.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.lis.2024 17:26:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 02.wrz.2016 06:46:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2016 11:28:09
Posty: 6
Cześć i Czołem.

Trochę się rozpiszę :)

Przez te naście lat jeżdżenia samochodami nigdy nie miałem Audi. Zawsze bardzo mi się podobał pierwszy Allroad.
Kilka razy robiłem przymiarki i zawsze się studziłem kosztami jakie mogą się przytrafić po zakupie jakby nie było nie młodego samochodu a i zarazem nieprostego.
Z tego co czytałem na forum koszty mogą być mniej więcej takie:
Automat 5-6tys zł
Zawieszenie (miechy i pompa) 5tys zł
2,7 BiT - dwie trubiny 3tys
2,7 Bit - rozdząd 3 tys
A i komuś padł ten 2.7 i koszty miał 8,5 tyś
4,2 łańcuch i fazatory - 8tys

Jakby nie było jest to w ch...olerę kasy :) Nie wiem czy moja miłość do tego auta jest tak wielka. Miałoby być to auto do jeżdżenia everyday z instalacją LPG. Rocznie 20tys km.

Potrzebuję auto z napędem na cztery koła z momentem min. 300nm i hak. W sezonie letnim ciągam przyczepę 1600kg i muszę ją wyciągać z wody - napęd na 4 koła obowiązkowy.

Wiem że wiele modeli samochodów ma swoją jakąś bolączkę, o której trzeba wiedzieć. Ale Allroad jest chyba dla osób z zasobniejszym portfelem albo większą pasją do modelu. Ja mam auto weekendowe ale Audi też będzie dbane, pucowane itp. bo po prostu lubię samochody i dbanie o nie to jedno z moich hobby.


Myślę czy by jednak nie zmienić OOOObiektu zainteresowań na inny model.
A6 C5 Avant 4.2 Quattro. Rozrząd na pasku. Ale słyszałem kiedyś że są dwa modele skrzyń biegów i jednej należy się wystrzegać.
A8 D2 4.2 Quattro. To chyba ten sam silnik? Też na skrzynię trzeba uwazać? Na pewno komfort lepszy ale mniejszy bagażnik.
W obu powyższych po zakupie obowiązkowa wymiana rozrządu i montaż LPG

Rocznik auta nie jest dla mnie wyznacznikiem. Znam się na tyle na samochodach że trupa nie kupię. Na pewno będę szukał na forum jakichś konkretnych wskazówek jak sprawdzić konkretny model - bo wiadomo że każdy model ma swoje sekrety, które warto odkryć. Na pewno muszę kupić czujnik lakieru do Aluminium bo mam tylko do stali a z tego co pamiętam D2 ma coś alu.

Czy moja rozkminka ma sens, czy raczej gadam od rzeczy? Jaką kasę należy szykować na Allroada, A6 C5 i na A8? Ceny w ogłoszeniach to jedno a realna kasa jaką trzeba szykować to zupełnie co innego.
Ktoś na pewno z Was niedawno szukał auta i weryfikował że do kwoty X to gruzy. Tak miałem np. z Pacificą. Oglądałem od 18tys zł wszystko po kolei za 20, 22, 24,26,... te po 28 też były gruzami, szpachlowozami i do lakieru...

Pozdr.
C.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 02.wrz.2016 07:23:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2014 13:08:21
Posty: 182
Lokalizacja: Łuków, Warszawa
Auto: S6 C5 Avant manual Q 4,2 AQJ Pb/LPG
A6 C5 4.2 avant to chyba byłby dość rozsądny wybór. Jeśli weźmiesz ze sobą kogoś kto ten samochód ogarnia, podepnie do kompa i dokładnie obejrzy to raczej będzie wdzięczne auto. Rozrząd to nie tylko pasek ale i fazatory, które tanie nie są. Jeśli będą źle działać to będzie słychać albo i nie będzie - przy logach dynamicznych powinno być widać czy rozrząd dobrze działa. Koledzy polecają też samochody z mniejszymi jednostkami V6 - i mają rację bo łatwiej w razie czego będzie o części. W A6C5 4,2 przód różni się znacznie od A6 z mniejszymi silnikami i czasem potrzeba jakąś bzdurę i jest problem bo od "zwykłej" nie pasuje. Także tego.

_________________
Pozdrawiam
S6C5 Q Manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 02.wrz.2016 07:44:15 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Stare A8 D2 nie ma fazatorów.
O skrzynię się nie martw wcale.
Przy quattro jest TYLKO ta lepsza - tiptronik.
A ta "gorsza" to multitronik (zwany multilotkiem), występuje tylko przy napędzie na przód.
A6 C4 Avant 4.2 ostatni możliwy wypust polecam też rozważyć - fazatorów nie ma, automaty pancerne, nie było wersji bez quattro z silnikiem 4.2.
A8 jest całe z aluminium a nie tylko "coś ma z alu"
Myślę, że za porządne A8 D2 (ostatni wypust) trzeba by dać ze 25000 ....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 02.wrz.2016 08:07:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10334
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
To stare drogie w obsłudze dziady, pochłoną Cię z butami przy codziennej eksploatacji. Do tego jak ty chcesz ciężką przyczepę holować automatem , do tego z łodzią ładować się do akwenu, to chyba pomyliłeś auta. Tu trzeba jakiejś cięższej terenówki.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 02.wrz.2016 08:40:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2016 11:28:09
Posty: 6
Dziękuję za odpowiedzi. Czyli dobrze wyczaiłem że łańcuch w V8 jest tylko w allroad? Czyli w C5 Quattro i A8 quattro go nie ma?
I wtedy nie ma fazatorów?

Z tego co czytałem to napęd quattro jest uznawany za jeden z lepszych o ile nie najlepszy z tego rodzaju napędów w autach osobowych?

Co do terenówki - to nie planuję zrzucać łodzi z plaży ani w sitowie, tylko na betonowych slipach ale i przy takich Pacifica potrzebowała załączenia tylnych kół. Czasami na slipie jest dziura/schodek/kończy się slip i wtedy, ponieważ slip jest z reguły mokry i jest na nim piach, przydaje się napęd wszystkich kół. Co do ciężaru przyczepy to jest ona lekka - 1600kg. Lekka w porównaniu do lawet, które ważą 2250 czy 2500kg. A taki cherokee ma 3500 na haku (auto terenowe może holować 1,5 masy holownika :) ) A pozatym to bujająca taczka :D

Pacifica spełnia wszystkie oczekiwania, łódź wyciąga (jak nie ma uskoków) na 1500 obrotów, zero emocji. Transitem 2.0tdci 300nm raz holowałem to na wiadukcie trzeba było dać obroty a w deszczu buksował :) Zaskoczyłem się bo przecież diesel :) Zresztą terenówką jechać do Chorwacji to już hardcore a żona ma cabrio, więc z dzieckiem się nie zmieścimy :)

Co do holowania - wg.mnie tylko automat. Zero palenia sprzęgła przy manewrach i wyciąganiu z wody, a z przyczepą czasem trzeba tyłem w bramę przez krawężnik przejechać. W Pacifice zastosowałem (zgodnie z zaleceniami instrukcji) dodatkową dużą chłodnicę oleju.

Co do V6 - fajne są ale miałem już jedno V8 na codzień - BMW E38 730i z M60 i byłem mega zadaowolony ale to był udany silnik. V6 2.8 ACK mam w łodzi i też jest bdb ale korci mnie to 4.2 V8 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 02.wrz.2016 09:04:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Cleveland napisał(a):
Dziękuję za odpowiedzi. Czyli dobrze wyczaiłem że łańcuch w V8 jest tylko w allroad? Czyli w C5 Quattro i A8 quattro go nie ma?
I wtedy nie ma fazatorów?


W Allroadzie masz silnik 4.2 z rozrządem na łańcuchu i to nie jednym, C5 i D2 po lifcie mają rozrząd na pasku ale w głowicach masz też łańcuszki i nastawniki/fazatory


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 02.wrz.2016 09:15:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2016 11:28:09
Posty: 6
Czy one s drogie? Awaryjne? Typowa awaria czy praktycznie nikomu się nie przytrafiło?


Ostatnio edytowano 02.wrz.2016 09:56:50 przez Cleveland, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 02.wrz.2016 09:30:55 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Zużywają się adekwatnie do przebiegu. Następuje to szybciej gdy auto było serwisowane w trybie LongLife.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 02.wrz.2016 11:33:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2013 23:05:05
Posty: 239
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi S6 C5 2003 sedan
Ja ostatnio wymieniałem jeden nastawnik, cena to 2200 zł po zniżkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 02.wrz.2016 11:45:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
kocureq napisał(a):
Ja ostatnio wymieniałem jeden nastawnik, cena to 2200 zł po zniżkach.


to i tak dużo taniej niż zrobienie rozrządu w allroadzie pomijając już ewentualne koszty robocizny, nie trzeba wyciągać silnika a ponoć da się zmienić bez rozpinania rozrządu jak łańcuch też zmieniasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 02.wrz.2016 22:30:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2016 11:28:09
Posty: 6
A jezeli ew. By się trafilo S6 C5 4,2 340km quattro to czy to auto jest kompletnie inne od A6 4,2? Czy raczej roznice są w hamulcach i jakich detalach? Czy ekploatacja jest kosmicznie droższa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 03.wrz.2016 11:42:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Koszty będą na tym samym poziomie, nawet na plus dla S6 według mnie, bo A6 4.2 z tyłu ma Nivo, a S6 zwykłe amorki.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 03.wrz.2016 19:04:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.mar.2011 14:37:35
Posty: 150
2rafal7 napisał(a):
Koszty będą na tym samym poziomie, nawet na plus dla S6 według mnie, bo A6 4.2 z tyłu ma Nivo, a S6 zwykłe amorki.

+1 oraz może trafić się manual.

_________________
s6 c5 manual/v70


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model.
PostNapisane: 12.wrz.2016 22:56:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.wrz.2016 11:28:09
Posty: 6
Kupione S6 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: