.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A4 b6 2.0 LPG Brak sprężania po kupnie
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=138775
Strona 1 z 1

Autor:  zuber33 [ 26.lip.2016 14:16:50 ]
Tytuł:  A4 b6 2.0 LPG Brak sprężania po kupnie

Witam :D
Jestem nowym użytkownikiem tego forum oraz od niedawna posiadaczem A4 b6.Niestety mam z nim problem,ponieważ kupiłem ją w czwartek niby w komisie ale później okazało się że komis tylko pomagał sprzedać auto osobie prywatnej.Po jeździe próbnej doszło do transakcji i pojechałem autem do domu. Po ok. 50km silnik zaczął nie równo pracować. Po 150km pokazała się kontrolka CHECK ENGINE a silnik chodził jeszcze gorzej i szarpał przy przyśpieszaniu.W domu po odczytaniu błędu: Wypadanie zapłonu na pierwszym cyl. wymieniłem cewkę oraz kpl. świec.Wtedy poruszałem kablami do cewek i silnik zaczął chodzić jakby lepiej,choć po jakimś czasie dalej chodzi nie równo.Znajomy mechanik postanowił sprawdzić kompresję/sprężanie czy cuś i wyszło że na cylindrze 1 i 2 jest ciśnienie 5-6 a na cyl. 3 i 4 jest ok 10.Remont kosztowałby jakieś 1600 z robocizną,więc zaproponowałem sprzedawcy aby dożucił 1000zł na remont i nie będę robić problemu.Lecz on stwierdził że woli wziąć auto spowrotem,bo za dużo już do niego dołożył i żebym odwiózł mu auto do komisu czyli 200km ode mnie.Mi się takie rozwiązanie nie bardzo podoba ponieważ polubiłem ten samochód,nie jest nigdzie bity i ten silnik jakoś bym przebolał,ale boje się że jeśli on chce go spowrotem to czy nie ma tam jeszcze jakiejś niespodzianki,nie wiem teraz jak to załatwić.
Dodam że nie dałem za niego zbyt dużo bo 17.000zł,ma przejechane niby 165 000,ale w to juz nie wierzę,ma instalację lpg STAG i jest z 2001r.
PS.mechanik powiedział że mogli dolać jakiegoś ceramizera czy cuś i te pierwsze 50km jechał w miare dobrze
Doradźcie mi co mam teraz zrobić???

Autor:  drookash [ 26.lip.2016 14:28:03 ]
Tytuł:  Re: A4 b6 2.0 LPG Brak sprężania po kupnie

Jedź oddaj... i po problemie. Zacznie się od remontu (???) Zwalisz głowicę, ruszysz coś przy silniku... a potem sprzedający nie będzie już chętny czegokolwiek zwracać. Nie wiem na jakich częściach masz ten remont za taką kasę i na czym on by miał polegać ale uwierz... 1600 to 1/3 kwoty jaką będziesz musiał wsadzić by auto zaczęło jeździć :) 2.0 silnik ALT jak pamiętam ? Za chwilę poleci fazator... a to już pierwszy drogi element.
Przebieg... no cóż :) Typowo komisowy... Oddaj - kup inne - jest tego wiele !

Autor:  zuber33 [ 26.lip.2016 14:37:19 ]
Tytuł:  Re: A4 b6 2.0 LPG Brak sprężania po kupnie

Zastanowię się jeszcze.
Więc jaki silnik polecalibyście do tego modelu?

Autor:  drookash [ 26.lip.2016 14:57:58 ]
Tytuł:  Re: A4 b6 2.0 LPG Brak sprężania po kupnie

Trwały... sprawdzony 1.9TDI 130PS AWX - skrzynia 5 bieg, silnik rozkminiony na maxa... Po lekkim programie wciąga te 2.0 nosem.
Turbo i wtryski dostaniesz już na każdym "straganie" więc nie ma zabójczych cen.

Autor:  bloku [ 26.lip.2016 15:08:03 ]
Tytuł:  Re: A4 b6 2.0 LPG Brak sprężania po kupnie

Oddac w ramach przyslugujacych Ci praw. Wada ukryta a jak sie beda spierac to do rzeczoznawcy.

Jesli chcesz go sobie zostawic to wyremontuj silnik. Szkoda bawic sie w swapy a jesli juz tak mocno chcesz to 1,8T taki jak byl w B6 bedzie optymalny.

wytapatane zenkiem

Autor:  zuber33 [ 26.lip.2016 15:33:49 ]
Tytuł:  Re: A4 b6 2.0 LPG Brak sprężania po kupnie

TDI odpada kategorycznie,mam vectre c 1.9CDTI nie ma z nim problemów tylko dużo taniej wychodzi jazda na LPG.
Szukałem 1.8t ale do 20000zł ciężko znaleźć żeby gdzieś szpachla nie odpadała,a chciałbym się w tej cenie wyrobić z gazem,zobaczę może jeszcze na inne auta ale ciągnie mnie jakoś do czterech kółek

Autor:  hubos21 [ 26.lip.2016 17:25:01 ]
Tytuł:  Re: A4 b6 2.0 LPG Brak sprężania po kupnie

widać szybką naprawę po awarii rozrządu, w tych silnikach notorycznie sypie się zmienna faza albo ścina się klin na kole od wałka rozrządu, kup 2.4 i będziesz miał spokój

zuber33 napisał(a):
TDI odpada kategorycznie,mam vectre c 1.9CDTI nie ma z nim problemów tylko dużo taniej wychodzi jazda na LPG.
Szukałem 1.8t ale do 20000zł ciężko znaleźć żeby gdzieś szpachla nie odpadała,a chciałbym się w tej cenie wyrobić z gazem,zobaczę może jeszcze na inne auta ale ciągnie mnie jakoś do czterech kółek


czy aż tak dużo naprawdę, przecież te silniki w odróżnieniu od AWX/AVFa są bardzo oszczędne

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/