Zastosowanie:
1) dojazdy codzienne do pracy
tutaj myślę, że zarówno B4 jak i B5 są tak samo niezawodne i oba tak samo pasują pod ten wymóg
B4 wygrywa dla mnie wyglądem
2) zabawa na jakichś polnych drogach, piaskowych placach (na śniegu zapewne częściej)
tutaj zdecydowanie B4 wypada lepiej ze względu na zawieszenie i na elektroniczną blokadę dyfra. B5 chyba nie jest zbyt chętne do 'driftów', a wielowachacz chyba by umarł po jednej wycieczce taką drogą.
3) trasy kilkaset kilometrów
aktualnie jeżdżę A3 8L 1.8 i jak przy 140 mam 4000obr/min to nie idzie wytrzymać
Dlatego tutaj pod względem silnika wygrywa B5, bo występuje z 1.8T i 2.8, do B4 musiałbym któryś z tych silników (bądź jakiś inny ciekawy) upchnąć. A jak sprawa wygląda z wyciszeniem? Nie wiem. Przy niskich prędkościach w B4 wydawało mi sie tak samo jak w B5, ale żadnym nie miałem okazji przejechać się ekspresówką i nie wiem jak wygląda sprawa z szumem wiatru/opon etc.
Zastanawia mnie jeszcze jak wygląda sprawa z częściami, czy 80 B4 to wciąż samochód do którego części są tanie jak do golfa 3, czy jednak powoli staje sie klasykiem, do którego ciężko coś dostać. Bo o dostępności całego auta wiem tyle, że A4 B5 czasem sie pojawi w ogłoszeniach, ale zadbanej 80 B4 szukam od długiego czasu i nic nie moge znaleźć