.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

slabe punkty Audi TT 8N
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=141815
Strona 1 z 2

Autor:  bmw5 [ 28.kwi.2017 06:23:46 ]
Tytuł:  slabe punkty Audi TT 8N

Witam. Jestem nowy na forum i planuje kupic Audi TT 8N oraz A6 C5 Avant. Odnosnie A6 zalozylem juz temat i forumowicze mnie edukuja. Natomiast chcialbym sie jeszcze dowiedziec o TT 8N. Choc juz duzo zostalo powiedziane zadam konkretne pytanie. Wyobrazcie sobie ze jedziecie ze mna kupowac i macie mi doradzic. Na co patrzycie tak w pierwszym rzucie zeby sie autem zainteresowac i sprawdzac dalej lub je odpusc jako nie warte zachodu? Ja umiem rozpoznac Bmw tylko po jezdzie a silnik prawie na sluch gdyz jestem wieloletnim uzytkownikiem tej marki. Ale Audi nie mialem jeszcze nigdy stad konkretne pytanie do Was tych ktorzy na Audi sie znacie. Dodam ze szukam 1,8T. Moc mniej wazna naped rowniez. Bede ogladal jakie beda w zasiegu. Tylko na co patrzec od strony blacharskiej i mechanicznej? Wiem juz o wyswietlaczu fis, o wskazowkach paliwa i temperatury, o lampach przednich o spojlerze i esp(a tak wogole czy faktycznie bez esp auto "ucieka"?)
Co jeszcze powinienem wiedziec?
Szacunek.

Autor:  Biedron [ 28.kwi.2017 06:33:32 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

Żeby omijać wersję FWD i szukać quattro. FWD z 1.8T 180KM ma problemy z trakcją na mokrym do 3 biegu.

Autor:  mały v8 [ 28.kwi.2017 08:01:54 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

ESP faktycznie się tam pier...li , odpowiedzialny jest za to czujnik kąta skrętu na kolumnie kierownicy, regenerują go za 100 pln i dają rok gwarancji, więc to może być polisą przetargową przy zakupie jak świeci, a świeci w połowie egzemplarzy :d ,rdza której się boisz też tam występuje szczególnie na rantach przód i tył, maska mimo że aluminiowa też potrafi się na rantach utlenić, ale biedy nie ma. Jak masz małe dzieci to może być, ale jak już większe to kup sobie A3 albo Golfa bo z tyłu według instrukcji mogą siedzieć tylko osoby do 150cm, poza tym jak kupować to tylko wersje topową 225KM quattro, wrażenia z jazdy jak gokartem , dyma wszystkie te paliwożerne S4/S6/S8, Jeżeli kupisz quattro ( bo innej opcji ja nie widzę) to sprawdź czy napęd się zapina, a zaraz po zakupie wymiana oleju i filtra w haldexie konieczna, chyba że ktoś pokaże na to fakturę. Poza tym wszystkie wersje silnikowe się gazują co pewnie dla Ciebie będzie ważne bo podobno zaczynasz oszczędzać :D . Miałem taki samochód parę lat temu, jako pojazd do zabawy kupił bym go jeszcze raz, ale jako użytkowy, czy do lansu....to raczej kicha. Kup jej lepiej BMW serii 1 ;)

Autor:  hubi_pl [ 28.kwi.2017 09:04:24 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

Nie słyszałem o awariach czujnika kąta skrętu, a od 2012/13 siedzę w TTkach, może kilka osób miało ale nie trąbili o tym...
Potwierdzę jak najbardziej - tylko quattro i najlepiej 225, ponieważ 180 z Q jest troszkę słabe, ze względu na masę. Pamiętaj że TT nie jest lekkim autem, a to przez (dzięki) konstrukcję. Mały dobrze pisze - nawet jak napęd zapina, po zakupie - wymiana oleju filtra, czyszczenie magnesu - i tu uwaga - nawet jak zobaczysz fv. 2 tyg temu ratowałem TT po świeżej rzekomej wymianie oleju...zmieniliśmy płyny, czyszczenie etc i napęd wrócił...także ten tego...

Awarie o których napisałeś, czyli silniczki wskaźników i fis to pierdoły, nie wiem co masz na myśli pisząc o przednich lampach - że parują?
Jeżeli nie trzyma temperatury, to na 1 ogień wymiana termostatu (ori albo jakiś firmowy, żaden tani badziew) oraz czujnika temperatury płynu (też ori albo jakiś dobry), oraz sprawdzenie temp na klimatroniku.

Autor:  mały v8 [ 28.kwi.2017 09:39:42 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

hubi_pl napisał(a):
Nie słyszałem o awariach czujnika kąta skrętu, a od 2012/13 siedzę w TTkach, może kilka osób miało ale nie trąbili o tym...


O to mi Proszę Pana chodziło, tylko się je..nąłem ;) Połowa TT-ek jakie widziałem wyświatlało przez to kółeczko
-> http://allegro.pl/czujnik-esp-1j0907651 ... 63347.html

Autor:  hubi_pl [ 28.kwi.2017 10:32:07 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

Ogólnie nie słyszałem od użytkowników o problemach z ESP. Czy to czujnik w kierze, czy ten co wkleiłeś. Może przypadek sprawił że na takie trafiłeś.
Z czujników to często też pada hamulca, przy pedale.

Autor:  Zagor [ 28.kwi.2017 10:53:01 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

Mały V8 - pewnie przy dzwonie pada, a że większość TT jakie widziałeś to rozbite.....
;)

Autor:  mały v8 [ 28.kwi.2017 13:29:25 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

Zagor napisał(a):
Mały V8 - pewnie przy dzwonie pada, a że większość TT jakie widziałeś to rozbite.....
;)


Przy dupie nie przy dzwonie...tam są zimne luty, i po jakimś przebiegu zwyczajnie czujnik siada, wyskrobują jakiś żel, oblutowują zalepiają czymś i odsyłają. Przerabiałem to w dwóch autach.

Ale nie o tym temat. A z tematyką wypadkową, i tuningami, do tego młodymi kierowcami to też osobny temat w tym modelu.

Autor:  bmw5 [ 29.kwi.2017 09:19:10 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

Bmw 1 wlasnie sprzedalismy:) Jak sprawdzic czy naped sie zapina?

Autor:  mały v8 [ 29.kwi.2017 09:48:30 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

No jak to jak dać zrywa w trawie :D

Autor:  Baskecior [ 29.kwi.2017 10:12:51 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

... albo poczekać do zimy ... :D
Tak na poważnie najfajniej testuje się przy sprzedawcy napędy na szutrach - mina bezcenna a i test jest miarodajniejszy ... ;)

Autor:  solaris [ 29.kwi.2017 14:11:50 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

bmw5 napisał(a):
Bmw 1 wlasnie sprzedalismy:) Jak sprawdzic czy naped sie zapina?


przy zdrowym BAM-ie i bucie do 3 wszędzie i zawsze się zapina :D

Autor:  bmw5 [ 29.kwi.2017 15:04:39 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

Czyli but i patrze co sie dzieje tak? Tylko wlasnie skad mam wiedziec ze pedza mnie 4 lapy? Ja nigdy nie mialem quattro:( Jak to rozpoznam?
Jest jakis charakterystyczny odglos lub cos innego po czym poznam zapiety naped 4x4?
Nie smiejcie sie bo pytanie moze trywialne ale tak dla poczatkujacego w quattro istotne.

Autor:  solaris [ 29.kwi.2017 15:17:13 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

bmw5 napisał(a):
Czyli but i patrze co sie dzieje tak? Tylko wlasnie skad mam wiedziec ze pedza mnie 4 lapy? Ja nigdy nie mialem quattro:( Jak to rozpoznam?
Jest jakis charakterystyczny odglos lub cos innego po czym poznam zapiety naped 4x4?
Nie smiejcie sie bo pytanie moze trywialne ale tak dla poczatkujacego w quattro istotne.



na plechach poczujesz

p.s nie cudujcie z tymi haldexami chłopaki bo to ani nie psujne ani nie drogie (~700zł)

Autor:  Zagor [ 30.kwi.2017 08:14:26 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

Jak nie zapnie tyłu, to nie będzie jechało, tylko mieliło przodem :(, jak zapnie to poczujesz jakby ci z tyłu Scanią przypierd.... ł ;)

Autor:  bmw5 [ 12.maja.2017 07:40:44 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

Witam po przerwie. Ogladalem kilka TT i teraz widze ze quattro to jedzie. Przod naped tez ale szalu nie ma. Wiekszym jednak problemem jest stan aut. Ale jestem cierpliwy. E60 szukalem prawie 8 miesiecy i trafilem to TT pewnie tez trafie. Mam jeszcze jedno pytanie. Czy to normalne ze TT jest glosne? Jak narazie kazde auto wylo w srodku przy ostrym przyspieszaniu. Pytam bo nie wiem czy to wynika ze zlego stanu (a takie auta narazie niestety trafiam- chodzi o wypadkowosc) czy poprostu ten maly bolidek tak ma. Wyprzedzam odpowiedzi ze niby jak podjezdzam cichym Bmw5 i ogladam TT to mi sie wydaje ze glosno:))) Jest poprostu glosno jakby Audi zapomnialo wygluszyc. Zaznaczam ze tylko jak silnik sie wkreca. W kazdym aucie jest wtedy glosniej ale tu wydaje mi sie przesadnie. Jak to jest Wy wiecie bo macie wiec prosze podzielcie sie wiedza.

Autor:  hubi_pl [ 12.maja.2017 08:01:28 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

Nie zauważyłem żeby było głośno ani w MK1 ani MK2 - oczywiście biorę pod uwagę jakieś szumy, trzaski i inne pierdoły, bo chyba nie mówisz o wydechu czy silniku - zwłaszcza V6, bo to ma być słychać

Autor:  emge [ 12.maja.2017 11:26:23 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

Jak 1.8T to będzie wyło i będzie głośno.

Autor:  hubi_pl [ 12.maja.2017 11:32:42 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

Nic nie będzie wyło, zrobiłem jakieś 40tysięcy TTką 1.8T BAM - 225km w quattro. Nie spotkałem się z wyciem, oczywiście dla każdego wycie zaczyna się od innego poziomu dB.
Częściej słychać turbinę czy DVkę.

Autor:  bmw5 [ 13.maja.2017 09:15:33 ]
Tytuł:  Re: slabe punkty Audi TT 8N

Dla mnie wycie to ogolny halas. W tym wszystkim trudno mi bylo uslyszec turbo. Oczywiscie docieral jego dzwiek po wsluchaniu sie ale stanowil znikoma czesc ogolnego halasu. Wydawalo mi sie ze poprostu slysze wszystko naraz: silnik, opony, naped, szum powietrza itp. Dlatego pytam Was czy TT tak ma czy nie powinno byc tak glosno. Chodzi mi o to czy halas TT jest porownywalny z przecietnym autem kompaktowym czy jest glosniej. Zastanawiam sie poprostu czy to czasem nie jest tak ze auta ktore ogladalem sa wykonczone i dlatego. Oczywiscie moglbym pojechac obejrzec TT za cene ktora mnie nie interesuje zeby sprawdzic jak jest roznica ale nie chce zawracac komus glowy i tracic jego czasu zeby sie dowiedziec a zadnego kumpla z dobrym TT nie mam. W bmw 1 bylo cichutko a to przeciez nie zadna tam klasa wyzsza auta. Czekam na wiecej pouczen od Was. Szacunek.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/