.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi A6 C5 do oceny
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=142090
Strona 1 z 1

Autor:  Trocha3 [ 29.maja.2017 09:24:11 ]
Tytuł:  Audi A6 C5 do oceny

Witam. :d Chcę kupić A6 C5 w Quattro. Mam póki co 2 ogłoszenia na oku.

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-c ... xtor=SEC-8

http://allegro.pl/show_item.php?item=6830389874#thumb/2

Czy ktoś z forumowiczów oglądał już może te auta :?:

Dzwoniłem do pierwszego. Niestety nie ma książki serwisowej ale załatwiłem i czekam na historie serwisowa po vin od kolegi z forum passata. Auto od listopada w polsce, pierwszy właściciel. Wszystko niby sprawne, malowane tylko tylne prawe nadkole. Instalacja gazowa założona jeszcze w niemczech a po sprowadzeniu wymieniony reduktor i butla.

Do drugiego nie dzwoniłem. Trochę boje się auta od handlarza.

Moja Prośba. Czy możecie zerknąć na te ogłoszenia i ocenić swoim wprawnym okiem?
Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie i rady związane z zakupem tego modelu.
Jako, że jeszcze nie miałem styczności ze skrzynią tiptronic, prosiłbym o rade jak najlepiej ją sprawdzić. Trochę czytałem na ten temat, ale wiadomo mogłem coś przeoczyć.

Z góry dziękuje za wszelaką pomoc. Pozdrawiam.

Autor:  gitmar [ 29.maja.2017 10:15:08 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

Mimo, że bardzo lubię automaty, to odradzałbym połączenie 2.4 + quattro + tip jeśli zależy Ci na odrobinie dynamiki. Miałem taki zestaw, tylko z manualem i jechało to średnio. Obstawiam, że z Tipem spali prawie tyle co 4.2 ;) Co do LPG, to wolałbym kupić bez i sam założyć albo kupić z LPG "krajowym", różne wynalazki stamtąd przyjeżdżają.

Autor:  Trocha3 [ 29.maja.2017 11:18:38 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

Dzięki za rade. 2.4 q z tipem demonem prędkości nie jest ale niestety priorytetem ma być bezawaryjność i przyzwoite koszty utrzymania a dynamika na drugim dopiero miejscu. Wyczytałem,że taki zestaw ma 11.3 s do setki czyli tyle co popularny 1.9tdi więc wydaje się, że jakoś to jedzie. Jeżdziłem do tej pory passatem 1.8t który ma 8.8s wiec przeskok niestety bedzie dość duzy :-( Zastanawiałem sie jeszcze nad silnikiem ASN, ale boje sie jego awaryjności o której sie naczytałem.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Biedron [ 29.maja.2017 12:51:31 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

Jak priorytetem są niskie koszty to nie pchaj się w automat. Szukaj manuala. Od biedy może być też. 1.8T, trochę inny gang silnika, ale większy potencjał i niższe koszty utrzymania.

Autor:  HQ-Automotive [ 29.maja.2017 13:18:52 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

Pamiętaj, że w przypadku 1.8T masz też dwumase która nie występuje w automacie, więc koszty awarii będą zbliżone, chociaż połączenie 2.4 + quattro + tip nie należy do najlepszych i z tym się zgodzę. Co do ogłoszeń to interesuj się nr 1, drugie to śmieszny przebieg o którym nic nie wiadomo plus handlarz.

Autor:  Trocha3 [ 29.maja.2017 15:52:02 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

Właśnie dostalem maila z historią tego cacka. W kwietniu 2013 byl w serwisie z przebiegiem 325 762 km [ASTONISHED FACE]. Pozostaje mi chyba szukać dalej. Co do silnika to 1.8t odpada (mam passata 1.8t AEB który notorycznie miał problem ze smarowaniem) i wole jednak v6. Są jeszcze 2.7t i 3.0 których sie troche boje, ale czy słusznie? Niestety na wymarzone 4.2 mnie nie stać

Autor:  gitmar [ 29.maja.2017 16:12:27 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

Z 3.0 ASN to loteria, jak trafisz zadbany motor po serwisach to będzie jeździć. Ale z pewnością łatwe to nie będzie. Z tych trzech 2.7/3.0/4.2 najprędzej bym wybrał 4.2 :) Kosztowo nie będzie drożej niż 2.7T czy nawet 3.0

Autor:  bloku [ 29.maja.2017 16:33:11 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

Ja bym się 5HP19 nie bał. Skrzynia jak każda inna może wygenerować koszty ale...manual nic lepszy. Dwumasa, sprzęgło, synchronizatory (przy quattro z mocami 200+) padają dość często - 2 bieg. W 4,2 tylko tip chyba, że S6 to jest szansa w przedlifcie na manuala ale tam Getrag więc dość pancerna skrzynia.

Nie mniej jednak szukałbym przedlifta 2,8Q z tipem. Jak ma być polift to 2,4 170KM w manualu oczywiście z Q.

2,4 z tipem to muł i do tego spala tyle co 4,2. W manualu spalanie jest sporo mniejsze.

Autor:  Trocha3 [ 31.maja.2017 16:31:18 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

Jak wygląda utrzymanie a6 z silnikiem 2.7t? Chciałem silnik wolnossący 2.4 ale skoro mówicie, że tak słabo to jedzie a ASN taka loteria to najrozsądniej byłoby wybrać silnik 2.7. Znalazłem 2 ogłoszenia.

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-q ... yUceP.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=6839579231

Powiedzcie czy warto sie nimi zainteresować?
Czy skrzynie tiptronic rożniły sie od siebie zależnie od silnika? Które były najtrwalsze?
W pierwszym ogłoszeniu są białe zegary, fotele recaro i czarna podsufitka - czy to jakiś pakiet s-line?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Autor:  HQ-Automotive [ 01.cze.2017 11:18:55 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

W przypadku pierwsze w ogłoszeniu pisze, że został wykonany chiptuning, więc podejrzewam że białe zegary pochodzą właśnie od tego- swoją drogą kompletnie mi tam nie pasują, ale to kwestia gustu, natomiast samopis dosyć uczciwy. Nr 2 ma z kolei jasna tapcierke która nie jest zbyt łatwy w utrzymaniu, dosyć szybko się brudzi ale to szczegół Sam silnik 2.7 t spisuje się bardzo dobrze do warunkiem że nie bierze oleju i jest należycie traktowany, koszty ewentualnego serwisu tanie nie będą, zobacz cennik przykładowych części, plus musisz mieć na uwadze 2 turbiny.

Autor:  Black&White [ 01.cze.2017 22:14:22 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

W przypadku chiptuningu robionego w Niemczech, po modyfikacji auto powinno być przebadane i wydany wówczas odpowiedni dokument TUV, potwierdzający wykonane modyfikacje.
...PS: nie rozumiem ludzi, którzy mają auto wymagające bieżących inwestycji i to robią (zakładam że opis napraw jest odzwierciedleniem rzeczywistości), zakładają LPG i ...jeżdżą na rezerwie PB... :zly:

Autor:  void [ 04.cze.2017 22:00:40 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a6-2 ... 51d64e9456 . Poprawisz kosmetykę i będziesz miał fajne auto. Z historią też nie powinno być problemów do określenia. Nie bałbym się tego, że jest malowane, bo C5 jest słabo zabezpieczone przed rdzą i nie unikniesz wykwitów rdzy.

Autor:  Trocha3 [ 17.cze.2017 17:45:13 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

Wczoraj byłem oglądać ten egzemplarz:

http://allegro.pl/show_item.php?item=6856095579

-blacha sprawdzona miernikiem i oprócz maski, która byla malowana jest ok
-pas przedni jest wymieniony na jakiś zamiennik i świeci sie kontrolka poduszek ( właściciel twierdzi, że taśma w kierownicy jest przetarta - czy da sie to jakoś sprawdzić?) - niewątpliwie auto miało jakąś przygode
- klimatyzacja nie działa (podobno to tylko jakaś nieszczelność choć ciężko jest mi w to uwierzyć)
- w historii auta z aso widnieje ostatni wpis w 2010r z przebiegiem 150 000
- brak wbitego gazu w dowód (gaz zamontowany 2 lata temu i podobno auto stało ponad rok z rozwalona skrzynia przez co nie bylo ku temu okazji)
- lekki wyciek oleju z prawej strony silnika (ciężko określić z ktorego dokładnie miejsca bo nie widać nic przez osłone sinika)
- w komputerze widnieje błąd P0174 (co może oznaczać?)

Poza tym w środku brakuje paru elementów typu jakieś zaślepki plus środkowego zagłówka. Silnik wydawał sie pracować cicho i równo.

Czy moźecie mi podpowiedzieć czy warto wogóle dalej interesować się tą sztuką? Ile ewentualnie musiałbym włożyć ,żeby doprowadzić ja do w miare normalnego stanu?



Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Autor:  grisha [ 19.cze.2017 06:44:20 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

jak ma być niezawodnie i dynamicznie i nieekonomicznie: 4,2 BP + TIP ( lub 4,2 LPG + TIP ale to wersja bez pełnego bagażnika i z wkurzającym zasięgiem)
jak ma być w miarę ekonomicznie i w miarę dynamicznie : 2,5TDI (180KM AKE lub nowsze) + TIP
jak ma być dziadkowo, w miarę ekonomicznie i niezawodnie: 2,4PB (2,8PB) + TIP (lub LPG ale minusy jak wyżej)

Cena zakupu się również liczy , odsprzedaży to nie wiem, zależy ile lat chcesz tym jeździć, ale to już staruszki, cena PB wg mnie jest zawyżona co do realnej wartości tych pojazdów, cena 2,5TDI często okazyjna a stan ok (cena dzięki "legendzie"). Tak stare quattro i tak może pociągnąć spore koszty likwidacji luzów w napędzie (ilość krzyżaków w kosztach powala). Luzów mniej gdy kupimy TIP a nie manual, TIP delikatniej rusza i nie da się "strzelić ze sprzęgła".

Autor:  adiaudi [ 19.cze.2017 20:49:12 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

grisha o jakich luzach i krzyżakach piszesz? Musiałeś trafić wyjątkowo zajechaną sztukę. Po za tym nie doradzaj "legendy",czyli 2.5 TDI V6...Tanio tu nie będzie.

Autor:  grisha [ 19.cze.2017 21:51:51 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

adiaudi napisał(a):
grisha o jakich luzach i krzyżakach piszesz? Musiałeś trafić wyjątkowo zajechaną sztukę.
miałem ośkę, więc nie miałem problemów luzami w napędach (jak się kupi quattro manuala po młodym gniewnym to bywa że trzeba szukać gdzie jest luz powodujący stuknięcie przy ruszaniu lub zmianie biegów, tych punktów do szukania jest więcej w quattro niż w oście, już o różnicy w zawieszeniu nie mówiąc, tył całkiem inny), ale właściciele leciwych już aut quattro mogą takie problemy mieć, a jak ktoś szuka A6 C5 to raczej nie chce wydawać kika tys na naprawy napędu i zawiechy (uważam, że należy jeździć sprawnym autem)

adiaudi napisał(a):
Po za tym nie doradzaj "legendy",czyli 2.5 TDI V6...Tanio tu nie będzie.
8 lat jeździłem taką ośką w kombi, bardzo przyjemnie to chodzi, miło wspominam, opisałem 3 opcje wg mojej oceny. Wg mnie , czego nie wypada na tej grupie robić, w ogóle nie doradzałbym z tamtych roczników audi do kupienia, z tamtych lat bym doradził np. XC70 D5 (ekonomiczne 4x4, z bardzo dobrym dieslem odpowiednim do masy auta, a nie jak to w audi jak nie 2,5tdi "bo be" to dmuchane 1,9tdi). Czyli: w dieslu polecam omijając audi XC70 a nie A6 C5 :-) a, jeżeli już z audi ma być to tak jak napisałem powyżej.

Autor:  myszon90 [ 20.cze.2017 05:33:20 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

Trocha3 napisał(a):
Wczoraj byłem oglądać ten egzemplarz:

http://allegro.pl/show_item.php?item=6856095579

-blacha sprawdzona miernikiem i oprócz maski, która byla malowana jest ok
-pas przedni jest wymieniony na jakiś zamiennik i świeci sie kontrolka poduszek ( właściciel twierdzi, że taśma w kierownicy jest przetarta - czy da sie to jakoś sprawdzić?) - niewątpliwie auto miało jakąś przygode
- klimatyzacja nie działa (podobno to tylko jakaś nieszczelność choć ciężko jest mi w to uwierzyć)
- w historii auta z aso widnieje ostatni wpis w 2010r z przebiegiem 150 000
- brak wbitego gazu w dowód (gaz zamontowany 2 lata temu i podobno auto stało ponad rok z rozwalona skrzynia przez co nie bylo ku temu okazji)
- lekki wyciek oleju z prawej strony silnika (ciężko określić z ktorego dokładnie miejsca bo nie widać nic przez osłone sinika)
- w komputerze widnieje błąd P0174 (co może oznaczać?)

Poza tym w środku brakuje paru elementów typu jakieś zaślepki plus środkowego zagłówka. Silnik wydawał sie pracować cicho i równo.

Czy moźecie mi podpowiedzieć czy warto wogóle dalej interesować się tą sztuką? Ile ewentualnie musiałbym włożyć ,żeby doprowadzić ja do w miare normalnego stanu?



Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Ja bym zaproponował 12 i zaryzykował...buda ładna, więc baza do włożenia paru groszy jest...
Naprawa samej klimy może z 2tyś wyjść, więc trzebaby dobrą cenę w zakupie mieć.. ;)

Autor:  Trocha3 [ 07.sie.2017 21:55:03 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

W końcu udało mi się znaleźć auto. Dziękuje wszystkim za cenne porady bez których chyba by się to nie udalo. [emoji2] A oto mój nowy nabytek : A6 C5 2.7t Q [emoji2] Jak to bywa z autami w tym wieku jest pare rzeczy do zrobienia ale mam nadzieję, że z pomocą forumowiczów uda mi się to ogarnąć

Autor:  lucas3512 [ 09.sie.2017 20:39:29 ]
Tytuł:  Re: Audi A6 C5 do oceny

Oby dzielnie i bezawaryjnie służyło :)
Gratulacje ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/