.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 15:16:44

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 14.lut.2018 17:42:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2016 18:46:55
Posty: 30
Witam, noszę się z zamiarem kupna s6 c5 i mam takie oto pytania do Was, najlepiej posiadacze 4.2 aby odpowiedzieli

1. Chce przeznaczyć Max 35-37 tys na zakup auta, gaz, rozrząd, ubezpieczenie. Czy jest realne aby znaleźć coś zadbanego?

2. Większość to automaty, jak je sprawdzić czy działają prawidłowo. Do tej pory to nawet nie siedziałem w aucie z automatem ;€

3. Samochód będzie używany na co dzień, nie robię rocznie dużo kilometrów. Max 6-7 tys

Posiadam kabel i program, jakie kategorie sprawdzić by ocenić stan silnika.
Wiem że też jest problem z napinaczami łańcucha, da się to sprawdzić za pomocą programu czy tylko na słuch?
W grę wchodzi jedynie silnik o oznaczeniu ANK.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 15.lut.2018 21:43:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ad. 1 Uderz do kolegi Metyoo -> memberlist.php?mode=viewprofile&u=33239 Ma na sprzedaż fajną sztukę. Budżet wystarczy aby zrobić ją na igłę ;-)

Ad. 2 S6 C5 w polifcie można już w pełni sprawdzić poprzez np vcdsa. Przedlifty (głównie 99 i 00 rok) nie mają pełnej diagnostyki. Jak nie masz kompa to jest prosty test. Podczas jazdy zwróć uwagę na obroty czy podczas zmiany na wyższy bieg nie podbija obrotów o 100 czy 200. Bedzie to oznaczać problemy z konwerterem (sprzęgło hydrokinetyczne). Wszelkie nadzwyczajne uderzenia czy szarpnięcia - odczuwalne na całym aucie też będą wskazywać na zużyty olej (co nie jest niczym strasznym) lub już na kończące się koszyki forwardu lub reversu.

Ad. 3 W niczym to nie przeszkadza. Silniki jak są zadbane to z LPG współpracują bardzo dobrze (ale musi być to instalacja z wyższej półki i dobrze zamontowana). Zaraz się mi tu zleci Drookash i zacznie nękać mnie, że gaz jest do kuchenek. Ale prawda jest taka, że działa to i kieszeni nie rujnuje.

Jeśli ANK to sierpień 2000 do końca 2003 roku. Dlaczego nie AQJ? Naczytałeś się mitów?
Problemu z napinaczami nie ma jeśli ludzie wymieniają kompletny rozrząd a nie tylko pasek i rolki. Są też łańcuchy i pady napinaczy. Przed zakupem możesz wszystko sprawdzić pod vcdsem czy vagcomem (090, 093, 015-017, 002 dla przepływki, 030-034)

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 15.lut.2018 22:31:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
Metyoo ma S6 na sprzedaż? Oj..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 16.lut.2018 08:33:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 15:02:41
Posty: 671
Lokalizacja: Wrocław
Auto: było
bloku napisał(a):
Są też łańcuchy i pady napinaczy.

bloku - te pady można gdzieś oddzielnie kupić? Dużo zabawy z wymianą?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 16.lut.2018 11:51:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 09:09:03
Posty: 1250
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp.
Odezwij się do użytkownika Ernieball, zdaje się, że nadal ma na sprzedaż swoje S6 C5 Avant 2001r. Cena ok. 23 000,- bez LPG. Ogłoszenia aktualnie chyba nie ma.

_________________
Audi A6 C5 Avant 2.7 biturbo BES 2002r. 2017- .....
Audi A6 C4 Avant 2.5TDi AEL 1996r. Green Hornet 2008-2018


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 16.lut.2018 12:31:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.maja.2008 11:47:04
Posty: 1870
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Auto: Audi A6C7 2.0TDI S-Tronic
Biedron napisał(a):
Odezwij się do użytkownika Ernieball, zdaje się, że nadal ma na sprzedaż swoje S6 C5 Avant 2001r. Cena ok. 23 000,- bez LPG. Ogłoszenia aktualnie chyba nie ma.

Moja sprzedana :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 16.lut.2018 12:32:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Dymian napisał(a):
Metyoo ma S6 na sprzedaż? Oj..


Popitoliłem się z Erniego eSką :D

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 16.lut.2018 12:43:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2016 18:46:55
Posty: 30
No trochę czytałem i krążą doniesienia że AQJ pije dużo oleju.

Dziękuję Bloku że opisales wszystko dokładnie. Na co zwrócić jeszcze uwagę przy oględzinach silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 16.lut.2018 12:47:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Bzdury piszą. AQJ i ANK to bliźniacze silniki a różnią się detalami nie mającymi wpływu na spożycie oleju. Tylko osprzętem się delikatnie różnią. Miałem oba. ANK się wysrał a AQJ nadal jeździ u kumpla. Nie ma reguły. Najważniejsze to lać porządny olej i zmieniać go na czas.

Dlaczego AQJ/ANK piją olej? Bo ludzie zapominają o separatorze oleju za 120 PN w zamienniku oraz drożności spływu do misy, który zatyka się przy słabej jakości oleju oraz krótkich dystansach.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 17.lut.2018 15:00:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2016 18:46:55
Posty: 30
Najbardziej to się boję o tą skrzynię ;/ No nic będę słuchał twoich wskazówek.

Nie mam także znajomego który z automatem jeździ.
Jaki olej lałeś do swojej v8-ki - silnik
Zmieniałeś olej w skrzyni ? Jak tak to jaki i jakie koszta wymiany dynamicznej ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 17.lut.2018 15:28:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Wszystko zależy jak będziesz użytkował auto. Jeśli dłuższe trasy jednorazowo to szedłbym w 5W50 lub 10W60 np LM, Motul 300V, Valvoline VR1, Total Racing czy Penrite. Jeśli krótsze odcinki ale często to 5w40 lub 10w50. Omijaj Castrole, Mobile czy wszelkiej maści marketówki. Te silniki lubią porządne oleje.

W skrzyni olej zmieniasz w zależności od znajomości historii serwisowej skrzyni. Jeśli był olej wymieniany to można metodą statyczną we własnym zakresie. Jeśli nie znasz historii lepiej zrobić wymianę dynamiczną w zakładzie (bezpieczniej dla Twojej kieszeni).

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 18.lut.2018 16:01:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2016 18:46:55
Posty: 30
A jeszcze tak wrócę bloki w vagu 115-117 to od turbo chyba ? A w s6 nie ma turbin.

A i jeszcze dopytam jak z logami dynamicznym w automacie ? Bo w manual to 1.5 tys i 3 do odcinki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 21.lut.2018 15:38:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Nie ma :(, C5 z literką R miał V8bT.
Co do logów - tak, tryb manual (czyli tiptornic do ręcznej zmiany), 3 bieg i w podłogę, ale bez kickdowna.
Olej - wlejesz co będziesz uważał - ale ja lałem do swojej przez 140k km 5w40 i nic się z silnikiem nie działo - a potrafiłem pocisnąć i w zimie w góry, czy latem w drodze na Korculę - nigdy żdnych dziwnych objawów ze strony oleju - temp oleju zawsze w normie, żadnego dzwonienia szklanek czy nastawników rankiem, itd...
Auto poszło w świat jakiś czas temu i było nadal zalewane Amsoil'em ECF 5w40, wiem bo miałem kontakt z moim następcą.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 22.lut.2018 15:11:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lip.2016 18:46:55
Posty: 30
A jaki miałeś ślinik ? AQJ czy ANK ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S6 c5 kilka pytań.
PostNapisane: 22.lut.2018 15:21:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5241
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ma w podpisie, że 2001 więc ANK ;-) Ale to i tak nie ma znaczenia.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: