.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 00:57:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.0 TFSI czy ma tylko problem z olejem i napinaczem?
PostNapisane: 20.sty.2016 09:44:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2016 09:32:20
Posty: 3
Witam

Szukam dla siebie nowszego samochodu, a że wymagania mam dosyć szczególne (koniecznie 4x4 bo mieszkam w górach, raczej benzyna bo w dieslu boję się kosztownych napraw związanych z paliwem słabej jakości, raczej manualna skrzynia bo choć automat mi nie przeszkadza to w kilkuletnich samochodach może być kosztowna inwestycja) to rozważam również Audi A4 B7 lub B8. Najchętniej z silnikiem 2.0 TFSI lub 3.2 FSI.

Sporo czasu już spędziłem w poszukiwaniu informacji, również na tym forum i mam pytanie czy problemy z silnikiem 2.0 TFSI dotyczą tylko konieczności kontroli i dolewania oleju w silniku oraz profilaktycznej wymiany napinacza rozrządu?

Szukam Audi A4 lub BMW E90 z lat 2006-2008, ewentualnie Skoda Octavia lub Superb z lat 2010-2012. Zastanawiałem się również nad Subaru Legacy / Outback, ale te już odrzuciłem. Przyznam, że jestem lekko przerażony, bo teraz chyba nie da się kupić samochodu, który nie byłby potencjalną miną...

Przy okazji ktoś widział może ten samochód w Wieliczce?
http://otomoto.pl/oferta/audi-a4-2-0-t- ... yg3Gf.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 TFSI czy ma tylko problem z olejem i napinaczem?
PostNapisane: 20.sty.2016 12:51:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2008 09:05:06
Posty: 11
Lokalizacja: szczecin
Auto: VW Passat B6 2.0 TDI CR
Natomiast co do tego konkretnego egzemplarza -wróżąc ze zdjęć, to już na pierwszym zdjęciu widać, że co najmniej prawy błotnik, jak nie cała maska malowane, co oczywiście go nie dyskwalifikuje ale to raczej nie bezwypadkowy, jak pisze sprzedawca. Oczywiście jest to norma i u nas każdy jest bezwypadkowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 TFSI czy ma tylko problem z olejem i napinaczem?
PostNapisane: 20.sty.2016 14:32:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2016 09:32:20
Posty: 3
Dzięki za odpowiedź.

Widziałem że wcześniej pisałeś o szukajce. ;-)
Szukałem informacji o TFSI, ale wątków na temat tego silnika jest sporo, a najczęściej schodzą szybko na boczne tory i ciężko czytać wiele stron dyskusji żeby wyłapać jedną wypowiedź na temat. Ale tak jest na chyba prawie wszystkich forach... ;)

Pisałeś też że trochę za tani jest ten egzemplarz. Faktycznie w Niemczech mało jest poniżej 9000 Euro, a większość powyżej 10.000 Euro.
Ale patrzę na otomoto to widzę że zdecydowana większość B7 z lat 2006-2007 kosztuje między 25 a 32 kPLN, a B8 z lat 2007-2008 kosztuje 39-45 kPLN, a za około 50 kPLN to już rocznik 2009.
Nie zmienia to faktu że mogą to być szroty zrobione po kosztach żeby tylko się sprzedały.

kamil 02 napisał(a):
Natomiast co do tego konkretnego egzemplarza -wróżąc ze zdjęć, to już na pierwszym zdjęciu widać, że co najmniej prawy błotnik, jak nie cała maska malowane, co oczywiście go nie dyskwalifikuje ale to raczej nie bezwypadkowy, jak pisze sprzedawca. Oczywiście jest to norma i u nas każdy jest bezwypadkowy.

