.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=142017 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kubaniec4 [ 20.maja.2017 16:42:11 ] |
Tytuł: | Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
Witam, wszystkich chcących choć odrobinę pomóc. Domyślam się, że temat był wałkowany pewnie niejednokrotnie ale z racji tego, że mało u mnie ostatnio cierpliwości w działaniu i fakt, że jestem średnio zorientowany i zaznajomiony ze wszystkim z czym borykają się ówczesne b8, postanowiłem założyć swój własny. Zatem do rzeczy... Tak jak w temacie, w lipcu planuję zakupić A4 z 2012 i chciałbym zaspokoić swoją wiedzę dotyczącą silników, awaryjności, usterek itp., itd. Aktualnie jeżdże A3 z 2005 roku z silnikiem 1.9 tdi i mogę uznać, że trafiłem na jedną z najmniej awaryjnych jednostek z jakimi miałem do czynienia. Wiem, że w nowszych modelach a4 znaleźć mozna 2.0 tdi i wiecej. Nie ukrywam, że w grę wchodzi w/w jednostka. Dlaczego?, poprostu nie posiadam wiedzy dotyczącej innych silników diesela montowanych w Audi no i chyba fakt że moje obecne auto jest wyposażone w tego typu motor. Co do silników benzynowych tfsi, trochę się naczytałem że w stosunku do tych montowanych przed 2011 rokiem poprawione zostały w kategoriach rozciągających się łańcuchów rozrządu i pochłaniania dużych ilości oleju i pomp olejowych. Poprawcie mnie jeśli się mylę i proszę napiszcie dlaczego diesel a nie benzyna, alternatywy dla silników 2.0 tdi i 1.8, 2.0 tfsi i ewentualnie kody silników mniej i bardziej awaryjnych. Przeglądając oferty na otomoto i serwisach niemieckojęzycznych typu mobile czy autoscout praktycznie większość aut sprzedawanych jest z przebiegiem ok 200 tys. km. Oczywiście, będę szukał modelu ze znacznie mniejszym przebiegiem ale pytanie czy taki motor z w/w przebiegiem pojeździ trochę bez większych nakładów finansowych i awarii. Kolejna rzecz to usterki, może są jaieś rzeczy na które warto zwrócić uwagę, o czym warto pamiętać itp. Kwota jaką posiadam to ok 50-60 tys. zł Dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie |
Autor: | jedrekx [ 22.maja.2017 12:44:47 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
szczerze? to za 50-60 nie znajdziesz raczej diesla z przebiegiem poniżej 200kkm... no chyba, że totalnego golasa. |
Autor: | kubaniec4 [ 22.maja.2017 15:15:45 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
Dzieki za odpowiedz Jedrekx, zdaje sobie sprawe ze bedzie dosc ciezko ale zawsze mozna sprobowa. Bede pisal do kazdego Niemca zeby zjechal ceny ile sie da jezeli namierze cos dobrego, no chyba ze jakas osoba prywatna bedzie sprzedawala cos czego przebieg i inne rzeczy da rade potwierdzic w serwisie w PL. Miales moze do czynienia A4 B8? Pytanie jak to jezdzi, czy sie psuje (biorac pod uwage fakt ze sie bardzo dba), co kupic lepiej na trasy ok 80 km dziennie, diesiela czy benzyne itp. Jeszcze raz dzieki za odpowiedź, pozdrawiam. |
Autor: | Baskecior [ 22.maja.2017 16:00:47 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
Kup sobie ładne S8 i załóż Amicę i nie pakuj się w gówniane nowoczesne produkcje. |
Autor: | rafala6 [ 22.maja.2017 16:47:54 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
kubaniec4 napisał(a): Dzieki za odpowiedz Jedrekx, zdaje sobie sprawe ze bedzie dosc ciezko ale zawsze mozna sprobowa. Bede pisal do kazdego Niemca zeby zjechal ceny ile sie da jezeli namierze cos dobrego, no chyba ze jakas osoba prywatna bedzie sprzedawala cos czego przebieg i inne rzeczy da rade potwierdzic w serwisie w PL. Miales moze do czynienia A4 B8? Pytanie jak to jezdzi, czy sie psuje (biorac pod uwage fakt ze sie bardzo dba), co kupic lepiej na trasy ok 80 km dziennie, diesiela czy benzyne itp. Jeszcze raz dzieki za odpowiedź, pozdrawiam. Na trasy to conajmniej c7.A4 za ciasne. |
Autor: | kubaniec4 [ 22.maja.2017 16:56:27 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
Tak ja wiem, tyle ze to nie na moj zasob portfela a po drugie A4 juz siedzi w mojej glowie i chyba nie da sie tego zmienic. Jak wyzej - mial ktos do czynienia z tym na co mnie stac i co mi sie najbardziej podoba? |
Autor: | solaris [ 22.maja.2017 17:57:29 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
Miałem takie B8 kilka lat temu Sam byłem po nią w Berlinie, silnik 2.0CR naprawdę fajny i daję radę w tej budzie Na przebieg to Ty nie patrz bo one już wszystkie będą mieć 300k i więcej, ja miałem kilkuletnią z przebiegiem pod 200k km i nie było śladów użytkowania, jak oglądaliśmy ją od spodu przy wymianie filtra paliwa to zawias ori bez najmniejszych luzów Kup sobie z fajnymi fotelami, koniecznie xenon, wersje bez przycisków obok lewarka nie będą mialy navi, felga żeby to wyglądało to 18 Kase masz fajną na B8 ale jak latasz trasy to tylko E60 3.0d |
Autor: | crazylynx [ 22.maja.2017 18:34:25 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
W A3 8P jest więcej miejsca niż w A4 B8 Miałem oba w tym samym czasie. Zostawiłem sobie A4 ze względu na bagażnik i 4 drzwi. Jest to duże i ciasne auto chcesz wygody to szukaj a6 |
Autor: | kubaniec4 [ 22.maja.2017 21:31:47 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
Ponownie wielkie dzięki za odpowiedź. Rzeczywiście musze przyznac ze jest sporo miejsca jak na A3. Co do wygody ktora jest w A6 trzeba miec wiecej nakladow finansowych, stety lub nie A4 musi na najblizszy czas wystarczyc. Solaris co do konsoli z przyciskami wydaje mi sie ze najbardziej poreczne sa te z przyciskami kolo podlokietnika, jakos nie przemawia do mnie fakt posiadania tego glownego joysticka (kolka) na desce rozdzielczej, jakos takie to malo poreczne, chyba ze sie myle. Czytalem zs silniki CR sa mniej awaryjne niz na zwykłych pompowtryskach, prawda to? Crazylynx a Tobie jak sie jezdzi benzyna? Co z awaryjnoscia, 2008 to przed poprawka lancucha, pompy oleju itp. Przytrafilo sie cos odpukac niedobrego? Raz jeszcze wielkie dzieki za info... |
Autor: | jedrekx [ 23.maja.2017 11:40:45 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
kubaniec4 napisał(a): Dzieki za odpowiedz Jedrekx, zdaje sobie sprawe ze bedzie dosc ciezko ale zawsze mozna sprobowa. Bede pisal do kazdego Niemca zeby zjechal ceny ile sie da jezeli namierze cos dobrego, no chyba ze jakas osoba prywatna bedzie sprzedawala cos czego przebieg i inne rzeczy da rade potwierdzic w serwisie w PL. Miales moze do czynienia A4 B8? Pytanie jak to jezdzi, czy sie psuje (biorac pod uwage fakt ze sie bardzo dba), co kupic lepiej na trasy ok 80 km dziennie, diesiela czy benzyne itp. Jeszcze raz dzieki za odpowiedź, pozdrawiam. przez 4 lata jeździłem a5 2.0tdi (czyli bliźniacza konstrukcja), które sprzedawałem jak miało prawie 200 tys km. złego słowa nie mogę powiedzieć. moja bratowa ma b8 i też raczej nie narzeka. rafala6 napisał(a): Na trasy to conajmniej c7.A4 za ciasne. C7 za 50-60k? błagam.. |
Autor: | kubaniec4 [ 23.maja.2017 18:01:25 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
jedrekx napisał(a): kubaniec4 napisał(a): Dzieki za odpowiedz Jedrekx, zdaje sobie sprawe ze bedzie dosc ciezko ale zawsze mozna sprobowa. Bede pisal do kazdego Niemca zeby zjechal ceny ile sie da jezeli namierze cos dobrego, no chyba ze jakas osoba prywatna bedzie sprzedawala cos czego przebieg i inne rzeczy da rade potwierdzic w serwisie w PL. Miales moze do czynienia A4 B8? Pytanie jak to jezdzi, czy sie psuje (biorac pod uwage fakt ze sie bardzo dba), co kupic lepiej na trasy ok 80 km dziennie, diesiela czy benzyne itp. Jeszcze raz dzieki za odpowiedź, pozdrawiam. przez 4 lata jeździłem a5 2.0tdi (czyli bliźniacza konstrukcja), które sprzedawałem jak miało prawie 200 tys km. złego słowa nie mogę powiedzieć. moja bratowa ma b8 i też raczej nie narzeka. rafala6 napisał(a): Na trasy to conajmniej c7.A4 za ciasne. C7 za 50-60k? błagam.. To mnie pocieszyles, pytanie tylko jak wygladaja silniki 2.0 tdi PD na tle CR. Mam nadzieje ze uda mi sie cos znalezc z nieco mniejszym przebiegiem ok 150k, ktory da sie potwierdzic w serwisie. |
Autor: | jedrekx [ 24.maja.2017 14:25:20 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
w b8 masz silniki CR, są naprawdę dobre. w początkowych modelach był problem z tzw. imbusikiem w napędzie pompy oleju (czyli zabierakiem). były dwie metody naprawy: przerobienie gniazda na dłuższy zabierak lub wymiana na nowy zabierak (ok 100 zł jak dobrze pamiętam). u mnie przy prawie 200 tys zabierak wyglądał jak nowy... |
Autor: | kubaniec4 [ 24.maja.2017 15:37:55 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
Właśnie troche wczoraj poczytalem i znalazlem troche informacji na ten temat. Skontaktowalem sie z moim mechanikiem ktory potwierdzil ze w B8 ten zabierak zostal poprawiony ale jezeli bedzie zuzyty to moze zatrzec sie silnik datego po kupnie przy okazji wymiany rozrzadu i tych wszystkich innych niezbednych podzespolow trzeba koniecznie na to spojrzec. Mysle tez jak pracuja te silniki po 200 tys km, mam oczywiscie nadzieje ze znajde cos z nizszym przebiegiem ale gdyby jednak nie to czy Audi rowniez bedzie latala jak nalezy i nie wymagala gigantycznych nakladow finansowych. |
Autor: | kubaniec4 [ 24.maja.2017 16:51:49 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
Jedrekx a jak wyglada sprawa wymiany rozrzadu oleju filtrow klockow tarcz itp? Ceny czesci sa podobne do tych np A3 z 2005 roku ktore posiadam? Za tarcze z klockami placilem ostatnio ok 500 zl, olej z filtrami 400, rozrzad kolo 1000 zl |
Autor: | tomeksopot [ 24.maja.2017 23:16:27 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
kubaniec4 napisał(a): Skontaktowalem sie z moim mechanikiem ktory potwierdzil ze w B8 ten zabierak zostal poprawiony problem wadliwego imbusika został wyeliminowany dopiero w silnikach CR czyli B8 FL, a nie jak mówi mechanik w każdym B8. Ostatnio wymieniałem ten imbus w C6...2,0tdi BRE olej z filtrami koło 200zł bez roboty rozrząd kompletny z pompą wody INA 600zł bez roboty nie wiem jak w CR bo nie wymienaiłem. Miałem parę miesięcy temu B8 FL 2011, 136KM i na bank nie kosztowało 50-60tyś było z pierwszej ręki i miało 184kkm nalotu. |
Autor: | kubaniec4 [ 25.maja.2017 06:39:55 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
tomeksopot kosztowało wiecej? silnik ok z takim przebiegiem? |
Autor: | tomeksopot [ 25.maja.2017 09:49:50 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
Kosztowało duuuużo mniej. Auto serwisowane niestety LL, ale to tak wszytskie w ASO obecnie...nic mu nie dolegało śmigał zdrowo. |
Autor: | kubaniec4 [ 25.maja.2017 10:10:59 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
Dzieki wielkie, to kolejna dobra wiadomosc ze kosztuje mniej. Pytanie jaka jest cena A4 z 2012 roku. Mam nadzieje ze sie zmieszcze |
Autor: | kubaniec4 [ 05.lip.2017 07:51:35 ] |
Tytuł: | Re: Kupno A4 b8 z 2012 roku - Pomocy |
Witam ponownie, tak jak pisalem na poczatku zaczal sie proces zwiazany z poszukiwaniem A4 z 2012 lub po duzym kompromisie 2011 roku (ten poliftowy grill 2012 jest przecudowny). Caly czas chodzi mi po glowie 1.8 tfsi (troche sie o nim naczytalem, nie do konca dobrych rzeczy) ale chyba zakupie 2.0 tdi, jakos troche wiecej pozytywnych opinii no i dystans ok 80 km kazdego dnia przemawia za tym faktem. Przeczytałem sobie jeszcze raz wszystko o czym tu pisalismy i podsumowujac zabierak pompy zostal poprawiony w modelach FL z 2012 roku, czy jest z nim problem w modelach z 2001 roku, wszystkie silniki to CR ( czy są tez w modelach z 2011, czytalem ze sa o wiele lepsze niz PD) i co najważniejsze silniki z jakimi oznaczeniami są najlepsze, a których unikac? Jezeli jest ktos kto ma chec do odniesienia sie i ewentualnie sprostowania tego co napisalem to bede bardzo wdzieczny. Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |