.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

slabe punkty Audi A6 C5 avant
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=141808
Strona 1 z 2

Autor:  bmw5 [ 27.kwi.2017 13:06:12 ]
Tytuł:  slabe punkty Audi A6 C5 avant

Witam. Jestem nowy na forum Audi. Od 21 lat jezdze Beemkami ale zdecydowalem sie przesiasc na Audi. Konkretnie Audi A6 C5 Avant z silnikiem benzynowym. Szukalem odpowiedzi na interesujace mnie pytania i znalazlem ale tylko czastkowe. Wiem juz ze chce silnik
1,8t lub 2,4 ewentualnie 2,8 skrzynia manualna. Slyszalem ze Audi bezwypadkowe nie rdzewieje. Domyslam sie ze takowego pewnie nie znajde wiec pytanie do Was czy ktoras czesc karoserii w/w Audi jest pieta achillesowa tego modelu? Czyli jezeli bedzie zardzewiala nie musi to swiadczyc o wypadkowej przeszlosci?
Nigdy nie mialem Audi i jak pojade kupowac na co powinienem zwrocic uwage szczegolna?

Nie wiem czy moge w tym watku ale w sumie to samo chcialbym sie dowiedziec o Audi TT poniewaz rowniez chce kupic. Poprostu zamierzamy z zona sie przesiasc calkowicie z Bmw na Audi. Prosze o wyrozumialosc. Nie jestem laikiem ale znam sie na autach z Bawarii nie na Audi.
Pozdrawiam.

Autor:  Qaroll [ 27.kwi.2017 13:19:57 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

Rdzewieją. Na rantach nadkoli i w wersji Avant (kombi) w rynienkach na dachu. Podobno w przedliftach mniej. Nawet jeśli nie było nic "walnięte".

Autor:  drookash [ 27.kwi.2017 13:25:35 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

Problem rdzy w rynienkach dotyczy również sedana. Ja mojej z 2002 roku miałem jedynie delikatnie zabrązowione miejsce nad głową kierowcy... no ale reakcja w porę i zneutralizowane.

Lepiej rozglądać się chyba za A4 B6 - mniejsza szansa, że ruda zaatakuje tu i tam...

Autor:  bmw5 [ 27.kwi.2017 13:34:45 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

A4 dla mnie za krotkie. Juz sprawdzalem. Rozumiem ze to czule punkty auta nazwijmy to " bezwypadkowego" ? A jesli chodzi o podwozie?

Autor:  ernieball [ 27.kwi.2017 17:42:44 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

drookash napisał(a):
Problem rdzy w rynienkach dotyczy również sedana. Ja mojej z 2002 roku miałem jedynie delikatnie zabrązowione miejsce nad głową kierowcy... no ale reakcja w porę i zneutralizowane.

Lepiej rozglądać się chyba za A4 B6 - mniejsza szansa, że ruda zaatakuje tu i tam...

Oj chyba nie. A4B6 też rdzewieje tyle, że nie na dachu.

A6C5 bez V8 - ranty błotników przód i tył, dach w rynienkach.
A6C5 V8 - ranty tylnych błotników i jak w/w dach w rynienkach.

Autor:  mały v8 [ 27.kwi.2017 19:26:27 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

Może setki i osiemdziesiątki z początku lat 90-tych nie rdzewiały , tu się cudów nie spodziewaj. Trochę lepiej jest z tym jak w BMW ,ale moim zdaniem jeżeli nie szukasz czteronapędówki zostań przy marce. Stare TT też lecą na rantach , w C5 doły drzwi pod listwami tak samo gniją.

Autor:  packo04 [ 27.kwi.2017 21:09:51 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

jak mnie pamięć nie myli to też tylna klapa lubiła rdzewieć w Avancie, tu przy listwie.
Jakbym bredził to mnie poprawcie, bo mogło mi się to przyśnić.

Autor:  bmw5 [ 28.kwi.2017 06:10:11 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

Chodzi o to ze chce sie przesiasc z aut nowszych na starsze zeby pozyskac troche pieniedzy. O ile TT 8N jest wyborem juz dokonanym bo w klasie aut "dla zony" do 20tys TT nie ma sobie rownych pod wzgledem designu ( tu nie mialem nic do powiedzenia:)) to wybor dla mnie jest podyktowany jeszcze tym ze szukam kombi. Nie uwazam ze Bmw jest zle ale tez widze zauwazalny spadek jakosci. Myslalem poczatkowo o Bmw e39 touring bo takie mialem i wspominam dobrze ale niestety porownujac stan blacharki z np Audi a6 c5 to Bmw wypada slabo. Patrzylem tak na ulicy i widac ze na np 10 szt Bmw 1 szt moze by byla a na 10 szt Audi 6szt jest ok. I to spowodowalo ze padl wybor na Audi. Pozatym jest ladniejsze. Dluzej trzyma ladna linie. Ja mam teraz e60 i jest ok ale e39 to juz troche wygladowy staroc. Audi jest ladne nawet to 19 letnie.
A teraz pytanie od stony mechanicznej. Slabe punkty mechaniczne Audi A6 C5 benzyna skrzynia manual?

Autor:  emge [ 28.kwi.2017 07:34:52 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

Poliftowa benzyna 3.0 wymaga więcej uwagi niż inne motory, poza tym brak większych wad jeśli znajdziesz zdrowy egzemplarz. Nie skuś się na skrzynie automatyczna w napędzie FWD :)

Autor:  2rafal7 [ 28.kwi.2017 09:27:27 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

Różnica między bmw a audi w zabezpieczeniu jest taka, że w A6 nie gniją podłoga i progi co w e39 jest nagminne, a w wersji z szyberdachem może być już całkowity dramat. Podsumowując, C5 i tak ma 100 razy lepsze zabezpieczenie od e39.

Autor:  drookash [ 28.kwi.2017 09:55:50 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

Mechanika zależy od wersji napędu i silnika jaki sobie wybierzesz.
Sporo uwagi trzeba też przyłożyć do zawieszenia. O ile w FWD martwisz się głównie przodem o tyle w Quattro dochodzi skomplikowane tylne wielowahaczowe. Wiele elementów tylnej zawieszki jest już niedostępne w ASO a zamienniki ciężko znaleźć. Pozytywne jest jednak to, że tył robisz raz na 200-250 tyś km. Nowa oczywiście o wersji bez NIVO bo to całkiem inna bajka.
Reszta to pierdołki w postaci styczników w zamkach czy jakieś drobnostki mechaniczne tu i tam.
W Avancie tylna wycieraczka i sprysk szyby lubi sobie pocieknąć / przestać działać.

Autor:  Baskecior [ 28.kwi.2017 11:01:10 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

bmw5 napisał(a):
Witam. Jestem nowy na forum Audi. Od 21 lat jezdze Beemkami ale zdecydowalem sie przesiasc na Audi. Konkretnie Audi A6 C5 Avant z silnikiem benzynowym. Szukalem odpowiedzi na interesujace mnie pytania i znalazlem ale tylko czastkowe. Wiem juz ze chce silnik
1,8t lub 2,4 ewentualnie 2,8 skrzynia manualna. Slyszalem ze Audi bezwypadkowe nie rdzewieje. Domyslam sie ze takowego pewnie nie znajde wiec pytanie do Was czy ktoras czesc karoserii w/w Audi jest pieta achillesowa tego modelu? Czyli jezeli bedzie zardzewiala nie musi to swiadczyc o wypadkowej przeszlosci?
Nigdy nie mialem Audi i jak pojade kupowac na co powinienem zwrocic uwage szczegolna?

Nie wiem czy moge w tym watku ale w sumie to samo chcialbym sie dowiedziec o Audi TT poniewaz rowniez chce kupic. Poprostu zamierzamy z zona sie przesiasc calkowicie z Bmw na Audi. Prosze o wyrozumialosc. Nie jestem laikiem ale znam sie na autach z Bawarii nie na Audi.
Pozdrawiam.

Zarówno BMW jak i Audi produkowane są w Bawarii ;)
Cała linia aut A4(B5),A6(C5) ma większe lub mniejsze problemy z rdzą, choć auta są w pełni ocynkowane.
Jeśli szukasz świętego spokoju od rudego musiałbyś się cofnąć do czasów B4,C4,D1 etc ...
Skoro zdecydowany jesteś na C5 - szukaj V6 lub V8 z quattro lub 2,7 bt quattro. 1,8/1,8T jest nieporozumieniem w tym modelu - tak jak 1,9 TDI ...
Zawias wielowahaczowy z przodu jest atutem i jeśli jest zadbany a kierowca nie zapieprza po dziurach ile wlezie - pojeździ długo.
Z tyłu nie ma żadnego wielowahacza w quattro - jest identyczny zawias jak w poprzednich quattro - 2 wahacze na krzyż, końcówki drążka, zwrotnice - zupełnie jak w BMW.
Części do quattro na tył są dostępne częściowo w zamiennikach a częściowo w ASO.
Osobiście analizując twoje rozterki szukałbym C4 AAH quattro avanta ... Niemniej coś za coś - nie ma rudego, ale auto jest solidniej wykonane. C4 jest gorzej wyciszone i ma zawias z wozu drabiniastego.
W C4 można szukać wersji S6 lub S6+ - o ile spalanie nie jest dla Ciebie problemem ...

Autor:  Zagor [ 28.kwi.2017 11:24:25 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

Może C3 mu zaproponujcie ;)
Gość zmienia auto z E60, a Ci go w C4 pchają :(
C5 to fajne auto, bardzo dobrze wspominam swoje, mimo że apetyt na hajs miało straszny, ale ... nigdy nie zastanawiałem się czy dojadę 2k km i czy wrócę bez przygód i nigdy żadnej przygody typu "już dalej nie jadę" z autem nie miałem :)
Miałem takiego kundla - V8 1/2 lift, wnętrz poliftowe, z zewnątrz prelift, ale rdzy na rynienkach i nadkolach do ostatnich jej dni u siebie nie zauważyłem :)
Zawias przód - 60-80k km powinien znieść na dobrym zamienniku i kole 17", im większe koło tym przebieg /2 - ja na 18" robiłem raz jak kupiłem i potem dwa razy na dystansie 130k km.
Jeśli planujesz MT - bo problem skrzyni Cię nie boli,
Silnik - jak będzie jakieś V6 - to tu bardzo podobnie jak w V8 - wycieki, cewki, silniki raczej pancerne - poza 3.0 V6 Pb - ten uchodzi za motor specjalnej troski - ale jeździ (o ile jest sprawny) najfajniej z V6 NA. R4 to w takim aucie nieporozumienie :(, ja w kompakcie mam 5 :)
Zawias tył - coś tam dobierają ludzie, ja kupowałem co trzeba z ASO, a dużo tego nie trzeba było, i nie kosztowało milionów monet.
Elektryka - poza sporadycznie pojawiającym się problemem z elektryczną regulacją kierownicy, to nie przypominam sobie nic a nic.
Robiłem magiel i pompę wspomagania, kilka razy osłony przegubów, jakieś rurki od wspomagania (ASO), i masę różnych pierdół - ale to drobiazgi - auto miało generalnie zapędy do miesięcznicy ;) - raz w miesiącu musiałem jechać i ją komuś pokazać, żeby sprawdził czego chce tym razem :(
I nie to żeby coś specjalnego się działo - ale jak mi coś gdzieś stuknęło - to musiałem wiedzieć co to.... fakt, że na punkcie mechanicznej sprawności jestem "lekko" skrzywiony - miało xx lat, a działało jak nowe ;)

Autor:  bmw5 [ 29.kwi.2017 15:00:13 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

A czy silniki v6 maja slabe punkty? Np w Bmw jest to vanos na ktory trzeba zwrocic uwage lub valvetronic. Czy w Audi rozrzad lub cos podobnego rowniez stanowi punkt nr 1 do sprawdzenia przy kupnie?
Ogolnie po Waszych wypowiedziach widze ze to auto jest na poziomie i zadbane nie powinno stroic fochow. To cieszy.

Autor:  packo04 [ 29.kwi.2017 16:22:59 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

bmw5 napisał(a):
A czy silniki v6 maja slabe punkty? Np w Bmw jest to vanos na ktory trzeba zwrocic uwage lub valvetronic. Czy w Audi rozrzad lub cos podobnego rowniez stanowi punkt nr 1 do sprawdzenia przy kupnie?
Ogolnie po Waszych wypowiedziach widze ze to auto jest na poziomie i zadbane nie powinno stroic fochow. To cieszy.


Jak każda V lubi rzygać spod dekli zaworów. Do sprawdzenia wg mnie to na pewno napinacze zmiany faz rozrządu - przy zimnym rozruchu jak napinacze nie trzymają to może pojawić się terkotka przez kilka sekund. Można też sprawdzić zestrojenie zmiany faz rozrządu z samym rozrządem, ale tu potrzebny jest vag.

Autor:  Inter32 [ 29.kwi.2017 18:14:22 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

Masz E60 i szukasz śmieciowego C5, przecież E60 nic nie koroduje i super się prowadzi, chcesz się cofnąć

Autor:  bmw5 [ 12.maja.2017 07:29:12 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

Witam. Chcialbym podziekowac wszystkim ktorzy starali sie pomoc. Jednak po ogledzinach kilku samochodow musze sie niestety podpisac pod ostatnim watkiem Inter32. Faktycznie zamiana e60 na c5 byloby cofnieciem sie ale co najwazniejsze watpliwa oszczednoscia (czyli pozyskaniem gotowki z roznicy cen obu aut). Przynajmniej stan aut ktore ogladalem na to wskazuje. Pomysl byl ale okazal sie nie trafiony.
Dziekuje wszystkim.

Autor:  przemik [ 12.maja.2017 14:29:39 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

Baskecior napisał(a):
Osobiście analizując twoje rozterki szukałbym C4 AAH quattro avanta ... Niemniej coś za coś - nie ma rudego, ale auto jest solidniej wykonane. C4 jest gorzej wyciszone i ma zawias z wozu drabiniastego.
W C4 można szukać wersji S6 lub S6+ - o ile spalanie nie jest dla Ciebie problemem ...


Pomijając fakt, że to dość wiekowe auta.... to znaleźć sztuke w dobrym stanie... za rozsądne pieniądze... graniczy z cudem

Autor:  Zagor [ 12.maja.2017 14:35:20 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Osobiście analizując twoje rozterki szukałbym C4 AAH quattro avanta ... Niemniej coś za coś - nie ma rudego, ale auto jest solidniej wykonane. C4 jest gorzej wyciszone i ma zawias z wozu drabiniastego.
W C4 można szukać wersji S6 lub S6+ - o ile spalanie nie jest dla Ciebie problemem ...


Pomijając fakt, że to dość wiekowe auta.... to znaleźć sztuke w dobrym stanie... za rozsądne pieniądze... graniczy z cudem


Jak ktoś ma dobrą sztukę w dobrym stanie to nią jeździ, a jak ma sprzedać, a za rozsądne pieniądze nie odda :( - tylko grubo powyżej wartości z allegro czy otomoto.

Autor:  Energy [ 12.maja.2017 20:30:23 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi A6 C5 avant

No, szkoda bardzo, żeby dobra C4 oddawać za trzy tysiące peelenów... Ludziom się wydaje, że to dobra cena za starego trupa.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/