.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=138272 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Teha [ 05.cze.2016 15:31:39 ] |
Tytuł: | [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
Witam, przymierzam sie do kupna A4 i nie moge sie zdecydować na silnik. 1.8T: + tańsze ubezpieczenie i mniejsze spalanie - droższy w samym zakupie, oraz przy podniesieniu mocy zeby zrównać się z 2.8 również trza wydać piniądza 2.8 30V: + dźwięk i kultura pracy - dolewanie 1l oleju na 1000km Oba w quattro, oba z podtlenkiem LPG. Wiem, że każdy powie że 1.8T po modach objedzie wszystko, ale nie szukam wyścigówki, więcej niz 180 - 200 koni nie potrzebuje |
Autor: | giganteusz_997 [ 05.cze.2016 16:06:55 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
+ tańsze ubezpieczenie tak było może z 10-15 lat temu |
Autor: | emge [ 05.cze.2016 16:18:52 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
Ja w 1.8T mało nie ogłuchlem 100 razy wolę 2.8. |
Autor: | Morgi [ 05.cze.2016 16:32:14 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
2.8 |
Autor: | MAXA8 [ 05.cze.2016 16:55:59 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
Oba jak sa niesprawne to bedą żłopały litr na 1000 oleju. Ja bym wolał V6 |
Autor: | Teha [ 05.cze.2016 17:37:19 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
giganteusz_997 napisał(a): + tańsze ubezpieczenie tak było może z 10-15 lat temu Co masz na myśli? Przecież teraz ubezpieczenie też zależy od pojemności silnika, już nie mówiąc o tym, że w tym roku samo z siebie strasznie podrożało A co do tego żłopania oleju: poza wymianą uszczelek jakieś sposoby żeby temu zapobiec? |
Autor: | MAXA8 [ 05.cze.2016 17:49:29 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
Chodziło o to że owszem jest od pojemności ale nie ma tak wielkiej przepaści jak nascie lat temu. OC podrożało dzieki władzy miłościwie nam panującego nadsekretarza kwaczyńskiego.... Silnik żłopie jak jest trup mozna reanimowac poprzez uszczelnianie wycieków,wymiane uszczelniaczy zaworowych,pierścieni badź samego turbo bo przez nie tez potrafi ubywac |
Autor: | Teha [ 05.cze.2016 18:02:07 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
a ja sie nasłuchałem że V6 zawsze będzie brało, taki urok silnika |
Autor: | gitmar [ 05.cze.2016 18:04:57 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
MAXA8 napisał(a): Chodziło o to że owszem jest od pojemności ale nie ma tak wielkiej przepaści jak nascie lat temu. OC podrożało dzieki władzy miłościwie nam panującego nadsekretarza kwaczyńskiego.... Daruj sobie tą politykę gdzie popadnie.... Miałem oba silniki, 2.8 30V w A4 i A6, 1.8T w Leonie (ale wersja 210KM).... Jeśli auto potrzebne Ci do normalnej spokojnej jazdy, czasami lubisz pogonić, mieć zapas przy wyprzedzaniu, to 2.8 jest dobrym wyborem. V6 na pewno będzie też cichsze podczas jazdy, będzie miało przyjemniejszy dźwięk silnika itd. Za to 1.8T (zwłaszcza porobiony na okolice 200KM) to taki cichociemny kiler Leonem jezdzilo mi się baaaaardzo dobrze, startował z każdych obrotów, zawsze ochoczo reagował na gaz. Ale dźwięk niestety do dupy i powyżej 120km/h robiło się już za głośno (a miałem skrzynię 6tkę). Każdy może brać olej, ale V-ka bardziej ma do tego tendencje. Mój 1.8T był suchy i oleju praktycznie nie ubywało. Wszystkie V6tki za to coś tam brały, jedna więcej druga mniej (3.0 ASN praktycznie wcale, 2.4 BDV bardzo mało, 2.8 ACK/AMX najwięcej z tych wszystkich). Ubezpieczenia były bardzo podobne, różnica 1.8T vs. V6 prawie niezauważalna. |
Autor: | Teha [ 05.cze.2016 18:54:05 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
mówisz 2.8 najwięcej z tych wszystkich, to znaczy ile mniej więcej? Wystarcza mi płacenie drożej za spalanie, nie chce jeszcze bankrutować na bańkach oleju xD |
Autor: | Morgi [ 05.cze.2016 19:53:56 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
Pierdolidz. |
Autor: | bloku [ 05.cze.2016 19:59:47 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
Oba silniki radzą sobie w tej budzie. Pytanie jest inne....czy lubisz mieć moc od dołu czy wolisz auto krecić wyżej aby było dynamiczne. Obsługa obu ma podobne koszty ale...ja bym się skłaniał, że 2,8 V6 jest prostsze. Charakterystykę ma lepszą bo już z dolnych obrotów jedzie. 1,8T znów ma lepsze właściwości rozwojowe (jakiś chip, kilka dupereli i można strzelać w moce 200+) Zadaj sobie pytanie jaki styl jazdy preferujesz bo spalanie w obu może być takie samo... |
Autor: | emge [ 05.cze.2016 20:17:35 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
Troszkę mniej spali 1.8 ale dokładnie o styl jazdy chodzi. 2.8 scigantem nie jest ale za to daje dużo przyjemności. |
Autor: | gitmar [ 05.cze.2016 20:39:52 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
Teha napisał(a): mówisz 2.8 najwięcej z tych wszystkich, to znaczy ile mniej więcej? Wystarcza mi płacenie drożej za spalanie, nie chce jeszcze bankrutować na bańkach oleju xD Na pewno nie litr/tysiąc jak napisałeś. Nie pamiętam już ile to było. W ACK po wymianie uszczelniaczy zaworowych było coś ok.3l/10000km (interwał wymiany oleju), wcześniej na pewno więcej niż 0.5l/1000km ale nie litr. Z tym kosztem dolewanego oleju to też nie przesadzaj 1.8T trochę mniej spali, ale są to różnice rzędu 1l max 2 na 100km |
Autor: | Teha [ 05.cze.2016 22:53:44 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
a jakieś konkretne różnice w budowie silnika występują pomiędzy 2.4 a 2.8? może mniejszy mniej cieknie i mniej spali xD |
Autor: | emge [ 05.cze.2016 23:16:07 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
Uczepiłeś się tego oleju. Zajrzyj do technicznego to zobaczysz 1.8T który chlupie litra na 1200km. ps. tu jest filmik z 1.8T w b5 gdzie przy ~130km/h jest lekko ponad 3500 obr/min. Hałas podobny do silnika Poloneza. 2.8 prędkość podobna i przy niej 2500 obr/ min (automat 5) słychać głównie powietrze, grające opony. |
Autor: | Teha [ 07.cze.2016 15:44:56 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
1000 obrotów, spora różnica :o Już zdecydowałem sie na V'ke tylko teraz sie zastanawiam jeszcze czy brać pod uwagę też 2.4, bo tak patrząc na filmiki na yt to różnica w przyspieszaniu miedzy 2.8 a 2.4 jest prawie niezauważalna |
Autor: | ManiekManiak [ 07.cze.2016 15:50:43 ] |
Tytuł: | Re: [A4 B5] 1.8T vs 2.8 30v |
Stare auta to nie bułki w sklepie że będziesz wybierać. Kupisz to co trafisz w dobrym stanie. Szukanie dobrego egzemplarza może Ci zająć sporo czasu. Oba silniki są ok. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |