.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

a4 b6 1.8t, ale czy Q?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=141706
Strona 1 z 2

Autor:  pakson [ 19.kwi.2017 15:11:52 ]
Tytuł:  a4 b6 1.8t, ale czy Q?

Witam,
planuje zakupić a4 b6 1.8t sedan (raczej wersja 150km). Mój budżet to 23-24k zł, ale wliczając wszystkie opłaty, oc, mechanika. Czyli na sam zakup auta zostaje, tak myślę, 18/19k. Zastanawiam się czy Quattro jest mi potrzebne, możecie podać zalety Quattro, poza tym, że w śniegu się nie zakopie i lepiej trzyma się drogi? Po obejrzeniu paru filmików niezbędnym w aucie wydają mi się ksenony.
Co trzeba wymienić po zakupie takiego auta? rozrząd, filtry, oleje to z pewnością, ale czy coś jeszcze? Jakie są koszty początkowych wymian i utrzymania takiego samochodu, nie wliczając w to paliwa. Chodzi mi o jakieś regularne wymiany, regularne kontrole danych podzespołów. Części z tego co wiem nie są drogie.
Znalazłem kilka ogłoszeń, oceńcie:
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-1 ... f30dd502b8
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-b ... 4ade6b85fb
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-1 ... d1bb3bad77 (tu Quattro)

z góry wielkie dzięki za pomoc i opinie.:)

Autor:  Grimson [ 19.kwi.2017 15:35:55 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

Quattro jedzie tam, gdzie kierowca chce. Auto z napędem na 1 oś - nie zawsze.

Auto przez kałuże jedzie prosto, nie ściąga jak w przypadku ośki. W razie przebicia opony na trasie, jest większa szansa na opanowanie auta. W zakrętach quattro jedzie jak przyklejone.

Autor:  Baskecior [ 19.kwi.2017 16:21:58 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

Co za pytanie ...
Kupisz bez q i będziesz żałował.
Żadnych dodatkowych extra kosztów eksploatacji poza oliwą w skrzyni i moście co jakichś czas - założywszy iż nie kupisz ulepa czy innej "okazji".

Autor:  emge [ 19.kwi.2017 16:29:25 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

Xenony niezbędne? Najważniejsze czyste klosze i dobre odbłyśniki, a co tam za palnik czy żarówka siedzi to rzecz drugorzędna.
quattro z Torsenem w zasadzie nie ma wad więc czemu go nie mieć?

Autor:  hubos21 [ 19.kwi.2017 16:43:37 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

emge napisał(a):
Xenony niezbędne? Najważniejsze czyste klosze i dobre odbłyśniki, a co tam za palnik czy żarówka siedzi to rzecz drugorzędna.


taaaa...

Autor:  pakson [ 19.kwi.2017 18:24:16 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

czyli ksenony takie niezbędne nie są, ok rozumiem. a co odpowiecie na resztę moich pytań i ocen aut ?

Autor:  Megster [ 19.kwi.2017 19:26:43 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

Grimson napisał(a):
Quattro jedzie tam, gdzie kierowca chce. Auto z napędem na 1 oś - nie zawsze.

Chyba, że jedziesz za szybko na zakręcie :)

Quattro jest przydatne nie tylko w zimie, ale w każdych warunkach kiedy masz słabą przyczepność.

Kseonon - jest zdecydowana różnica między zwykłymi światłami.

Po zakupie robisz standard jak dla wszystkich samochodów. Akurat silnik 1.8 nie wymaga specjalnej troski. Jak wymienisz to, co napisałeś, to wg mnie wystarczy.

Autor:  pakson [ 19.kwi.2017 20:38:10 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

a jakie mogą być koszty takiej wymiany filtrów, olejów i rozrządu?

Autor:  emge [ 19.kwi.2017 20:40:51 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

Przecież to zwykły 4-ro cylindrowy silnik, kilkaset złotych.

Autor:  pakson [ 19.kwi.2017 20:46:34 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

emge napisał(a):
Przecież to zwykły 4-ro cylindrowy silnik, kilkaset złotych.

gdybym się znał na tym to bym nie pytał.. a co z paskiem rozrządu? czytałem, że po zakupie też powinno się go wymienic. jaka jest wasza opinia ?

Autor:  Baskecior [ 19.kwi.2017 20:55:48 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

pakson napisał(a):
emge napisał(a):
Przecież to zwykły 4-ro cylindrowy silnik, kilkaset złotych.

gdybym się znał na tym to bym nie pytał.. a co z paskiem rozrządu? czytałem, że po zakupie też powinno się go wymienic. jaka jest wasza opinia ?

Pasek,rolki,napinacze, wszelkie paski naokoło i co tam jeszcze zauważysz + serwis klimy+ oliwa w skrzyni i moście+oliwa+filtr w motorze+filtr kabiny+filtr paliwa.

Autor:  pakson [ 19.kwi.2017 22:12:18 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

czy umiesz w przybliżeniu wycenić taką wymianę ?

Autor:  Baskecior [ 19.kwi.2017 22:51:06 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

Ja w TDI`kach przyjmuję ~1500 zł na pierwszy serwis.
Niemniej co się okaże w trakcie prac = wielką niewiadomą ...

Autor:  HQ-Automotive [ 20.kwi.2017 09:38:14 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

Ciężko powiedzieć jakie inwestycje czekają Cię na początek bo to już zależy od konkretnej sztuki na jaką trafisz,w jakim stopniu będzie zadbana i serwisowana. Napęd quattro to fajna opcja jeżeli ktoś mieszka na podgórskich czy zaśnieżonych terenach. Nie rozumiem sensu używanie go na autostradzie lub w mieście bo zwyczajnie mija się to z celem i tylko podnosi koszty serwisu. Ksenony to inna bajka, zdecydowanie polecam bo różnica dla kierowcy jest widoczna gołym okiem.

Autor:  mario.martin [ 20.kwi.2017 13:55:34 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

HQ-Automotive napisał(a):
Nie rozumiem sensu używanie go na autostradzie lub w mieście bo zwyczajnie mija się to z celem i tylko podnosi koszty serwisu.


Rzeczywiście ... koszty niemiłosierne. Wymiana oleju:
- tylny most - co 100 tyś km
- przy skrzyni manualnej - co 80 tyś km
Zabieg +/- 300 zł co przy zakupie auta i jego serwisie nie jest jakimś wielkim kosztem.

Autor:  HQ-Automotive [ 21.kwi.2017 09:39:23 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

300 zł które jednak tak czy inaczej musisz włożyć, ale faktycznie nie chce być czepialski bo w praktyce nie odczujesz tych kosztów aż tak bardzo, powiedz w takim razie jaki widzisz sens w w napędzie 4x4 skoro ktoś jeździ po mieście od światłe do świateł lub po autostradzie? Ja kompletnie żadnego skoro w najmniejszym stopniu nie wykorzystasz jego możliwości. Sprawdź też ceny części do quattro.

Autor:  ManiekManiak [ 21.kwi.2017 09:47:32 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

W mieście zima nie występuje, deszcz nie pada? Jeżdżę i po mieście i w trasy i wkoło komina. Wq.w mnie bierze jak chcę jechać a ośka ABC mieli na 3 biegu. Zjeżdżam z ronda i szuka przyczepności, spod świateł ruszam, przeładuję na 2 i szuka, jak żyć? :D Po deszczu to już tragedia. Dla taksówkarza każdy dobry, ale jak ktoś jeździ dynamicznie, a 1.8T zawalidrogą raczej nie jest, to warto kupić q. Ja już w ośkę nie wejdę więcej, można sobie tłumaczyć na wszystkie sposoby, że powoli, że ostrożnie, że wyrosłem i nie będę sandała o podłogę opierać, gów.o prawda, napęd musi być.

Autor:  mały v8 [ 21.kwi.2017 11:29:55 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

Jak bym miał kupić A4 w ośce to poszukał bym coś klasę wyżej w podobnych pieniądzach z japońskiej motoryzacji, avensis, albo acorda . Prawda jest taka że jak ktoś nie miał quattro to pier..li głupoty ze to przereklamowane, niepotrzebne i drogie, kto miał nie kupi ośki :D

HQ-Automotive napisał(a):
jaki widzisz sens w w napędzie 4x4 skoro ktoś jeździ po mieście od światłe do świateł


Nosz kurr...start ze świateł to najlepszy bajer quattro, ty wycinasz kitę, a koleś w pięciolitrowym bmw dymi kołami i zostaje z tyłu :D

Autor:  staniek [ 22.kwi.2017 08:45:33 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

mały v8 napisał(a):
Jak bym miał kupić A4 w ośce to poszukał bym coś klasę wyżej w podobnych pieniądzach z japońskiej motoryzacji, avensis, albo acorda . Prawda jest taka że jak ktoś nie miał quattro to pier..li głupoty ze to przereklamowane, niepotrzebne i drogie, kto miał nie kupi ośki :D


Podpisuję się pod tym co wyżej :) jak audi to w quattro, jeśli quattro/normalny napęd nie jest priorytetem to jest sporo fajniejszych aut/marek, których nie widac na dodatek na każdym kroku.

Autor:  Morgi [ 22.kwi.2017 09:10:38 ]
Tytuł:  Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q?

Także i ja +1

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/