.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Co wybrać jako następne ? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=138878 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | szymekwittek [ 05.sie.2016 22:33:43 ] |
Tytuł: | Co wybrać jako następne ? |
Witam. Obecnie jezdze Audi A4 B5 1.8T (180km) i zastanawiam sie nad zmiana samochodu. Lubię "długie" samochody dlatego myślę nad dwoma konkretnymi modelami: Audi A6 C5 silnik 2,8 lub 3,0 Audi A8 D2 silnik 2,8 3,7 4,2 1,8T to bardzo fajny silnik ale chciałbym cos z V6 lub V8 Jakie byly by koszty utrzymania w.w samochodów? Jakiego silnika szukać ( pod LPG )? |
Autor: | bloku [ 05.sie.2016 22:35:38 ] |
Tytuł: | Re: Co wybrać jako następne ? |
Jeśli nie martwisz się o koszty jakie generują duże silniki to stawiałbym na A6 3,0 30V (szybciej znajdziesz niż 2,8) oczywiście tylko w Q. W ośce V6 z 2,8-3,0 nie mają zbytnio sensu. Jeśli już ośka to 2,4 V6. A8 wypada kupić tylko z V8ką! |
Autor: | szymekwittek [ 05.sie.2016 23:26:15 ] |
Tytuł: | Re: Co wybrać jako następne ? |
ok ok , czyli jesli szukac to A6 ? Oczywiscie ze tylko quattro , nie dopisałem wczesniej, moj blad A który silnik lepiej zniesie instalacje LPG ? I co masz na mysli mówiąc duze koszty ? |
Autor: | ernieball [ 06.sie.2016 07:00:46 ] |
Tytuł: | Re: Co wybrać jako następne ? |
Do LPG wszystkie wymienione się nadają. Do V8 trochę droższa instalacja niż do V6 (większy reduktor/reduktory i dwa wtryski więcej) W sumie jak masz kupić 3.0 to lepiej 4.2, koszty utrzymania na podobnym poziomie. 4.2V8 spali Ci w cyklu mieszanym może 1-1,5L więcej od 3.0V6, piszę tu o A6C5 4.2V8 nie S6 bo ten pali więcej. Także jeżdżąc na LPG koszty 4.2 vs 3.0 podobne a jazda o niebo lepsza. Koszty eksploatacji ,zrobienie rozrządu, zawieszenie itd... 4.2 vs 3.0 na podobnym poziomie. |
Autor: | szymekwittek [ 06.sie.2016 10:06:34 ] |
Tytuł: | Re: Co wybrać jako następne ? |
Dzieki za rady A teraz na co miałbym zwrócić uwagę podczas kupowania A6C5? Które czesci sa najdrozsze w samochodzie ? |
Autor: | bloku [ 06.sie.2016 12:50:37 ] |
Tytuł: | Re: Co wybrać jako następne ? |
Osprzęt silnika - czy to V6 czy V8 to masz komplet cewek, świec, rozrząd z nastawnikami (poza 2,8 które jest sporo tańsze pod tym względem), katalizatory. W przypadku tiptronica sama skrzynia. Zawieszenie jest wszędzie na podobnym poziomie kosztowym, podobnie heble. W 3,0 i 4,2 najlepiej jechać z kimś kto zna te silniki aby nie kupić bubla. |
Autor: | lucas3512 [ 06.sie.2016 21:36:13 ] |
Tytuł: | Re: Co wybrać jako następne ? |
3.0 ASN, to wadliwe jednostki, nie bez powodu taki silnik kosztuje na rynku wtórnym 5 tysi Jeśli już, to porządne i niezawodne 2.8 V6 lub 4.2 V8 2.8, to silnik okropnie tani w eksploatacji,, za to 4.2 daje większą frajdę, ale jest droższy w obsłudze 2.8 pakowano chyba do 2000r., później 2.4/3.0/4.2 (1.8 i 2.0) nie liczę z benzyn... |
Autor: | bloku [ 06.sie.2016 21:48:30 ] |
Tytuł: | Re: Co wybrać jako następne ? |
Kiedy ludzie skończą z powielaniem mitów na temat ASNów?! Tak samo można powiedzieć o 2,8 30V bo leje się z nich jak z podciętej świni. Jakoś na forach niemieckich czy holenderskich nikt nie piszę złego na ich temat (poza spalaniem). |
Autor: | drookash [ 06.sie.2016 22:03:31 ] |
Tytuł: | Re: Co wybrać jako następne ? |
Dobra... ja Ci nie powiem ktory zniesie lepiej gaz... z przyczyn oczywistych Natomiastbczy to ASN czy AQF czy inne pochodne 40v V8... to koszta eksploatacji i utrzymania podobne. |
Autor: | 123mielony [ 07.sie.2016 09:54:33 ] |
Tytuł: | Re: Co wybrać jako następne ? |
szymekwittek napisał(a): Witam. Obecnie jezdze Audi A4 B5 1.8T (180km) i zastanawiam sie nad zmiana samochodu. Lubię "długie" samochody dlatego myślę nad dwoma konkretnymi modelami: Audi A6 C5 silnik 2,8 lub 3,0 Audi A8 D2 silnik 2,8 3,7 4,2 1,8T to bardzo fajny silnik ale chciałbym cos z V6 lub V8 Jakie byly by koszty utrzymania w.w samochodów? Jakiego silnika szukać ( pod LPG )? Kolego bierz A8 D2 4.2 i będziesz zadowolony,koszty utrzymania podobne do A6 C5 4.2 a nie ma problemu z korozją. |
Autor: | lucas3512 [ 07.sie.2016 22:23:58 ] |
Tytuł: | Re: Co wybrać jako następne ? |
bloku napisał(a): Kiedy ludzie skończą z powielaniem mitów na temat ASNów?! Tak samo można powiedzieć o 2,8 30V bo leje się z nich jak z podciętej świni. Jakoś na forach niemieckich czy holenderskich nikt nie piszę złego na ich temat (poza spalaniem). Jak pisałem powyżej, nie bez powodu te silniki mają taką cenę. Każdy może znaleźć w sieci info, dlaczego tak jest Co do 2.8, to już Ci mówię, bo sprawdziłem na własnej skórze: Wymieniasz odmę za 150PLN, zalewasz dobry olej, minimum 5W40, wymieniasz uszczelki i uszczelniacze przy okazji robienia rozrządu i zapominasz o jakichkolwiek wyciekach itp. Zrobiłem autem po wspomnianych wymianach ponad 50tyś km i nic się nie dzieje Trzeba pamiętać ,że wycieki z tych silników zdarzają się, ale przez niedrożną odmę, która kosztuje grosze, przez kiepskiej jakości olej, którego opary zapychają Eżektor oraz przez niedogrzanie silnika, także to pierdoły, które przy normalnym użytkowaniu nie występują Słupek do 3.0 - koszt ~5000zł, słupek 2.8 - koszt ~1400zł, cena zwykle bierze się z popytu Proszę tu taki tam wątek o tym niezawodnym silniku, który otaczają mity: viewtopic.php?f=27&t=125453 |
Autor: | bloku [ 08.sie.2016 09:39:24 ] |
Tytuł: | Re: Co wybrać jako następne ? |
Zaden argument. Gibona auto znam i wiem jakie mial problemy. Ja na wlasnej skorze wiem ze ASN to dobry piec dopoki sie niedobierze do niego mechanik fujara. Juz pisalem wczesniej moj byly asn ma obecbie 375kkm, znam dwa inne co podchodza pod 400kkm i nigdy nic sie nie dzialo. Ale...uzywaja dobrych olei i wymiana co 10-12kkm. Podstawa to rozrzad, osprzet na porzadnych gratach a nie maxgearach. Takze nie dam sobie wmowic ze to trefne silniki. Ceny tych silnikow sa drogie u nas bo jest ich malo a za to duzo zaniedbanych aut, zwlaszcza z PL salonow. Zle poskladane rozrzady bez ingerencji w fazatory. Silniki ANK i AQJ tez sa drogie a nie maja zlej opinii choc sa konstrukcyjnie starsze. wytapatane zenkiem |
Autor: | szymekwittek [ 17.sie.2016 21:02:21 ] |
Tytuł: | Re: Co wybrać jako następne ? |
Dzieki za wszystkie rady , jednak padło na A4 B6 3.0 V6 quattro swietna maszyna |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |