.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 4.2
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=145904
Strona 1 z 2

Autor:  Mygakzy [ 07.sie.2018 09:50:44 ]
Tytuł:  Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 4.2

Witam

Jestem wieloletnim użytkownikiem BMW i planuje zakup pierwszego Quattro.
Miałem kiedyś okazję przejechać się zimą (w śniegach) S6 Avant C4 i spodobało mi się jak auto zachowywało się przy niskiej trakcji.

Ma to być moje drugie auto (z BMki nie rezygnuje).

Celuje w:
- A4 B7 3.0TDI 233 KM manual
- S4 B6 4.2 (aktualnie mniej realna opcja. Ten sam kolega który miał S6 odradził mi ten wybór na rzecz auta powyżej)

Czy ktoś może mi powiedzieć jak wygląda sprawa z następującymi rzeczami:

A4 B7 3.0TDI 233KM

- Rozkład przeniesienia mocy - ile procent jest na przód ile na tyle?
- Rozkład mas - ile % lub kg jest z przodu i ile z tyłu (czy to prawda, że nos jest bardzo ciężki?)

- Czy tylni most posiada jakąś blokadę? Zdaje się, że ma ja tylko RS4? Czy jest opcja podmiany takiego mostu z w/w wersji?
Chodzi mi o zwiększenie efektu nadsterowności (coś ala szpera w bmw) przy większym "bucie" (tak aby auto chętniej składało się bokiem np. w śniegach)

Pozdrawiam

Autor:  void [ 07.sie.2018 12:04:43 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

S4 B6 odpuść sobie - nie trzyma mocy i do wymiany rozrządu lub innych brać trzeba rwać motor z auta.
Ręczną blokadę dyfra możesz mieć w B3, B4 czy C3, C4. Jeżeli auto ma być do funu to rozważ B4 quattro i wrzuć 1,8 T. Od B5 i nowsze nie mają ręcznej blokady.

Autor:  mek1 [ 07.sie.2018 12:04:43 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

a4 b7 : wyjściowo rozkład momentu 60%przód:40%tył,
ciężki silnik przed przednią osią więc ...

rs4 b7 to inna bajka jeśli chodzi o napęd, 40p:60t

musiałbyś posprawdzać przełożenia, występuje w przyrodzie (biały kruk ofc) tylni dyfer z torsenem z audi V8 manual, wkładają to do s4 b5, a nóż przełożenie spasuje,
z takim dyfrem quattro robi się nadsterowne

Autor:  Mygakzy [ 07.sie.2018 12:22:41 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

Czyli moją jedyną opcją na auto z potencjałem na 300km, napędem 4x4 i odrobiną nadsterowności jest E46 330xd? :D

Autor:  Dymian [ 07.sie.2018 14:05:15 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

Mygakzy napisał(a):
Czyli moją jedyną opcją na auto z potencjałem na 300km, napędem 4x4 i odrobiną nadsterowności jest E46 330xd? :D


jeśli masz dobry namiar na providenta w przypadku tego wadliwego napędu- to bierz śmiało. Ja bym odpuścił.

Autor:  Mygakzy [ 07.sie.2018 16:19:59 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

To prawda, że ten e46 330xd do najsolidniejszych napędów nie należy, temu rozważałem jednak Quattro.
Przynajmniej spełnia założenia. Dobrze wyważone auto oraz podział mocy w okolicy 37 przód 63 tyl. Mocny diesel z lekkim modem do zrobienia w okolicy 300km.

Mocno zmartwiły mnie te informacje o ciężkim nosie i podziale 60 przód :(

Jakie jeszcze alternatywy z w/w założeniami warto wziąć pod uwagę ze stajni Audi?
Nie wykluczam drobnych modów.

Autor:  emge [ 07.sie.2018 16:39:38 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

A do czego ci to auto?
Zimą na śniegu i tak nie będzie trudno o latanie bokami.

Autor:  Mygakzy [ 07.sie.2018 16:53:49 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

Mam aktualnie dużą kolumbrynę w automacie która jest świetna w trasie ale teskno mi do dużego momentu w manualu.
Miałem szybciej e46 330d (bez x'a) i chciałbym wrócić do auta tego pokroju, ale najchętniej z dobrze działającym napędem na 4 (raczej nad niż pod-sterownego).

Do czego? Nie powiem, że do zabawy bo to może za dużo powiedziane (nie planuje wyjazdów na tory, upalania itp), ale do przyjemności z jazdy, dynamicznym, świetnie prowadzącym się autem :)

Autor:  emge [ 07.sie.2018 17:19:03 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

Poza nadsterownością wszystkie kryteria spełnia S4 b5. Spokojnie zrobisz 300KM, można się tym już pobawić.

Autor:  Mygakzy [ 07.sie.2018 17:56:36 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

Czyli nie ma opcji aby w B7 trochę zmienić charakterystykę jazdy przez np. wrzucenie tylnego dyfra z RS4?
Ktoś przerabiał taki temat?

Kiedyś słyszałem że do 80tki można było zamontować tył y dyfer z torsenem.

Autor:  void [ 07.sie.2018 18:14:55 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

Do B4 i C4 podchodzi Torsen z D11. Problemem w przypadku 2,7 może być jego stan. :peace: 300 KM zrobisz mapą w przypadku zdrowej serii.

Autor:  Mygakzy [ 08.sie.2018 10:55:07 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

Czyli w nowszych budach (jak np b7) nie ma póki co opcji żeby jakoś wpłynąć na rozłożenie napędu czy też "szperowania" tylnego mostu?

Jak to wygląda w jeszcze nowszych rocznikach? B8 itp? Jak tam rozłożona jest masa i napęd?

Autor:  Leo [ 08.sie.2018 11:02:01 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

tam jest inny torsen już. Powinien się inaczej lekko zachowywać. ALE umówmy się, Ty tej różnicy nie zauważysz.

Autor:  Sprinter [ 08.sie.2018 11:45:04 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

B8 wyraźnie inaczej się zachowuje niż B7 i wcześniejsze, 10cm cofnięcia silnika + Torsen T-3 z 40/60. To wyczuje każdy kto się tymi autami przejedzie porównawczo i baaardzo szybko w winklach.

Autor:  bloku [ 08.sie.2018 12:39:22 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

B7 to ostatnie ryjące przodem A4. Jeśli B7 to tylko 3,0 TDI 233KM. Softa zrobić na 300KM i orać. W benzynie zostaje tylko S4 - zrobić rozrząd, pompę oleju i raz na 50kkm czyszczenie kolektora. Masz potem spokój. Ich nie trzymacie moc(z)y wynika głównie z rozrządu oraz zmniejszających się kanałów (wada FSI).

Osobiście szedłbym w S6 C5 :D (optymalne mocne auto)

Autor:  Sprinter [ 08.sie.2018 13:01:29 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

bloku napisał(a):
Osobiście szedłbym w S6 C5 :D (optymalne mocne auto)


E tam optymalnie, ciężka krowa, ryje nosem, ekstremalnie droga w eksploatacji, zaczyna się już generalnie starzeć. 3/4 tych smoków jest już w takim stanie, że objeżdża je przeciętne 3.2FSI (od zwykłego 4.2 to nawet katalogowo jest szybsze), które też swoją drogą jest alternatywą dla tego TDI, o którym pisałeś. Zresztą, żadne z tych aut nie pojedzie tak jak kolega chce bez dużych ingerencji w napędy.

Z seryjnych B7 to tylko S4/RS4 w manualach, tam jest T-3. :D

Autor:  bloku [ 08.sie.2018 15:12:17 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

Co jest drogie w S6 C5? Najdroższa sprawa to napinacze łańcuchów, które wymieniasz co ok 250kkm. Poza tym jest tańsze niż współczesne B7, B8 czy C6. Za to komfort jazdy i dźwięk, elastyczność a w manualu jedzie lepiej niż 3,2 (sprawdzone organoleptycznie)

Autor:  Zagor [ 08.sie.2018 15:28:21 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

S6 C5 to owszem mocne auto, ale skręca jak tankowiec ;)

Autor:  Sprinter [ 08.sie.2018 15:32:54 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

Po pierwsze... zeszło z tematu, bo wątek był o autach do zabawy, a C5 to wielka krowa do cruisingu... koniecznie w tipie.

Po drugie... co jest drogie w C5 4.2 ? Wszystko. Bo jest stare i się sypie... Nie znoszę tego gadania jakie to jest tanie i super, bo ma gaz, bo ma super mały przebieg... ze 300k. A potem średnie inwestycje w te auta to po 15 koła rocznie. Aż każdy mówi dość i kupuje co innego... noo chyba, że już wyda ze 30-40 to wtedy wstyd i szkoda sprzedawać. Najczęściej dalej potrzeba worka kasy.

4.2 manual objeżdża 3.2FSI, nie no, to jest wyczyn. :D

O 0,3 albo uwaga 0,5s. :): :D

Autor:  bloku [ 08.sie.2018 15:42:51 ]
Tytuł:  Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6

Wyczyn nie wyczyn ale kontrargumentowałem Twoją tezę. Dziękuję :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/