.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=146387 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Gustav [ 18.paź.2018 07:09:46 ] |
Tytuł: | Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Panowie... ciężki temat a może i nie. Auto dla mamy chociaż nie wykluczone że od czasu do czasu ja je będę użytkował. Padła za moją namową na Audi A1 1.4 TFSi Manula 6 gang vs nowy fabryczny hundai jak wyżej z marnym silnikiem 1.2 Do czego auto ma służyć: - 90% wypady na miasto od 3 do 15 km jako jeden cykl np na dzień. - roczny przebieg nie przekroczy 10kkm. - raczej 5 drzwi z racji tego iż chrześnica moja a dla mamy wnuczka szybko rośnie i 3 drzwi nie wchodzą w grę. - raczej beznyna bo takie krótkie cykle jazyd zabiją DPF momentalnie. - raz na 2 miesiące auto będzie pokonywać trasę Biała Podlaska - Warszawa. I teraz pytanie. np 6-3 letnie Audi czy nowy Hyundai i10/i20 z biedą w środku ? Jak się sprawują silniki w Audi A1 1.4 TFSi czyli : CZCA, CZDB - 125PS , CPTA -140 PS, CZEA- 150PS inne już są drogie i rzadko spotykane. jak ze spalaniem, poborem oliwy i co z łańcuchami ? Kwota do przeznaczenia: około 40 tyś zł. |
Autor: | adiaudi [ 18.paź.2018 15:54:39 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Na Białą bierz azjatę. U kuzyna w firmie na zachodzie kraju handlowcy tym ganiają - bardzo się te auta sprawdzają. |
Autor: | void [ 18.paź.2018 16:19:19 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Wchodzi w grę segment C? Focus III lub Auris z 1,6 PB. Gdyby były większe przeloty to Auris 1,4 D4D - brak dwumasy, rozrząd na pasku, brak VNT. Jechałem jako pasażer takim Aurisem kombi do DE. Jak na 90 KM fajnie radzi sobie z budą i 4 osobami. |
Autor: | Gustav [ 18.paź.2018 18:44:04 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Ale najlepsze jest to że ja tym autem od czasu do czasu będę jeździć jak mama będzie w DE. Wiadomo, pająki z wydechu przegnać Już wiem... A1 5d,manual 6 gang 1.4 TSi CZEA [150PS 250NM ]lub CPTA [140PS 250Nm] silniki na pasku, podobno bez wad, bez trudu osiągają przebiegi 200kkm. Soft wpadnie i będzie miodzio ! No i CZEROWNY :D:D |
Autor: | Sprinter [ 18.paź.2018 18:46:09 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Tylko nie manual... |
Autor: | Gustav [ 18.paź.2018 18:48:20 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Czemu ? |
Autor: | Sprinter [ 18.paź.2018 19:05:08 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Bo nie ma żadnych zalet w stosunku do s-tronic. |
Autor: | Megster [ 18.paź.2018 22:29:06 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Co prawda nie w Audi, ale w Golfie mam 1.4 TSI 140 km. Silnik, oprócz tego że głośny na wysokich obrotach, ale w końcu to 1.4, to całkiem przyjemny. Moment ok, zużycie oliwy znikome, łąńcuszków brak, bo jest pasek. Zużycie paliwa też przyjemne. Natomiast powiem szczerze, że jak na krótkie odcinki, to lepszy jest manual, bo automat będzie długo niedogrzany (zwłaszcza w zimie). Te badziewne ako-automaty trzymają tak niskie obroty, że silnik nie ma okazji by się dobrze podgrzać. Aczkolwiek do stania w korku na pewno wyodniejszy. |
Autor: | Gustav [ 19.paź.2018 07:20:36 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Kroków w Białej brak prócz godziny 7:30 i 15:30 na większych ulicach a tak to można całe miasto przejechać na zielonym jak zna się synchronizacje. Miasto sobie liczy 57 tyś mieszkańców. Megster - jaki masz kod silnika ? Jakie zyżycie paliwa na trasie 100km/h, 120km/h, 140km/h i na mieście ... ? ile oleju wciąga na 10kkm ? |
Autor: | Sprinter [ 19.paź.2018 07:51:26 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Każdy automat trzyma niskie obroty, to samo robi dobry kierowca manuala. Zawsze możesz wkładać tekturę jak w 125P. |
Autor: | Gustav [ 19.paź.2018 09:48:50 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Przydatne info: EA211 1.4 TSI Engine Problems and Reliability Compare to EA111 1.4 TSI, the new engine got rid of its main shortcomings. The stretching out timing chain was deleted and replaced with timing belt designed for entire engine lifespan (that is VW’s official statement). Now, the engine is able to warm up in a cold weather. The turbocharger suffers fewer from wears due to cooler exhaust gases, almost like diesel engines have. At the same time, the EA211 1.4 TSI has an advanced design, more complex components, and electronic systems. That makes it even more expensive to repair. Modifications CMBA/CPVA - 122 hp version. It has 0.8 bar boost pressure, 10.5:1 compression ratio. Application: Golf Mk7, Seat Leon 3, Skoda Octavia A7, Skoda Rapid, Audi A3. CZCA/CPVB - 125 hp version with 0.8 bar boost pressure, 10.5:1 compression ratio. It meets European emission standard Euro6. Application: Golf Mk7, Skoda Rapid, Audi A3. CHPA - 140 hp (103 kW), 250 Nm at 1,500-3,500 rpm , 1.2 bar and 10.0:1 compression ratio. Application: Golf Mk7, Seat Leon FR, Skoda Octavia A7, Audi A3. CPTA - CHPA engine with ACT system. CZDA/CHPB - 150 hp and 184 lb ft. The max boost is 1.2 bar; compression ratio is 10:1. CZEA - version with ACT system based on CZDA engine. |
Autor: | Megster [ 19.paź.2018 10:19:22 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Sprinter napisał(a): Każdy automat trzyma niskie obroty, to samo robi dobry kierowca manuala. Zawsze możesz wkładać tekturę jak w 125P. Tak jasne, 1,2k RMP od górkę - z pewnością tak jedzie kierowca manuala... Jak bym miał pojemność x2 z turbo, to jeszcze bym zrozumiał, ale przy tym silniku to nie do końca. Nawet moje ex A4 w dieslu z tipem nie było tak harcorowe Gustav, mam CHPA - 140 hp (103 kW), 250 Nm at 1,500-3,500 rpm. Jeśli chodzi o olej, to maks 0,25 litra na 10kkm. Jeśli chodzi o miasto, to jest trudnie pytanie. Poczynając od okolic 7 litrów, kończąc na 10,5 litra, ale średnią z pełzania miałem 16 km/h. Myślę, że można śmiało przyjąć (po warszawie) 7-8,5 w zależności od pory roku (nie garażuje auta). Acha, z miejsca wyłączam Start&Stop Co do prędkości na trasie, to musze sprawdzić, ale jak np. jadę na odcinku Warszawa-Stryków starając się trzymać ok 120 km/h, to w jedną stronę mam 6 litrów, w druga 5,5. To wszystko jest bardzo złożone, bo uwierz mi, wystarczy wietrzna pogoda by zużycie trochę wzrosło. Powiem Ci, ze naprawdę to auto mało pali, biorąc pod uwagę jaką dynamikę oferuje z zamian. Przejechałem swoim 50kkm i jedna rzecz, z która byłem w serwisie, to radio, które oszalało i samo zaczęło zmieniać stacje. Jak byś miał za dużo czasu, tpo daję link do forum vw golfa, gdzie gość, który miał Golfa 7, przesiadł się na podobne Adui, nad którym myślisz. Część wpisów to bullshit, ale też może Ci dać pogląd https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=589454 |
Autor: | mek1 [ 19.paź.2018 11:11:43 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
żeby nie było tak różowo, te współczesne 1.4tsi rzeczywiście na pasku i oleju nie biorą (póki co), za to są doniesienia o pękających / splywających tlokach po przebiegu całych, aż 50tys km ... czy to standard czy jednostkowe przypadki, czas pokaże, u mnie wśród rodziny, znajomych są obecnie 3 takie 1.4 125KM, ale najwięcej przebiegu to ma kumpel 30tys km co do stronica, wystarczy tuner i przesuniecie punktów zmiany biegu i auto będzie zamiast obr 1100, utrzymywać np 1300, zdrowiej i bezpieczniej dla silnika czy dwumasy |
Autor: | Megster [ 19.paź.2018 11:16:04 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
mek1 napisał(a): żeby nie było tak różowo, te współczesne 1.4tsi rzeczywiście na pasku i oleju nie biorą (póki co), za to są doniesienia o pękających / splywających tlokach po przebiegu całych, aż 50tys km ... czy to standard czy jednostkowe przypadki, czas pokaże, u mnie wśród rodziny, znajomych są obecnie 3 takie 1.4 125KM, ale najwięcej przebiegu to ma kumpel 30tys km co do stronica, wystarczy tuner i przesuniecie punktów zmiany biegu i auto będzie zamiast obr 1100, utrzymywać np 1300, zdrowiej i bezpieczniej dla silnika czy dwumasy To zamierzam zrobić, tylko czekam aż gwarancja minie. O spływających tłokach nie słyszałem, przynajmniej nie odnośnie silników na pasku, ale póki jest gwarancja, to nie martwię się. |
Autor: | Morgi [ 19.paź.2018 12:39:10 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Około 1k RPM to mi BMW przy jeździe po mieście trzyma, czasami lekko poniżej 1k. Prawie jakby na jałowych jechał. |
Autor: | Sprinter [ 19.paź.2018 12:56:13 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Megster jeżdżę obecnie takim 110kW + s-tronic i przy jeździe pod górkę redukuje. Nie pozwoli jechać poniżej 1,5kRPM z pełnym obciążeniem. Ale to i tak wszystko jakoś bardzo nie wpływa na jego dogrzewanie w mieście. Bardzo szybko jest ciepły nawet jak jest w okolicach 0 rano. Co do spalania, mam podobne spostrzeżenia, chociaż 9/100 jeszcze nie przekroczyłem nawet w korkach, najczęściej 7,5-8,5, z tym, że ja używam Start-Stop (zresztą widzę, że zrobili w nim postęp jeśli chodzi o szybkość działania w stosunku do aut sprzed 3-4 lat). Dynamika jest nadzwyczaj ok, ale to lekkie auta. |
Autor: | Megster [ 19.paź.2018 13:29:09 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Sprinter napisał(a): Megster jeżdżę obecnie takim 110kW + s-tronic i przy jeździe pod górkę redukuje. Nie pozwoli jechać poniżej 1,5kRPM z pełnym obciążeniem. Przy pełnym mój też zredukuje, ale wiele razy było słychać grzechotanie dwumasy, więc nauczony doświadczeniem, daję mu kopa w dupsko i każę zredukować. Zgłaszałem to w ASO, ale oczywiście Ten Typ Tak ma i nie dzieje się nic podejrzanego. Nie mniej jednak, to są skrajne przypadki i jak bym miał drugi raz podejmować decyzję, to również wziąłbym DSG. Chyba, że bym miał latać wyłącznie po trasach. @ Morgi, przy takiej pojemności, Twoja BMW nie potrzebuje skrzyni biegów |
Autor: | Gustav [ 19.paź.2018 13:52:14 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Ile rpm jest na 7 biegu w stroniku przy 140km/h a ile w manualu 6 biegów ? |
Autor: | Sprinter [ 19.paź.2018 14:26:17 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
Nie pamiętam jak w tym benzyniaku, przy okazji sprawdzę, ale w dieslu quattro stronic mi siedzi w okolicach 2000RPM, a przy 200km/h ma 3000RPM. Kosmos, one są stworzone do robienia tras na 7-ce. |
Autor: | Megster [ 19.paź.2018 14:43:50 ] |
Tytuł: | Re: Audi A1 1.4 TFSi vs nowy hyundai i10/i20 |
U mnie przy 3 tysiącach mam (licznikowe) 165 km/h. Sprinter ma rację z tym stworzeniem do jazdy na 7mce. Prędzej bardziej uciążliwy zrobi się szum z zewnątrz niż odgłos silnika na 7mym biegu. Pamietam, że na forum VW ktoś zrobił kiedyś porównanie manuala z DSG i wyszło wtedy, że różnice na ostatnim biegu nie są spektakularne. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |