.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A4 B5 czy 80 B4 (quattro) https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=141842 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Teha [ 01.maja.2017 18:28:29 ] |
Tytuł: | A4 B5 czy 80 B4 (quattro) |
Zastosowanie: 1) dojazdy codzienne do pracy tutaj myślę, że zarówno B4 jak i B5 są tak samo niezawodne i oba tak samo pasują pod ten wymóg B4 wygrywa dla mnie wyglądem 2) zabawa na jakichś polnych drogach, piaskowych placach (na śniegu zapewne częściej) tutaj zdecydowanie B4 wypada lepiej ze względu na zawieszenie i na elektroniczną blokadę dyfra. B5 chyba nie jest zbyt chętne do 'driftów', a wielowachacz chyba by umarł po jednej wycieczce taką drogą. 3) trasy kilkaset kilometrów aktualnie jeżdżę A3 8L 1.8 i jak przy 140 mam 4000obr/min to nie idzie wytrzymać Dlatego tutaj pod względem silnika wygrywa B5, bo występuje z 1.8T i 2.8, do B4 musiałbym któryś z tych silników (bądź jakiś inny ciekawy) upchnąć. A jak sprawa wygląda z wyciszeniem? Nie wiem. Przy niskich prędkościach w B4 wydawało mi sie tak samo jak w B5, ale żadnym nie miałem okazji przejechać się ekspresówką i nie wiem jak wygląda sprawa z szumem wiatru/opon etc. Zastanawia mnie jeszcze jak wygląda sprawa z częściami, czy 80 B4 to wciąż samochód do którego części są tanie jak do golfa 3, czy jednak powoli staje sie klasykiem, do którego ciężko coś dostać. Bo o dostępności całego auta wiem tyle, że A4 B5 czasem sie pojawi w ogłoszeniach, ale zadbanej 80 B4 szukam od długiego czasu i nic nie moge znaleźć |
Autor: | Megster [ 01.maja.2017 20:09:18 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro) |
Hej. Ja Ci powiem tak - dużo łatwiej znajdziesz B5 w quattro niż B4. Oczywiście, że blokada sprzyja kręceniu bączków, ale 1.8T (które łatwo dłubnąć) czy 2.8, też da się zakręcić. O żywotność wahaczy się nie martw - chyba że chcesz jeździć po rowach melioracyjnych. Odnośnie hałasu - mam 80 (w opisie) i powyżej 120 słychać relingi (opony - zależy czy masz ciche czy nie). Nie urywa to jednak mega dupka. Silnik,mimo ze skrzynia tylko 5 biegów, nie jest uciążliwy. Powiem szczerze, że 80tka nie jest gorzej wyciszona od Golfa, którego też mam. Różnica się pojawia przy ostrzejszym dodaniu gazu, kiedy w Audi ściszam radio, a w Golfie podgłaśniam W B5 będzie tylko lepiej z wyciszeniem, wiec wg mnie szukaj fajnego B5, bo takowe można jeszcze znaleźć. |
Autor: | HQ-Automotive [ 02.maja.2017 09:51:42 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro) |
Jeżeli chodzi o części to do Audi B5 nie będzie żadnego problemu, dostaniesz wszędzie i w kwestii cen też nie prezentują się tak źle (dobre zamienniki). Sam wybór jednostki 1.8T jest jak najbardziej zasadny w Twoim przypadku i sprosta wymaganiom, podaj tylko jaki masz budżet na zakup auta, bez tego ani rusz. |
Autor: | Teha [ 02.maja.2017 14:52:22 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro) |
Budżet 20k, ponieważ w przypadku zakupu B4 chciałem zrobić swapa na 1.8T/2.8/lub coś innego interesującego. W przypadku B5 zostawiam rezerwe w budżecie na wahacze |
Autor: | rafala6 [ 02.maja.2017 15:19:05 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro) |
Tu już lepiej bez kompromisów S4 i powolutku dłubać sobie. Wiem wiem kasa troszeczkę za mała lecz z początku produkcji coś można znależć (nie ideał)ale z czasem można doprowadzić do ładu.I mocy wystarczy na dłużej. |
Autor: | Teha [ 02.maja.2017 20:26:18 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro) |
Nie no na S4 budżet ze 2 razy za mały. Nie sztuką kupić, trzeba jeszcze utrzymać xD a jak któraś turbawka padnie w 2.7 biT to chyba silnik cały trzeba wyciągać żeby wymienić xD a nie daj Boże coś sie stanie to elementy karoserii też 5 razy droższe niż do zwykłej A4. O S3 też myślałem, ale haldexem to już chyba w ogóle nie idzie polatać bokiem gdzie indziej niż na śniegu. No i średnio mi sie widzi przesiadać sie z A3 na S3 |
Autor: | Megster [ 02.maja.2017 20:58:09 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro) |
To nie lepiej kupić B5 1.8T quattro i trochę je podciągnąć? Do zabawy na polnych drogach i piaszczystych placach wystarczy. Jednocześnie w trasie też nie będzie źle. To akurat taki silnik, który został chyba zmodyfikowany na wszelkie możliwe sposoby |
Autor: | bloku [ 03.maja.2017 06:12:42 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro) |
80 jest bardziej pancerna ale prowadzenie rowniesz toporniejsze vs A4. Na codzien szukalbym 1.8tq w b5. Jak ma byc zabawka/daily to 80tka bedzie fajniejsza ale swap to 15k aby zrobic to w miare profi. Takze A4 wyjdzie Cie taniej. Wtapatane szajsungiem A5s |
Autor: | Teha [ 03.maja.2017 10:10:26 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro) |
A jak z wyborem pomiędzy 1.8T a 2.8? Słyszałem, że 1.8T męczy wysokimi obrotami w trasie |
Autor: | Baskecior [ 03.maja.2017 14:41:46 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro) |
Do tyrania i tluczenia wokol komina zdecydowanie B4. Do zabawy delikatnej jazdy w ciszy B5. EDIT: 1,8 ma beznadziejnie krótką skrzynię - 2,8 wypada duuużo lepiej. |
Autor: | bloku [ 03.maja.2017 22:03:45 ] |
Tytuł: | Re: A4 B5 czy 80 B4 (quattro) |
2.8 nie jestvaz tak dynamiczne jakby sie wydawalo. Elastycznosc owszem bardzo na plus jak na swoja moc i moment. 1.8t ma plus taki, ze robisz kilka manewrow i masz mocy i momentu wiecej niz 2.8. Moze nie tak harmonijnie ale tez daje sobie rade. 12V to juz inna bajka bo seria AEB jest zwawsza Wtapatane szajsungiem A5s |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |