.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=139161 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Cleveland [ 02.wrz.2016 06:46:15 ] |
Tytuł: | Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
Cześć i Czołem. Trochę się rozpiszę Przez te naście lat jeżdżenia samochodami nigdy nie miałem Audi. Zawsze bardzo mi się podobał pierwszy Allroad. Kilka razy robiłem przymiarki i zawsze się studziłem kosztami jakie mogą się przytrafić po zakupie jakby nie było nie młodego samochodu a i zarazem nieprostego. Z tego co czytałem na forum koszty mogą być mniej więcej takie: Automat 5-6tys zł Zawieszenie (miechy i pompa) 5tys zł 2,7 BiT - dwie trubiny 3tys 2,7 Bit - rozdząd 3 tys A i komuś padł ten 2.7 i koszty miał 8,5 tyś 4,2 łańcuch i fazatory - 8tys Jakby nie było jest to w ch...olerę kasy Nie wiem czy moja miłość do tego auta jest tak wielka. Miałoby być to auto do jeżdżenia everyday z instalacją LPG. Rocznie 20tys km. Potrzebuję auto z napędem na cztery koła z momentem min. 300nm i hak. W sezonie letnim ciągam przyczepę 1600kg i muszę ją wyciągać z wody - napęd na 4 koła obowiązkowy. Wiem że wiele modeli samochodów ma swoją jakąś bolączkę, o której trzeba wiedzieć. Ale Allroad jest chyba dla osób z zasobniejszym portfelem albo większą pasją do modelu. Ja mam auto weekendowe ale Audi też będzie dbane, pucowane itp. bo po prostu lubię samochody i dbanie o nie to jedno z moich hobby. Myślę czy by jednak nie zmienić OOOObiektu zainteresowań na inny model. A6 C5 Avant 4.2 Quattro. Rozrząd na pasku. Ale słyszałem kiedyś że są dwa modele skrzyń biegów i jednej należy się wystrzegać. A8 D2 4.2 Quattro. To chyba ten sam silnik? Też na skrzynię trzeba uwazać? Na pewno komfort lepszy ale mniejszy bagażnik. W obu powyższych po zakupie obowiązkowa wymiana rozrządu i montaż LPG Rocznik auta nie jest dla mnie wyznacznikiem. Znam się na tyle na samochodach że trupa nie kupię. Na pewno będę szukał na forum jakichś konkretnych wskazówek jak sprawdzić konkretny model - bo wiadomo że każdy model ma swoje sekrety, które warto odkryć. Na pewno muszę kupić czujnik lakieru do Aluminium bo mam tylko do stali a z tego co pamiętam D2 ma coś alu. Czy moja rozkminka ma sens, czy raczej gadam od rzeczy? Jaką kasę należy szykować na Allroada, A6 C5 i na A8? Ceny w ogłoszeniach to jedno a realna kasa jaką trzeba szykować to zupełnie co innego. Ktoś na pewno z Was niedawno szukał auta i weryfikował że do kwoty X to gruzy. Tak miałem np. z Pacificą. Oglądałem od 18tys zł wszystko po kolei za 20, 22, 24,26,... te po 28 też były gruzami, szpachlowozami i do lakieru... Pozdr. C. |
Autor: | PawelP [ 02.wrz.2016 07:23:34 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
A6 C5 4.2 avant to chyba byłby dość rozsądny wybór. Jeśli weźmiesz ze sobą kogoś kto ten samochód ogarnia, podepnie do kompa i dokładnie obejrzy to raczej będzie wdzięczne auto. Rozrząd to nie tylko pasek ale i fazatory, które tanie nie są. Jeśli będą źle działać to będzie słychać albo i nie będzie - przy logach dynamicznych powinno być widać czy rozrząd dobrze działa. Koledzy polecają też samochody z mniejszymi jednostkami V6 - i mają rację bo łatwiej w razie czego będzie o części. W A6C5 4,2 przód różni się znacznie od A6 z mniejszymi silnikami i czasem potrzeba jakąś bzdurę i jest problem bo od "zwykłej" nie pasuje. Także tego. |
Autor: | Morgi [ 02.wrz.2016 07:44:15 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
Stare A8 D2 nie ma fazatorów. O skrzynię się nie martw wcale. Przy quattro jest TYLKO ta lepsza - tiptronik. A ta "gorsza" to multitronik (zwany multilotkiem), występuje tylko przy napędzie na przód. A6 C4 Avant 4.2 ostatni możliwy wypust polecam też rozważyć - fazatorów nie ma, automaty pancerne, nie było wersji bez quattro z silnikiem 4.2. A8 jest całe z aluminium a nie tylko "coś ma z alu" Myślę, że za porządne A8 D2 (ostatni wypust) trzeba by dać ze 25000 .... |
Autor: | mały v8 [ 02.wrz.2016 08:07:40 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
To stare drogie w obsłudze dziady, pochłoną Cię z butami przy codziennej eksploatacji. Do tego jak ty chcesz ciężką przyczepę holować automatem , do tego z łodzią ładować się do akwenu, to chyba pomyliłeś auta. Tu trzeba jakiejś cięższej terenówki. |
Autor: | Cleveland [ 02.wrz.2016 08:40:12 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
Dziękuję za odpowiedzi. Czyli dobrze wyczaiłem że łańcuch w V8 jest tylko w allroad? Czyli w C5 Quattro i A8 quattro go nie ma? I wtedy nie ma fazatorów? Z tego co czytałem to napęd quattro jest uznawany za jeden z lepszych o ile nie najlepszy z tego rodzaju napędów w autach osobowych? Co do terenówki - to nie planuję zrzucać łodzi z plaży ani w sitowie, tylko na betonowych slipach ale i przy takich Pacifica potrzebowała załączenia tylnych kół. Czasami na slipie jest dziura/schodek/kończy się slip i wtedy, ponieważ slip jest z reguły mokry i jest na nim piach, przydaje się napęd wszystkich kół. Co do ciężaru przyczepy to jest ona lekka - 1600kg. Lekka w porównaniu do lawet, które ważą 2250 czy 2500kg. A taki cherokee ma 3500 na haku (auto terenowe może holować 1,5 masy holownika ) A pozatym to bujająca taczka Pacifica spełnia wszystkie oczekiwania, łódź wyciąga (jak nie ma uskoków) na 1500 obrotów, zero emocji. Transitem 2.0tdci 300nm raz holowałem to na wiadukcie trzeba było dać obroty a w deszczu buksował Zaskoczyłem się bo przecież diesel Zresztą terenówką jechać do Chorwacji to już hardcore a żona ma cabrio, więc z dzieckiem się nie zmieścimy Co do holowania - wg.mnie tylko automat. Zero palenia sprzęgła przy manewrach i wyciąganiu z wody, a z przyczepą czasem trzeba tyłem w bramę przez krawężnik przejechać. W Pacifice zastosowałem (zgodnie z zaleceniami instrukcji) dodatkową dużą chłodnicę oleju. Co do V6 - fajne są ale miałem już jedno V8 na codzień - BMW E38 730i z M60 i byłem mega zadaowolony ale to był udany silnik. V6 2.8 ACK mam w łodzi i też jest bdb ale korci mnie to 4.2 V8 |
Autor: | hubos21 [ 02.wrz.2016 09:04:38 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
Cleveland napisał(a): Dziękuję za odpowiedzi. Czyli dobrze wyczaiłem że łańcuch w V8 jest tylko w allroad? Czyli w C5 Quattro i A8 quattro go nie ma? I wtedy nie ma fazatorów? W Allroadzie masz silnik 4.2 z rozrządem na łańcuchu i to nie jednym, C5 i D2 po lifcie mają rozrząd na pasku ale w głowicach masz też łańcuszki i nastawniki/fazatory |
Autor: | Cleveland [ 02.wrz.2016 09:15:04 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
Czy one s drogie? Awaryjne? Typowa awaria czy praktycznie nikomu się nie przytrafiło? |
Autor: | gitmar [ 02.wrz.2016 09:30:55 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
Zużywają się adekwatnie do przebiegu. Następuje to szybciej gdy auto było serwisowane w trybie LongLife. |
Autor: | kocureq [ 02.wrz.2016 11:33:24 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
Ja ostatnio wymieniałem jeden nastawnik, cena to 2200 zł po zniżkach. |
Autor: | hubos21 [ 02.wrz.2016 11:45:27 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
kocureq napisał(a): Ja ostatnio wymieniałem jeden nastawnik, cena to 2200 zł po zniżkach. to i tak dużo taniej niż zrobienie rozrządu w allroadzie pomijając już ewentualne koszty robocizny, nie trzeba wyciągać silnika a ponoć da się zmienić bez rozpinania rozrządu jak łańcuch też zmieniasz |
Autor: | Cleveland [ 02.wrz.2016 22:30:28 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
A jezeli ew. By się trafilo S6 C5 4,2 340km quattro to czy to auto jest kompletnie inne od A6 4,2? Czy raczej roznice są w hamulcach i jakich detalach? Czy ekploatacja jest kosmicznie droższa? |
Autor: | 2rafal7 [ 03.wrz.2016 11:42:37 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
Koszty będą na tym samym poziomie, nawet na plus dla S6 według mnie, bo A6 4.2 z tyłu ma Nivo, a S6 zwykłe amorki. |
Autor: | milosik [ 03.wrz.2016 19:04:53 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
2rafal7 napisał(a): Koszty będą na tym samym poziomie, nawet na plus dla S6 według mnie, bo A6 4.2 z tyłu ma Nivo, a S6 zwykłe amorki. +1 oraz może trafić się manual. |
Autor: | Cleveland [ 12.wrz.2016 22:56:07 ] |
Tytuł: | Re: Pierwsze Audi - gruba rozkminka który model. |
Kupione S6 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |