majuDJ napisał(a):
Szukam dla swojej żony samochodu Audi A3 8L z skrzynią automatyczną w wersji 5 drzwiowej w budżecie do 10 tys zł. Będzie to jej pierwsze auto, ma prawo jazdy od 10 lat, ale po zdaniu prawka nie jeździła praktycznie 10 lat, wiec musi wszystko sobie przypomnieć. Auto będzie użytkowane głównie w mieście w Warszawie. Rocznik dla mnie nie jest wyznacznikiem lecz stan w jakim auto się znajduję. Wydaje mi się, że w przedliftach są bardziej proste i tańsze w naprawie automaty, lecz nie jestem tego pewien
Mam do Was kilka pytań:
1. Jaka kombinacja jest najtańsza w eksploatacji i późniejszej naprawie? 1.9TDI 90KM/110KM + automat, 1.6 101KM + automat ( jest taka kombinacja bo nie mogę znaleźć ani jednego egzemplarza na allegro i mobile.de ?), 1.9TDI 100/130KM + automat, 1.8 125KM + automat
2. Jakie skrzynie automatyczne są najlepsze w tym modelu? Jaki powinny mieć oznaczenia na naklejce w książce serwisowej lub w bagażniku.
3. Ile pali paliwa A3 8L 5d z poniższym slinkiami?
1.9TDI 90KM + automat
1.9TDI 110KM + automat
1.9TDI 100KM + automat
1.9TDI 130KM + automat
1.6 101KM + automat
1.8 125KM + automat
4. Jakiego rodzaju wyróżniamy skrzynie automatyczne w tym modelu w przedliftach oraz poliftach i czym się one od siebie różnią?
5. Jak wygląda serwisowanie poszczególnych skrzyń automatycznych i jakie są koszty ewentualnych napraw?
6. Jak sprawdzić działanie skrzynie automatycznej przy próbnej jeździ? Słyszałem, że w pozycji D nie może staczać się z górki nawet bez dodawania gazu, że należy się rozpędzić do 100km/h i puścić pedał gazu i sprawdzić jak skrzynia zrzuca biegi.
Dziękuję za wszelką pomoc oraz informacje.
Do automatu bierz najmocniejsze uturbione motory - albo 1,8 T benzynowy 150 KM lub mocniejszy albo 130-konne TDI. Spalarnia w automacie gwałtownie idzie w górę w mieści i tutaj zależy od kopyta szanownej białogłowy. Musisz liczyć 30-50% wzrostu zużycia paliwa w stosunku do manuala.
Na trasie już jest ok i dużych różnic nie ma.
Automaty to najtrwalsze skrzynie o ile nie obsługiwał i serwisował ich idiota.
Szukać najprostszego tipa, żadnych multilotków czy innych cudów.
Osobiście szukałbym Golfa IV - zasadniczo to to samo, tylko że Audi oprócz znaczków po prostu więcej kosztuje.