.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi A6/A8 z 4.2 V8
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=146509
Strona 1 z 2

Autor:  sebax88x [ 05.lis.2018 12:52:54 ]
Tytuł:  Audi A6/A8 z 4.2 V8

Witam Panie i Panów!
Jestem Seba i jak to przystało na typowego Sebe jeżdżę passeratti w 1.9 tdi, jest moc! :) Także tego.
Chciałbym zmienić mojego klekota no coś z klasą, czyt. Audi. Na oku mam A8 D2 polift i A6 C5, oba z silnikiem 4.2 V8, ewentualnie 3.0 V6. Jeszcze zastanawiałem się przez chwilę nad Passatem W8, ale ta słaba jakość wykończenia wnętrza mnie skutecznie odpycha.

1. Czy za 15 tys kupię w miarę sprawne Audi A8/A6 z tym silnikiem + LPG? Ogólnie mam odłożone więcej, ale to na starter pack i ewentualne naprawy.
2. Jeśli 15 tys nie starczy to ile muszę przygotować na takie cudo?
3. Od jakichś 2 miesięcy śledzę wątki na temat ASB w tych samochodach i muszę przyznać, że się trochę ich boje(koszta naprawy), czy na serio jest się czego bać?
4. Jak już znajdę TĄ audice to warto przed zakupem wziąć ją do ASO, żeby sprawdzili cały samochód czy szkoda kasy?
5. Czy jest jakiś dobry mechanik jeśli chodzi o Audi z silnikiem V8 z okolic Będzina/Katowic?

Dziękuję z odpowiedzi

Autor:  void [ 05.lis.2018 17:02:50 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

Za 15 k szukaj 2,4 Quattro w FL.
Serwis D2 to trochę inna liga niż C5 (mowa o częściach eksploatacyjnych) plus karoseria w AMELINIUM. Odpuść sobie ASO, lepiej wyjdziesz jeżeli komuś kumatemu zlecisz oględziny. W C5 4,2 to jeszcze inna półka w kwestii cen w porównaniu do cywilnej A6. Dobre 3,0 będzie trudno znaleźć.

Zapytaj gitmara, może będzie sprzedawał swoje C5 w tipie.

Autor:  bloku [ 05.lis.2018 17:09:16 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

Jeśli nie zależy Ci na super dynamice to tak jak [b[void[/b] wspomniał, 2,4 30V będzie mega trafnym wyborem.

A6 V8 i A8 będą znacznie droższe w naprawach. O ile A8 przedlift bardziej kosztowny jest w zawieszeniu, heblach, wyposażeniu wnętrza o tyle C5 z 4,2 40V to odważny zakup. Konieczna jest wtedy pełna diagnostyka silnika. Bez kumatej osoby to poniekąd strzał w kolano.

Co do ASNa (3,0 30V) to fajny silnik ale trafienie zdrowego jest dość trudne. Sam silnik nie jest wadliwy ale mało jest mechaników co potrafią go dobrze serwisować.

Kolejna sprawa to skrzynie, 5HP19 jak i 5HP24 są dość odporne jeśli ktoś wymienia olej na czas. Remont obu kosztowo jest zbliżony.

Autor:  sebax88x [ 05.lis.2018 17:30:27 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

Właśnie zależy mi również na tej dynamice, chciałbym coś lepszego od mojego klekota. Dlatego przed zakupem 4.2 chciałbym zrobić jakąś diagnostykę. Koszt takich napraw jak wymiana zawieszenia czy klocków mnie nie przerażają bo mogę zrobić je sam, gorzej z ASB i rozrzadem.
Czyli mowicie że 15 tyś to zdecydowanie za mało? A ile musiałbym mieć?
A ten V8 32v byłby dobrym wyjściem?
A jak już ASN to chciałbym go w manualu.

Autor:  Morgi [ 05.lis.2018 17:42:18 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

Stare 4.2 przedliftowe jest proste jak cep i mniej więcej 2x droższe w utrzymaniu co każde R4. Opinia po 11,5 roku użytkowania. AUtomat nie do zabicia, 400k, pierwsza wymiana oleju po zakupie przy 323k i nic mu nie dolega.

Autor:  sebax88x [ 05.lis.2018 18:20:23 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

Jaka jest jeszcze różnica między 32v a 40v, oczywiście oprócz liczby zaworów? 32v były też w a6?

Dzięki Przemks, na pewno skorzystam. Niestety nie mam jeszcze możliwości pisania pw

Autor:  hubos21 [ 05.lis.2018 18:40:33 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

Nie ma A6 32v a różnica z grubsza to w 32V masz w głowicach dwa łańcuszki rozrządu po 50zł a w 40V masz nastawnik rozrządu 2x2500zł + łańcuchy 2x400zł

Autor:  sebax88x [ 05.lis.2018 18:52:20 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

No to chyba trochę zmienię kierunek poszukiwań. Od którego roku był montowany ten 5 biegowy tip? Da się przełożyć ten licznik z kolorowym fisem z lifta do przedlifta?
Zawieszenie dużo się różni miedzy przedliftem i poliftem?

Autor:  Morgi [ 05.lis.2018 20:25:49 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

4 biegowy tip uchodzi za trwalszy (ja go mam), ale jest też bardziej mułowaty.

Autor:  sebax88x [ 05.lis.2018 20:36:28 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

Tego jadę zobaczyć w ten weekend: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a8-l ... xtor=SEC-8
Wiem, że tanio ale chcę po prostu zobaczyć jak takie audi jeździ, jak się w nim siedzi i w ogóle jak się prezentuje na żywo

Autor:  bloku [ 05.lis.2018 20:48:31 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

W A8 5HP24 było od września 1996 roku. Zespolony ABZ do końca 1998 a może i kawałek z 1999r (ale tu nie mam pewności).


Co do tej A8 to już polift czyli 40V. 15500 za takie auto nie wróży rewelacji. Jak chcesz się przypasować do auta to pogadaj z kimś z okolic aby zasiąść i sprawdzić. Bo jazda chrupkiem nie zapewni Ci frajdy.

Autor:  Zagor [ 05.lis.2018 21:22:07 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

V8 w CCCO potrafi w ciągu jednego roku zabrać z kieszeni równowartość zakupu (w przypadku aut kupionych za 15-17 tys) a czasem i więcej.
Jest na AKP w dziale sprzedam S6 C5 manual - klubowe - nie ma gwarancji, że będzie idealnie, ale...
To stare auta, ale fajne, jednak koszty użytkowania są spore, pytanie ile jeszcze tym będziesz jeździł, bo Morgi liczy użytkowanie auta w latach, a ja raczej w km, bo można w 5 lat zrobić 30tys km, a można w rok trzasnąć 45-50 i koszty będą zgoła inne.

Swoim byłym S6 C5 zrobiłem ok 140k km - to sporo, ale hajsu poszły 3 worki :(

Autor:  Morgi [ 05.lis.2018 21:31:12 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

True, jakbym miał robić 30k rocznie (albo więcej) to miałbym jakiegoś jednorazowego kondona typu nowa Kija czy inne Reno albo np beeme 1, a V8 na weekendy i sporadyczne wypady.

Autor:  hubos21 [ 05.lis.2018 21:32:58 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

Zagor napisał(a):
V8 w CCCO potrafi w ciągu jednego roku zabrać z kieszeni równowartość zakupu (w przypadku aut kupionych za 15-17 tys) a czasem i więcej.
Jest na AKP w dziale sprzedam S6 C5 manual - klubowe - nie ma gwarancji, że będzie idealnie, ale...
To stare auta, ale fajne, jednak koszty użytkowania są spore, pytanie ile jeszcze tym będziesz jeździł, bo Morgi liczy użytkowanie auta w latach, a ja raczej w km, bo można w 5 lat zrobić 30tys km, a można w rok trzasnąć 45-50 i koszty będą zgoła inne.

Swoim byłym S6 C5 zrobiłem ok 140k km - to sporo, ale hajsu poszły 3 worki :(


32V jak nie chleje oliwy to nie ma takiej tragedii

Autor:  sebax88x [ 05.lis.2018 21:49:04 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

Robię jakieś 18 tys rocznie więc liczę w latach. Szkoda że nie ma 32V w budzie poliftingowej. Może faktycznie lepiej się z kimś umówić a nie jechać do komisu.

https://www.olx.pl/oferta/audi-a8-quatt ... xcZTt.html - tutaj kolejna niedaleko mnie. Przedlift

Autor:  gitmar [ 05.lis.2018 22:26:34 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

void napisał(a):
Zapytaj gitmara, może będzie sprzedawał swoje C5 w tipie.

Nie będzie...narazie. gitmar zagazował tydzień temu, ma z grubsza wszystko porobione i będzie woził przez zimę tyłek w C5 quattro nadrabiając zaległości poprzedniego właściciela w zwiększaniu przebiegu (167kkm) :D

...ale główny zainteresowany i tak szuka czego innego. Sorry za OT ;)

Autor:  dice111 [ 05.lis.2018 22:34:52 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

Przyzwoite preFL bez gazu kupisz w tych $. Głównie Ski trzymają cenę. 5HP miałeś od 7 miesiąca 96r.
Jak boisz się kosztów a bardzo chcesz D2 to kup sobie manuala 2.8 ośkę. Z quattro niestety jest ich mało i ceny osiągają wyższe od V8.

Autor:  sebax88x [ 06.lis.2018 08:04:10 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

Jedynego czego się boję to tej ASB, przy niej od razu trzeba wyrzucić min. 4 tys. A silnik 3.7 jak wychodzi w kosztach napraw czyt. rozrząd i nastawniki rozrządu? Ile muszę mieć pieniędzy, żeby kupić dobre A8? Wiem, że nie będzie idealne i na pewno trzeba będzie coś w nim zrobić i dopieścić, ale w sumie też o to chodzi :D Wiem, że może nie będzie to dobre porównanie, ale w passacie 95% napraw robię sam

Autor:  Leo [ 06.lis.2018 08:33:43 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

4 koła na naprawę skrzyni ? to tak razy dwa policz, to może się zmieścisz. Mówię tu o naprawie a nie głaskaniu g..wna.
Dobre A8 to 25 koła, i mówimy tu moooże o D2fl. To, co jest w sprzedaży w granicach 15 koła to tak średnio się nadaje na codzień...

Autor:  bloku [ 06.lis.2018 08:34:31 ]
Tytuł:  Re: Audi A6/A8 z 4.2 V8

3,7 i 4,2 to te same koszta.

Na zdrowe A8 szykowalbym min 18k za polifta. A i tak bedzie trzeba wlosyc troche kasy.

Wytapatane szajsungiem

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/