Kurczę, jak Ty widzisz że był malowany? Nie twierdzę że nie był, tylko ja prawie nigdy na zdjęciach nic nie widzę...
Tak jak piszesz, to że był malowany to jeszcze o niczym nie świadczy. Ja w swoim obecnym samochodzie pomalowałem dwa błotniki (korozja), maskę (korozja od spodu i sporo odprysków od kamieni na wierzchu), tylne drzwi (korozja w narożnikach od wewnętrznej strony). Ale mam zdjęcia że samochód tuż przed malowaniem nie był rozbity tylko rdza wyłaziła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 TFSI czy ma tylko problem z olejem i napinaczem?
PostNapisane: 20.sty.2016 15:27:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.wrz.2008 09:05:06
Posty: 11
Lokalizacja: szczecin
Auto: VW Passat B6 2.0 TDI CR
Co do ceny do B8 to akurat sprawa dotyczyła 2.0 tdi z 2010 r. za 40 tys zł, także w tym wypadku cena może nie jest rażąco niska i wymaga to sprawdzenia. Niemniej jednak, żeby handlarz mógł zarobić na tym aucie - pewnie powyżej 5 tys, to za jaką kwotę i w jakim stanie musi go kupić żeby dostać 40 tys. zł. Jak chyba każdy szukałem auta i w Pl i za granicą i zdecydowałem się na zakup VW Passata B6 2.0 TDI CR z końca prod z 2010 r. (wiem że to nie audi i jakoś tak na niego podało z racji wielkości, bo specjalnie mnie te auta nie kręcą) i za 4 letnie auto od dealera VW w Niemczech, zapłaciłem blisko 10 tys Euro. To była dość wysoka cena rynkowa i u nas i u nich ale za to z pewną historią, przebiegiem weryfikowanymi i u nas i na miejscu w DE (czujnik lakieru itp.). Moje podejście jest takie, że praktycznie każde auto sprowadzone od handlarza coś w sobie kryje i nie wierzę im za grosz w różne bajki. Co do opinii ze zdjęć, to zawsze będą to subiektywne odczucia - jeden widzi zużytą kierownicę, fotel a inny różne odcienie. Nie jestem blacharzem - lakiernikiem ale jest różnica w odcieniach prawego błotnika przód i drzwi - może to też być załamanie światła -ręki nie dam uciąć. Srebrny kolor jest raczej trudny do zgubienia cieniowania - opinia jednego lakiernika. Zdjęcia niewiele oddają i zazwyczaj rzeczywistość jest dużo gorsza. Też malowałem przód w poprzedniej b5 bo wynikało to z drobnej kolizji i auto w naprawdę rewelacyjnym stanie jak na 15 letnie tdi sprzedało się w tydzień z informacją o prawdziwym przebiegu i przeszłością kolizyjną. Konkluzja moja taka w wypadku tego auta ale i innych w podobnej cenie - jechać samemu za granicę albo polski salon itd, ewentualnie od kogoś kto sprowadził takie auto dla siebie i jakiś czas jeździł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 TFSI czy ma tylko problem z olejem i napinaczem?
PostNapisane: 20.sty.2016 16:02:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2016 09:32:20
Posty: 3
Ja do Niemiec raczej po samochód się nie wybiorę. Mam za daleko, nigdy tego nie robiłem więc nie znam procedury (w praktyce, bo teorię z internetu znam), kompletnie nie znam niemieckiego, nie mam z kim pojechać a nie bardzo wyobrażam sobie żebym miał się kilka dni tłuc między różnymi miastami autobusami... No i tam też nie ma gwarancji że nie kupię szrota od Turka. ;)

Ale znów temat zszedł na boczny tor.

A ja chciałem się przede wszystkim dowiedzieć czy kupując Audi z silnikiem TFSI muszę się liczyć z profilaktyczną wymianą napinacza rozrządu i kontrolowaniem stanu oleju w silniku, czy może te silniki mają więcej masowo występujących bolączek. Bo że może się coś popsuć w kilkuletnim aucie to wiem. ;)
Gdzieś tu na forum czytałem że wymiana napinacza to 600-800 zł, więc dla mnie koszt do zaakceptowania. Rocznie robię jakieś 15 tys km, więc dolewanie litra oleju raz na 4-5 tys km to też nie są koszty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 TFSI czy ma tylko problem z olejem i napinaczem?
PostNapisane: 20.sty.2016 18:56:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2015 07:29:50
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A5 2.0 TFSI 211KM SB Q
To może ja napiszę jak to wygląda u mnie w A5 z silnikiem 2.0 TFSI z przebiegiem 100kkm z 2010 roku z napędem quattro.
Branie oleju - brał na początku 0.7/0.8L na 1000km. Zrobiono Stage1 i Stage2, jeszcze na gwarancji.
Obecnie spalanie spadło do jakichś 0.2L oleju na 1000km. Mimo wszystko, te powyższe zabiegi, jeśli robi się na własną rękę, są dosyć drogie (Stage2 prywatnie to > 10k). W związku z tym, pilnować trzeba, najlepiej dokupić bagnet (w A5 akurat fabrycznie nie ma).

Napinacz łańcucha - w naszych A5 to jest powiedzmy profilaktycznie standard przy przebiegu >120 kkm. Napinacz + łańcuch + robota ok. 3k. Jedni jeżdżą 180kkm i nic, inni robią już przy 110kkm. Jest to podawane jako wada tego konkretnego modelu i lepiej zrobić bo wiadomo, czym to grozi i jakie mogą być koszty jak się rozdupcy ;)

Jeśli chodzi o skrzynię automatyczną, mam S-tronik i w okolicach 85kkm była robiona mechatronika (ok. 6000 zł).

Nie spotkałem się z jakimiś innymi bolączkami, które opisywali by użytkownicy 2.0 TFSI. Spalanie pewnie będzie ok 10L, może ciut więcej. U mnie przy 211km jest to jakieś 11,5 w cyklu mieszanym i ok. 10.5 w trasie, gdzie lubię zapierdalać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 TFSI czy ma tylko problem z olejem i napinaczem?
PostNapisane: 21.sty.2016 09:48:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2011 13:40:18
Posty: 1015
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80b4
Kup A4b7 quattro 1.8T. Dobry, stary , pancerny silnik.

Silniki 2.0 TFSI w b7 i b8 są inne. W b7 duzo trwalsze.

Czemu odrzuciles Legacy/Outback? Najlepsze auta w góry.


Litr oleju na 4/5 tys km? Nie poprawiony 2.0TFSI w b8 to bierze litr na tysiac. Przez to ze duzo biorą to czesto ludzie jezdza z permanentnie za niskim stanem i silniki dostaja straszne baty...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 TFSI czy ma tylko problem z olejem i napinaczem?
PostNapisane: 21.sty.2016 11:00:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
bo ludzie wszystkie 2.0 turbo benzyna vag'a wrzucają do jednego wora : turbo fsi, tfsi i tsi
a to jest różnica

w a4 b7 jest 2.0 turbo fsi, jest on na pasku i nie jest to te "słynne" 2.0tfsi

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 TFSI czy ma tylko problem z olejem i napinaczem?
PostNapisane: 10.maja.2017 11:19:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2017 06:20:21
Posty: 2
Pozwolę sobie odkopać temat ponieważ męczy sprawa łańcucha w moim aucie.

Mam pytanie do ekspertów. Z tego co czytam bolączką TFSI były wadliwe napinacze. Była nawet akcja serwisowa. Czy chodzi tylko o te modele do 2011?
Czy jeżeli mam silnik z 2013 roku 211KM to znaczy że napinacz jest już poprawiony?
A nawet jeżeli tak, to proszę napiszcie kiedy najlepiej sprawdzić stan łańcucha i napinacza? Czy można to sprawdzić nie rozbierając pół silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 2.0 TFSI czy ma tylko problem z olejem i napinaczem?
PostNapisane: 12.maja.2017 14:52:30 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Można to sprawdzić VCDSem... kto ma powinien wiedzieć jak.... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: