.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
a4 b6 1.8t, ale czy Q? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=141706 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | pakson [ 19.kwi.2017 15:11:52 ] |
Tytuł: | a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
Witam, planuje zakupić a4 b6 1.8t sedan (raczej wersja 150km). Mój budżet to 23-24k zł, ale wliczając wszystkie opłaty, oc, mechanika. Czyli na sam zakup auta zostaje, tak myślę, 18/19k. Zastanawiam się czy Quattro jest mi potrzebne, możecie podać zalety Quattro, poza tym, że w śniegu się nie zakopie i lepiej trzyma się drogi? Po obejrzeniu paru filmików niezbędnym w aucie wydają mi się ksenony. Co trzeba wymienić po zakupie takiego auta? rozrząd, filtry, oleje to z pewnością, ale czy coś jeszcze? Jakie są koszty początkowych wymian i utrzymania takiego samochodu, nie wliczając w to paliwa. Chodzi mi o jakieś regularne wymiany, regularne kontrole danych podzespołów. Części z tego co wiem nie są drogie. Znalazłem kilka ogłoszeń, oceńcie: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-1 ... f30dd502b8 https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-b ... 4ade6b85fb https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-1 ... d1bb3bad77 (tu Quattro) z góry wielkie dzięki za pomoc i opinie. |
Autor: | Grimson [ 19.kwi.2017 15:35:55 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
Quattro jedzie tam, gdzie kierowca chce. Auto z napędem na 1 oś - nie zawsze. Auto przez kałuże jedzie prosto, nie ściąga jak w przypadku ośki. W razie przebicia opony na trasie, jest większa szansa na opanowanie auta. W zakrętach quattro jedzie jak przyklejone. |
Autor: | Baskecior [ 19.kwi.2017 16:21:58 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
Co za pytanie ... Kupisz bez q i będziesz żałował. Żadnych dodatkowych extra kosztów eksploatacji poza oliwą w skrzyni i moście co jakichś czas - założywszy iż nie kupisz ulepa czy innej "okazji". |
Autor: | emge [ 19.kwi.2017 16:29:25 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
Xenony niezbędne? Najważniejsze czyste klosze i dobre odbłyśniki, a co tam za palnik czy żarówka siedzi to rzecz drugorzędna. quattro z Torsenem w zasadzie nie ma wad więc czemu go nie mieć? |
Autor: | hubos21 [ 19.kwi.2017 16:43:37 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
emge napisał(a): Xenony niezbędne? Najważniejsze czyste klosze i dobre odbłyśniki, a co tam za palnik czy żarówka siedzi to rzecz drugorzędna. taaaa... |
Autor: | pakson [ 19.kwi.2017 18:24:16 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
czyli ksenony takie niezbędne nie są, ok rozumiem. a co odpowiecie na resztę moich pytań i ocen aut ? |
Autor: | Megster [ 19.kwi.2017 19:26:43 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
Grimson napisał(a): Quattro jedzie tam, gdzie kierowca chce. Auto z napędem na 1 oś - nie zawsze. Chyba, że jedziesz za szybko na zakręcie Quattro jest przydatne nie tylko w zimie, ale w każdych warunkach kiedy masz słabą przyczepność. Kseonon - jest zdecydowana różnica między zwykłymi światłami. Po zakupie robisz standard jak dla wszystkich samochodów. Akurat silnik 1.8 nie wymaga specjalnej troski. Jak wymienisz to, co napisałeś, to wg mnie wystarczy. |
Autor: | pakson [ 19.kwi.2017 20:38:10 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
a jakie mogą być koszty takiej wymiany filtrów, olejów i rozrządu? |
Autor: | emge [ 19.kwi.2017 20:40:51 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
Przecież to zwykły 4-ro cylindrowy silnik, kilkaset złotych. |
Autor: | pakson [ 19.kwi.2017 20:46:34 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
emge napisał(a): Przecież to zwykły 4-ro cylindrowy silnik, kilkaset złotych. gdybym się znał na tym to bym nie pytał.. a co z paskiem rozrządu? czytałem, że po zakupie też powinno się go wymienic. jaka jest wasza opinia ? |
Autor: | Baskecior [ 19.kwi.2017 20:55:48 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
pakson napisał(a): emge napisał(a): Przecież to zwykły 4-ro cylindrowy silnik, kilkaset złotych. gdybym się znał na tym to bym nie pytał.. a co z paskiem rozrządu? czytałem, że po zakupie też powinno się go wymienic. jaka jest wasza opinia ? Pasek,rolki,napinacze, wszelkie paski naokoło i co tam jeszcze zauważysz + serwis klimy+ oliwa w skrzyni i moście+oliwa+filtr w motorze+filtr kabiny+filtr paliwa. |
Autor: | pakson [ 19.kwi.2017 22:12:18 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
czy umiesz w przybliżeniu wycenić taką wymianę ? |
Autor: | Baskecior [ 19.kwi.2017 22:51:06 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
Ja w TDI`kach przyjmuję ~1500 zł na pierwszy serwis. Niemniej co się okaże w trakcie prac = wielką niewiadomą ... |
Autor: | HQ-Automotive [ 20.kwi.2017 09:38:14 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
Ciężko powiedzieć jakie inwestycje czekają Cię na początek bo to już zależy od konkretnej sztuki na jaką trafisz,w jakim stopniu będzie zadbana i serwisowana. Napęd quattro to fajna opcja jeżeli ktoś mieszka na podgórskich czy zaśnieżonych terenach. Nie rozumiem sensu używanie go na autostradzie lub w mieście bo zwyczajnie mija się to z celem i tylko podnosi koszty serwisu. Ksenony to inna bajka, zdecydowanie polecam bo różnica dla kierowcy jest widoczna gołym okiem. |
Autor: | mario.martin [ 20.kwi.2017 13:55:34 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
HQ-Automotive napisał(a): Nie rozumiem sensu używanie go na autostradzie lub w mieście bo zwyczajnie mija się to z celem i tylko podnosi koszty serwisu. Rzeczywiście ... koszty niemiłosierne. Wymiana oleju: - tylny most - co 100 tyś km - przy skrzyni manualnej - co 80 tyś km Zabieg +/- 300 zł co przy zakupie auta i jego serwisie nie jest jakimś wielkim kosztem. |
Autor: | HQ-Automotive [ 21.kwi.2017 09:39:23 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
300 zł które jednak tak czy inaczej musisz włożyć, ale faktycznie nie chce być czepialski bo w praktyce nie odczujesz tych kosztów aż tak bardzo, powiedz w takim razie jaki widzisz sens w w napędzie 4x4 skoro ktoś jeździ po mieście od światłe do świateł lub po autostradzie? Ja kompletnie żadnego skoro w najmniejszym stopniu nie wykorzystasz jego możliwości. Sprawdź też ceny części do quattro. |
Autor: | ManiekManiak [ 21.kwi.2017 09:47:32 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
W mieście zima nie występuje, deszcz nie pada? Jeżdżę i po mieście i w trasy i wkoło komina. Wq.w mnie bierze jak chcę jechać a ośka ABC mieli na 3 biegu. Zjeżdżam z ronda i szuka przyczepności, spod świateł ruszam, przeładuję na 2 i szuka, jak żyć? Po deszczu to już tragedia. Dla taksówkarza każdy dobry, ale jak ktoś jeździ dynamicznie, a 1.8T zawalidrogą raczej nie jest, to warto kupić q. Ja już w ośkę nie wejdę więcej, można sobie tłumaczyć na wszystkie sposoby, że powoli, że ostrożnie, że wyrosłem i nie będę sandała o podłogę opierać, gów.o prawda, napęd musi być. |
Autor: | mały v8 [ 21.kwi.2017 11:29:55 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
Jak bym miał kupić A4 w ośce to poszukał bym coś klasę wyżej w podobnych pieniądzach z japońskiej motoryzacji, avensis, albo acorda . Prawda jest taka że jak ktoś nie miał quattro to pier..li głupoty ze to przereklamowane, niepotrzebne i drogie, kto miał nie kupi ośki HQ-Automotive napisał(a): jaki widzisz sens w w napędzie 4x4 skoro ktoś jeździ po mieście od światłe do świateł Nosz kurr...start ze świateł to najlepszy bajer quattro, ty wycinasz kitę, a koleś w pięciolitrowym bmw dymi kołami i zostaje z tyłu |
Autor: | staniek [ 22.kwi.2017 08:45:33 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
mały v8 napisał(a): Jak bym miał kupić A4 w ośce to poszukał bym coś klasę wyżej w podobnych pieniądzach z japońskiej motoryzacji, avensis, albo acorda . Prawda jest taka że jak ktoś nie miał quattro to pier..li głupoty ze to przereklamowane, niepotrzebne i drogie, kto miał nie kupi ośki Podpisuję się pod tym co wyżej jak audi to w quattro, jeśli quattro/normalny napęd nie jest priorytetem to jest sporo fajniejszych aut/marek, których nie widac na dodatek na każdym kroku. |
Autor: | Morgi [ 22.kwi.2017 09:10:38 ] |
Tytuł: | Re: a4 b6 1.8t, ale czy Q? |
Także i ja +1 |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |