.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A3 8L / A4 B5 (quattro) https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=145099 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | addy [ 24.kwi.2018 21:13:36 ] |
Tytuł: | A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Cześć. Pierwszy wybór padł na a3'kę, po poradach znajomych pojawił się mindfuck. Na samochód jest przeznaczone ~10tyś. Silniki, którymi się interesowałem przy a3 to 1.9 110km. Prosiłbym o opinie o tych samochodach - co warto brać, na co ewentualnie uważać. Do tego pojawia się pytanie - czy warto patrzeć na quattro w tak leciwym samochodzie jak b5, jak wygląda awaryjność każdego z w/w. Dzięki za odpowiedzi. |
Autor: | void [ 24.kwi.2018 21:26:32 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
viewtopic.php?f=1&t=144848 przywitaj sie w tym temacie. B5, zwłaszcza FL w quattro 1,9 TDI to ciężki temat - niedawno to przerabiałem... Jeżeli nie potrzebujesz takiej gabloty jak C5 to B5 jest świetną opcją. A3 wypada gorzej pod kątem blachy. Awaryjność jest zależna od przeszłości auta - zaniedbania właściciela, jakieś inne przygody. Uzbrój się w cierpliwość. Powodzenia w poszukiwaniach. |
Autor: | addy [ 25.kwi.2018 06:48:48 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Rozumiem, że z quattro powinienem zrezygnować? A orientujesz się może jak kosztowna awaryjność może występować w tych autach? Jakie są takie typowe bolączki , oprócz tych - eksploatacyjnych? Nie ukrywam że zależy mi również na tym, żeby zminimalizować koszty (stąd zmniejszyłem budżet i postanowiłem kupić auto bez pompowtrysków). Co do blachy, zdążyłem już robić wiele researchów, wiem, że a3 przy kupnie powinny mieć sprawdzane dachy i nadkola pod kątem korozji. |
Autor: | void [ 25.kwi.2018 08:02:06 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
addy napisał(a): Rozumiem, że z quattro powinienem zrezygnować? Oczywiście, że nie. Szukaj quattro Zwróć uwagę na obecność hałasów z napędów. Należy pamiętać o systematycznych wymianach olejów w napędach, zimą odwdzięczy się trakcją, nie tylko zimą. Cytuj: A orientujesz się może jak kosztowna awaryjność może występować w tych autach? Jakie są takie typowe bolączki , oprócz tych - eksploatacyjnych? Nie ukrywam że zależy mi również na tym, żeby zminimalizować koszty (stąd zmniejszyłem budżet i postanowiłem kupić auto bez pompowtrysków). Co do blachy, zdążyłem już robić wiele researchów, wiem, że a3 przy kupnie powinny mieć sprawdzane dachy i nadkola pod kątem korozji Stan tylnego zawieszenia tj. luzy, stan mocowania amortyzatorów czy nie zgniły. W quattro jest droższy zawias niż do ośki, ale to są rzadkie naprawy. W B5 jak to w Audi z tych lat mogą być wykwity na błotnikach z przodu, ale nie ma powodów do zmartwień, spowodowane są gąbką umieszczoną po wewnętrznej stronie. Gąbka ta zbiera wodę i efekt jest widoczny... Po prostu trzeba zachować czujność jak przy każdym zakupie. B5 FL quattro 1,9 TDI 110 KM jeden z ostatnich prostych samochodów. Jeżeli motor jest zdrowy, buda prosta to bierz. Pewne rzeczy będą wymagać napraw, ale to problemy natury eksploatacyjnej. |
Autor: | addy [ 25.kwi.2018 08:18:53 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Przeleciałem Olx, a4'ki z napędem na 4 koła występują najczęściej w wersji avant, do tego z silnikiem 1.8. Pisząc "ciężki temat" miałeś na myśli małą ilość na rynku sedana z 1.9 TDI? |
Autor: | Baskecior [ 25.kwi.2018 08:59:11 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Ladny AFN quattro w sedanie jest trudny do zdobycia. Odradzam szukanie okazji. Trzeba zapłacić ile się należy aby pozniej uniknąć problemów. Pakiet startowy to ok 1500 zł. Wyzej napisano o potencjalnych problemach. Priorytetem jest quattro i takiego szukaj. |
Autor: | addy [ 25.kwi.2018 14:50:38 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Dobra, to na 1 miejscu stawiamy quattro w poszukiwaniach, na drugim miejscu a3 (s3 odpada - cena zbyt wysoka), na trzecim zwykłe a4 b5. Przeszukałem forum odn. AFN quattro - ludzie mówili, że w 7l spalania można się nie wyrobić. (1.9 TDI) - w jakich okolicach spalanie się kręci? - realne, nie te ze statystyk. |
Autor: | void [ 25.kwi.2018 15:00:06 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
addy napisał(a): Przeleciałem Olx, a4'ki z napędem na 4 koła występują najczęściej w wersji avant, do tego z silnikiem 1.8. Pisząc "ciężki temat" miałeś na myśli małą ilość na rynku sedana z 1.9 TDI? Znalezienie zdrowego 1,9 TDI Q jest trudne, zwłaszcza 110 KM. Jeżeli ktoś ma to po prostu trzyma, bo dobre auto. addy napisał(a): Dobra, to na 1 miejscu stawiamy quattro w poszukiwaniach, na drugim miejscu a3 (s3 odpada - cena zbyt wysoka), na trzecim zwykłe a4 b5. Przeszukałem forum odn. AFN quattro - ludzie mówili, że w 7l spalania można się nie wyrobić. (1.9 TDI) - w jakich okolicach spalanie się kręci? - realne, nie te ze statystyk. Odnośnie spalania Basket udzieli Ci informacji. Pytasz o cykl mieszany, trasę czy miasto? B5, zwłaszcza w sedanie i 110 KM jest stosunkowo lekkie w porównaniu do np. B6. 2,5 TDI quattro Avant w C4 mieszanie spali 8 l ON mieszanie, gdzie masz o 250-300 kg cięższe auto. Gdybyś brał 2,5 V6 quattro w automacie avant, wówczas mógłbyś martwić się spalaniem. |
Autor: | Baskecior [ 25.kwi.2018 16:47:10 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Najnizsze spalanie w trasie:4.3 Normalne spalanie w trasie:5.5 Miasto:6.5 do 7. Zero kompleksow i but w serii:7.5. Moj rekord zimą w ex afn q koks edition:12. Generalnie srednia ok 6-7. AFN sedan quattro =1430 kg AFN avant quattro=1480 kg A3 to Golf, odpuść. Bez sensu. |
Autor: | Zarathustra [ 25.kwi.2018 17:37:30 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Basket mi kiedys udalo sie afnem zejsc ponizej 4, jechałem pół Polski na wczasny za skoda fabia 1.0 60 kunia |
Autor: | void [ 25.kwi.2018 18:04:36 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Zarathustra napisał(a): Basket mi kiedys udalo sie afnem zejsc ponizej 4, jechałem pół Polski na wczasny za skoda fabia 1.0 60 kunia Miałeś ośkę, prawda? Jaka v-max wówczas? Do autora, jak widzisz nie jest tak źle z quattro. |
Autor: | Zarathustra [ 26.kwi.2018 10:24:43 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Oska, v max moze 100. |
Autor: | Baskecior [ 26.kwi.2018 18:55:57 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Zarathustra napisał(a): Basket mi kiedys udalo sie afnem zejsc ponizej 4, jechałem pół Polski na wczasny za skoda fabia 1.0 60 kunia Wszystko się da, ale ja bym cholery dostał ... |
Autor: | Zarathustra [ 26.kwi.2018 19:04:41 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
w tej fabii siedział mój kuzyn z którym jechalismy wspolnie na wycieczkę |
Autor: | void [ 26.kwi.2018 20:01:10 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Czyli piątka, która wychodzi koledze w AFN ośka sedan przy 110-120 km/h Włocławek > Gdańsk jest realna. |
Autor: | Baskecior [ 26.kwi.2018 20:08:48 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Generalnie ludzie mają ogromny problem z wyliczeniem średniego spalania, ale można przyjąć że będzie to 5 z przodu ... |
Autor: | zgredek27 [ 27.kwi.2018 20:38:31 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Zarathustra napisał(a): Basket mi kiedys udalo sie afnem zejsc ponizej 4, jechałem pół Polski na wczasny za skoda fabia 1.0 60 kunia ja zszedłem do 3,7.... tankowałem po drodze, byłem przekonany, ze się zegary zepsuły. Afn fl sedan. cała PL, północ na południe-- w burzy - 90km/h PS. pozbyłem się wszystkich diesli, nigdy więcej nawet pancernego AFNa, który dalej jeździ u mnie w rodzinie Miałem a4 b5 q, a3 8l q, a3 mega fajne na miasto, z 1.8t q + lpg robiło robotę |
Autor: | Morgi [ 27.kwi.2018 20:50:02 ] |
Tytuł: | Re: A3 8L / A4 B5 (quattro) |
Ja zszedłem A8 do 9.9, E39 do 8 a E38 chyba do około 11. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |