfsi, 50tkm i mu motor wymieniali, z jakiego powodu to nie wiem, ale wymieniali. To nie są jednostkowe przypadki tylko nagminne historie, które się non stop powtarzają. Na prawdę w dzisiejszych czasach diesle są mniej problematyczne od benzyn - przynajmniej w przypadku niemieckich wynalazków. To jest moje zdanie i możecie się z nim oczywiście nie zgadzać. |
Autor: | MAXA8 [ 25.kwi.2016 21:15:35 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
Szczerze jak bym miał parcie na A8 D3 to tylko fsi i polift bo wszelkie przedlifty w dobrym stanie sa pilnowane przez włascicieli a to co sie sprzedaje to strupy |
Autor: | crazylynx [ 25.kwi.2016 22:12:44 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
2rafal7 napisał(a): Zrozumiał bym sens kupowania FSI w przypadku zakupu nowego auta - wtedy sam sobie decydujesz jak i kiedy serwisujesz, wtedy może jest szansa, że to trochę pojeździ. Natomiast paro letnie wozy z DE (z PL salonów również) są serwisowane w 99.9% zgodnie z zaleceniami producenta, czyli w trybie LL i znalezienie takiego co jest serwisowany z głową czyli oliwa co max 15tkm graniczy z cudem - kończy się leasing to poproszę następny. Różnica jest tylko taka, że już w latach 90tych był LL, jakoś wtedy silniki pokonywały setki tysięcy kilometrów i nic im się nie działo (np benzynowe motory bmw m52), a teraz te magiczne tfsi lub inne badziewia z BMW ledwo dobijają do 100tkm. Mój znajomek też rok temu zakupił sobie golfa 7 1.4tfsi, 50tkm i mu motor wymieniali, z jakiego powodu to nie wiem, ale wymieniali. To nie są jednostkowe przypadki tylko nagminne historie, które się non stop powtarzają. Na prawdę w dzisiejszych czasach diesle są mniej problematyczne od benzyn - przynajmniej w przypadku niemieckich wynalazków. To jest moje zdanie i możecie się z nim oczywiście nie zgadzać. Znam faceta któremu 3.0 tdi wymieniali po 30tkm w q7 więc wiesz .... jednak szansa że diesel z zagranicy zrobił sowje 400k jest większa niż że zrobiła to benzyna. ale przy tym aucie rozmawiamy o "starym FSI" nie nowych 1.4 turbo 160 koni które nie ma prawa żyć dłużej niż okres leasingu |
Autor: | 2rafal7 [ 26.kwi.2016 16:42:22 ] |
Tytuł: | Re: 3.0 tdi czy 4.2 tdi a może benzyna ? |
crazylynx napisał(a): 2rafal7 napisał(a): Zrozumiał bym sens kupowania FSI w przypadku zakupu nowego auta - wtedy sam sobie decydujesz jak i kiedy serwisujesz, wtedy może jest szansa, że to trochę pojeździ. Natomiast paro letnie wozy z DE (z PL salonów również) są serwisowane w 99.9% zgodnie z zaleceniami producenta, czyli w trybie LL i znalezienie takiego co jest serwisowany z głową czyli oliwa co max 15tkm graniczy z cudem - kończy się leasing to poproszę następny. Różnica jest tylko taka, że już w latach 90tych był LL, jakoś wtedy silniki pokonywały setki tysięcy kilometrów i nic im się nie działo (np benzynowe motory bmw m52), a teraz te magiczne tfsi lub inne badziewia z BMW ledwo dobijają do 100tkm. Mój znajomek też rok temu zakupił sobie golfa 7 1.4tfsi, 50tkm i mu motor wymieniali, z jakiego powodu to nie wiem, ale wymieniali. To nie są jednostkowe przypadki tylko nagminne historie, które się non stop powtarzają. Na prawdę w dzisiejszych czasach diesle są mniej problematyczne od benzyn - przynajmniej w przypadku niemieckich wynalazków. To jest moje zdanie i możecie się z nim oczywiście nie zgadzać. Znam faceta któremu 3.0 tdi wymieniali po 30tkm w q7 więc wiesz .... jednak szansa że diesel z zagranicy zrobił sowje 400k jest większa niż że zrobiła to benzyna. ale przy tym aucie rozmawiamy o "starym FSI" nie nowych 1.4 turbo 160 koni które nie ma prawa żyć dłużej niż okres leasingu Ja nie powiedziałem, że nowe diesle w ogóle nie stwarzają problemów, ale według opinii są mniej problematyczne. Co do A8 D3 i FSI no to mamy tam do wyboru 4.2FSI, który w "produkcji" nagaru akurat jest mistrzem w swojej dziedzinie , do tego padające rozrządy na łańcuchu. Jechałem nie raz 4,2tdi i wiem, że 4.2 bp nie ma co w ogóle zestawiać z tym motorem, przeciąg robi okrutny, do tego nie znam jeszcze nie zadowolonego użytkownika tego motoru. Jeśli kolega chce mieć pewność to może poszukać MPI, w pierwszych liftach jeszcze szły te motory. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |