.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Kupno Audi A6C5 rocznik 2003-2004
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=139219
Strona 1 z 1

Autor:  przemo214 [ 07.wrz.2016 11:54:21 ]
Tytuł:  Kupno Audi A6C5 rocznik 2003-2004

Witam.

Jak w temacie , chce kupić Audi A6C5 tylko nie do końca wiem z jakim silnikiem , ale myślę o 1.9 TDI 130KM lub 1.8T 150KM.
Pytanie moje dotyczy na co mam zwracać uwagę przy zakupie tego auta?
Na co dokładnie zwrócić uwagę przy wyborze 1.9TDI 130KM a na co gdy bym wybierał jednostkę napędową 1.8T 150KM?
Jakli silnik waszym zdaniem jest lepszy ?
Który będzie bardziej niezawodny?
Min. na jakieś 2 lata by wytrzymał bez większych awarii , oczywiście mam zamiar po kupnie wymienić pasek rozrządu z pompa wody.
Dodam iż więcej będzie używany w mieście niż poza nim.


Czytałem troszkę o przypadłościach owych jednostek napędowych i tak:

W jednostce 1.8 TDI nic szczególnego nie zauważyłem ( wydaje mi się bezpieczna )
Ale już w jednostce 1.8T benzyna to lubią psuć się popychacze i łańcuszki i napinacz wałka rozrządu, a do tego niektóre jednostki lubią wciągać dużo oleju.
Można oczywiście te pierwsze dwie wady szybko wykryć słuchając pracy silnika.
Jeśli łańcuszek będzie wyciągnięty lub napinacz już zużyty to będzie słychać metaliczny dźwięk niezależnie od rozgrzania auta.
A jeśli popychacze to będzie słychać także metaliczny dźwięk ale z czasem nagrzewania się silnika będzie coraz głośniejszy.
Ale jeśli dotyczy spalania oleju w nadmiarze to już nieda się sprawdzić nie jeżdząc.
Można ewentualnie sprawdzić stan oleju i gdyby było mało podziękować, ale to nie jest jakieś jednoznaczne z tym iż on bierze olej.

A może niektórzy z was może coś więcej powiedzieć po swojej obserwacji.

Za każda podpowiedź bardzo serdecznie dziękuje.

Autor:  mały v8 [ 07.wrz.2016 12:49:42 ]
Tytuł:  Re: Kupno Audi A6B5 rocznik 2003-2004

Nie ma czegoś takiego jak A6 B5,ale czytaj dalej, na forum było wszystko o tych starych autach.

Autor:  przemo214 [ 07.wrz.2016 13:33:47 ]
Tytuł:  Re: Kupno Audi A6C5 rocznik 2003-2004

Dziękuję za poprawienie, niewiem czemu uwaliło mi się to A6B5 teraz powinno być dobrze i reszta poprawiona. Cały czas szukam jakiś informacji na temat silnika, bo to najbardziej mnie interesuje. Reszta to już jest wybrana, czyli A6 C5

Autor:  adiaudi [ 07.wrz.2016 16:29:28 ]
Tytuł:  Re: Kupno Audi A6C5 rocznik 2003-2004

Przecież powyżej mały v8 napisał, że na forum było wszystko... Opcja 'szukaj' i czytania od pierona.

Autor:  przemo214 [ 08.wrz.2016 08:43:42 ]
Tytuł:  Re: Kupno Audi A6C5 rocznik 2003-2004

Widzę że niema chętnych by się normalnie wypowiedzieli.
Każdy tylko mondrala, napisałem jasno i prosto czego potrzebuje.
Więc dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
I z tego forum to na tyle.

Autor:  tomeksopot [ 08.wrz.2016 08:50:36 ]
Tytuł:  Re: Kupno Audi A6C5 rocznik 2003-2004

Kolego przemo...
zwróć uwagę na daty rejestracji na forum kolegów "mondrali" i ilość ich postów...jeżeli piszą,że wszystko było już napisane to znaczy,że tak jest. Takich postów jak Twój jest 20 w tygodniu,a na zadane przez Ciebie pytanie odpowiedź padła już setki razy. Nikt tu nie jest złośliwy tylko nie ma sensu przepisywać po raz enty tego samego czyli informacji o motorach 1,8T i 1,9TDI...
A to,że Tobie się nie chce szukać to już inna sprawa... Nie obrażaj się tylko poświęć troche czasu,a znajdziesz tu wszytskie informacje. Ba pewnie znajdziesz nawet więcej niż byś chciał i jesteś w stanie ogarnąć...

Autor:  Zarathustra [ 08.wrz.2016 19:59:01 ]
Tytuł:  Re: Kupno Audi A6C5 rocznik 2003-2004

W skrócie: Oba motory są dobre, jak dużo jeździsz bierz diesla, tylko że one mogą mieć już połmilionowe przebiegi.

Autor:  Baskecior [ 08.wrz.2016 20:32:40 ]
Tytuł:  Re: Kupno Audi A6C5 rocznik 2003-2004

1,9 TDI 130 KM (AWX/AVF) to pancerny motor. Pełna diagnostyka przed zakupem i wydanie 150-200 zł na mądrą głowę pozwoli uniknąć kłopotów.
Z problemów - nieudana wymiana pompowtrysku skutkująca uwaloną głowicą, pompa tandemowa, która lubi się posypać - poza tym - motor na medal. Jedyny minus - brak quattro w tej konfiguracji...
1,8 T (nie mam opanowanych kodów silników, niech koledzy pomogą) - sprawdzona i mocna jednostka , tyle że nie sądzę iż wystarczająca do żwawego odpychania tej budy - w mojej ocenie szukałbym 2,8 ACK.
Teraz poszukaj sobie na forum korzystając z kodów silników.
Preferowane napędy quattro.
Unikamy skrzyni biegów multitronic.

Autor:  void [ 11.wrz.2016 11:10:35 ]
Tytuł:  Re: Kupno Audi A6C5 rocznik 2003-2004

Jeżeli nie masz ciśnienia na rocznik to wybierz 2,8 , był montowany do 2001, natomiast jeżeli zależy Ci na roczniku tj. 03-04 to 2,4. Mniejsza moc niż w 2,8, ale większa kultura niż 1,8T. Zaletą 1,8 T jest możliwość uzyskania wyższej mocy bez nadmiernych kosztów, po modyfikacjach będzie lepiej odpychał się. Rocznikiem nie pojeździsz, lecz stanem owszem.

Autor:  grisha [ 14.wrz.2016 09:18:36 ]
Tytuł:  Re: Kupno Audi A6C5 rocznik 2003-2004

duża buda = duży silnik
Jak ma być quattro lub tip to tylko i wyłącznie duże silniki.
Wg mnie tylko V6 albo jazda emerycka.
To moje subiektywne odczucie zwichnięte przez 8 lat ujeżdżania tego co w podpisie :-)
ps Wg mojego subiektywnego odczucia 1.8T seria z Quattro bez tip nie jedzie nawet w A4 (w trasie a nie w sprincie 0-100).

Autor:  DARIUSZ WOLIN [ 30.wrz.2016 17:11:10 ]
Tytuł:  Re: Kupno Audi A6C5 rocznik 2003-2004

JA MAM PYTANKO SŁYSZAŁEM ZE W AUDI A6 C5 3.0 B ROK 2003 USTAWIĆ ROZRZĄD TO TRZEBA JECHAĆ DO SERWISU AUDI I TAM USTAWIĄ JAKIEŚ USTAWIENIA DYNAMICZNE.CZY MOŻE MI KTOŚ COŚ O TYM POWIEDZIEĆ ?

Autor:  gitmar [ 30.wrz.2016 17:26:50 ]
Tytuł:  Re: Kupno Audi A6C5 rocznik 2003-2004

TO NIEJEST ODPOWIEDNI TEMAT NA TAKIE PYTANIA :!: :!: :!:

WYŁĄCZ CAPS LOCK :!:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/