.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 20:45:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B5 czy 80 B4 (quattro)
PostNapisane: 01.maja.2017 18:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2016 15:21:11
Posty: 13
Zastosowanie:

1) dojazdy codzienne do pracy
tutaj myślę, że zarówno B4 jak i B5 są tak samo niezawodne i oba tak samo pasują pod ten wymóg
B4 wygrywa dla mnie wyglądem

2) zabawa na jakichś polnych drogach, piaskowych placach (na śniegu zapewne częściej)
tutaj zdecydowanie B4 wypada lepiej ze względu na zawieszenie i na elektroniczną blokadę dyfra. B5 chyba nie jest zbyt chętne do 'driftów', a wielowachacz chyba by umarł po jednej wycieczce taką drogą.

3) trasy kilkaset kilometrów
aktualnie jeżdżę A3 8L 1.8 i jak przy 140 mam 4000obr/min to nie idzie wytrzymać :/ Dlatego tutaj pod względem silnika wygrywa B5, bo występuje z 1.8T i 2.8, do B4 musiałbym któryś z tych silników (bądź jakiś inny ciekawy) upchnąć. A jak sprawa wygląda z wyciszeniem? Nie wiem. Przy niskich prędkościach w B4 wydawało mi sie tak samo jak w B5, ale żadnym nie miałem okazji przejechać się ekspresówką i nie wiem jak wygląda sprawa z szumem wiatru/opon etc.

Zastanawia mnie jeszcze jak wygląda sprawa z częściami, czy 80 B4 to wciąż samochód do którego części są tanie jak do golfa 3, czy jednak powoli staje sie klasykiem, do którego ciężko coś dostać. Bo o dostępności całego auta wiem tyle, że A4 B5 czasem sie pojawi w ogłoszeniach, ale zadbanej 80 B4 szukam od długiego czasu i nic nie moge znaleźć :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro)
PostNapisane: 01.maja.2017 20:09:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Hej.

Ja Ci powiem tak - dużo łatwiej znajdziesz B5 w quattro niż B4. Oczywiście, że blokada sprzyja kręceniu bączków, ale 1.8T (które łatwo dłubnąć) czy 2.8, też da się zakręcić. O żywotność wahaczy się nie martw - chyba że chcesz jeździć po rowach melioracyjnych.
Odnośnie hałasu - mam 80 (w opisie) i powyżej 120 słychać relingi (opony - zależy czy masz ciche czy nie). Nie urywa to jednak mega dupka. Silnik,mimo ze skrzynia tylko 5 biegów, nie jest uciążliwy. Powiem szczerze, że 80tka nie jest gorzej wyciszona od Golfa, którego też mam. Różnica się pojawia przy ostrzejszym dodaniu gazu, kiedy w Audi ściszam radio, a w Golfie podgłaśniam :)
W B5 będzie tylko lepiej z wyciszeniem, wiec wg mnie szukaj fajnego B5, bo takowe można jeszcze znaleźć.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro)
PostNapisane: 02.maja.2017 09:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2017 13:57:33
Posty: 163
Jeżeli chodzi o części to do Audi B5 nie będzie żadnego problemu, dostaniesz wszędzie i w kwestii cen też nie prezentują się tak źle (dobre zamienniki). Sam wybór jednostki 1.8T jest jak najbardziej zasadny w Twoim przypadku i sprosta wymaganiom, podaj tylko jaki masz budżet na zakup auta, bez tego ani rusz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro)
PostNapisane: 02.maja.2017 14:52:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2016 15:21:11
Posty: 13
Budżet 20k, ponieważ w przypadku zakupu B4 chciałem zrobić swapa na 1.8T/2.8/lub coś innego interesującego. W przypadku B5 zostawiam rezerwe w budżecie na wahacze :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro)
PostNapisane: 02.maja.2017 15:19:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Tu już lepiej bez kompromisów S4 i powolutku dłubać sobie.
Wiem wiem kasa troszeczkę za mała lecz z początku produkcji coś można znależć (nie ideał)ale z czasem można doprowadzić do ładu.I mocy wystarczy na dłużej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro)
PostNapisane: 02.maja.2017 20:26:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2016 15:21:11
Posty: 13
Nie no na S4 budżet ze 2 razy za mały. Nie sztuką kupić, trzeba jeszcze utrzymać xD a jak któraś turbawka padnie w 2.7 biT to chyba silnik cały trzeba wyciągać żeby wymienić xD a nie daj Boże coś sie stanie to elementy karoserii też 5 razy droższe niż do zwykłej A4.

O S3 też myślałem, ale haldexem to już chyba w ogóle nie idzie polatać bokiem gdzie indziej niż na śniegu. No i średnio mi sie widzi przesiadać sie z A3 na S3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro)
PostNapisane: 02.maja.2017 20:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
To nie lepiej kupić B5 1.8T quattro i trochę je podciągnąć? Do zabawy na polnych drogach i piaszczystych placach wystarczy. Jednocześnie w trasie też nie będzie źle. To akurat taki silnik, który został chyba zmodyfikowany na wszelkie możliwe sposoby :)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro)
PostNapisane: 03.maja.2017 06:12:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
80 jest bardziej pancerna ale prowadzenie rowniesz toporniejsze vs A4. Na codzien szukalbym 1.8tq w b5. Jak ma byc zabawka/daily to 80tka bedzie fajniejsza ale swap to 15k aby zrobic to w miare profi. Takze A4 wyjdzie Cie taniej.

Wtapatane szajsungiem A5s

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro)
PostNapisane: 03.maja.2017 10:10:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2016 15:21:11
Posty: 13
A jak z wyborem pomiędzy 1.8T a 2.8? Słyszałem, że 1.8T męczy wysokimi obrotami w trasie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro)
PostNapisane: 03.maja.2017 14:41:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Do tyrania i tluczenia wokol komina zdecydowanie B4.
Do zabawy delikatnej jazdy w ciszy B5.

EDIT:
1,8 ma beznadziejnie krótką skrzynię - 2,8 wypada duuużo lepiej.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 04.maja.2017 14:06:24 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro)
PostNapisane: 03.maja.2017 22:03:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
2.8 nie jestvaz tak dynamiczne jakby sie wydawalo. Elastycznosc owszem bardzo na plus jak na swoja moc i moment. 1.8t ma plus taki, ze robisz kilka manewrow i masz mocy i momentu wiecej niz 2.8. Moze nie tak harmonijnie ale tez daje sobie rade. 12V to juz inna bajka bo seria AEB jest zwawsza ;)

Wtapatane szajsungiem A5s

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: