.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 4.2 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=145904 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Mygakzy [ 07.sie.2018 09:50:44 ] |
Tytuł: | Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 4.2 |
Witam Jestem wieloletnim użytkownikiem BMW i planuje zakup pierwszego Quattro. Miałem kiedyś okazję przejechać się zimą (w śniegach) S6 Avant C4 i spodobało mi się jak auto zachowywało się przy niskiej trakcji. Ma to być moje drugie auto (z BMki nie rezygnuje). Celuje w: - A4 B7 3.0TDI 233 KM manual - S4 B6 4.2 (aktualnie mniej realna opcja. Ten sam kolega który miał S6 odradził mi ten wybór na rzecz auta powyżej) Czy ktoś może mi powiedzieć jak wygląda sprawa z następującymi rzeczami: A4 B7 3.0TDI 233KM - Rozkład przeniesienia mocy - ile procent jest na przód ile na tyle? - Rozkład mas - ile % lub kg jest z przodu i ile z tyłu (czy to prawda, że nos jest bardzo ciężki?) - Czy tylni most posiada jakąś blokadę? Zdaje się, że ma ja tylko RS4? Czy jest opcja podmiany takiego mostu z w/w wersji? Chodzi mi o zwiększenie efektu nadsterowności (coś ala szpera w bmw) przy większym "bucie" (tak aby auto chętniej składało się bokiem np. w śniegach) Pozdrawiam |
Autor: | void [ 07.sie.2018 12:04:43 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
S4 B6 odpuść sobie - nie trzyma mocy i do wymiany rozrządu lub innych brać trzeba rwać motor z auta. Ręczną blokadę dyfra możesz mieć w B3, B4 czy C3, C4. Jeżeli auto ma być do funu to rozważ B4 quattro i wrzuć 1,8 T. Od B5 i nowsze nie mają ręcznej blokady. |
Autor: | mek1 [ 07.sie.2018 12:04:43 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
a4 b7 : wyjściowo rozkład momentu 60%przód:40%tył, ciężki silnik przed przednią osią więc ... rs4 b7 to inna bajka jeśli chodzi o napęd, 40p:60t musiałbyś posprawdzać przełożenia, występuje w przyrodzie (biały kruk ofc) tylni dyfer z torsenem z audi V8 manual, wkładają to do s4 b5, a nóż przełożenie spasuje, z takim dyfrem quattro robi się nadsterowne |
Autor: | Mygakzy [ 07.sie.2018 12:22:41 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
Czyli moją jedyną opcją na auto z potencjałem na 300km, napędem 4x4 i odrobiną nadsterowności jest E46 330xd? |
Autor: | Dymian [ 07.sie.2018 14:05:15 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
Mygakzy napisał(a): Czyli moją jedyną opcją na auto z potencjałem na 300km, napędem 4x4 i odrobiną nadsterowności jest E46 330xd? jeśli masz dobry namiar na providenta w przypadku tego wadliwego napędu- to bierz śmiało. Ja bym odpuścił. |
Autor: | Mygakzy [ 07.sie.2018 16:19:59 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
To prawda, że ten e46 330xd do najsolidniejszych napędów nie należy, temu rozważałem jednak Quattro. Przynajmniej spełnia założenia. Dobrze wyważone auto oraz podział mocy w okolicy 37 przód 63 tyl. Mocny diesel z lekkim modem do zrobienia w okolicy 300km. Mocno zmartwiły mnie te informacje o ciężkim nosie i podziale 60 przód Jakie jeszcze alternatywy z w/w założeniami warto wziąć pod uwagę ze stajni Audi? Nie wykluczam drobnych modów. |
Autor: | emge [ 07.sie.2018 16:39:38 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
A do czego ci to auto? Zimą na śniegu i tak nie będzie trudno o latanie bokami. |
Autor: | Mygakzy [ 07.sie.2018 16:53:49 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
Mam aktualnie dużą kolumbrynę w automacie która jest świetna w trasie ale teskno mi do dużego momentu w manualu. Miałem szybciej e46 330d (bez x'a) i chciałbym wrócić do auta tego pokroju, ale najchętniej z dobrze działającym napędem na 4 (raczej nad niż pod-sterownego). Do czego? Nie powiem, że do zabawy bo to może za dużo powiedziane (nie planuje wyjazdów na tory, upalania itp), ale do przyjemności z jazdy, dynamicznym, świetnie prowadzącym się autem |
Autor: | emge [ 07.sie.2018 17:19:03 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
Poza nadsterownością wszystkie kryteria spełnia S4 b5. Spokojnie zrobisz 300KM, można się tym już pobawić. |
Autor: | Mygakzy [ 07.sie.2018 17:56:36 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
Czyli nie ma opcji aby w B7 trochę zmienić charakterystykę jazdy przez np. wrzucenie tylnego dyfra z RS4? Ktoś przerabiał taki temat? Kiedyś słyszałem że do 80tki można było zamontować tył y dyfer z torsenem. |
Autor: | void [ 07.sie.2018 18:14:55 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
Do B4 i C4 podchodzi Torsen z D11. Problemem w przypadku 2,7 może być jego stan. 300 KM zrobisz mapą w przypadku zdrowej serii. |
Autor: | Mygakzy [ 08.sie.2018 10:55:07 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
Czyli w nowszych budach (jak np b7) nie ma póki co opcji żeby jakoś wpłynąć na rozłożenie napędu czy też "szperowania" tylnego mostu? Jak to wygląda w jeszcze nowszych rocznikach? B8 itp? Jak tam rozłożona jest masa i napęd? |
Autor: | Leo [ 08.sie.2018 11:02:01 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
tam jest inny torsen już. Powinien się inaczej lekko zachowywać. ALE umówmy się, Ty tej różnicy nie zauważysz. |
Autor: | Sprinter [ 08.sie.2018 11:45:04 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
B8 wyraźnie inaczej się zachowuje niż B7 i wcześniejsze, 10cm cofnięcia silnika + Torsen T-3 z 40/60. To wyczuje każdy kto się tymi autami przejedzie porównawczo i baaardzo szybko w winklach. |
Autor: | bloku [ 08.sie.2018 12:39:22 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
B7 to ostatnie ryjące przodem A4. Jeśli B7 to tylko 3,0 TDI 233KM. Softa zrobić na 300KM i orać. W benzynie zostaje tylko S4 - zrobić rozrząd, pompę oleju i raz na 50kkm czyszczenie kolektora. Masz potem spokój. Ich nie trzymacie moc(z)y wynika głównie z rozrządu oraz zmniejszających się kanałów (wada FSI). Osobiście szedłbym w S6 C5 (optymalne mocne auto) |
Autor: | Sprinter [ 08.sie.2018 13:01:29 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
bloku napisał(a): Osobiście szedłbym w S6 C5 (optymalne mocne auto) E tam optymalnie, ciężka krowa, ryje nosem, ekstremalnie droga w eksploatacji, zaczyna się już generalnie starzeć. 3/4 tych smoków jest już w takim stanie, że objeżdża je przeciętne 3.2FSI (od zwykłego 4.2 to nawet katalogowo jest szybsze), które też swoją drogą jest alternatywą dla tego TDI, o którym pisałeś. Zresztą, żadne z tych aut nie pojedzie tak jak kolega chce bez dużych ingerencji w napędy. Z seryjnych B7 to tylko S4/RS4 w manualach, tam jest T-3. |
Autor: | bloku [ 08.sie.2018 15:12:17 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
Co jest drogie w S6 C5? Najdroższa sprawa to napinacze łańcuchów, które wymieniasz co ok 250kkm. Poza tym jest tańsze niż współczesne B7, B8 czy C6. Za to komfort jazdy i dźwięk, elastyczność a w manualu jedzie lepiej niż 3,2 (sprawdzone organoleptycznie) |
Autor: | Zagor [ 08.sie.2018 15:28:21 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
S6 C5 to owszem mocne auto, ale skręca jak tankowiec |
Autor: | Sprinter [ 08.sie.2018 15:32:54 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
Po pierwsze... zeszło z tematu, bo wątek był o autach do zabawy, a C5 to wielka krowa do cruisingu... koniecznie w tipie. Po drugie... co jest drogie w C5 4.2 ? Wszystko. Bo jest stare i się sypie... Nie znoszę tego gadania jakie to jest tanie i super, bo ma gaz, bo ma super mały przebieg... ze 300k. A potem średnie inwestycje w te auta to po 15 koła rocznie. Aż każdy mówi dość i kupuje co innego... noo chyba, że już wyda ze 30-40 to wtedy wstyd i szkoda sprzedawać. Najczęściej dalej potrzeba worka kasy. 4.2 manual objeżdża 3.2FSI, nie no, to jest wyczyn. O 0,3 albo uwaga 0,5s. |
Autor: | bloku [ 08.sie.2018 15:42:51 ] |
Tytuł: | Re: Zakup pierwszego Quattro - pytania A4 B7 3.0TDI vs S4 B6 |
Wyczyn nie wyczyn ale kontrargumentowałem Twoją tezę. Dziękuję |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |