.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A6 C5 do oceny https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=142090 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Trocha3 [ 29.maja.2017 09:24:11 ] |
Tytuł: | Audi A6 C5 do oceny |
Witam. Chcę kupić A6 C5 w Quattro. Mam póki co 2 ogłoszenia na oku. https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-c ... xtor=SEC-8 http://allegro.pl/show_item.php?item=6830389874#thumb/2 Czy ktoś z forumowiczów oglądał już może te auta Dzwoniłem do pierwszego. Niestety nie ma książki serwisowej ale załatwiłem i czekam na historie serwisowa po vin od kolegi z forum passata. Auto od listopada w polsce, pierwszy właściciel. Wszystko niby sprawne, malowane tylko tylne prawe nadkole. Instalacja gazowa założona jeszcze w niemczech a po sprowadzeniu wymieniony reduktor i butla. Do drugiego nie dzwoniłem. Trochę boje się auta od handlarza. Moja Prośba. Czy możecie zerknąć na te ogłoszenia i ocenić swoim wprawnym okiem? Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i rady związane z zakupem tego modelu. Jako, że jeszcze nie miałem styczności ze skrzynią tiptronic, prosiłbym o rade jak najlepiej ją sprawdzić. Trochę czytałem na ten temat, ale wiadomo mogłem coś przeoczyć. Z góry dziękuje za wszelaką pomoc. Pozdrawiam. |
Autor: | gitmar [ 29.maja.2017 10:15:08 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
Mimo, że bardzo lubię automaty, to odradzałbym połączenie 2.4 + quattro + tip jeśli zależy Ci na odrobinie dynamiki. Miałem taki zestaw, tylko z manualem i jechało to średnio. Obstawiam, że z Tipem spali prawie tyle co 4.2 Co do LPG, to wolałbym kupić bez i sam założyć albo kupić z LPG "krajowym", różne wynalazki stamtąd przyjeżdżają. |
Autor: | Trocha3 [ 29.maja.2017 11:18:38 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
Dzięki za rade. 2.4 q z tipem demonem prędkości nie jest ale niestety priorytetem ma być bezawaryjność i przyzwoite koszty utrzymania a dynamika na drugim dopiero miejscu. Wyczytałem,że taki zestaw ma 11.3 s do setki czyli tyle co popularny 1.9tdi więc wydaje się, że jakoś to jedzie. Jeżdziłem do tej pory passatem 1.8t który ma 8.8s wiec przeskok niestety bedzie dość duzy Zastanawiałem sie jeszcze nad silnikiem ASN, ale boje sie jego awaryjności o której sie naczytałem. Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Biedron [ 29.maja.2017 12:51:31 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
Jak priorytetem są niskie koszty to nie pchaj się w automat. Szukaj manuala. Od biedy może być też. 1.8T, trochę inny gang silnika, ale większy potencjał i niższe koszty utrzymania. |
Autor: | HQ-Automotive [ 29.maja.2017 13:18:52 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
Pamiętaj, że w przypadku 1.8T masz też dwumase która nie występuje w automacie, więc koszty awarii będą zbliżone, chociaż połączenie 2.4 + quattro + tip nie należy do najlepszych i z tym się zgodzę. Co do ogłoszeń to interesuj się nr 1, drugie to śmieszny przebieg o którym nic nie wiadomo plus handlarz. |
Autor: | Trocha3 [ 29.maja.2017 15:52:02 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
Właśnie dostalem maila z historią tego cacka. W kwietniu 2013 byl w serwisie z przebiegiem 325 762 km [ASTONISHED FACE]. Pozostaje mi chyba szukać dalej. Co do silnika to 1.8t odpada (mam passata 1.8t AEB który notorycznie miał problem ze smarowaniem) i wole jednak v6. Są jeszcze 2.7t i 3.0 których sie troche boje, ale czy słusznie? Niestety na wymarzone 4.2 mnie nie stać |
Autor: | gitmar [ 29.maja.2017 16:12:27 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
Z 3.0 ASN to loteria, jak trafisz zadbany motor po serwisach to będzie jeździć. Ale z pewnością łatwe to nie będzie. Z tych trzech 2.7/3.0/4.2 najprędzej bym wybrał 4.2 Kosztowo nie będzie drożej niż 2.7T czy nawet 3.0 |
Autor: | bloku [ 29.maja.2017 16:33:11 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
Ja bym się 5HP19 nie bał. Skrzynia jak każda inna może wygenerować koszty ale...manual nic lepszy. Dwumasa, sprzęgło, synchronizatory (przy quattro z mocami 200+) padają dość często - 2 bieg. W 4,2 tylko tip chyba, że S6 to jest szansa w przedlifcie na manuala ale tam Getrag więc dość pancerna skrzynia. Nie mniej jednak szukałbym przedlifta 2,8Q z tipem. Jak ma być polift to 2,4 170KM w manualu oczywiście z Q. 2,4 z tipem to muł i do tego spala tyle co 4,2. W manualu spalanie jest sporo mniejsze. |
Autor: | Trocha3 [ 31.maja.2017 16:31:18 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
Jak wygląda utrzymanie a6 z silnikiem 2.7t? Chciałem silnik wolnossący 2.4 ale skoro mówicie, że tak słabo to jedzie a ASN taka loteria to najrozsądniej byłoby wybrać silnik 2.7. Znalazłem 2 ogłoszenia. https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-q ... yUceP.html http://allegro.pl/show_item.php?item=6839579231 Powiedzcie czy warto sie nimi zainteresować? Czy skrzynie tiptronic rożniły sie od siebie zależnie od silnika? Które były najtrwalsze? W pierwszym ogłoszeniu są białe zegary, fotele recaro i czarna podsufitka - czy to jakiś pakiet s-line? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | HQ-Automotive [ 01.cze.2017 11:18:55 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
W przypadku pierwsze w ogłoszeniu pisze, że został wykonany chiptuning, więc podejrzewam że białe zegary pochodzą właśnie od tego- swoją drogą kompletnie mi tam nie pasują, ale to kwestia gustu, natomiast samopis dosyć uczciwy. Nr 2 ma z kolei jasna tapcierke która nie jest zbyt łatwy w utrzymaniu, dosyć szybko się brudzi ale to szczegół Sam silnik 2.7 t spisuje się bardzo dobrze do warunkiem że nie bierze oleju i jest należycie traktowany, koszty ewentualnego serwisu tanie nie będą, zobacz cennik przykładowych części, plus musisz mieć na uwadze 2 turbiny. |
Autor: | Black&White [ 01.cze.2017 22:14:22 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
W przypadku chiptuningu robionego w Niemczech, po modyfikacji auto powinno być przebadane i wydany wówczas odpowiedni dokument TUV, potwierdzający wykonane modyfikacje. ...PS: nie rozumiem ludzi, którzy mają auto wymagające bieżących inwestycji i to robią (zakładam że opis napraw jest odzwierciedleniem rzeczywistości), zakładają LPG i ...jeżdżą na rezerwie PB... |
Autor: | void [ 04.cze.2017 22:00:40 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-2 ... 51d64e9456 . Poprawisz kosmetykę i będziesz miał fajne auto. Z historią też nie powinno być problemów do określenia. Nie bałbym się tego, że jest malowane, bo C5 jest słabo zabezpieczone przed rdzą i nie unikniesz wykwitów rdzy. |
Autor: | Trocha3 [ 17.cze.2017 17:45:13 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
Wczoraj byłem oglądać ten egzemplarz: http://allegro.pl/show_item.php?item=6856095579 -blacha sprawdzona miernikiem i oprócz maski, która byla malowana jest ok -pas przedni jest wymieniony na jakiś zamiennik i świeci sie kontrolka poduszek ( właściciel twierdzi, że taśma w kierownicy jest przetarta - czy da sie to jakoś sprawdzić?) - niewątpliwie auto miało jakąś przygode - klimatyzacja nie działa (podobno to tylko jakaś nieszczelność choć ciężko jest mi w to uwierzyć) - w historii auta z aso widnieje ostatni wpis w 2010r z przebiegiem 150 000 - brak wbitego gazu w dowód (gaz zamontowany 2 lata temu i podobno auto stało ponad rok z rozwalona skrzynia przez co nie bylo ku temu okazji) - lekki wyciek oleju z prawej strony silnika (ciężko określić z ktorego dokładnie miejsca bo nie widać nic przez osłone sinika) - w komputerze widnieje błąd P0174 (co może oznaczać?) Poza tym w środku brakuje paru elementów typu jakieś zaślepki plus środkowego zagłówka. Silnik wydawał sie pracować cicho i równo. Czy moźecie mi podpowiedzieć czy warto wogóle dalej interesować się tą sztuką? Ile ewentualnie musiałbym włożyć ,żeby doprowadzić ja do w miare normalnego stanu? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka |
Autor: | grisha [ 19.cze.2017 06:44:20 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
jak ma być niezawodnie i dynamicznie i nieekonomicznie: 4,2 BP + TIP ( lub 4,2 LPG + TIP ale to wersja bez pełnego bagażnika i z wkurzającym zasięgiem) jak ma być w miarę ekonomicznie i w miarę dynamicznie : 2,5TDI (180KM AKE lub nowsze) + TIP jak ma być dziadkowo, w miarę ekonomicznie i niezawodnie: 2,4PB (2,8PB) + TIP (lub LPG ale minusy jak wyżej) Cena zakupu się również liczy , odsprzedaży to nie wiem, zależy ile lat chcesz tym jeździć, ale to już staruszki, cena PB wg mnie jest zawyżona co do realnej wartości tych pojazdów, cena 2,5TDI często okazyjna a stan ok (cena dzięki "legendzie"). Tak stare quattro i tak może pociągnąć spore koszty likwidacji luzów w napędzie (ilość krzyżaków w kosztach powala). Luzów mniej gdy kupimy TIP a nie manual, TIP delikatniej rusza i nie da się "strzelić ze sprzęgła". |
Autor: | adiaudi [ 19.cze.2017 20:49:12 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
grisha o jakich luzach i krzyżakach piszesz? Musiałeś trafić wyjątkowo zajechaną sztukę. Po za tym nie doradzaj "legendy",czyli 2.5 TDI V6...Tanio tu nie będzie. |
Autor: | grisha [ 19.cze.2017 21:51:51 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
adiaudi napisał(a): grisha o jakich luzach i krzyżakach piszesz? Musiałeś trafić wyjątkowo zajechaną sztukę. miałem ośkę, więc nie miałem problemów luzami w napędach (jak się kupi quattro manuala po młodym gniewnym to bywa że trzeba szukać gdzie jest luz powodujący stuknięcie przy ruszaniu lub zmianie biegów, tych punktów do szukania jest więcej w quattro niż w oście, już o różnicy w zawieszeniu nie mówiąc, tył całkiem inny), ale właściciele leciwych już aut quattro mogą takie problemy mieć, a jak ktoś szuka A6 C5 to raczej nie chce wydawać kika tys na naprawy napędu i zawiechy (uważam, że należy jeździć sprawnym autem)adiaudi napisał(a): Po za tym nie doradzaj "legendy",czyli 2.5 TDI V6...Tanio tu nie będzie. 8 lat jeździłem taką ośką w kombi, bardzo przyjemnie to chodzi, miło wspominam, opisałem 3 opcje wg mojej oceny. Wg mnie , czego nie wypada na tej grupie robić, w ogóle nie doradzałbym z tamtych roczników audi do kupienia, z tamtych lat bym doradził np. XC70 D5 (ekonomiczne 4x4, z bardzo dobrym dieslem odpowiednim do masy auta, a nie jak to w audi jak nie 2,5tdi "bo be" to dmuchane 1,9tdi). Czyli: w dieslu polecam omijając audi XC70 a nie A6 C5 a, jeżeli już z audi ma być to tak jak napisałem powyżej.
|
Autor: | myszon90 [ 20.cze.2017 05:33:20 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
Trocha3 napisał(a): Wczoraj byłem oglądać ten egzemplarz: Ja bym zaproponował 12 i zaryzykował...buda ładna, więc baza do włożenia paru groszy jest...http://allegro.pl/show_item.php?item=6856095579 -blacha sprawdzona miernikiem i oprócz maski, która byla malowana jest ok -pas przedni jest wymieniony na jakiś zamiennik i świeci sie kontrolka poduszek ( właściciel twierdzi, że taśma w kierownicy jest przetarta - czy da sie to jakoś sprawdzić?) - niewątpliwie auto miało jakąś przygode - klimatyzacja nie działa (podobno to tylko jakaś nieszczelność choć ciężko jest mi w to uwierzyć) - w historii auta z aso widnieje ostatni wpis w 2010r z przebiegiem 150 000 - brak wbitego gazu w dowód (gaz zamontowany 2 lata temu i podobno auto stało ponad rok z rozwalona skrzynia przez co nie bylo ku temu okazji) - lekki wyciek oleju z prawej strony silnika (ciężko określić z ktorego dokładnie miejsca bo nie widać nic przez osłone sinika) - w komputerze widnieje błąd P0174 (co może oznaczać?) Poza tym w środku brakuje paru elementów typu jakieś zaślepki plus środkowego zagłówka. Silnik wydawał sie pracować cicho i równo. Czy moźecie mi podpowiedzieć czy warto wogóle dalej interesować się tą sztuką? Ile ewentualnie musiałbym włożyć ,żeby doprowadzić ja do w miare normalnego stanu? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Naprawa samej klimy może z 2tyś wyjść, więc trzebaby dobrą cenę w zakupie mieć.. |
Autor: | Trocha3 [ 07.sie.2017 21:55:03 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
W końcu udało mi się znaleźć auto. Dziękuje wszystkim za cenne porady bez których chyba by się to nie udalo. [emoji2] A oto mój nowy nabytek : A6 C5 2.7t Q [emoji2] Jak to bywa z autami w tym wieku jest pare rzeczy do zrobienia ale mam nadzieję, że z pomocą forumowiczów uda mi się to ogarnąć |
Autor: | lucas3512 [ 09.sie.2017 20:39:29 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C5 do oceny |
Oby dzielnie i bezawaryjnie służyło Gratulacje |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |