.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=141669 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | graczzkola [ 17.kwi.2017 08:59:40 ] |
Tytuł: | Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Na wstępie pragnę przywitać się i przedstawić, ponieważ jestem tutaj nowy. Mam na imię Tomasz, mam 23 lata i nigdy nie miałem Audi hehe. Więc co ja tutaj robię ? Otóż szukam auta, które spełni kilka moich oczekiwań. Po pierwsze - V8, kocham ten dźwięk. Za każdym razem, kiedy go usłyszę na ulicy to dostaję gęsiej skórki, więc kiedy sprzedawałem swoje poprzednie auto (Rover 75 2.5 177km V6 Aut.) obiecałem sobie, że kolejne moje auto MUSI mieć V8. Po drugie - pojemność auta. Rover miał olbrzymi bagażnik, w który dało się spakować torby i jeszcze zostawało wolne miejsce. Ze względu na charakter pracy (kierowca ciężarowy - dużo bagaży) oraz odległość do firmy (120km w jedną stronę), a także zabieranie ze sobą kolegi wraz z jego bagażem, potrzebuję auta pojemnego. Po trzecie moi mili - legendarny napęd Quattro. Rover miał wszystko co potrzebowałem, prócz właśnie napędu na wszystkie cztery koła. Układ jezdny i to jak się kleił do asfaltu na oponach Michelin jest nie do opisania. Ale w zimę brakowało jednak tego dodatkowego napędu, zwłaszcza kiedy spadł śnieg. Po czwarte - ocynk. Ze względu na to, że auto praktycznie zawsze będzie stać pod chmurką (pon. - pt. na parkingu przy firmie, a weekendy pod domem), samochód musi być ocynkowany. Mam garaż, ale jak sami przeczytaliście, bardzo rzadko zagości to auto u mnie w garażu - niestety. Reasumując - Aut na rynku wtórnym jest wiele, ale wybór padł na A6 C5 4.2 V8 Quattro. Dlaczego ? Ano dlatego, że posiada wszystko co potrzebuję. Kolejną zaletą jest to, że bardzo mi się podoba sylwetka C5 w odmianie Avant. Tak, wiem, że sedan ma pojemniejszy bagażnik, ale ta zakrzywiona klapa bagażnika w sedanie - Jezu, jak bardzo to mi się nie podoba. Właśnie dlatego wybieram Avant. Przyznam się szczerze, że długo zastanawiałem się nad wyborem auta, ale decyzja zapadła w momencie, kiedy stałem na przejściu dla pieszych, a ze świateł ruszyło właśnie A6 C5 4.2 V8 Quattro. Ten dźwięk... Ten wygląd... I to jak się inni ludzie za nim obejrzeli - bezcenne. Jeśli chodzi o utrzymanie tego auta, to zdaję sobie sprawę, że tanie ono nie będzie. Ale ja jestem tylko na weekendy i mało nie zarabiam, więc za bardzo tego odczuwać nie będę, a na coś kasę trzeba wydawać hehe. I tutaj przychodzę do was po pomoc. W internecie można znaleźć wiele informacji na temat tego auta, ale gdzie szukać informacji na dany temat, jak nie na forum Audi. Zatem, lepiej wybrać z plastikowymi progami czy w kolorze nadwozia ? Tak, wiem, że to szczegół, ale dla mnie ważny. Trójramienna kierownica występowała tylko w odmianie S6 czy w zwykłej A6 też można spotkać ? Jak ten silnik współpracuje z gazem ? Jeśli zdecyduję się na gaz, to nie będę żałować pieniędzy na instalację. Jak założyć, to najlepszą. I pytanie najważniejsze - Powiedzcie mi proszę, na co zwracać uwagę przy zakupie A6 ? Powiecie - " na wszystko ", wiem, ale chodzi mi o szczegóły, o których wiedzą osoby, które już posiadają ten samochód. Pozdrawiam serdecznie, Tomek |
Autor: | Zarathustra [ 17.kwi.2017 09:27:40 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Jak koszty utrzymania Ci nie straszne to może S6? o takie od kolegi Kliku : https://www.otomoto.pl/oferta/audi-s6-1 ... yLQHZ.html |
Autor: | gitmar [ 17.kwi.2017 09:32:29 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Wybór bardzo dobry. Ale musisz pamiętać, że byle kto Ci tego auta nie naprawi. Auta mają po naście lat i pojawiają się problemy np. z nastawnikami. Nie każdy potrafi to prawidłowo zdiagnozować i w razie czego postawić auto na nogi (tzn.koła ). Skrzynia to też nie jest mocna strona tego auta. Przebiegi oscylują rzadko kiedy w wartościach mniejszych niż 300kkm a to często (co nie znaczy że zawsze) jest już górna granica wytrzymałości tej skrzyni. Korozja....akurat A6 C5 miewa z nią problemy. Te auta dzielą się na te, które miały już lakierowany dach i na takie, które będą miały to robione w najbliższej przyszłości. W rynienkach pod listwą na 99% znajdziesz rdzę ale częściej wyłazi już spod listwy. Do tego tylna klapa, tylne nadkola, doły drzwi przy listwach. Przód na szczęście jest aluminiowy, więc to odchodzi. Jeśli akceptujesz powyższe, to auto godne polecenia |
Autor: | graczzkola [ 17.kwi.2017 10:06:32 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Wiadomo, auto już swoje przejechało, swoje lata ma. Ale jeśli włożę w nie całe serce i wypłatę hehe to jeszcze pośmiga z 3-4 lata, co ? Są auta co mają po 50 lat (Mustang 66 rok) i nadal jeżdżą. Oczywiście muszą trafić do odpowiedniej osoby To mówisz Gitmar, że skrzynie bym musiał zrobić najlepiej zaraz po zakupie ? Na szczęście mam fachowca, co zajmuje się tylko skrzyniami automatycznymi całe życie oraz kolegę co jest mechanikiem. Ma własny warsztat, sam jeździ Audi A4 B8 FL, a jakby tego było mało ma jakieś tam certyfikaty od Audi powieszone na ścianie w warsztacie, że jest autoryzowany czy coś takiego, bo ukończył jakieś szkolenie w Ingolstadt w fabryce Audi. Ale co on tam dokładnie ma, to nie wiem. Odnośnie S6. Jaka jest różnica w eksploatacji S6 a zwykłej A6 ? W S6 jest wolnossący czy już jest turbina ? Bo wolę wolnossące jednostki. Co jeszcze powiecie o tym aucie ? Im więcej tym lepiej. Pozdrawiam @Edit: Włożyć gaz czy szkoda takiego pięknego auta na takie g**no ? Auto będzie służyć też jako auto na co dzień, więc nie ukrywam, że im taniej będzie jeździć tym lepiej. Mimo, że jestem tylko na weekendy, to i tak w ciągu roku potrafię zrobić około 30 tyś km. Jak widzicie cały tydzień w aucie. Kocham to i nic na to nie poradzę |
Autor: | gitmar [ 17.kwi.2017 10:52:35 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Zarówno A6 jak i S6 mają silniki wolnossące. Co do LPG, jeśli założone zgodnie ze sztuką to czemu nie. Ja osobiście bym zakładał Skrzynia jeśli nie będzie wykazywać chorobliwych objawów na dzień dobry, to nie ma potrzeby ruszać. Ewentualnie wykonać serwis w postaci wymiany oleju. Ale musisz liczyć się z tym, że może odmówić posłuszeństwa i konieczny będzie remont. |
Autor: | graczzkola [ 17.kwi.2017 11:03:44 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
To wtedy pewnie z 5 tyś. na remont pójdzie, prawda ? To nie taniej będzie kupić gdzieś z jakiegoś rozbitego i przełożyć ? @Edit: Oczywiście nie napalam się na to, żeby kupić "już, teraz, bo mam kase i chce". Wole poczekać, pooglądać i dopiero kupić jak znajdę fajny. Kolega zanim kupił swoją Alfę 159, to był oglądać 16 czy 17 sztuk przez półtora roku. W końcu kupił taką jaką chciał, jeździ nią trzeci rok i tylko leje paliwo i jeździ. Nic mu się nie psuje. Dlatego się nie napalam. Kupić łatwo, ale przy takim aucie jakie ja chcę łatwo wjebać się w koszty. @Edit 2: Rozmawiałem z kolegą, to powiedział, że on na moim miejscu kupiłby A8 D3 z ostatniego roku produkcji. Też fajne auto, zastanawiałem się nad taką opcją, ale nie widzę siebie w takiej wielkiej krowie, więc odpada. Ponoć A8 jest cała z aluminium, to prawda ? |
Autor: | emge [ 17.kwi.2017 11:58:19 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Tak. Kup d2 i to będzie najlepszy wybór |
Autor: | graczzkola [ 17.kwi.2017 12:27:17 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Co takiego ma D2 czego nie ma C5 ? |
Autor: | Ravs [ 17.kwi.2017 12:51:55 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Link podrzucony przez Zarathustra to ogłoszenie dotyczące mojej S6. Jakbyś miał jakieś pytania to wal śmiało. Pozdrawiam! |
Autor: | graczzkola [ 17.kwi.2017 14:54:50 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
A może macie jakieś inne propozycje jakie auto wybrać ? Myślałem też nad małyszówką 3.0 w benzynie, ale kolega z pracy ma i troszkę mała się wydaje. A wy co sądzicie ? Jakieś propozycje ? Pozdrawiam |
Autor: | Zarathustra [ 17.kwi.2017 15:13:23 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Kolego B6 jest MAŁE i ciasne. Ja bym brał A6/S6 lub A8, ale A8 tylko w przypadku kiedy nie zależałoby mi na przestrzeni bagażowej (do avanta więcej upchasz) i nie liczyłbym się z kosztami eksploatacji. |
Autor: | Ravs [ 17.kwi.2017 15:32:43 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Zarathustra dobrze prawi. Skoro cena tych modeli Cię nie odstrasza, to musisz zastanowić się czy będziesz w stanie go jeszcze utrzymać. Ja dla przykładu nie żałuję zakupu S6, ale porwałem się z motyką na słońce i zwyczajnie codzienna eksploatacja tego wozu za bardzo uszczupla mój portfel. |
Autor: | emge [ 17.kwi.2017 15:50:03 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
graczzkola napisał(a): Co takiego ma D2 czego nie ma C5 ? Wieczną budę. W c5 słabo z tym ocynkiem, choć można trafić zupełnie zdrowe egzemplarze. |
Autor: | Zarathustra [ 17.kwi.2017 16:27:38 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
No moja buda jeszcze się trzyma |
Autor: | graczzkola [ 17.kwi.2017 18:23:08 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Ravs napisał(a): Zarathustra dobrze prawi. Skoro cena tych modeli Cię nie odstrasza, to musisz zastanowić się czy będziesz w stanie go jeszcze utrzymać. Ja dla przykładu nie żałuję zakupu S6, ale porwałem się z motyką na słońce i zwyczajnie codzienna eksploatacja tego wozu za bardzo uszczupla mój portfel. Cena auta mnie nie przeraża. Tak samo koszty eksploatacji. Chodzi o to, że auto ma być do użytku codziennego, ale z zacięciem sportowym. Z kosztami się liczę, bo wiem, że to nie jest Paseratti czy Golf z 1.9 TDI. A co do tego ocynku, to A6 całe nie będzie przecież w rdzy, tylko pewne elementy, więc zrobić jedno nadkole czy wymienić klapę bagażnika żaden problem Raz się zrobi i będzie spokój na 2 czy 3 lata. Czekam na kolejne odpowiedzi Pozdrawiam |
Autor: | emge [ 17.kwi.2017 18:40:15 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Zarathustra napisał(a): No moja buda jeszcze się trzyma Twoja to zupełnie inna bajka, trafić taki stan to prawie jak skreślić 6 w totka |
Autor: | bloku [ 17.kwi.2017 18:41:03 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Przede wszystkim A6/S6 V8 ma aluminiową maskę (jak każde C5) ale też alu błotniki przód. Czyli główny punkt rudej wyeliminowany. Co może korodować to tylna klapa na krawędzi wewnętrznej ale tylko w przypadku gdy będą fabryczne korki (bez nich wilgoć wypływa i rudej nie ma). Zawias w pełni alu włącznie z wózkami. Dach w rynienkach jak każde współczesne Audi...lubi się pojawić bąbel. Bierz S6. Przepaść do A6 nie jest może aż tak spora ale detale robią robotę. Silnik o wiele żwawszy, skrzynia z lepszymi przełożeniami (choć są tacy co twierdzą, że jest takie samo jak w A6 V8...ja w to nie wierze patrząc na osiągi). D2 również fajne ale znaleźć w PL zdrowe już wymaga trochę czasu. A jak są perełki to cenią się jak za S6. Alternatywa dla tych aut? W kwocie do 25k nic nie ma. Bierz to co się trafi fajnego i zdrowego V8 C5 albo D2 4,2. |
Autor: | ernieball [ 17.kwi.2017 19:18:03 ] |
Tytuł: | Re: Zakup A6 C5 4.2 V8 Quattro |
Jeździłem i S6C5 i A6C5 V8 jak i A8D2, to są bardzo dobre wozy do jazdy na codzień. A8 wiadomo - płynie i niewiele pali jak na 4.2V8 - słabo nadaje się do miasta. A6V8 też jest komfortowe, dobre na nierówne drogi, w miarę jedzie ale jest mniej agresywne od S6. Pali trochę więcej od A8, w zakrętach tak sobie się prowadzi. S6C5 to jest auto którym w życiu najlepiej mi się jeździ, idealnie zestrojone zawieszenie, elastyczność, dźwięk wydechu, chociaż pali ok. 1,5L więcej od A6V8 ze względu na inne przełożenie główne skrzyni i inaczej zaprogramowany sterownik to i tak warto. Gdybym znalazł ostatni wypust S6 na dobrym wypasie to bym kupił, zagazował i użytkował na codzień. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |