.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A6 C4, C5, a może A4 B6
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=138668
Strona 1 z 1

Autor:  skejcik [ 16.lip.2016 15:54:56 ]
Tytuł:  A6 C4, C5, a może A4 B6

Hej witajcie. Szykuję się do kupna drugiego auta, chciałbym się w miarę dowiedzieć coś o nowszych modelach. Na spokojnie podchodzę do tematu, chciałbym zakupić je w ciągu 2-3 miesięcy.
W swoim życiu posiadałem audi A4 B5 z 95 roku z silnikiem 1.6, niestety po rocznej przygodzie sprzedałem.
W rodzinie, tzn. ojciec ma audi A6 C4 1.9 TDI już 10 lat. Auto niezawodne.
Najchętniej kupiłbym sobie C4 2.5TDI, ale jednak namawia mnie by postawić na coś młodszego, stąd moje pytania.
Na auto chcę przeznaczyć 18-22 tys zł. Chciałbym mieć fajną krówkę, stąd skłaniam się do C5.
Interesuje mnie silnik 1.9 TDI 130km, jednak benzyna z LPG również mogłaby wejść w grę.
Mógłby mi ktoś naświetlić troszkę temat, jak z tymi autami jest? Ich bezawaryjnością, dostępem do części oraz jakie silniki brać pod uwagę, a co odpuścić.
Pozdrawiam :)

Autor:  adiaudi [ 16.lip.2016 19:00:58 ]
Tytuł:  Re: A6 C4, C5, a może A4 B6

Zadałeś pytania, na które jest tutaj kopalnia czytania.Poszukaj... A6C4 ciężko już o zdrowiznę...

Autor:  ArtHurO [ 16.lip.2016 19:13:23 ]
Tytuł:  Re: A6 C4, C5, a może A4 B6

A4B6 jest ciasne w środku - w każdym razie ja odnoszę takie wrażenie. C4 tanie w naprawach zawieszenie, C5 droższe zawieszenie i komfort - ale to już inna historia. Czytaj bo jest o czym. Wystrzegaj sie tylko A6C5 2,5 TDI V6

Autor:  hubos21 [ 17.lip.2016 08:52:18 ]
Tytuł:  Re: A6 C4, C5, a może A4 B6

Zależy jakie duże auto potrzebujesz, A4ka jest ciasna z tyłu, z przodu nie jest źle ale jak jesteś wysoki i odsuniesz mocno fotel to z tyłu już mało kto się zmieści, wnętrza w b6 i C5 FL wycierają się tak samo, na plus dla A4ki to niezależne zawiesznie z tyłu, ja polecam C5 FL 2.4

Autor:  skejcik [ 17.lip.2016 13:44:06 ]
Tytuł:  Re: A6 C4, C5, a może A4 B6

W sumie racja, mogłem użyć lupki.
Dzięki za odpowiedzi.
A jak to jest z tym rozrządem w 2.4 ?

Autor:  MK2GTD [ 17.lip.2016 18:04:22 ]
Tytuł:  Re: A6 C4, C5, a może A4 B6

Witam, jako że fruwałem A6 C5 98r 2.5 TDI mogę co nieco napisać na temat kosztów użytkowania.

-Jeśli 2,5 TDI uważaj mocno na wałki (w moim egzemplarzu były robione 3 mc wcześniej potwierdzone fakturami) więc pozostała kwestia dbania o olej, dobrej klasy i na czas a najlepiej przed czasem. Z tego co się zagłębiłem to ktoś już kombinował z przeróbką pompy na tą od 1.9 aby poprawić smarowanie wałków natomiast przy porządnym serwisie oleju nie miałem kłopotu. Po 2000 lub 2001 problem zlikwidowali jednak niech ktoś potwierdzi jeszcze dokładnie kod silników w których problem nie występował abym nie wprowadził w błąd.
-Zawieszenie przód wielowahacz (tył w wersji Quattro również). Za przyzwoitej klasy zamiennik po zniżkach w InterCars dawałem okolice 1000zł - wymieniałem sam, ale wygodnie mieć dostęp do kanału i chociaż podstawowe narzędzia (dynamometr, fajnie jak masz ściągacz do sworzni itp) bo inaczej mordęga.
-Hamulce za TRW dałem okolice 700zł przód tył (tarcze z klockami) po zniżkach w IC. Wymiana również samemu z podstawową wiedzą i narzędziami.
-Zawieszenie w swoim miałem z wersji S (S-Line) obniżone i usztywnione, więc prowadzenie jak po sznurku, przy zachowaniu mimo wszystko komfortu natomiast przy tym zawieszeniu trzeba uważać na miskę - jest aluminiowa więc każde uderzenie kończy się z jej pęknięciem (u siebie wymieniałem 2 razy) jeśli chodzi o seryjne zawieszenie to się nie wypowiem jak się na tym jeździ, bo nie miałem styczności
-Kwestie spalania, mi w okresie letnim jak jeździłem po Szczecinie, duże korki paliła w samym cyklu miejskim 12-14 litrów i raczej nie uwierzę że 100% miasto te silniki spalą mniej, szczególnie w dużych korkach. Jak jeździłem po Niemczech 30km do pracy i z powrotem to latało między 9-11L/100
-Podsumowując gdybym decydował się na Diesla to raczej brałbym teraz 1.9 + ewentualny chip żeby tą mase jakoś z życiem napędzać, wersje benzynowe latałem 2.8 z gazem w A4 i o ile w budzie A4 było całkiem przyjemnie, o tyle przypuszczam w A6 Avant mogłoby już być nie za różowo.

W razie jakichś pytań wal śmiało PW, przejeździłem ponad rok, połowę mechaniki wymieniałem samodzielnie (co by nie było do A6 trzeba mieć pewnego mechanika, bo jak wstawisz byle gdzie i naprawią na odczepnego to szybko się zemści) a że takiego mechanika nie miałem to wolałem zrobić sam - dbając o montaż częsci zgodnie ze sztuką dbając przy tym o estetykę.

Autor:  ArtHurO [ 17.lip.2016 18:58:36 ]
Tytuł:  Re: A6 C4, C5, a może A4 B6

MK2GTD napisał(a):
Witam, jako że fruwałem A6 C5 98r 2.5 TDI mogę co nieco napisać na temat kosztów użytkowania.

-Jeśli 2,5 TDI uważaj mocno na wałki (w moim egzemplarzu były robione 3 mc wcześniej potwierdzone fakturami) więc pozostała kwestia dbania o olej, dobrej klasy i na czas a najlepiej przed czasem. Z tego co się zagłębiłem to ktoś już kombinował z przeróbką pompy na tą od 1.9 aby poprawić smarowanie wałków natomiast przy porządnym serwisie oleju nie miałem kłopotu. Po 2000 lub 2001 problem zlikwidowali jednak niech ktoś potwierdzi jeszcze dokładnie kod silników w których problem nie występował abym nie wprowadził w błąd.
-Zawieszenie przód wielowahacz (tył w wersji Quattro również). Za przyzwoitej klasy zamiennik po zniżkach w InterCars dawałem okolice 1000zł - wymieniałem sam, ale wygodnie mieć dostęp do kanału i chociaż podstawowe narzędzia (dynamometr, fajnie jak masz ściągacz do sworzni itp) bo inaczej mordęga.
-Hamulce za TRW dałem okolice 700zł przód tył (tarcze z klockami) po zniżkach w IC. Wymiana również samemu z podstawową wiedzą i narzędziami.
-Zawieszenie w swoim miałem z wersji S (S-Line) obniżone i usztywnione, więc prowadzenie jak po sznurku, przy zachowaniu mimo wszystko komfortu natomiast przy tym zawieszeniu trzeba uważać na miskę - jest aluminiowa więc każde uderzenie kończy się z jej pęknięciem (u siebie wymieniałem 2 razy) jeśli chodzi o seryjne zawieszenie to się nie wypowiem jak się na tym jeździ, bo nie miałem styczności
-Kwestie spalania, mi w okresie letnim jak jeździłem po Szczecinie, duże korki paliła w samym cyklu miejskim 12-14 litrów i raczej nie uwierzę że 100% miasto te silniki spalą mniej, szczególnie w dużych korkach. Jak jeździłem po Niemczech 30km do pracy i z powrotem to latało między 9-11L/100
-Podsumowując gdybym decydował się na Diesla to raczej brałbym teraz 1.9 + ewentualny chip żeby tą mase jakoś z życiem napędzać, wersje benzynowe latałem 2.8 z gazem w A4 i o ile w budzie A4 było całkiem przyjemnie, o tyle przypuszczam w A6 Avant mogłoby już być nie za różowo.

W razie jakichś pytań wal śmiało PW, przejeździłem ponad rok, połowę mechaniki wymieniałem samodzielnie (co by nie było do A6 trzeba mieć pewnego mechanika, bo jak wstawisz byle gdzie i naprawią na odczepnego to szybko się zemści) a że takiego mechanika nie miałem to wolałem zrobić sam - dbając o montaż częsci zgodnie ze sztuką dbając przy tym o estetykę.



W wątku autorowi chodzi o A6C4 z 2,5 litrowym 5cio cylindrowym rzędowym silnikiem diesla. O V6tkach wszyscy wiedzą

Nie ma zawieszenia S-line :D Następny szczęśliwy posiadacz. Są zaiwchy 1BA,1BE itp. - są to standardowe zawieszenia o różnej wysokości i twardości ale nie mają nic wspólnego z S-line

Autor:  lucas3512 [ 17.lip.2016 21:50:05 ]
Tytuł:  Re: A6 C4, C5, a może A4 B6

Szukaj A6 C5, to będzie najlepsze...
Jeśli przed lift, to 2.8 V6 Pb 193KM lub 1.9TDI 110KM, jeśli polift, to jak wspomniano 2.4V6 Pb 165KM(?) lub 1.9TDI 130KM ale o zdrowego Diesla będzie ciężko...
Rozrząd w V6 nie jest skomplikowany i drogi, zależy czy robisz sam, czy komuś zlecasz :peace:
I najlepiej jakbyś szukał z Quattro na pokładzie, ale to już only Pb, w Dieslach nie występował...

Autor:  hubos21 [ 17.lip.2016 21:59:31 ]
Tytuł:  Re: A6 C4, C5, a może A4 B6

ArtHurO napisał(a):

W wątku autorowi chodzi o A6C4 z 2,5 litrowym 5cio cylindrowym rzędowym silnikiem diesla. O V6tkach wszyscy wiedzą

Nie ma zawieszenia S-line :D Następny szczęśliwy posiadacz. Są zaiwchy 1BA,1BE itp. - są to standardowe zawieszenia o różnej wysokości i twardości ale nie mają nic wspólnego z S-line


zajrzyj w ETKE to zobaczysz, że w A4/B6 i C5 Fl jest zawieszenie 1bV i to jest właśnie zawieszenie z s-line, ma inne amortyzatory, są też czerwone ale bardzo twarde

Autor:  ArtHurO [ 18.lip.2016 20:12:43 ]
Tytuł:  Re: A6 C4, C5, a może A4 B6

hubos21 napisał(a):
ArtHurO napisał(a):

W wątku autorowi chodzi o A6C4 z 2,5 litrowym 5cio cylindrowym rzędowym silnikiem diesla. O V6tkach wszyscy wiedzą

Nie ma zawieszenia S-line :D Następny szczęśliwy posiadacz. Są zaiwchy 1BA,1BE itp. - są to standardowe zawieszenia o różnej wysokości i twardości ale nie mają nic wspólnego z S-line


zajrzyj w ETKE to zobaczysz, że w A4/B6 i C5 Fl jest zawieszenie 1bV i to jest właśnie zawieszenie z s-line, ma inne amortyzatory, są też czerwone ale bardzo twarde



O widzisz... człowiek cały czas się uczy

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/